Тема: Вибір велосипеда - Розмір рами  (Прочитано 13497 раз)

0 Користувачів і 3 Гостей дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 25.03.2010, 15:11:01 »
Вибір розмірів
Для комфортної і безпечної їзди вам необхідно правильно підібрати розміри рами ("ростовку") і сідла, довжину виносу. Особливо важливий розмір рами: від нього в найбільшій мірі залежить зручність і безпека їзди.

Розрізняють рами наступних розмірів:
 
Розміри рам:
S (Small) малий       менше 16"   нижче 165см     
M (Medium) середній      16"-18"      165-180см     
L (Large) великий      18"-20"      175-200см     
XL (Xtra Large) дуже великий   понад 20"   понад 190см   

Очевидно, що людина, яка вирішила займатися тріалом, вибере собі раму меншого розміру, ніж людина такого ж росту, але яка буде займатися велотуризмом. Також на вибір впливає і те, що виробники не вказують розміри рам в єдиній системі, це залежить від різної висоти розташування кареток. Тому правильніше буде порахувати власну ростовку рами по наступному методу: вимірявши довжину ніг, помножте результат на 0.56 і розділіть на 2.54 (щоби отримати ростовку в дюймах).
Є ще один варіант: встати верхи на раму і підібрати розмір, щоби вертикально поставлена долоня вільно проходила між верхньою трубою рами і проміжністю. Це буде максимально допустимий для вас розмір рами. Менший розмір брати можна, більший - уже небезпечно.
Хоча, не все так просто. У велотуриста зросту 185см, при довжині ніг 85см, і висоті верхньої труби рами від підлоги - 80см підсидільна труба буде висунута майже на всю свою довжину (на 17см). Така посадка забезпечує найвищий ККД. Але масксимально висунута підсидільна труба може дуже швидко вийти з ладу.
Для Y-type (конструкція яких нагадує латинську букву Y) рам на двопідвісах ці розрахунки не мають змісту, оскільки зазвичай верхня труба знаходиться дуже низько. Набагато важливіше буде правильно підібрати довжину виносу і висоту підсидільної труби.
Підібравши відповідну раму, вам потрібно вибрати довжину і підйом виносу так, щоби не перевантажувались руки, але в той же час і вся вага не приходилась на сідло. Це дуже індивідуально, і до того ж залежить від стилю вашої їзди: для високих швидкостей потрібна "горизонтальніша" посадка для кращих аеродинамічних характеристик (зазвичай сідло вище керма), а для тріалу навпаки.
І, нарешті, сідло. Воно має підходити до вашої фізіології, тобто бути достатньо м'яким, але не настільки, щоб "п'ята точка" в ньому тонула (Це не стосується міських роверів - на них хоч подушку можно ставити, головне, щоб зручно було ), сідничні кістки мають опиратись на сідло і в жодному разі не "звішуватись" з нього. В деяких випадках, коли ви збираєтесь проводити цілі дні в сідлі, є сенс встановити підсидільну трубу з амортизатором, який допоможе уникнути швидкого втомлення за рахунок пом'якшення ударів.