Тема: Дефекти обода та їх усунення  (Прочитано 8822 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline Erazel I-st

  • Головний модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 6615
  • Карма: +63/-18
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
    • Erazelium
« : 26.02.2010, 22:17:36 »
Дефекти обода та їх усунення
Колесо велосипеда при сприймає під час руху значні навантаження на всіх напрямках - як у вертикальному (вага велосипедиста), так і в осьовому (маневри, повороти, нерівності дороги), а також в поперечному (розгон і гальмування). Причому величини зусиль, які сприймаються колесом, багато разів перевищують вагу самого колеса.
Тому, навіть якщо ви катаєтеся дуже акуратно, на ободі все одно будуть утворюватися дефекти - порушення його геометричної форми. Звичайно, якщо колесо зібрано правильно і з якісних деталей, то ці дефекти будуть невеликими, і їх треба буде усувати не частіше одного-двох разів на рік (зазвичай на початку сезону, а також після серйозних падінь). Неякісні обода вимагатимуть більше уваги - на них вісімки можуть утворюватися після кожного катання по грунтовій доріжці.

Обід без дефектів являє собою коло, абсолютно плоске. Він повинен розташовується точно посередині щодо пера вилки (а не відносно фланців втулки!).
  
На ободі можуть утворюватися дефекти трьох видів --

 «Вісімка» - коли обід перестає бути плоским, або коли частина обода не збігається з площиною обертання. Найчастіше на вже зібраних колесах утворюються саме «вісімки».

«Яйце» - коли обід перестає бути колом, тобто якась його частина виявляється ближче до центру, ніж інші.
«Яйце» зустрічається рідше вісімки, зазвичай після невдалих приземлень.
 
 «Зонт» - коли обід не встановлюється точно посередині між перами вилки. Дефект цього типу зазвичай є результатом неправильної зборки колеса.

Усунення дефектів обода
Бажаючі навчитися виправляти дефекти обода самостійно, повинні врахувати, що правка колеса - це операція, яка вимагає не стільки уміння, скільки терпіння і посидючості. Тому що нічого складного в цій справі, по суті, немає. Зібрати колесо повністю значно складніше, і для виконання цього завдання починаючому велосипедистові краще звернутися в майстерню.

Що потрібно для того, щоб навчитися рівняти колесо?

Готове зібране колесо. Не слід починати практикуватися на старому, вбитому колесі, з множинними дефектами. Хоча його, з одного боку, не шкода. Але з іншого боку, не завжди можливо виправити таке колесо до ідеального стану. Крім того, усунути одну невелику вісімку простіше, ніж багато пересічних вісімок і яєць, особливо для початківця веломеханіка. Краще починати вчитися на новому або майже новому ободі, поки він не обзавівся десятками вісімок.


що треба:

Шматочок крейди, щоб відзначати дефектний ділянку.
Шпицевий ключ.
Деяка кількість вільного часу.

Станочок для виправлення коліс використовувати дуже зручно, але необов'язково. Невеликі вісімки на колесі можна усунути, не знімаючи його з велосипеда, досить перевернути велосипед догори колесами. При цьому правильність колеса можна контролювати щодо гальмівних колодок або пер вилки.

Усунення "вісімки"
Для усунення вісімки спочатку треба знайти на ободі місце дефекту. Для цього розкручуємо колесо і повільно наближаємо до обода збоку шматочок крейди. Відзначаємо крейдою місце, де обід деформований, (крейда в цьому місці починає зачіпати обід). Таким чином визначаємо, в якому місці знаходиться «вісімка», і в який бік деформований обід.

Для усунення «вісімки» треба підтягувати шприхи з одного боку обода і послаблювати їх натяг з іншого боку. Причому робити це треба узгоджено - інакше на ободі може з'явитися другий дефект - «яйце».

«Вісімка» невелика, дефектне місце виявилося між двома сусідніми шприхами.

Підтягуємо одну шприху, наприклад, на 1/3 обороту, а сусідню послаблюємо теж на 1/3 обороту.
  
«Вісімка» невелика, дефектне місце виявилося напроти якої-небудь шприхи.

Підтягуємо цю шприху, наприклад, на 1/4 обороту, а дві сусідні послаблюємо на 1/8 обороту.
  
 «Вісімка» зачіпає кілька сусідніх шприх.

шприхи, що знаходяться ближче до центру дефекту, підтягуємо або послаблюємо сильніше, ніж ті, що знаходяться по краях.
  
Після цього ще раз розкручуємо колесо і дивимося, що змінилося. Якщо вісімка стала більшою, ніж була, то повертаємо всі ніпелі шприх у вихідне положення, і ще раз розбираємося, в який бік їх треба крутити. Якщо зменшилась, але не до кінця - значить, ми на правильному шляху, але треба ще підкрутити ніпелі в тому ж напрямку.

Усунення "яйця"
Для усунення "яйця" теж спочатку треба знайти на ободі місце дефекту. Для цього розкручуємо колесо (зі знятою покришкою) і повільно наближаємо до обода шматочок крейди (не збоку, а зовні). Відзначаємо крейдою місце, де обід деформований, (крейда в цьому місці починає зачіпати обід). Таким чином визначаємо, в якому місці знаходиться виступає частина «яйця».

Для усунення «яйця» треба підтягувати шприхи з обох сторін обода.

Причому робити це треба узгоджено - інакше на ободі може з'явитися «вісімка».

Якщо підтягуємо одну шприху на половину обороту ключа, то дві сусідні треба підтягти на чверть обороту.
  

Зазвичай починаючим цей процес треба повторити кілька разів, перш ніж «вісімка» або «яйце» зникне. Потім, у міру появи досвіду, невеликі дефекти будуть зникати з першої - другої спроби.

При усуненні вісімок важливо запам'ятати дві особливості:

По-перше, шприхи не можна перетягувати (можна пошкодити обід або ніпелі). Якщо в процесі налаштування одна або кілька шприх виявилися перетягнуті, треба послабити їх разом із сусідніми шприхами, і повторити регулювання.

По-друге, шприхи не повинні бути ослаблені (інакше вони будуть ламатися при їзді). Якщо в процесі налаштування одна або кілька шприх опинилися ослаблені, треба підтягти їх разом із сусідніми шприхами, після чого повторити регулювання
  
  
veloclub.ru
« Останнє редагування: 25.03.2010, 14:40:35 від teodor4ik »
Ви звали? Я прийшов. Помріть же флудерасти.