Тема: Для новачка - Словник П-Я  (Прочитано 9366 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline Erazel I-st

  • Головний модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 6615
  • Карма: +63/-18
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
    • Erazelium
« : 25.03.2010, 10:29:29 »
Параллакс
Тип конструкції велосипедної втулки збільшеного діаметра з симетричним розташуванням опорних підшипників щодо її центру. Таке розташування дає рівномірний розподіл навантаження між обома підшипниками. Застосовується практично у всіх гірських групах Shimano починаючи з 7-швидкісних.

Паралельний зсув
Запатентована конструкція гальм Shimano V-brake. Має параллелограмне з'єднання гальмівних важелів, завдяки якому гальмові колодки рухаються паралельно поверхні обода. В результаті підвищується ефективність гальмування, а більш рівномірне зношування істотно збільшує ресурс колодок.

Пеги
Спеціальні сталеві або алюмінієві циліндричні опорні підніжки (пістони), що встановлюються на осі переднього та/або заднього коліс велосипеда ВМХ. Використовуються в якості опори для ніг у фігурному катанні (flatland), для ковзання (sliding) по сходах і поручнів (freestyle) та інших трюків.

Педаль
педалі бувають звичайними, контактними, або обладнані тукліпсами. Вісь обертання педалінерухома щодо шатуна.
 
Перевертиш
амортизаційна вилка "перевернутої" конструкції, коли як би штани знаходяться зверху, разом з коронами, а ноги стирчать вниз.

Передаточне співвідношення приводу
співвідношення числа зубів передньої зірки до числа зубів задньої зірки в обраній передачі. Наприклад: 42/13 або 22/15. Передаточне число приводу частка від передавального співвідношення. Наприклад: 42/13 = ~ 3,2 або 22/15 = ~ 1, 5

Передача
поняття, що описує вибрану в даний момент комбінацію передньої і задньої зірок. Наприклад: 1-6, або 3-2. Повний діапазон передач визначається добутком числа передніх зірок на число задніх зірок. Например: 1 * 5 = 5, або 3 * 7 = 21, або 2 * 5 = 10.

Однопідвіс
велосипед з підвіскою переднього колеса - амортизаційною вилкою.

Перемикач (перекидка, дірейлер)
пристрій, що перекидає ланцюг з однієї зірочки на іншу для зміни передавального числа приводу (переключення передачі). Перемикачі бувають передніми - для передніх зірок, і задніми - для задніх зірок.
 
Перешприховка
повне перебирання шприх колеса без розбирання втулки.

Пера
паралельні (або майже паралельні) труби, з яких складається вилка (передня або задня), в які вставляються колеса(через дропаути).
 
Пєтух
Металева деталь на одному боці задньої вилки, в якій кріпиться задній перемикач. Може бути виконаний окремо або бути невід'ємною частиною рами. На алюмінієвих і титанових рамах петух як правило зйомний, тому що при ударі перемикачем є ймовірність його зігнути, або навіть зламати. На сталевих рамах півень робиться незнімним, але цього боятися не треба. На такій рамі його погнути дуже складно.
 
Пін
1. Шип на педалях типу "топталки".
2. Невелика деталь циліндричної форми, що з'єднує ланки ланцюга.
 
Пістон
деталь, що вставляється в деякі подвійні обода для надання їм додаткової жорсткості. Являє собою невелику втулочку для ніпеля шприх.
 
Пістонований обід
Обід, що має спеціальні втулки (пістони) в отворах для шприх. Пістони рівномірно розподіляють навантаження з боку ніпеля шприхи навколо отвору обода, в результаті чого матеріал обода відчуває менші локальні напруги і обід довше служить. Однак, пістонованний обід трохи важчий, ніж непістонований.
 
Підвіска
повний пристрій амортизації, що включає в себе пружину і демпфер.
 
Підсидільна труба
труба рами, в яку вставляється підсидільний штир. З'єднує верхню і кареточну труби рами.

Підсідельний штир
штир, що вставляється в підсидільну трубу рами. Hа штирі закріплюється сідло.

