Перегляд Повідомлень

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - teodor4ik

Сторінок: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16
121
Чи переставляти задні покришки вперед?
автор: Шелдон Браун
оригінал: http://www.sheldonbrown.com/tire_rotation.html


Зазвичай передні покришки живуть втричі довше задніх. На задні доводиться більша вага, до того ж саме задні колеса є ведучими.

Перекос ще сильніший на тих велосипедах, де переважно використовується заднє гальмо. 

Кмітливі велосипедисти, і навіть іноді механіки, не здатні придумати нічого кращого, іноді намагаються боротися з цим перестановкою шин, встановлюючи менш зношену передню шину на заднє колесо, а ледве живу задню - на переднє. Мета - вирівняти зношеність обох шин. Але це серйозна помилка, не робіть цього!

Єдиний випадок, коли перестановка шин допустима - це повна заміна задньої шини. Якщо ви відчуваєте, що з нею почалися проблеми, і використовуєте однакові шини спереду і ззаду, то можна поставити стару шину з переднього колеса назад, а нову - вперед.

Справа в тому, що стан переднього колеса набагато важливіший для безпеки, ніж заднього, так що краще поставити вперед більш надійну покришку. Розрив задньої покришки менш небезпечний - швидше за все, вам вдасться зупинити велосипед без аварії. Якщо ж порветься передня покришка, ви можете втратити керування, і аварія більш ніж можлива.

122
На самовільне перемикання передач на вищі передачі часто скаржаться, особливо сильні велосипедисти, що їздять на занадто гнучких рамах. Типовий симптом: відбувається мимовільне перемикання на найближчу меншу зірку касети при інтенсивному педалюванні.

Більшість людей в першу чергу перевіряють манетки, згадуючи про фрикційних манетки, які необхідно було періодично піднастроювати. На них є спеціальний болтик або баранчик, за допомогою якого регулюється тертя. Якщо болтик занадто ослаблений, буде як раз відбуватися мимовільне перемикання на вищі передачі. Іноді, хоча, проблема не в недостатньому терті, і затягування болта не приводить до бажаного результату.

На сучасних індексних манетках, така проблема зустрічається набагато рідше, ніж раніше, але все одно можлива. Якщо так відбувається, у вас немає болтика для налаштування.

Найбільш вірогідна причина, повірите чи ні, викликана тросом, що йде під кареткою. Коли ви педалюєте, рама гнеться з боку в бік. Це призводить до ослаблення або натягу троса при кожному оберті педалей.

Якщо на цій ділянці тертя занадто велике, це може призводити до односторонніх ривків: відбувається натяг троса, який не повертається назад при протилежному ривку педалей. Найчастіше, змащення троса - те, що потрібно!

В одному особливо поганому випадку, коли сильні гонцікі їздять на старих сталевих велосипедах, необхідно вдаватися до більш рішучих заходів. Можна встановити ролики Sturmey-Archer на самий низ Підсідільного штиря, де зазвичай проходить трос. Це усуває проблему.

http://www.sheldonbrown.com/

123
Гальмування і повороти
автор: Шелдон Браун
оригінал: http://www.sheldonbrown.com/brakturn.html

Як гальмувати? Заднім гальмом, переднім гальмом, чи обома?
Якщо вже на велосипеді два гальма, по одному на кожну руку, то непогано було б приділити увагу їх правильному використанню. Якщо, звичайно, ви хочете навчитися гальмувати плавно і безпечно.

Народна мудрість
Народна мудрість рекомендує натискати на два гальма одночасно. Можливо, це і непогана порада для новачків які ще не навчилися досконало грати гальмами - але ці нещасні ніколи не зможуть загальмувати так швидко і спокійно, як велосипедист, який навчився використовувати переднє гальмо.

Максимальне гальмування - припиніть паніку
Найшвидший спосіб зупинити байк з звичайною колісною базою - це затиснути переднє гальмо так сильно і різко, що заднє колесо майже відірветься від землі. У цій ситуації заднє гальмо ніяк не впливає на гальмування, тому що саме заднє колесо просто втрачає на деякий час зчеплення з грунтом.

