Тема: Вибір велосипеда - Типи Байків  (Прочитано 5104 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 25.03.2010, 15:02:16 »
MTB/ATB
(Mountain Bike/All Terrain Bike) - горний клас велосипедів
На сьгодняшній день цей тип набрав найбільшої популярності в нашій країні і напевно не просто так. ;) Тим більше, що ціновий рівень поступово знижується і байки стають доступними все більшій

кількості людей.

В цілому MTB класифікуються по типам амортизації:
"Двопідвіс" (Full Suspension) - наявний і задній амортизатор і передня амортизаційна вилка.
"Софттейл" (SoftTail) - байк з амортизуючою передньою вилкою, в котрого пера заднього трикутника зроблені дещо вигнутими для амортизації. Як приклад - Sintesi Yazoo
"Хардтейл" (HardTail) - байк з амортизуючою передньою вилкою.
"Рігід" (Rigid) - повністю жорсткий велосипед.
Також треба відмітити, що існують амортизатори в підсидільному штирі і виносі руля.

В клас MTB/ATB входять слідуючі види байків по призначенню:

"Даунхіл" (Downhill - швидкісний спуск с гори) - зазвичай це двопідвісний велосипед, з більшим ходом підвіски, двокоронною передньою вилкою. Основний принцип - надійність, тому такі байки

комплектуються найміцнішим обладнанням і запчастинами, не дивлячись на вагу, зазвичай більше 16-18кг. Як правило в комплектацію входять дискові тормоза і резина шириною від 2.3". Ціновий рівень -

починаючи від 1500€.

"Паралельний слалом" (Dual Slalom) - зазвичай це хардтейли чи двопідвіси. Основні ідеї: висока надійність і мала вага. Характеризуються малими розмірами рам, переважно гідравлічними тормозами,

ставляться вищі і середні групи обладнання. Ціновий рівень - від 800€. (приклад - Sintesi Konstriktor)

"Тріал" (Trial - подолання перешкод) - зазвичай це рігіди, рідше хардтейли. Основні ідеї: висока надійність і мала вага. Характеризуються малими розмірами рам, переважно гідравличними(декколи обона

гідравліка) тормозами, ставляться вищі і середні групи обладнаня. Ціновий рівень - від 800€.

"Кроскантрі" (CrossCountry - швидкісна їзда по бездоріжжю) - найбільш вибагливий тип MTB, которому потрібна мала вага, добре зчеплення з грунтом (а значить амортизація), високая надійність і

чіткість роботи обладнання. Ставляться вищі групи обладнання, легкі рами. Ціновий рівень - від 1000€. (приклад - Sintesi Moab)

"Активний відпочинок" (Recreation) - можно сказати, що це походи самих легких рівнів, поїдки в магазин і на роботу. Специфічних вимог майже ніяких, ставляться нижчі і средні групи обладнання. Рами

Cro-Mo чи Hi-Ten. В основному це рігіди, але є в цьому виді і хардтейли. Це наймасовіший тип байків. Ціновий рівень - від 300€.

"Фрірайд" (FreeRide) - на сьогодняшній день фрірайд сформувався як самостійна екстремальна дисципліна пов'язана зі спуском з гір. (приклад - Sintesi Rumba.)
Явна спеціалізація замітна лише на старших моделях.

Шосейні (road)
Самий легкий тип спортивних велосипедів, який позволяє їхати з дуже високими средніми швидкостями. Вага меньше 11кг. На обода діаметром 28" ставляться або трубки (матерчатий верх с приваренним

резиновим протектором, всередині камера), або клінчери (дуже тонка і вузькая покришка з камерою), які накачуються вище 7атм. База шоссейників менше бази MTB, на них ніколи не буває амортизації,

руль має характерну форму "баранячого рога", системи характеризуються більшими передаточними числами ніж MTB. Цей клас призначений для їзди по дорогам з хорошим і рівним покриттям. Ціновий рівень -

від 300€ за самий початковий рівень, >1500€ - вже повноцінний шоссейник с нормальним обладнанням. (приклад - Willier Isoard)
Найбільшими плюсами являеться висока швидкість переміщення і руль, який позволяє рукам приймати масу положень, що дозволяє довше не змучуватись, на відміну від рулів MTB.

Тypінги (touring)
Цей тип велосипедів призначається для туризма і хоч з вигляду він нагадує шоссейник, є і ряд відмінностей. Міцніші рами, на які вже можна поставити багажника, ширша гума з нормальним протектором;

горні, змішані (спереді ставиться шосейна система) чи туристична (Shimano Nexave) групи обладнання, на которих є низькі передаточні числа (меньше 1:1), для бездоріжжя, але в той же час і втримувати

високі средні швидкості на хороших дорогах. Існують і жорсткі варіанти, і з передньою амортизацією. Ціновий рівень - від 700€.

Гібриди (hybrid)
Це певна спроба поєднати поєднати переваги MTB і шосейника. Використовуються в основному горні класи обладнання, але деколи і змішані. Варіацій на тему маса: і зовсім жорсткі, і з передньою

амортизуючою вилкою, і навіть двопідвіси, як наприклан велосипед Sun Valley (Обладнання Shimano Nexave, ціна ~1200€) фірми Scott. В принципі, якщо на турінг поставити прямий руль, то получиться

гібрид - вони між собою схожі ;) але гібриди позволяють встановлювати ширшу гуму (до 40мм), за рахунок чого полегшується рух по бездоріжжю. Діаметр коліс також 28", молива установка багажника (в

тому числе і на Sun Valley).

BMX
Тип велосипедів, призначений для виконання акробатичних вправ. Дуже малі і міцні рами, колеса 16-20", надійні тормоза, збільшені педалі, на втулки зазвичай кріпляться спеціальні "підніжки".

Міські (CityBike, Сomuter)
Сітібайки, як не дивно, з 2002 року несподівано виявились приорітетним напрямком у Shimano, що замітно вплинуло на якість MTB компонентів (в гіршу сторону).

Широкі, Часто підпружинені сідла, вертикальна чи близка до того посадка, повністю чи большою частиною закриті ланцюги, крила, звукові сигнали, катафоти та інші "фентифлюшки", не потрібні на других типах велосипедів.