цікаво, якшо для руху ровера тра півкіля нікелю-63, то шо потяне та батарелька в ціні?
Ядерні батерейки, то хіба для всякої дрібної техніки. А для силових агрегатів потрібно акумулятори вдосконалювати, а точніше - суперконденсатори (іоністори). Наприклад аерогельні іоністори.
http://www.elcp.ru/index.php?state=izd&i_izd=elcomp&i_num=2001_01&i_art=17"Аэрогельные ионисторы - новая разработка компании Cooper Electronic Technologies (
www.cooperet.com) [6]. В аэрогельных ионисторах электроды изготовлены из вспененного углерода (carbon aerogel foam). Материал обладает высокой электропроводностью, хорошо контролируемой микропористостью и большой площадью активной поверхности. Еще одно преимущество нового материала - минимальный ток утечки. Одно из самых серьезных преимуществ аэрогельных ионисторов - чрезвычайно малая величина внутреннего сопротивления (менее 200 мОм), что позволяет кратковременно отдавать в нагрузку большие токи. Два варианта использования - при сохранении емкости возможно сократить размеры аккумулятора или при сохранении размеров - увеличить емкость. Новые приборы конструктивно схожи с литий-ионными аккумуляторами и электролитическими конденсаторами. Ионисторы на основе вспененного углерода обеспечива ют плотность мощности до 4000 Вт/кг, в 10 раз большую, чем Li-ion аккумулято ры. Емкость аэрогельных ионисторов примерно в 2000 раз выше, чем у электролитических конденсаторов. Плата за столь высокую емкость - небольшое рабочее напряжение, всего 2,7 В."
Отже ємність вже до 10 раз више від літію, 500 тис., циклів заряд-розряд (як в конденсатора), напруга 2,7 В, (як і у одиничного літієвого елемента), дешевий не дифіцитний матеріал - вспінений вуглець (типу вдосконалене активоване вугілля), майже немає обмежень по струму заряда і розряда, отже зарядити можна за секунди, тільки було б чим.
На таких можна всю Україну обїхати 500 тис. раз.
Залишається чекати, поки китайози до них доберуться і ціна стане доступною.
Але не думаю, що такі технології (хоть по використовуваних матеріалах вони й дешеві) дозволять зробити дешевими найближчим часом, бо це смерть для нафтобізнесу, смерть автопромисловості, яка жирує на запчастинах до вічноломающихся бензодвигунів та ГСМ. Адже не вигідно випускати надійний електротранспорт, що буде рідко ламатись з акумуляторами, які треба буде міняти раз в 100 років.