Я не полечу через руль?
Заднє гальмо цілком годиться в ситуаціях, коли зчеплення з грунтом погане, або коли переднє колесо ковзає. Але для гальмування на сухій дорозі хороше переднє гальмо і без допомоги заднього забезпечує максимальне гальмівне зусилля як в теорії, так і на практиці.

Якщо ви навчитеся правильно використовувати переднє гальмо, то ваші поїздки стануть набагато безпечнішими.

Багато байкерів утримуються від використання переднього гальма - бояться перелетіти через руль. Таке буває, але головним чином з тими, хто не навчився регулювати зусилля, що передається на гальма :).
 
ой, хто сподівається на заднє гальмо у всіх обставинах, може потрапити в неприємну ситуацію: буде потрібно різко загальмувати, і, в паніці затиснувши щосили переднє гальмо в надії миттєво зупиниться, велосипедист здійснить класичний «переліт через руль». 

Jobst Brandt висунув правдоподібну теорію, згідно з якою «переліт через руль» відбувається не стільки через занадто різке гальмування, скільки через те, що під час власне гальмування велосипедист не працює руками «проти гальмування»: сам велосипед зупиняється, тіло ж байкера продовжує рух, поки стегна не наткнуться на руль - і байк, який не підтримується вагою сідока, перевертається.

Цього не відбудеться, якщо ви використовуєте тільки заднє гальмо, тому що як тільки заднє колесо опиниться в повітрі, сила гальмування перестає діяти. Проте, на жаль, гальмування тільки заднім гальмом дає вдвічі менший ефект, ніж гальмування виключно переднім гальмом. Так що надія на заднє гальмо небезпечна для тих, хто їздить швидко. Важливо використовувати власні руки для контролю положення тіла під час екстреного гальмування - тоді й переворотів не буде. Фактично хороша техніка гальмування має на увазі перенесення ваги за сідло як можна швидше, і переміщення центра ваги як можна далі. Цей принцип добре діє незалежно від того, застосовуєте ви задній, передній чи обидва гальма. Використання обох гальм може викликати так званий «риб'ячий хвіст» (fishtailing). Якщо заднє колесо заносить, задня частина байка спробує «обігнати» передню, тому що в цей момент вони мають різні швидкості. Як тільки задня шина починає ковзати, вона може зрушитися убік так само легко, як і вперед - чого ж в цьому хорошого?

Якщо ви не вірите мені, можливо, John Forester переконає вас ... див. його «Короткі інструкції з використання переднього гальма». (На жаль, вищезгаданий сайт не відрізняється постійністю змісту, тому, можливо, вам доведеться шукати цю статтю в «FAQ ехоконференції rec.bicycles». Англійська назва статті: "Entry in the rec.bicycles FAQ on Front Brake Usage").

Вчимося використовувати переднє гальмо
Максимальний ефект від гальмування проявляється тоді, коли переднє гальмо затиснуте настільки сильно, що заднє колесо опиняється на межі відриву від землі. Коли таке трапляється, навіть найлегше натискання на заднє гальмо призведе до занесення заднього колеса.

Якщо ви їздите на звичайному велосипеді, то кращий спосіб попрактикуватися у використанні переднього гальма - поїздити по порожній автомобільній стоянці або іншому безпечному місці. Затискайте при гальмуванні обидва гальма, але все ж більше зусилля направляйте на переднє. Продовжуйте педалювати під час гальмування, щоб ваші ноги негайно повідомили вам про те, що почався занос заднього колеса. Тренуйтеся, тренуйтеся і ще раз тренуйтеся, поки не відчуєте, що у вас виходить швидке, на межі підскоку заднього колеса, гальмування.

Деякі вважають за краще велосипеди без системи передач (у Росії це переважна більшість велосипедів - будемо вважати, що у них ручне, а не ножне гальмо). Коли ви різко гальмуєте переднім гальмом на такому велосипеді, ланцюг прекрасно «доводить до вашого відома» ситуацію в районі заднього колеса. Це, до речі, одна з причин, по якій велосипеди без системи передач кращі для зимового катання.

