Як долати підйоми
Найважчим і найвиснажливішим в гірському велоспорті є їзда вгору. Як то кажуть: "Любиш кататися, люби і саночки возити". Щоб отримати максимум адреналіну зі спуску, спочатку треба витратити чимало сил, піднімаючись вгору. Байкери мають дивну "любоненависть" до підйомів: з одного боку ми любимо їх за те, що вони приводять нас до верхівки спуску, і ми ненавидимо їх за муки.
Щоб зробити підйом в гору більш легким, ефективним, а значить швидким, вам необхідно використовувати своє тіло в комбінації з велосипедом за допомогою правильної техніки.
1. Дивіться вперед
Ви повинні виставити відповідну передачу перед початком підйому, тому "тримайте очі відкритими". Необхідно вчасно переключатися після спуску. Постарайтеся максимально визначити крутизну та довжину підйому і завчасно перемкнутися.
2. Вибирайте траєкторію
Навіть якщо ви їдете дуже повільно, все одно треба вибирати траєкторію їзди. Намагайтеся прокладати свій шлях по більш рівній поверхні і об'їжджати перешкоди у вигляді гілок, кочок, коріння та каміння, які викликають небажане пробуксовування коліс.
3. Амортизатор
Насправді можна легко їхати в гору і на велосипеді з амортизаційної вилкою. Якщо все відрегульовано правильно, амортизатори можуть навіть допомогти. Просто правильно відрегулюйте жорсткість і відскок, як вказано в інструкції до вилки і все буде ОК.
4. Контактні педалі (автомати)
Більшість велосипедистів кроскантрійщиків використовують автоматичні педалі. Завдяки автоматам у вас з'являється можливість кругового педалювання, що знову ж таки, знижує ймовірність пробуксовки і підвищує ККД витрачених сил.
5. Ваша посадка
Найшвидший спосіб їзди - спосіб танцівниці (вставши з сідла), але він забирає багато сил і зменшує зчеплення заднього колеса з грунтом. Підйом в сідлі більш ефективний і "завантажує" заднє колесо.
6. Сідло
Щоб отримати максимум від кожного руху педалей, вам необхідно правильно виставити сідло. Коли ваші ноги працюють правильно, ви витрачаєте менше сил і їх вистачить на довший підйом. Правильну висоту сідла визначають так: при педалюванні п'ятами, ноги повинні випрямлятися в колінних суглобах і таз не повинен соватися по сідлу. Крім висоти сідла відрегулюйте горизонтальну позицію на підсидільному штирі: коли ноги стоять на педалях паралельно землі (дві педалі знаходяться на однаковій відстані від землі), то перпендикуляри опущені від центру коліна повинні чітко потрапляти в центр педалі. Якщо не так, тоді посуньте сідло вперед або назад.
7. Тренованість
Чим більше тренованим і досвідченішим ви будете, тим легше буде долати підйоми. Тут тільки одна порада - частіше тренуйтеся. Це не означає, що потрібно тренуватися по ночах або сісти на дієту морквяну, це означає, що на тренуваннях намагайтеся більше долати підйомів. Навіть якщо не хочеться, примушуйте себе і вкладена праця буде оцінена. Не переживайте якщо якийсь підйом ви не зможете закінчити. Тренуйтеся і вам підкоряться всі вершини.
8. Самоконтроль
Міняйте інтенсивність їзди в залежності від довжини і крутизни підйому. Якщо у вас занадто велика передача або ви педалюєте занадто часто, ви просто помрете на половині шляху. Чітко розрахуйте зусилля, що докладаються знизу до верху. Якщо підйом занадто довгий, радимо ненадовго вставати з сідла, щоб змінити роботу м'язів.
9. Тип велосипеда
Крос-кантрійний велосипед має амортизаційну вилку з малим ходом і легкий по вазі - це характеристики ідеальні для підйому. Як правило всі поліпшення, що дозволяють зробити легким спуск роблять важчим підйом.
10. Вибір передачі
Передачі у велосипеді служать для того, щоб полегшити і прискорити їзду. Передачі дозволяють їхати по різних поверхнях і нерівностям, починаючи від вузьких спусків і закінчуючи повільними брудними підйомами. Звертайте увагу на передачі. Занадто висока передача швидко пошле вас, занадто мала - і ви засне від їзди на місці. Ідеальною частотою педалювання вважається 80-90 оборотів педалей в хвилину. Педалюючи в цьому темпі, м'язи ніг дозволяють реалізувати їх максимальний потенціал. Намагайтеся ставити таку передачу, на якій зможете подолати весь підйом. Якщо ви будете переключатися на підйомі, у вас будуть проблеми - велосипед цього не любить
http://www.velostyle.com.ua/article_info.php?articles_id=23