Тема: Старт і стоп - вчимось їздити  (Прочитано 7059 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 27.05.2010, 10:26:34 »
Старт і стоп
автор: Шелдон Браун
оригінал: http://www.sheldonbrown.com/starting.html

Ви дійсно знаєте, як їздити на велосипеді?
Є думка, що кожен, хто може проїхати пару кіл по двору і не впасти, вже майстерно володіє велосипедом, і знає все про техніку їзди. Однак, як і в інших видах діяльності, тут існують рівні майстерності, і велосипедист, що вивчив правильну техніку і досить в ній попрактикуватися, буде їздити безпечніше та ефективніше.

Старт
Багато велосипедистів зі стажем ніяк не можуть знайти час, щоб навчитися правильно сідати на велосипед і зіскакувати з нього, і їх погані звички служать їм погану службу в транспортному потоці або при підйомі на гору.

Один з основних велосипедних навиків - це їзда по прямій, без шарахання з боку в бік. Більшість не можуть вирівняти свою траєкторію руху, поки не досягнуть певного мінімуму швидкості, зазвичай приблизно 8-13 км / ч. Вивчення правильної техніки старту дозволить вам швидше досягати цієї критичної для маневру швидкості, і велосипед менше часу буде непідвладний вашому контролю.

Часті помилки
• ковбойське вскакування в сідло популярно серед велосипедистів, що вчилися кататися на занадто великих велосипедах. Дійсно, це єдиний спосіб поїхати на велосипеді, рама якого дуже висока для їздока. Ця сумнівна і небезпечна техніка виглядає наступним чином: ви встаєте поруч з велосипедом, ставите ногу на педаль, потім відштовхуєтеся іншою ногою і перекидаєте її через сідло вже рухаючогося велосипеда.
При ковбойському вскакуванні вага велосипедиста переноситься на байк в той момент, коли він нахилений під значним кутом. Через це в перспективі можливі поломки рами і коліс. Велосипедні колеса, зокрема, не створені для опору серйозним боковим навантаженням, і ця невдала техніка вскакування перевантажує колеса.

• «човгаюче вскакування» виглядає так: ви стоїте однією ногою на педалі і намагаєтеся розігнати байк, відштовхуючись від землі іншою ногою ... ви не можете при цьому оперативно керувати велосипедом, і таким чином не можна почати рух в гору.

• «Стрибок мухи» - менш відома, але не менш порочна техніка, що полягає в наступному: велосипедист біжить поруч з байком, а потім застрибує в сідло. Так іноді роблять гонщики, але це небезпечно і негарно.

Правильна техніка старту
1.Встаньте над рамою, обидві ноги на землі. Більшість перед цим перекидають ногу через сідло, але якщо у вас низький руль, то можете перекидати ногу і через нього. Якщо ж у вашого велосипеда жіноча або взагалі низька рама, можливо, ви перенесете ногу прямо через раму. Іноді слід попередньо нахилити байк.
Не намагайтеся сидіти в сідлі, коли велосипед стоїть, це часто неможливо, якщо ваше сідло правильно вирівняно.
2.Підкрутіть педалі так, щоб педаль з боку слабкої ноги була повернена під кутом 45 градусів вгору.
3.Поставьте ногу на цю педаль і з силою натисніть на неї. Одночасно відбудеться наступне:
ви зможете використовувати цю педаль як сходинку, на яку ви підніметеся і сядете на сідло; зусилля, передане на ланцюг, почне розганяти байк.

Якщо ви ще не навчилися цього, знайдіть час потренуватися. Можливо, це виглядає складним, але насправді все набагато легше. Як тільки ви звикнете стартувати вищеописаним чином, це стане другою натурою. Ви будете їздити краще і безпечніше, оскільки зможете швидко розганяти велосипед до швидкості, що дозволяє рухатися впевнено.

Стоп
Зупинка не так складна для більшості велосипедистів, але й тут існують шкідливі звички, від яких варто позбутися, і хороші прийоми, яким слід навчитися.

Спочатку зменшіть передачу
Якщо на вашому велосипеді стандартна система передач, то вона працює тільки в русі. Дуже важливо виробити звичку перемикатися на найближчу нижчу передачу перед гальмуванням - тоді у вас буде вдало підібрана передача для відновлення руху. Зазвичай перемикають задній перемикач на велику зірочку, а передній - на другу за величиною. Природно, в екстреній ситуації ви тільки гальмуєте, а не дбаєте про передачі, але при звичайній, контрольованої зупинці ви можете навчитися перемикати передачі автоматично.

Коли ноги торкаються землі
Можливо, через бажання компенсувати погані гальма за допомогою взуття деякі велосипедисти занадто швидко опускають ноги, що може виявитися болючим.

У момент зупинки необхідно перенести свою вагу на одну педаль (яка повинна знаходитися в нижньому положенні, якщо велосипед забезпечений втулкою вільного ходу). Інша нога не повинна торкатись землі до тих пір, поки велосипед майже не зупиниться.

Якщо ви опустите ногу на землю в той момент, коли велосипед ще рухається, відбудеться наступне. Ви вже зупиняєтеся за допомогою гальм, і ці самі гальма впливають на всю систему «велосипед + велосипедист». Якщо опустити ногу, ваша вага переноситься на неї, і гальма тепер впливають лише на велосипед, який набагато легший, ніж ви самі. Сили гальмування, яка лише плавно зупиняла байк разом з сідоком на контрольованій швидкості, буде цілком достатньою, щоб велосипед сам по собі миттєво зупинився. Тим часом момент інерції утримує вас на траєкторії руху, поки інтимні частини вашого тіла не довбануться об винос вашого раптово зупинився байка ... ох!

Як мені не потрапити в лайруати премії Дарвіна?
Якщо ви ставитеся до числа тих численних велосипедистів, які, незважаючи на багаторічну практику, не подолали шкідливих звичок, пов'язаних із стартом і зупинкою, то ніколи не пізно поліпшити техніку. Ці рекомендації можуть спочатку здатися смішними, але як тільки ви хоч раз ними скористаєтеся, ви побачите, що жити стало краще, жити стало веселіше ... Тренуйтеся! Тренуйтеся! Тренуйтеся!