Якщо ви їдете на такому велосипеді тільки з переднім гальмом, ваші ноги абсолютно точно повідомляють вам про те, що гальмування досягло максимуму. Як тільки ваш «простий» велосипед навчить вас цьому, ви відразу зрозумієте, як ефективно гальмувати тільки переднім гальмом на більш «просунутих» велосипедах.

Якщо вас зацікавило питання експлуатації велосипеда без системи передач, познайомтеся з моєю статтею про дорожники і з сторінкою рекомендацій щасливих володарів.

Коли використовувати заднє гальмо
Досвідчені велосипедисти використовують тільки переднє гальмо приблизно в 95% випадків, але бувають ситуації, коли задньому гальму все-таки треба віддати перевагу:

• слизьке покриття. На хорошій, сухий дорозі абсолютно неможливо при гальмуванні довести переднє колесо до заносу. На слизькому покритті це цілком можливо. Майже неможливо вивести переднє колесо із заносу, тому якщо ризик великий, краще контролювати швидкість велосипеда за допомогою заднього гальма.
• Вибої і нерівності дороги. На поганих дорогах ваші колеса постійно скачуть і висять у повітрі. У таких випадках не варто використовувати переднє гальмо. Якщо ви затисне переднє гальмо в той момент, коли переднє колесо відірвано від землі, воно зупиниться, а приземлення на нерухоме переднє колесо - це дуже велика ХАЛЕПА.
• Прокол переднього колеса. Якщо покришка переднього колеса раптово порветься, або камера раптово лопне, вам доведеться використовувати заднє гальмо, щоб загальмувати безпечно. Гальмування колесом, шина якого пошкоджена, може призвести до того, що шина вилетить з обода, і справа закінчиться аварією.
• порваний трос ... або яка-небудь інша поломка переднього гальма.
 
Яке гальмо з якого боку?
Існує багато теорій про те, як ставити гальма на кермо:

• Деякі велосипедисти вважають, що краще всього праворуч ставити те гальмо, яке вимагає більше зусиль (тобто, як вони вважають, заднє гальмо). Звичайно, це велосипедисти-правші, для лівшів - навпаки.
• Мотоциклісти завжди ставлять праворуч рукоятку переднього гальма, так що велосипедисти які за сумісництвом є мотоциклістами, користають систему «передній - праворуч, задній - зліва».

Є й помітні національні традиції:

• У країнах з правостороннім рухом прийнято ставити гальма так, щоб переднхє гальмо керувалося лівою рукою.
• У країнах з лівобічним рухом, відповідно, все навпаки - переднє гальмо управляється правою рукою.
Мені здається, що ці національні стандарти є наслідком того, що велосипедист повинен подавати сигнали руками, а під час подачі сигналів необхідно контролювати основне гальмо. Ця логічна думка, на жаль, супроводжується невірним припущенням про те, що основне гальмо - заднє.

Через усье це я ставлю на своїх велосипедах рукоятку переднього гальма праворуч, що, взагалі кажучи, незвично для США.

Звичайно, я роблю це ще й тому, що я правша, і мені зручніше керувати найбільш часто використовуваним гальмом саме правою рукою.

Нахил на віражі
Щоб повернути байк, ви повинні нахилитися у бік повороту. Чим швидше ви їдете, і чим різкіше повертаєте, тим сильніше ви повинні нахилитися. У вас немає вибору в цьому питанні, при заданих швидкості і радіусі повороту центр ваги системи «велосипед + велосипедист» неодмінно повинен бути зміщений трохи в бік, інакше порушиться рівновага.

Що ви повинні контролювати, щоб, залежно від типу нахилу (тільки байк, тільки тіло або тіло разом з байком), перемістити загальний центр ваги в потрібну точку?

Різко нахилити велосипед, тіло тримати прямо
Цей підхід популярний серед новачків, які бояться нахилятися, і які відчувають себе впевненіше, коли тримаються прямо, не нахиляючись.
Ця техніка рекомендується деякими гонщиками і тренерами, оскільки нібито надає можливість виходу із заносу - але я не вірю в це.

Різко нахилити тіло, велосипед тримати прямо
Цей підхід популярний серед гонщиків, які бояться зачепити педаллю землю. Часто це стосується тих, хто їздить на велосипедах без системи передач, оскільки вони не можуть проходити гострі кути.
Ця техніка рекомендується деякими гонщиками і тренерами, оскільки також нібито надає можливість виходу із заносу - але я не вірю і в це.

