shpryha
ТехМайданчик => Обслуговування та ремонт велосипеда => Тема розпочата: Erazel I-st від 03.09.2008, 09:42:04
-
(http://s2.share.te.ua/b31067/koleso.gif)
Дивіться, в ідеалі відстань АВ є наприклад 1. Але ж коли ми сідаємо на велосипед то резина під нами трішки просідає, тобто стає нижчою. Відповідно зменшується радіс R. А як ми знаємо з геометрії довжина кола напряму залежить від радіуса. Тобто полумається окружність кола має зменшитися. Виникло питання як вирахувати довжину яку пройде колесо за один оберт. Треба брати радіус незжатої резини, чи все таки радіус який ми маємо при наявності велосипедиста в сідлі. По ідеї треба брати радіус який ми отримуємо при їзді, алеж покришка має окружність допустимо 2 метра, і за один оберт кожна точка поверхні має торкнутися землі. А получається що під навантаженням окружність має зменшитися. Може хтось мені пояснить що ж в результаті ми отримаємо, бо я ніяк неможу розібратися.
-
Та довжина кола ж не зменшується... Просто при просіданні, в точці контакту з землею, маємо більшу частину кола, шо стикається з землею (замість, напр. 1 точки, з землею стикаються 10)
1
x
x x
x x
x x
x
2
x
x x
x x
x x
x x x
(то такі схематичні малюнки :D)
-
Я думаю, що справа зменшенням окружності колеса при їзді не закінчиться, ще треба тоді враховувати і вгинання землі, під вагою ровера і ровериста....
-
Енді, трохи нетак. Постійний радіус кола(від центру втулки до землі) меньший чим без навантаження. Відповідно за один оберт коелсо має пройти меншу відстань ніж довжина його поверхні. Получається що резина має скользити на ободі, як гусениця в трактора на ведучому колесі. Нонсенс блін. Вот це й не дає мені спати. Резина ж на колесі не крутиться.
А те що в кожен момент часу землі торкається більше точок то не важливо здається, можна спростити ситуацію якщо уявити резину у виді гусениці яка крутиться ведчим колесом.
-
Еразел, шо тебе вдарило? Тобі нема чим зайнятись?
-
Мозги треную.
-
Еразел, у будь-якому випадку колесо проїде рівно таку відстань, яка необхідна для того, щоб добратися до точки призначення.
-
Питання в наступному - за скільки обертів.
-
Еразел, у будь-якому випадку колесо проїде рівно таку відстань, яка необхідна для того, щоб добратися до точки призначення.
правильно - тому що довжина колеса не міняється
п.с. бугога яку можна таке придумати шо колесо міняє довжину свою...
-
хіба при обчисленні діаметру колеса враховують шину?
-
Питання в наступному - за скільки обертів.
Залежить від того наскільки навантажив і наскільки просідає ;D. Велосипед без велосипедиста не поїде, як зможеш обертати, так і буде обертатися.
-
Колесо дотикаєтсяь з грунтом по плямі (овал чи еліпс якийсь). Чим м'якше колесо - тим складніші деформації будуть проходити в цій зоні контакту. Довжина колеса тут ні дочого - будуть пружні деформації і як наслідок - якесь проковзування. При розрахунку наприклад пасових передач це завжди береться в рахунок - поправочним коефіцієнтом на 3-5%...
тому та мізерна геометрія, яку намагається еразел, ніколи так не вплине на результати, по закону малих чисел :)
можу навести у приклад гусничний хід трактора чи танка - незалежно від висоти підвіски - гусениця пройде той самий шлях, бо мусит кожим своїм сантимеиром торкнутися землі і передати їй рекцію тертя :) так само і з покришкою - вона проходить увесь шлях навіть на овальних колесах, де радіус в залежності від кута - різний :)
Це все ІМХО, бо я вже давно не читав мудрих книжок.
-
Ну що за тема, прив’язалося.
Для мене очевино, довжина окружності буде залежати від рельного радіусі, відстані від осі до поверхні землі. О ось всілякі деформації будуть впливати на силу тертя
-
Я знову повернувся в онлайн. Так що можемо продовжити цю мозгодробильну тему. Я прийшов до одного висновку - колесо трішки просковзує по землі, із-за цього і маємо трішки більший ізнос на задньому колесі чим на передньому.
-
Я знову повернувся в онлайн. Так що можемо продовжити цю мозгодробильну тему. Я прийшов до одного висновку - колесо трішки просковзує по землі, із-за цього і маємо трішки більший ізнос на задньому колесі чим на передньому.
заднє просковзує - а переднє нормально котиться - одометр кріпиться на переднє колесо - висновки роби сам.
-
Була пропозиція кріпити два одометра на обидва колеса і тоді порівнювати покази. Лишилося поза дискусією, що ж робити з показами після їх порівняння (алгоритм зведення) - але це вже від фантазії залежить.
Також не завадить альтиметр на сідло для побудови графіку підстрибувань і барометр на кермо - для прогнозування опадів.