Тема: Їзда на байку по грязюці: вісім шляхів через бруд і воду  (Прочитано 6635 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 22.06.2010, 15:04:54 »
Їзда на байку по грязюці: вісім шляхів через бруд і воду

Вибирайте траєкторію

Вибір правильної траєкторії - найбільш важливий фактор у досягненні швидкості в слизьких умовах. Як тільки ви в'їхали в бруд чи воду, переконайтеся в тому, що ви вже почали шукати найбільш підходящу траєкторію. Зазвичай, краще їхати по краях, де бруд / вода дрібніші. Таким чином ви уникнете та перешкод, захованих у глибині. При їзді вгору вам потрібно зчеплення з грунтом, так що шукайте по краях, чи немає там якихось виступів або невеликих каменів, за які могли б вчепитися ваші шини. При їзді вниз або на швидкості, постарайтеся зрізати кути, використовуючи внутрішню траєкторію віражу і, тим самим, скорочуючи сам поворот, який потрібно зробити. Так само не забувайте виглядати перешкоди, типу каменів і колод, прихованих у багнюці.


Підйом сидячи

При їзді вгору важливо встановити заднє колесо таким чином, щоб ви могли зберігати силу та рух вперед. Бруд і вода роблять це завдання ще більш складним, тому що вибір правильної посадки - єдиний шлях досягти цієї мети. В умовах бруду, зчеплення з грунтом можна підсилити: вам треба сидіти, деручись вгору. Перенесіть центр ваги вашого тіла трохи назад, навантажуючи заднє колесо. Тримайте спину прямо, зберігаючи частину навантаження на кермо, щоб запобігти виляння переднього колеса.

Спуск стоячи

З'їжджаючи швидкісний спуск, переконайтеся, що взяли атакуючу посадку, що ваш зад поза сідлом і ваші руки і ноги зігнуті. У такій позиції ви можете абсорбувати удари, реагувати швидше і дозволите вашому велосипеду ковзати і звиватися під вами.

Швидкість

Важливо рухатися і вибрати «керовану» швидкість перш, ніж досягнете вологої, слизької поверхні. Якщо ви жорстко гальмуєте в багнюці або воді, колеса швидше за все будуть прослизати. Якщо місцевість дуже в'язка і у вас немає іншого виходу, як гальмувати в багнюці, то робіть це плавно і акуратно, легкими натисненнями на гальмівні ручки. Іноді проходження слизької ділянки на великій швидкості може призвести до втрати контролю. Найбільше гальмування повинне бути зроблене перед заходом в бруд чи воду, щоб зберегти контроль і зчеплення з грунтом. При їзді по глибокій воді або бруду ви цілком можете упустити момент і несподівано зупинитися. Так що рекомендуємо плавно відхилитися назад, щоб зменшити можливість бути викинутим через кермо. Також переконайтеся, що їдете з резонною швидкістю перш, ніж досягнете проблемної ділянки.

Вибір передачі

Бруд і/або вода зменшать вашу швидкість, так що вам доведеться вибрати передачу так, щоб можна було пройти мокру ділянку, але також легко повернутися до колишньої швидкості. У більшості випадків, це означає переключення на нижчу, легшу передачу. Переконайтеся, що передачі міняються з легкістю, щоб не переживати за технічну частину у важких умовах.

Готовність ніг

Завдяки слизькій природі бруду, дуже легко втратити зчеплення і почати ковзати. Якщо це трапилося, то легкий дотик ногою землі - те, що треба для збереження подальшого руху на вашу шляху. Так що будьте готові опустити ногу, якщо щось піде не так.

Вибір гуми

Ваш вибір гуми дуже важливий для їзди по грязюці. Хороша гума для бруду посипана агресивними нечастими шипами. Зубаті края гуми забезпечать зчеплення і, будучи на достатній відстані, будуть легше очищатися, ніж забиватися. Якщо бруд липкий, то вузька гума - гарний вибір, так як вона не дасть вашій рамі сильно забитися брудом (липкий бруд має властивість налипання. І налипає на раму до такої міри, що просто не дає колесу прокручуватися).

Велосипед і спорядження

При їзді по бруду і воді ви швидше за все забруднитесь і намокнеие. Врешті-решт, через це ви замерзнете, що може зіпсувати вашу їзду і бути навіть небезпечним. Щоб полегшити життя, встановіть передній та задній захист від бруду і переконайтеся, що на вас одягнені кілька шарів одягу та водонепроникна куртка.
Основне:

• використовуйте гуму для бруду
• одягайте теплий, водонепроникний одяг
• вибирайте траєкторію
• відрегулюйте свою швидкість
• виберіть правильну передачу
• контролюйте посадку
• будьте готові відштовхнутися від землі ногою
• не розраховуйте на гальма
Можливі пастки: коли щось може піти не так

Застрягання

Якщо ви рухаєтеся по глибокої частини болота, ви запросто можете не вловити момент і застрягти. У кращому випадку, ви відбудетеся мокрими ногами; в гіршому ж, наскок на яму на швидкості може викинути вас через кермо. Застрявання це наслідок невдалого вибору траєкторії.

Пробуксовка колеса

Зчеплення велосипеда може бути знижено при їзді вгору, і справа погіршується наявністю бруду або води. Невдалий вибір траєкторії і погана посадка часто ведуть до втрати зчеплення, що веде до пробуксовки колеса і, врешті-решт, до зупинки.

Зісковзування (падіння в наслідок ковзання)

Зчеплення обов'язково зменшується при їзді в слизьких, вузьких умовах. Складні ділянки мають проходиться з більшою ретельністю і увагою, ніж сухі. Якщо ви їдете надто швидко, гальмуєте різко або залишаєтеся в сідлі на швидкості, ви можете впасти.

Погана гума

Гума дуже відрізняється поведінкою в багнюці. Дрібна, не агресивна гума не в змозі тримати зчеплення, також при їзді вгору або вниз. Подібним чином, часто посажені шипи будуть затримувати бруд, втрачати зчеплення, і приведуть вас до зупинки.

Джерело: bike-pro.kiev.ua