Спільний нахил велосипеда і тіла і збереження їх в одній площині, як при русі прямо
Ця техніка має ту перевагу, що при її використанні зберігається рульове керування, а осі, точки дотику шин з землею і центр ваги перебувають в одній площині. Це дозволяє зберегти характеристики руху велосипеда, і робить занос менш ймовірним. Ви можете самі це перевірити, провівши експеримент, запропонований Jobst'ом Brandt'ом:

«Дехто вірить, що розворот колін або нахил тіла полегшує проходження повороту. Розворот колін роблять безбашені гонщики на мотоциклетному треку. Цей марний, але вселяючий впевненість рух на нерівних дорогах працює проти вас. Будь-яка частина ваги тіла, не відцентрувана щодо байка (все одно, за рахунок нахилу велосипеда або за рахунок розвороту колін), виносить частину ваги тіла «назовні», і утрудняє рульове керування, якщо дорога недостатньо гладка. Зсув з сідла також ускладнює деякі маневри.

Щоб перевірити це на власному досвіді, проїдьтеся по прямій, але розбитій дорозі, стоячи на одній педалі на «перекошеному» байці. Зверніть увагу, за якою звивистою траєкторією рухається велосипед. І навпаки, якщо ви відцентріруєте свою вагу відносно байка при їзді по тій же самій розбитій дорозі, ви можете чудово проїхати прямо, навіть не торкаючись керма. Коли ви нахиляє велосипед, стає неможливим подолати нерівності дороги, особливо якщо рухатися не по прямій траєкторії. Для кращого контролю завжди центруйте свою масу щодо байка. »

Лист до Bike Culture
Тут наведено лист, який я написав в журнал Bike Culture в 1995 році. Він стосується деяких ідей, викладених вище.

У Bike Culture # 6 / 95 Marek Utkin висміює «Безглузді стандарти» велосипедної індустрії. Він починає з чудової розминки: «У всі часи деспоти втомлювалися регулювати кожен аспект життя суспільства ...» Він посилається на Гітлера з його DIN і на Сталіна з його ГОСТ. Дивно, що він при цьому забуває згадати про тісний зв'язок між Наполеоном і метричною системою - може бути, йому подобається метрична система, і він не хоче ворушити її «деспотичне» минуле.

Особливо він знущається над новими правилами Європейського Союзу, що вказують встановлювати праворуч ручку переднього гальма. «Проблеми почнуться, коли байк з такою установкою гальмівних ручок поїде ... по країні з правостороннім рухом. Сигналізація лівою рукою, близькою до дорожнього потоку, набагато небезпечніша, ніж сигналізація правою рукою. При такому розташуванні гальмівних ручок зростає потенційна небезпека. Гальмування тільки переднім колесом, з однією рукою на кермі, може призвести до нестабільності переднього колеса. Також верхня частина тіла велосипедиста рухається вперед, в той час як сам велосипед раптово гальмує, що призводить до ще більшого посилення тиску на праву сторону керма. »

Я змушений пояснити, що ця позиція демонструє досконале нерозуміння принципів роботи гальм. На велосипедах, як і на всіх колісних транспортних засобах, переднє гальмо набагато більш важливе і ефективне. Одне тільки переднє гальмо зупиняє звичайний велосипед в два рази швидше, ніж заднє - і так само швидко, як обидва гальма, застосовані разом, крім випадків слизьких поверхонь.

На жаль, багато недосвідчених велосипедистів і не велосипедистів думають, що використання переднього гальма небезпечне, і що при натисканні на переднє гальмо ви неминуче блокуєте переднє колесо, перелітаючи через кермо і проламуючи собі череп. Це трапляється, але вкрай рідко, і вже ніяк не з тими, хто їде на справному велосипеді і вміє правильно поводитися з переднім гальмом.

Небезпека більш реальна для велосипедів з пошкодженими ободами або невірно налаштованими гальмами. Небезпека навіть більша для велосипедистів, які зазвичай покладаються на одне тільки заднє гальмо, будучи поставлені в ситуацію, коли необхідно негайно загальмувати. Панікер, не звичний до використання переднього гальма, дійсно може натиснути на нього з усіх сил, і скрутити собі шию.

