Перед першим виїздом.
Отже, ви - щасливий власник велосипеда. Ось він стоїть - новенький, чистий (поки що) і блискучий. Хочеться швидше викотити його у двір, сісти на нього, і поїхати. Але спочатку треба підготувати його до виїзду.
Регулювання велосипеда по росту.
Припустимо, що при покупці розмір рами був обраний правильно. Тепер, для комфортного і безпечного катання, треба відрегулювати сідло та кермо під ріст велосипедиста. Починати слід з сідла.
Висота сідла - повинна бути такою, щоб нога вільно діставала п'яткою до педалі в самому нижньому положенні, при цьому нога має бути повністю пряма. Природно, перед регулюванням треба взути те взуття, в якому ви збираєтеся кататися. Якщо сідло встановлено занадто низько, то м'язи ніг не зможуть працювати в оптимальному режимі, що швидко призведе до втоми. А якщо сідло встановлено занадто високо, то на велосипед буде важко залазити і злазити, а під час їзди нога не буде діставати до педалі.
Нахил сідла - залежить тільки від особистих уподобань. Комусь подобається, щоб носок сідла був трохи піднятий, а комусь, навпаки, хочеться його трохи нахилити вниз. Якщо занадто сильно задерти вгору, то при їзді можливий дискомфорт в області промежини, а занадто низько опущений носок сідла може привести до швидкої втоми рук, тому що велосипедист буде спиратися руками. Спочатку спробуйте встановити сідло горизонтально, а потім, в процесі їзди, підберете найбільш комфортне положення.
Горизонтальне положення сідла - повинно бути відрегульовано так, щоб відстань від носка сідла до виносу дорівнювало відстані від ліктя до кінчиків пальців.
Зверніть увагу! Обов'язково перевірте, щоб підсидільний штир був вставлений в трубу рами на глибину не менше 5-6 см. На підсидільний штир нанесені мітки, які визначають цю мінімальну глибину. Якщо при комфортному положенні сідла ці мітки виявляються вище верхнього зрізу підсидільної труби, то слід придбати підсидільний штир більшої довжини.
Регулювання руля.
Не всі велосипеди мають можливість регулювання руля в достатньо широких межах. Так, на велосипедах з безрізьбовою рульовою рульколонкою руль можна підняти лише на кілька міліметрів, встановивши проставочні кільця. Зменшити висоту руля на таких велосипедах можна, тільки встановивши винос з іншою геометрією, або застосувавши регульований винос. Висота руля залежить від тієї посадки, в якій ви збираєтеся їздити. Якщо ви маєте намір їздити по дорогах з автомобільним рухом, то висота руля повинна бути такою, щоб спина велосипедиста була нахилена під кутом 30° до вертикалі. Якщо кермо підняте дуже високо, то важко рухатись в гору, а при занадто низько опущеному кермі важче контролювати дорожню обстановку. Для шосейних велосипедах посадка повинна бути нижчою.
Перевірка справності перед виїздом.
Щоб поїздка доставила задоволення, і не була затьмарена несподіваними поломками - травмами, не полінуйтеся і перевірте справність велосипеда. Це не займе багато часу. У Правилах Дорожнього Руху сказано, що водій зобов'язаний перевіряти перед виїздом і забезпечувати в дорозі справний технічний стан транспортного засобу. Оскільки велосипед є справжнім транспортним засобом, а велосипедист - його водієм, то відповідно виконувати треба і всі вимоги правил, що відносяться до технічного стану велосипеда.
Відповідно до цього, перед кожним виїздом на велосипеді треба перевірити справність гальм і рульового управління.
Переконайтеся, що руль жорстко закріплений у виносі, а рульова колонка не має люфту.
Перевірте правильність встановлення підсидільного штиря в трубі рами.
Натисніть і відпустіть гальмові рукоятки кілька разів. Вони не повинні впиратися в ручки руля. Переконайтеся, що гальмівні колодки ободних гальм притискаються до обода по всій площині.
У гідравлічних гальм перевірте відсутність витоків гальмівної рідини ..
Для обідних гальм - покрутіть обидва колеса при відпущених гальмах, переконаєтеся, що гальмівні колодки не торкаються ободів і покришок.
Перевірте тиск в шинах.
Якщо планується їзда в темний час доби, то перевірте справність освітлювальних приладів і відбивачів.