Невеликі коментарі до Правил Дорожнього Руху, перевірені життям:
На відміну від водіїв, у байкерів немає прав, тому даішники не мають на них впливу, головне бути старше 14 років. З одного боку, це дає свободу дій, але з іншого боку, відповідальність за будь-яку пригоду буде визначатися по зазначених вище пунктах ПДР. Тобто, головне - здоровий глузд. Порушувати правила доводиться - вони не ідеальні і місцями далекі від життя, головне щоб ваші дії не були потенційно небезпечними.
Велосипедист - учасник дорожнього руху. Він має повне право рухатися по проїжджій частині, і коли хтось із водіїв репетує "тротуарів вам мало!", він не правий. Більше того, велосипедист не має права їздити по тротуару. Велосипедист, навіть їдучи зі швидкістю 10 км/год, серед пішоходів, представляє для них реальну небезпеку. Неписаний виняток - зима. Взимку на проїжджій частині байкеру краще не з'являтися, а на тротуарі перехожих менше.
Зараз у правилах немає метрового обмеження - байкерам надана вся права смуга. Цим в розумних межах можна користуватися, якщо наприклад близько бордюру асфальт розбитий, можна рухатися лівіше. Але це не означає, що вся смуга - ваша, група байкерів повинна рухатися колоною.
Правило "трьох Д" (ДДД, дай дорогу дурневі) найбільш актуальне для байкера. Дороги будують для автомобілів і багато водіїв вважають себе на них господарями. Краще один раз пропустити дурня, ніж потрапити в ДТП, і навіть якщо і винні не ви, то травму можна отримати серйозну, та й байк як правило, треба ремонувати потім.
Обгін та об'їзд в правилах дозволений тільки зліва. Але це якраз далеке від життя правило. Якщо є широкий коридор праворуч від транспортного засобу, краще їхати по ньому. Водії навряд чи зрозуміють несподіваний маневр велосипедиста вліво. АЛЕ! (Читай слід. Пункт)
Бережіться дверей, що відкриваються в автомобілі. Водій автомобіля, що стоїть біля узбіччя, в дзеркало заднього виду велосипедиста може і не помітити, так що рухаючись уздовж ряду машин треба бути готовим до екстреного гальмування. Втіхою може стати те, що незалежно від того, праворуч або ліворуч відчиняються двері, в інциденті буде винен водій (або пасажир).
Одягатися треба максимально яскраво, щоб бути помітним для водіїв (особливо якщо байк непримітного кольору). Також обов'язково їздити в шоломі - це не тільки вимога розумної безпеки, але й має психологічний вплив на багатьох водіїв - вони вважають вас спортсменом і, поважають більше.
Перевозити вантаж у руках заборонено - це як раз той тягар, який "заважає" управлінню. Сумка, повішена на ручку руля - з тієї ж опери.
Повертати ліворуч на багатосмуговій дорозі, заборонено. Треба злізти з велосипеда (прикинутись пішоходом) і перетнути проїжджу частину. У реалі простіше не злазити, а просто зупинитися, а потім акуратно переїхати, особливо якщо є пішохідний перехід.
Досить зручно на велосипеді проїжджати перехрестя на червоне світло, якщо є пішохідний перехід і зелене світло для пішоходів - по великому рахунку це навіть не порушення правил.
Дзвінок або клаксон може бути дуже корисним. У багатьох країнах він обов'язковий при катанні по місту.
Ще з приводу проїзду перехрестя прямо - водії дуже часто не помічають або ігнорують байкера, хоча у нього перевага. Дуже акуратно треба проїжджати примикаючу дорогу при русі по головній - вас можуть не помітити як водії, що їдуть по ній, так і ті, які збираються на неї повернути. Ще розмитий ньюанс в правилах - коли спалахує зелене світло на перехресті, ліворуч від вас стоять зазвичай машини, що повертають праворуч. Перевага - у вас, але треба зрозуміти, признають її чи ні.
Не забувайте, що хоч велосипед і не відноситься до транспортного засобу підвищеної небезпеки, пішохода можна збити досить серйозно. А пішохід в ПДР завжди правий, навіть якщо і не правий.