Якщо ви вибачите мені автомобільну аналогію: водій який ніколи не управляв машиною з хоршими гальмами, пару раз потрапляє в занос, коли починає їх використовувати. Це не означає, що не в порядку гальма - проте це означає, що водієві потрібно навчитися правильно їх використовувати.

Я часто їжджу на дорожньому велосипеді з одним тільки переднім гальмом. Це прекрасний спосіб навчитися акуратно контролювати переднє гальмо, так як велосипед без системи перемикання передач дуже чутко(?????) реагує на все, що відбувається в його задній частині.

На початку 80-х я абсолютно захворів гірським велосипедом і їздою по лісі, і повністю переробив свій стиль гальмування, щоб утриматися на нерівних поверхнях, звичайних на лісових стежках.

У 1988 році я на рік поїхав до Франції, і повернувся до дорожнього покриття. Біля мого будинку була чудова ділянка дороги, що веде вниз у долину під назвою La Route des Sept Tournants. Це була серія стрімких розворотів, красивих мостових, дуже добре спланована. Я звик регулярно спускатися в цю долину по одному з улюблених маршрутів. Проблема була в тому, що я ніколи не міг дійсно швидко спуститися, я завжди відчував, що балансую на межі втрати зчеплення, і що заднє колесо прокручується. Після кількох місяців такого катання я прийшов до висновку, що вік дає знати про себе - я просто боюся. Я пам'ятав, що звик їздити набагато швидше по схожим горбам на своєму старому дорожнику без заднього гальма - почекайте хвилинку, може бути, це якраз те, що треба! Наступного разу я вирішив не використовувати заднє гальмо, поки не відчую нагальну в тому необхідність - і я йшов повільніше тільки на самому початку, а вже потім - так швидко, наскільки дозволяв здоровий глузд.

Таким чином, я знову повернув собі молодість! Справа дійсно була в прослизанні заднього колеса, і ковзало-то воно лише тому, що я використовував заднє гальмо. Без нього все було в порядку. Переднє колесо, завдяки розподілу ваги під час гальмування, також мало достатнє зчеплення з дорогою.

Багато хто скаже вам, що небезпечно використовувати переднє гальмо на повороті; я б відповів, що це так, якщо ваша техніка повороту неправильна. Центр ваги велосипедиста повинен нахилятися убік; цього вимагають закони фізики. Є три способи зробити це. Перший спосіб - нахилити тільки байк. Другий - нахилити тільки тіло. Третій, і в більшості випадків правильний - нахилити і тіло, і байк в одній площині, як єдине ціле.

Нахил байка і велосипедиста в різних режимах заважає управлінню, виводячи центр ваги з площини коліс. Якщо ви застосовуєте у цей момент переднє гальмо, сила гальмування впливає на ручне управління, яке тепер також не знаходиться в одній площині з вектором сили. Jobst Brandt придумав прекрасний спосіб докази цей факт: спробуйте їхати прямо, але стійте на одній педалі на «перекошеному» байці. Якщо ви сміливі, клацніть переднім гальмом - тільки обережніше.

Слід допустити деяку амбівалентність щодо державних постанов про одноманітне налаштування велосипедів. У США фактично держава вимагає встановлення системи «передній - зліва» на всі нові велосипеди. Я дуже заперечую проти цього. Одного разу через таку систему я потрапив в аварію: їхав на велосипеді знайомого з системою «передній - зліва», а думав, що використовую систему «передній - справа». Я виїхав на перехрестя - і тут мене підрізала машина. Інстинктивно я стиснув гальмо правою рукою - і, оскільки це було заднє гальмо, то загальмував з великими труднощами!

Додам ще один аргумент на користь системи «передній - справа»: більшість з нас - правші.

124
Старт і стоп
автор: Шелдон Браун
оригінал: http://www.sheldonbrown.com/starting.html

Ви дійсно знаєте, як їздити на велосипеді?
Є думка, що кожен, хто може проїхати пару кіл по двору і не впасти, вже майстерно володіє велосипедом, і знає все про техніку їзди. Однак, як і в інших видах діяльності, тут існують рівні майстерності, і велосипедист, що вивчив правильну техніку і досить в ній попрактикуватися, буде їздити безпечніше та ефективніше.

