Вибір розмірів
Для комфортної і безпечної їзди вам необхідно правильно підібрати розміри рами ("ростовку") і сідла, довжину виносу. Особливо важливий розмір рами: від нього в найбільшій мірі залежить зручність і безпека їзди.
Розрізняють рами наступних розмірів:
Розміри рам:
S (Small) малий менше 16" нижче 165см
M (Medium) середній 16"-18" 165-180см
L (Large) великий 18"-20" 175-200см
XL (Xtra Large) дуже великий понад 20" понад 190см
Очевидно, що людина, яка вирішила займатися тріалом, вибере собі раму меншого розміру, ніж людина такого ж росту, але яка буде займатися велотуризмом. Також на вибір впливає і те, що виробники не вказують розміри рам в єдиній системі, це залежить від різної висоти розташування кареток. Тому правильніше буде порахувати власну ростовку рами по наступному методу: вимірявши довжину ніг, помножте результат на 0.56 і розділіть на 2.54 (щоби отримати ростовку в дюймах).
Є ще один варіант: встати верхи на раму і підібрати розмір, щоби вертикально поставлена долоня вільно проходила між верхньою трубою рами і проміжністю. Це буде максимально допустимий для вас розмір рами. Менший розмір брати можна, більший - уже небезпечно.
Хоча, не все так просто. У велотуриста зросту 185см, при довжині ніг 85см, і висоті верхньої труби рами від підлоги - 80см підсидільна труба буде висунута майже на всю свою довжину (на 17см). Така посадка забезпечує найвищий ККД. Але масксимально висунута підсидільна труба може дуже швидко вийти з ладу.
Для Y-type (конструкція яких нагадує латинську букву Y) рам на двопідвісах ці розрахунки не мають змісту, оскільки зазвичай верхня труба знаходиться дуже низько. Набагато важливіше буде правильно підібрати довжину виносу і висоту підсидільної труби.
Підібравши відповідну раму, вам потрібно вибрати довжину і підйом виносу так, щоби не перевантажувались руки, але в той же час і вся вага не приходилась на сідло. Це дуже індивідуально, і до того ж залежить від стилю вашої їзди: для високих швидкостей потрібна "горизонтальніша" посадка для кращих аеродинамічних характеристик (зазвичай сідло вище керма), а для тріалу навпаки.
І, нарешті, сідло. Воно має підходити до вашої фізіології, тобто бути достатньо м'яким, але не настільки, щоб "п'ята точка" в ньому тонула (Це не стосується міських роверів - на них хоч подушку можно ставити, головне, щоб зручно було ), сідничні кістки мають опиратись на сідло і в жодному разі не "звішуватись" з нього. В деяких випадках, коли ви збираєтесь проводити цілі дні в сідлі, є сенс встановити підсидільну трубу з амортизатором, який допоможе уникнути швидкого втомлення за рахунок пом'якшення ударів.