Покришка
зовнішня частина шини, яка захищає камеру від зовнішніх механічних впливів. Покришки мають різний малюнок-насічки, тобто, так званий протектор.

Напівслік
універсальна покришка з гладким малюнком протектора в центральній частині і грунтозацепами з боків, призначена для асфальтованих доріг, а також сухих укатаних грунтових трас.

Подвійний баттінг
Технологія обробки велосипедних труб, при якій кожна труба піддається батуванню двічі. У результаті виходить труба з більш товстими стінками по краях і більш тонкими в середній частині труби. Зазвичай, такі труби є більш міцними і, одночасно, легшими, ніж труби із стінкою постійної товщини.

Подвійний обід
Обод, що має в своєму перерізі подвійну стінку. Має вищу міцність в порівнянні з одинарним.


Привод
механізм передачі зусилля від ніг велосипедиста до ведучого колеса велосипеда. Складається з педалей, шатунів, каретки, ланцюга, передньої(іх) і задньої (іх) зірки(ок).
 
Провис каретки
Відстань, на яку опущена вісь каретки щодо лінії, що сполучає осі переднього і заднього коліс велосипеда.
 
Прорайдер
професійний райдер. Людина для якої байкінг став професією, за допомогою якої він заробляє гроші.
 
Протектор
рубчатий малюнок на поверхні покришки. Вид і характер малюнка визначає робочі властивості покришки і область її застосування.

Профільована зірка
зірка, зуби якої мають різну форму як по товщині, так і по ширині. Це покращує здатність ланцюга перемикатися з зірки на зірку.

Пильник
деталь, яка насаджується на вісь втулки або каретки з метою закрити щілину навколо підшипника і захистити його від пилу і бруду. У загальному випадку пильовик представляє з себе металеве, пластмасове або гумове кільце. Розмір рами
Вимірюється по довжині підсидільної труби в дюймах або сантиметрах. Існують дві основні системи вимірювання розміру рами:
1. "центр-центр" (СС) - від центру каретки до центру перетину верхньої і підсидільної труб
2. "центр-топ" (СТ) - від центру каретки до верхнього краю підсидільної труби.
Різні виробники велосипедів і рам застосовують різні системи.

Рама
"кістяк" велосипеда, основна металева (або з інших матеріалів) конструкція, на яку кріпляться всі інші деталі. Рама складається з спаяних(зварених) труб і окремо - передньої вилки.

Рамка перемикача
у заднього перемикача дві пластини приблизно однакової форми, між якими розташовані ролики. У переднього перемикача теж дві пластини приблизно однакової форми, між якими проходить ланцюг.

Ревошіфт
Система фіксованого перемикання передач шляхом обертання циліндричних ручок на кермі. Розробка Shimano.
 
Рігід
жорсткий велосипед, велосипед без амортизаторів.

Роги
металеві або пластикові стержні, які за формою нагадують роги корови. Hадіваються на кінці керма. При тривалій їзді роги дозволяють змінити посадку, тобто розвантажити одну групу м'язів і навантажити іншу.
 
Рокрінг
Захисний диск для захисту передніх зірок від ударів об перешкоди. Зазвичай виготовляється з алюмінію, сталі або спеціального пластику. Встановлюється замість найбільшої передньої зірки на велосипедах для екстримальної їзди.

Ролики
в задньому перемикачі невеликі коліщатка, іноді зубчасті, іноді круглі, які кріпляться в рамці перемикача. Верхній ролик служить для перетягування ланцюга з зірочки на зірочку, а нижній ролик при цьому підтримує його постійний натяг.
 
Ротор
диск від дискового гальма.

Сорочка (оболонка) троса
гнучка оплетка, стійка до подовжнього стиску, через яку пропускають трос від гальма або від перемикача. Звичайно застосовується для проводки троса від ручки /манетки до рами, від рами до кінцевого пристрою (тормоз або перемикач) і в місцях зміни напрямку протяжки троса по рамі.
 
Рукоятка (ручка) гальмівна
механізм, що служить для натягу гальмівного троса і розташований на кермі.
 
Кермо
горизонтальна трубка, пряма або зігнутої форми, що служить для керування переднім колесом, на ній кріпляться різні керуючі механізми велосипеда. Кріпиться до штока за допомогою виносу.

Ручне гальмо
може бути встановлене на будь-який тип велосипеда, і обов'язково - на багатошвидкісні. У системі ручного гальма гальмівні колодки діють безпосередньо на обід колеса (або на диск, жорстко пов'язаний з віссю колеса). Колодки приводяться в дію через систему трос-ручка. Ручні гальма можна розділити два типи - консольні і бесконсольні (кліщові).
 
Важіль гальма
в ручному гальмі означає деталь, яка гвинтом кріпиться на перо рами і керується за допомогою троса. У важелі закріплюються гальмівні колодки, які і здійснюють гальмування.

Ричажкові манетки
можуть розташовуватися на кермі (у гірських велосипедів) або на косий трубі (у шосейних велосипедів). Основна деталь ричажкової манетки - важіль, який велосипедист повертає навколо невеликого барабана. Поворот важеля намотує на барабан переключательний трос, і тим самим скорочує його.
Репід-файр манетки манетки, в якій велосипедист великим і вказівним пальцем впливає на два важеля, змонтованих в нижній частині манетки. Важільці мають протилежний хід і приводять в обертання шестерні, яка намотує на себе переключательний трос, тим самим скорочуючи його.
  
Сальник підшипника
деталь, яка закриває підшипник і не дозволяє мастилу вийти з нього, а також захищає його від проникнення зовнішньої бруду. Сальник може представляти з себе волокнисту прокладку, просочену маслом, або гумову манжету.
 
Свічка, політ у свічці
означає істотне опускання заднього колеса (більше 45 градусів) щодо переднього. Найчастіше використовується для надійного приземлення на заднє колесо. Також може бути особливістю гоночної техніки байкера.

Сідло
тут все зрозуміло(ссилка на статтю).
 
Сепаратор, сепаратор-підшипник
підшипник, у якого кульки знаходяться в обоймі.

Серф
їзда на задньому колесі, зберігаючи баланс і отримуючи прискорення тільки переміщенням центру ваги, без підкрутив педалей.

Сінглспід
велосипед з однією єдиною передачею (швидкістю, передавальним співвідношенням).

Сінглтрек
Катання по вузьким або важкопрохідним місцях. Вузькоколійка.

Система
вузол шатунів і ведучих зірочок.

Сітібайк
Міський дорожній велосипед.

Складний велосипед (Фолд)
Велосипед, у якого можна скласти нижню косу трубу рами за допомогою особливого пристрою, що розташовується на цій трубі. Верхньої труби у складного велосипеда зазвичай немає (а якщо є, то, звичайно, і її можна скласти таким самим чином).

Швидкісний спуск (Даунхіл)
Стиль екстремального катання на велосипеді по пересіченій місцевості, що включає в себе спуск з гори на час. Змагання з Downhill проводяться зазвицай влітку на гірськолижних, або спеціально підготованих трасах.

Швидкість велосипеда
те ж, що і передача велосипеда.

Слік
шосейна покришка, гладкий протектор якої має неглибокі дощові насічки.

Скласти
вживано в основному до обода і рам. = Зламати.

Змазка
загальна назва різних видів Мастил, що застосовуються у вузлах велосипеда для зменшення тертя. У самому першому наближенні мастила поділяються на рідкі і густі.

Собачка трещотки
маленька металева деталь всередині храпового механізму трещотки. Має вигляд прапорця і нічим не нагадує собачку. Служить для того, щоб допускати обертання трещотки в одному напрямку, й гальмувати обертання в зворотному.

Софттейл
Різновид двухпідвісного велосипеда, у якого задній амортизатор має малий хід (1-2 дюйма). Як правило, софттейл не має шарнірів обертання в конструкції рами, а хід заднього колеса досягається пружністю нижніх пер рами.

Шприха
тонкий штир, що з'єднує втулку колеса з його ободом.

Стакан
вертикальна труба в передній частині рами, в яку вставляється шток вилки

Сток
Велосипед для тріалу, більш схожий з МТВ, ніж мод. В основному відмінність в більшому діаметрі коліс і вищій рамі.
 
Стоп
елемент велотріалу, при якому велосипедист відриває заднє колесо від землі і деякий час балансує на передньому колесі.

Стріт
Стиль вільного катання на ВМХ в місті, в т.ч. у міських парках. Траса зазвичай складається з різних штучних перешкод: бордюрів, поручнів, сходів, парапетів і т.п. Для ковзання (sliding) по них велосипед ВМХ обладнується міцними сталевими пегами.

Суппер
Механізм, що забезпечує сталість натягу ланцюга для систем приводу з перекиданням ланцюга по зірочкам. Є частиною заднього перемикача.

Супорт
частина заднього перемикача, забезпечена пружиною до якої приєднується трос. На одному кінці супорта закріплена рамка з роликами(суппер). Супорт приводиться в рух тросом і забезпечує сталість натягу ланцюга при його переключенні по зірочкам.

Зйомник
особливий вид інструменту, що дозволяє зняти касету або шатуни. Для шатунів і касети служать різні знімачі, що відрізняються за видом і функціоналом.

СЕГ
хід, на який прожимается вилка (або задній амортизатор) коли ви сідаєте на велосипед. Для кросскантрійного байка СЕГ має становити 10-15% від ходу підвіски, для даунхільного байка - 25-30%
  
Гальма гідравлічні
У гідравлічних гальм замість тросів використовуються гидролінії. Найпотужніші гальма з існуючих. Дозволяють повністю заблокувати колесо при мінімальних зусиллях. Здатні працювати в будь-яких погодних умовах. Такі гальма ідеально підходять для екстремальних дисциплін, коли потрібна надійність і гальмівна потужність. Бувають ободні і дискові. Дискові гальма отримали величезне поширення в останні 2-3 роки. Основне призначення - даунхіл, фрірайд. Однак досить часто зустрічаються на слаломних і крос-кантрійних велосипедах.

Гальма механічні
Це гальма, у яких зусилля від гальмівної ручки передається на гальмо за допомогою троса. Кантеліверні - мали поширення на гірських велосипедах першої епохи, зараз дуже рідкісні і зустрічаються тільки на дешевих велосипедах, які гірськими можна назвати тільки по зовнішній схожості - ефективність таких гальм слабка.

V-brake (векторні гальма)
мають найширше розповсюдження і масу різновидів ... Найлегші з існуючих типів гальм. Відмінна ефективність при простих налаштуваннях в гарну погоду. Однак помітно гірше працюють в мокру погоду і бруд.

Дискові гальма.
Плюсами будь-яких механічних дискових гальм перед ободними є: працездатність в будь-яких погодних умовах за такої ж простоти в установці і регулюванню. А так само здатність їздити з дешо пошкодженим ободом.

Тормозні ручки
Кріпляться на кермі. Бувають передніми (лівими) і задніми (правами). За своїм класу мають таке ж поділ, як і гальма, за винятком того, що для гальм V-Brake і Механічних дискових можуть застосовуватися одні й ті ж гальмівні ручки.

Торсіонна жорсткість
Стійкість до бічних навантажень, до скручування.

Трансмісія
Всі деталі та вузли велосипеда, що відповідають за передачу механічної енергії в обертальний рух ведучого (заднього) колеса. Трансмісія складається з каретки і кривошипно-шатунного механізму, ланцюга, зірочок, а також переднього і заднього перемикачів

Тріал
Велосипедна дисципліна. Являє собою подолання природних і штучних перешкод на час. Торкання ногами землі штрафуються. Балансування на одному колесі, стрибки, інші прийоми віртуозного володіння велосипедом використовуються для подолання перешкод.

Тригерні манетки
манетки, де перемикання передач здійснюється за допомогою важелів, за які треба смикати пальцями.

Тросик
Металевий плетений трос, з допомогою якого приводяться в дію важелі гальма і перемикачі ланцюга.

Тукліпси
спеціальні кронштейни на педалях велосипеда, служать для жорсткого кріплення ніг до педалей за допомогою ремінців. Дозволяють більш ефективно педалювати не тільки у фазі "натискання", але й у фазі "підтягування" ноги вгору. В останні роки тукліпси поступилися місцем контактним педалям.

Турінг
Туристичний велосипед.
  
Успок
як правило, необхідний для агресивної їзди пристрій. Ставиться замість переднього перемикача, та не дає ланцюгу зісковзувати з передньої зірки (для використання пристрою практично завжди необхідно залишити спереду одну зірку). Існує кілька варіантів подібних пристроїв - з рокрінгами і без них, з роликами і з рамками.

Фара
Деталь електрообладнання. Призначена для випромінювання світла і встановлюється так, щоб світити вперед (зазвичай - на дорогу перед велосипедом).

Фланець
Обідок втулки з дірочками для закріплення спиць.

Фліппер
Спеціальна обідна стрічка з тонкої гуми або міцного синтетичного матеріалу, що оберігає камеру від можливих проколів кінцями спиць.

Флетленд
Дисципліна ВМХ. Різновид фрістайлу. Застосовуються різні прийоми фігурного катання на рівному майданчику: обертання, балансування на різних частинах велосипеда, руху вперед і назад і т.п.

Фрікостер
Спеціальний мехнізм втулки, що дозволяє їхати назад не крутячи педалі.

Фрірайд
Стиль екстремального катання на велосипеді по пересіченій місцевості, що поєднує в собі швидкісні спуски і підйоми, екстремальні стрибки і прямі, технічно складні ділянки.

Фрістайл
Дисципліна ВМХ. Являє собою фігурне катання на велосипеді з виконанням різноманітних трюків. Використовуються велосипеди з дуже міцною рамою та вилкою, які додатково обладнуються пегами і ротором.

Фуллфейс
Шолом, типу мотокроссового, який цілком захищає голову а також щелепу. Майже на всіх таких шоломах ще є козирок - він захищає від бруду, пилу і сонця
  
Хардтейл
Велосипед, який не має заднього амортизатора.

Хід колеса
Хід колеса велосипеда з амортизатором, тобто відстань, що проходить колесо між фазами максимального стиснення і максимального розширення амортизатора. Зазвичай, вимірюється в дюймах для заднього колеса і в міліметрах для переднього.

Хомут
Вид кріплення. Найпростіший хомут представляє із себе кільцеву металеву або пластмасову смужку, кінці якої стягуються гвинтом з гайкою. Хомутиками кріпляться велокомп'ютер на кермо, датчик на перо вилки. Зажим підсідельного штиря теж можна розглядати як хомут.

Центрування
1. Установка обода строго по центру щодо осьового та радіального центрів втулки колеса. Виконується за допомогою регулювання натягу шприх.
2. Регулювання положення гальмівного механізму, за якого гальмівні колодки розташовуються на одинаковій відстані від ободу.

Ланцюг
Привід для передачі тягового зусилля від передніх зірок - заднім (касеті).
  
Шатун
Це важіль. Сполучна ланка між кареткою і педалями. Шатуни підрозділяються на 4х і 5ти лапки - Кількість з'єднувальних елементів з зіркою / рокрінгом. Вони відрізняються так само по довжині і стандарту кріплення до каретки.

Шипи
Сталеві шипи на покришці, призначеній для зимової їзди. На відміну від автомобільних покришок, велосипедні досить рідко шіпують народні умільці, в основному шиповані покришки - фабричного виробництва.

Шифтери
Механізм управління переднім і / або заднім перемикачем, встановлений на кермі велосипеда. Інша назва - манетки.

Шток
зазвичай мається на увазі частина Вилки, яка вставляється в рульовий стакан, і на яку кріпиться винос (безрезьбовой випадок).Також шток є в задньому амортизаторі.
  
Ексцентрик
"Швидкий" фіксатор коліс велосипеда або підсидільного штиря. На відміну від гайкового кріплення дозволяє швидко монтувати і демонтувати колеса, а також змінювати висоту сідла без використання інструментів.

Еластомер
Пружина, зроблена з синтетичної гуми. Стислий еластомер прагне повернутися у вихідне положення без паразитних коливань, тому не потребує системи їх придушення (демпфера).
  
Якір
Вбивається зверху всередину Штока Вилки, для притяжки виносу щільніше до Рульової, щоб уникнути люфту, при установці вилки / виносу на велосипед. продаються разом з заглушками (кришками) і болтом. Бувають з отвором, розрахованим для того, щоб пропустити через шток гидролінії / трос від переднього гальма, для більшого комфорту при виконанні деяких трюків

Вілсети
по суті, це просто колеса. Але так прийнято називати не звичайні колеса більшості велосипедів, зібрані з різноманітних втулок, ободів і спиць, а фірмові колеса, що збираються виробником зі своїх комплектуючих, нерідко несумісних із стандартними комплектуючими. Найбільш відомі виробники вілсетов - Mavic, Ritchey, Shimano, Spinergy.

Бос
вісь обертання гальмівного важеля ободной гальма закріплена в вилці або рамі.

Локаут
пристрій блокування вилки (заднього амортизатора), що перетворює її в жорстку.

Горіх, фріхаб
елемент барабанної втулки, що забезпечує передачу крутного моменту і вільний хід педалей. Пригвинчується до корпусу втулки порожнистим
болтом, всередині знаходиться храповий механізм, зовні на нього одягається касета.

Дроческоп
велосипед, зроблений дядьком Ляо за допомогою кувалди і пари водопровідних труб. Користується популярністю через свою дешевизну і яскраві ієрогліфи на рамі. Купується зазвичай з бодуна замість закуски в універмагах типу «Ашан». Синоніми: дрочіскоп, дрочеров.

Роздербан (деребан)
розбирання нового велосипеда на деталі. Може проводитися як в магазині, з метою продажу байка по частинах, так і самим покупцем, з метою "видобутку" рами для своїх потреб. Решта компонентів зазвичай перепродаються зі знижкою.

Фіксед, глухар
велосипед з втулкою без механізму вільного ходу. До цього класу належать усі трекові велосипеди. Деякі люди використовують фікседи і в повсякденному житті, причому особливим шиком вважається повна відсутність гальм у конструкції.

Трекстенд
Балансування на двох колесах, використовуючи невеликі рухи коліс вперед-назад.

Ток
Стрибки на задньому колесі. 2-е значення - пробивання з приземленням на заднє колесо.

Коррекшн хоп
Будь-який стрибок, який вирівнює попередній стрибок.

Статик хоп
Великий стрибок вгору, який виглядає, як sidehop, але без руху вбік .. 2-е значення: Малі стрибки на 2-х колесах, які використовуються для утримання рівноваги в тих ситуаціях, коли Trackstand незручний для використання (в цілому, те ж, що й Correction hop).

Сайдхоп
Стрибок у бік. Sidehop також може бути зроблений на перешкоду (застрибування боком (використовуючи Pedal kick або без нього)). Sidehop off - стрибок боком вниз з перешкоди.

Пагоуінг
Малі Стрибочки 2-ма колесами для утримання рівноваги (див. Correction hop і 2-е значення Static hop).

Півот
Pivot на передньому колесі - блокування переднього гальма з наступним переносом заднього колеса в певний бік. Наприклад: Pivot Drop off з переднього колеса - зістрибування з перешкоди, зносячи вниз спочатку заднє колесо, потім, поки заднє колесо ще не приземлилось, скидаючи вниз переднє колесо.

Геп
Відстань між двома перешкодами. В англійській також використовується як дієслово, що означає "перестрибнути дану відстань"(не плутати з гепнутись).

Педал кік
Швидке натискання педалі з чвертю повного обороту або менше. Цей рух контролюється заднім гальмом. Далі знову йде тиск на педаль, коли заднє гальмо ще затиснуте, потім гальмо відпускається і прокручевання педалі поновлюється ...

Ендо
Це просте блокування переднього колеса під час руху вперед і перенесення ваги тіла на переднє колесо.

Хелікоптер, Ноузпік 360
фішка, коли Ви робите Drop off, але незвичайним способом: спочатку зносите заднє колесо з перешкоди і приземляєтеся на нього ж, перевернувши переднє колесо в повітрі, виходить розворот на 360 градусів зі стрибком вниз.

Ландж
З або без допомоги пробиття (Pedal kick), стрибок наскоком вперед використовуючи рух тіла.

Ноузпік
Nosepick схоже на Endo. Теж заблоковано переднє колесо і вага тіла знаходиться попереду, тому що заднє колесо знаходиться в повітрі. Також може використовуватися для визначення того, що Ви, роблячи, наприклад, Sidehop, приземлилися на переднє колесо на перешкоду і потім, не торкаючись його заднім колесом, знову скочили на землю.

Дроп офф або Дроп ін
Будь-яка фішка, в якій Ви з'їжджаєте з перешкоди і опиняєтеся в повітрі.

Бронко
Балансуючи на рокрінгу або на 2-х колесах, викидаєте байк вперед на всю довжину перешкоди висмикуючи його на всю його довжину вперед.

Банніхоп
підстрибування (відрив від землі обох коліс) з подачею тулуба назад і після цього вперед.

Банніхоп ап
Використання Bunnyhop'а щоб забратися на перешкоду. Ви можете приземлитися на рокрінг, заднє колесо, переднє колесо або на обидва колеса.

Мануал
їзда на одному колесі, з утримання балансу. БЕЗ використання гальма, тобто він використовується для підстраховки (в основному. ідеально не буває ніколи!)

стріт
Розворот байка шляхом підняття заднього колеса та його поворотом в сторону. Стиль катання.

Up & Over
закидання на перешкоду переднього, потім заднього колеса.

фуфані
Стрибок на грань на заднє колесо з подальшим утриманням рівноваги.


Автор перекладу Теодор(я лиш розмістив обяву)
« Останнє редагування: 25.03.2010, 16:50:39 від teodor4ik »
Ви звали? Я прийшов. Помріть же флудерасти.

Offline Cyrax

  • Постійний користувач
  • ***
  • Повідомлень: 184
  • Карма: +1/-0
  • Стать: Чоловіча
  • 1001001
    • Перегляд профілю
« Reply #1 : 25.03.2010, 10:59:12 »
Ланцюг, кермо та задній аморт зустрічаються двіччі в статті. До купи зліпи
Безневинних не існує, є лише різні ступені провини. (c) Warhammer 40k

Offline Erazel I-st

  • Головний модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 6615
  • Карма: +63/-18
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
    • Erazelium
« Reply #2 : 25.03.2010, 11:04:47 »
Та от прийде автор статті то доповнить і відредагує її. То Теодорова стаття. У нього ще пару розділів тої статті. Треба щоб він їх всіх зліпив в один пост
Ви звали? Я прийшов. Помріть же флудерасти.

Offline ROLLIN

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 1083
  • Карма: +9/-4
  • ROLLIN
    • Перегляд профілю
    • www.zholudi-neon.prom.ua
« Reply #3 : 25.03.2010, 14:14:21 »
Крюк зад перекидки!!!
www.zholudi-neon.prom.ua   veloshop? neonshop

Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« Reply #4 : 25.03.2010, 14:38:40 »
Крюк зад перекидки!!!
ти про шо?

Offline ROLLIN

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 1083
  • Карма: +9/-4
  • ROLLIN
    • Перегляд профілю
    • www.zholudi-neon.prom.ua
« Reply #5 : 26.03.2010, 22:20:22 »
про "Пєтух!"
www.zholudi-neon.prom.ua   veloshop? neonshop

Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« Reply #6 : 27.03.2010, 08:10:01 »
про "Пєтух!"
ти його так колись називав?
і тоді не крюк а гак(гачок???) не можу знайти нормального укр. аналога.

Offline ROLLIN

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 1083
  • Карма: +9/-4
  • ROLLIN
    • Перегляд профілю
    • www.zholudi-neon.prom.ua
« Reply #7 : 27.03.2010, 09:09:55 »
 КРюк, набагато ясніше чим слово Пєтух!
можна і гак називати,але крюк і гак немає різниці.....
www.zholudi-neon.prom.ua   veloshop? neonshop

Offline Ratamahatta

  • Постійний користувач
  • ***
  • Повідомлень: 221
  • Карма: +1/-0
  • Велосипед и жену не доверяй ни кому!
    • Перегляд профілю
« Reply #8 : 27.03.2010, 09:41:55 »
Передаточне співвідношення приводу- детальну інфу , а то певно не всі знають для чого воно і що воно таке (я і сам не знаю *dontknow*)
 
Лучше гипс и кроватка,чем гранит и оградка!!!

Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« Reply #9 : 27.03.2010, 14:31:02 »
Передаточне співвідношення приводу- детальну інфу , а то певно не всі знають для чого воно і що воно таке (я і сам не знаю *dontknow*)
 

помєму тут простіше нема куда.... ділиш число зубів передньої зірки число зубів задньої... тобто якшо в тебе макс. 44 спереду і мін. 11 ззаді то макс. передаточне число в тебе буде 44/11=4, і навпаки 22 спереді на 34 ззаді 22/34=0,65 чим передаточне число вище тим вища швидкість при одинаковому каденсі і діаметрі колеса, але тим важче крутити.

Offline Andrizzio

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 1912
  • Карма: +54/-6
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
« Reply #10 : 27.03.2010, 17:37:14 »
Передаточне співвідношення приводу- детальну інфу , а то певно не всі знають для чого воно і що воно таке (я і сам не знаю *dontknow*)
 


я такими дурницями собі голову не забиваю, їду і всьо, як треба то переключаю
" ВАЖАЙ, БО ЇДУТ ТИМИ РОВЕРАМИ !!! "

Offline ROLLIN

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 1083
  • Карма: +9/-4
  • ROLLIN
    • Перегляд профілю
    • www.zholudi-neon.prom.ua
« Reply #11 : 28.03.2010, 10:13:46 »
 Не бажанно шоб передачі були ,так шо Ланц йшов на перекос тобто велспереді і ззаді дві крайніх великих ,сер.зірка спереді і по боках дві крайніх, і мала зірка спереді дві крайніх малих.

 І ровер на ніч чи коли не катаєш бажанно скидати на малі зірки ,тоді пепекидка довше прослужить,так як на верх тягне трос,а вниз перемикання передач Пружина,що має здатність розтягуватись :)
www.zholudi-neon.prom.ua   veloshop? neonshop

Offline bhagavan

  • Брахман
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 1333
  • Карма: +24/-1
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
    • Шприха
« Reply #12 : 28.03.2010, 21:42:42 »
помєму тут простіше нема куда...

Коли я вчився, то у книжках по верстатах було чітко розмежовано поняття передаточного числа і передаточного відношення. Не знаю чи доцільно у рамках велосипедної трансмісії таке розмежування, але в класичних деталях машин це були взаємно обернені величини.

Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« Reply #13 : 29.03.2010, 09:34:13 »
Коли я вчився, то у книжках по верстатах було чітко розмежовано поняття передаточного числа і передаточного відношення. Не знаю чи доцільно у рамках велосипедної трансмісії таке розмежування, але в класичних деталях машин це були взаємно обернені величини.

насправді зміст є... але його тяжко пояснити і головне як писав андрійцьо, не тра тим заморочуватись, суть словника в тому шоби поняти про шо мова взагалі, а не в викладці мех. теорій, для того є спеціалізовані сайти...

передаточне співвідношення 44/11 = передаточне число 4, але для співвідношення 48/12 число тоже 4. але кагбе для того хто крутить педалі то вообще пофігу.