Старт
Багато велосипедистів зі стажем ніяк не можуть знайти час, щоб навчитися правильно сідати на велосипед і зіскакувати з нього, і їх погані звички служать їм погану службу в транспортному потоці або при підйомі на гору.

Один з основних велосипедних навиків - це їзда по прямій, без шарахання з боку в бік. Більшість не можуть вирівняти свою траєкторію руху, поки не досягнуть певного мінімуму швидкості, зазвичай приблизно 8-13 км / ч. Вивчення правильної техніки старту дозволить вам швидше досягати цієї критичної для маневру швидкості, і велосипед менше часу буде непідвладний вашому контролю.

Часті помилки
• ковбойське вскакування в сідло популярно серед велосипедистів, що вчилися кататися на занадто великих велосипедах. Дійсно, це єдиний спосіб поїхати на велосипеді, рама якого дуже висока для їздока. Ця сумнівна і небезпечна техніка виглядає наступним чином: ви встаєте поруч з велосипедом, ставите ногу на педаль, потім відштовхуєтеся іншою ногою і перекидаєте її через сідло вже рухаючогося велосипеда.
При ковбойському вскакуванні вага велосипедиста переноситься на байк в той момент, коли він нахилений під значним кутом. Через це в перспективі можливі поломки рами і коліс. Велосипедні колеса, зокрема, не створені для опору серйозним боковим навантаженням, і ця невдала техніка вскакування перевантажує колеса.

• «човгаюче вскакування» виглядає так: ви стоїте однією ногою на педалі і намагаєтеся розігнати байк, відштовхуючись від землі іншою ногою ... ви не можете при цьому оперативно керувати велосипедом, і таким чином не можна почати рух в гору.

• «Стрибок мухи» - менш відома, але не менш порочна техніка, що полягає в наступному: велосипедист біжить поруч з байком, а потім застрибує в сідло. Так іноді роблять гонщики, але це небезпечно і негарно.

Правильна техніка старту
1.Встаньте над рамою, обидві ноги на землі. Більшість перед цим перекидають ногу через сідло, але якщо у вас низький руль, то можете перекидати ногу і через нього. Якщо ж у вашого велосипеда жіноча або взагалі низька рама, можливо, ви перенесете ногу прямо через раму. Іноді слід попередньо нахилити байк.
Не намагайтеся сидіти в сідлі, коли велосипед стоїть, це часто неможливо, якщо ваше сідло правильно вирівняно.
2.Підкрутіть педалі так, щоб педаль з боку слабкої ноги була повернена під кутом 45 градусів вгору.
3.Поставьте ногу на цю педаль і з силою натисніть на неї. Одночасно відбудеться наступне:
ви зможете використовувати цю педаль як сходинку, на яку ви підніметеся і сядете на сідло; зусилля, передане на ланцюг, почне розганяти байк.

Якщо ви ще не навчилися цього, знайдіть час потренуватися. Можливо, це виглядає складним, але насправді все набагато легше. Як тільки ви звикнете стартувати вищеописаним чином, це стане другою натурою. Ви будете їздити краще і безпечніше, оскільки зможете швидко розганяти велосипед до швидкості, що дозволяє рухатися впевнено.

Стоп
Зупинка не так складна для більшості велосипедистів, але й тут існують шкідливі звички, від яких варто позбутися, і хороші прийоми, яким слід навчитися.

Спочатку зменшіть передачу
Якщо на вашому велосипеді стандартна система передач, то вона працює тільки в русі. Дуже важливо виробити звичку перемикатися на найближчу нижчу передачу перед гальмуванням - тоді у вас буде вдало підібрана передача для відновлення руху. Зазвичай перемикають задній перемикач на велику зірочку, а передній - на другу за величиною. Природно, в екстреній ситуації ви тільки гальмуєте, а не дбаєте про передачі, але при звичайній, контрольованої зупинці ви можете навчитися перемикати передачі автоматично.

Коли ноги торкаються землі
Можливо, через бажання компенсувати погані гальма за допомогою взуття деякі велосипедисти занадто швидко опускають ноги, що може виявитися болючим.

У момент зупинки необхідно перенести свою вагу на одну педаль (яка повинна знаходитися в нижньому положенні, якщо велосипед забезпечений втулкою вільного ходу). Інша нога не повинна торкатись землі до тих пір, поки велосипед майже не зупиниться.

Якщо ви опустите ногу на землю в той момент, коли велосипед ще рухається, відбудеться наступне. Ви вже зупиняєтеся за допомогою гальм, і ці самі гальма впливають на всю систему «велосипед + велосипедист». Якщо опустити ногу, ваша вага переноситься на неї, і гальма тепер впливають лише на велосипед, який набагато легший, ніж ви самі. Сили гальмування, яка лише плавно зупиняла байк разом з сідоком на контрольованій швидкості, буде цілком достатньою, щоб велосипед сам по собі миттєво зупинився. Тим часом момент інерції утримує вас на траєкторії руху, поки інтимні частини вашого тіла не довбануться об винос вашого раптово зупинився байка ... ох!

Як мені не потрапити в лайруати премії Дарвіна?
Якщо ви ставитеся до числа тих численних велосипедистів, які, незважаючи на багаторічну практику, не подолали шкідливих звичок, пов'язаних із стартом і зупинкою, то ніколи не пізно поліпшити техніку. Ці рекомендації можуть спочатку здатися смішними, але як тільки ви хоч раз ними скористаєтеся, ви побачите, що жити стало краще, жити стало веселіше ... Тренуйтеся! Тренуйтеся! Тренуйтеся!

125
Статті / Де болить? і шо робити...
« : 26.05.2010, 16:55:36 »
Ахіллесове сухожилля
Ахілесове сухожилля - сухожилля на нозі ззаді, з'єднує литкові м'язи з п'ятою. Болі в цьому сухожиллі, як правило, вказують на проблеми в техніці педалювання. Проблеми ахіллового сухожилля часто є результатом "дотягування*" педалі. Це часто повязано з надто високим встановленням сідла, що змушує велосипедиста дотягуватись до педалей пальцями ніг в нижньому положенні педалі.
Біль також може бути викликана надто сильним зміщенням сідла назад відносно каретки, або педалюванням в тукліпсах. Чим далі вперед зміщениа контактна точка між ногою і педаллю, тим більше навантаження на Ахіллесове сухожилля.

Якщо поборти ці проблеми неможливо, принаймні спробуйте кататись у взутті з максимально жорсткою підошвою.

*Дотягування - коли педаль повертається вперед і тягнеться на себе в тукліпсах чи без, в спд кріпленні стопа лишається рівною тому даний ефект мінімальний.


Щиколотки
Біль в щиколотках при катанні на велосипеді часто є результатом "дотягування" педалей. Це може також призвести до плоскостопості, в цьому випадку варто користуватись ортопедичними вставками у взуття для відновлення.
Іншою можливою причиною гомілковостопного болю є викривлення педалей або шатунів, в результаті чого ноги гойдаються туда-назад по ходу педалі.

Спина
Біль у спині під час їзди на велосипеді, як правило, пов'язана з поганою посадкою на велосипеді. Гарна посадка при їзді дуже відрізняється від гарної посадки в кріслі :) . Положення, в якому зручно сидіти нерухомо, не обов'язково буде зручним при русі. Правильна посадка велосипедиста повинна сприяти педалюванню, а також повинна дозволити водієві справлятися з поштовхами на поганій дорозі.
При їзді на велосипеді, спина повинна бути дугою, як міст, не опускаючись вперед між стегнами і плечима. Якщо спина правильно вигнута, удари будуть тільки трохи більше її згинати розсіюючи удар по всій довжині, що нешкідливо. Якщо ви їдете з прямою спиною, удари будуть призводити до різкого згинання/зміщення хребта, що може призвести до сильної болі в попереку.

Деякі болі виникають через надто високо встановлений руль, коли велосипедист сидить фактично прямо. Насправді це контрпродуктивно в більшості випадків, тому що прямий хребет ніяк не може захиститись від ударів. