Тема: Вибір велосипеда - Готовий чи збирати?  (Прочитано 7149 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 25.03.2010, 16:40:40 »
Яким чином можна придбати велосипед?

Найпростіше - це купити в магазині. Ще можна подивитися ринок Б/К велосипедів - якшо розбираєшся і знаєш що тобі треба - там попадаються вельми цікаві пропозиції. Але є і третій варіант - скласти ровер з нуля із запчастин. Відразу відзначу, що аналогія з автомобілями тут недоречна, скоріше можна провести аналогію з комп'ютерами, велосипед - це теж в деякому роді конструктор.

Зборка- це самий копіткий і довгий шлях придбання велосипеда, однак у нього є ряд незаперечних переваг, головна з яких - це те, що ти збираєш саме те, що потрібне конкретно тобі, а не попередньому власнику чи те, що, на думку маркетологів, повинне тобі сподобатися(принаймні ти так думаєш, а че вже добре). Серійні велосипеди проектуються під деякого среднього користувача, і це інженерам вдається - серійні велосипеди якщо вони не зовсім базарні, в принципі, достатньо зручні.
Але як бути, якшо я хочу не дешеві дискові гальма, а хороші вібрейки? Не еластомерну вилку-муляж, а тоді вже краще жорстку (або навпаки, якісну амортизуючу)? Якщо я хочу міцні колеса, а не «одноразові» безіменні обода? Варіантів два - або відразу ж апгрейдити новий велосипед (а це ще гроші), або... Правильно, відразу збирати з нуля!.
Зборка хороша також і тим, що можна намішати нових і б/у компонентів -наприклад, щось з вашого старого байка, до чого ви дуже звикли чи шось, куплене ну дуже вигідно.
Плюсів в збірці велосипеда на замовленя дуже багато, але всі вони об'єднуються одним - ти збираєш те, що хочеш тиі і іншого такого самого велосипеда у сусіда чи в товариша товариша точно не буде!
Тоді чому ж абсолютна більшість велосипедів все-таки продається в готовому вигляді? Вся справа в мінусах, які є і у варіанту із збіркою. Перш за все - це ціна. Заощадити, збираючи велосипед з компонентів, не вдасться! Виробник велосипедів купує компоненти по зовсім іншим цінам, ніж магазин і тим більше роздрібний покупець. Для виробників і роздрібної продажі існують навіть різні виконання одних і тих жедеталей - ОЕМ (для виробництва) і Retail (для роздріба). Тому вже в закупці ми опиняємося в програші, навіть у разі закупки ОЕМ-компонентів (у нас можливо все). Далі йде вартість робіт по складанню.
Одна справа - збірка на потоці на заводі, там навіть колеса збирає машина, а інша справа вдумлива штучна робота в майстерні(ну або своїми силами - кому що). Звідси, до речі, слідує ще один плюс складання - це вища якість виконання роботи в цілому, оскільки ручна зборка і настройка буде набагато якісніша магазинної. Скільки постійно йде нарікань на недбалу зборку і передпродажну підготовку серійних велосипедів.
В новому тільки що проданому велосипеді незалежно від його ціни легко знайдеться невиконаних робіт на 100-200 грн. по розцінкам майстерень - це і точніші регулювання, щоб залишався запас для користувача, і грамотна прокладка сорочок, щоб не терли раму, положення сідла, рулювання і настройка дискових гальм. Винити магазини за це не можна - якби там возилися з кожним велосипедом стільки, ськольки механік працює з кастомом - вони б розорилися. При збірці велосипеда на замовлення жорстких обмежень за часом і черги покупців немає, тому в голову кута ставиться саме якість роботи - але за це знову-ж платить клієнт. Тому, повторююся, кастом дорожче.
Ще одна причина, яка відштовхує «народні маси» від збірки під замовлення - це складність роботи, і в першу чергу - підбор компонентів і вирішенія питань їх сумісності. Ось саме тому зборку рекомендується довірити фахівцям! Просто «закинути» всі деталі на раму - невелике завдання, але поставити грамотно, щоб все працювало довший час - не так просто, як здається і велике значення має досвід тієї людини, яка збирає велосипед. Немало значить і інструмент, за допомогою якого відбувається збірка.Тільки спеціальні ключі і знімачі (часто вельми недешеві) дозволяють розвинути потрібні моменти і встановити деталі надійно і без пошкоджень.
Повертаючись до підбору компонентів, хочу попередити, що не варто довіряти це питання продавцям з магазинів, які в очі не бачили вашого велосипеда і часто взагалі малокомпетентні в даному питанні! Якщо ви збираєте самі - то ви самі знаєте, що вам треба, якщо ви довірили збірку професіоналові - то довірте йому ж і вибір компонентів, а самі лише озвучте свої побажання, що хочеться получити в результаті. Але якщо ж ви хочете таки щось купити самостійно то обов'язково консультуйтеся з механіком! Щоб він вам буквально написав на папірці необхідні параметри! Їх як пароль повідомляєте в магазині
Також ще один маленький секрет. Виробники велосипедів навіть достатньо дорогі моделі часто комплектують, м'яко кажучи, дешевенькими детальками - особливо тими, що не видні на перший погляд. Каретка, втулки, шприхи, рульова колонка - ось те, на чому економлять в першу чергу. Подивіться специфікації - виразні моделі і артикули цих деталей зустрінеш нечасто, тільки коли їх варто відмітити. Formula, Alloy, Disc, catridge - І ВСЕ. Коли збираєш на замовлення - палево виключається! Всі деталі ДО зборки можно побачити і повертіти в руках.

Взагалом, кожен сам вільний вибирати, яким чином йому придбати велосипед, але серед тих, хто серйозно катається не перший рік, одиниці використовують повністю серійні велосипеди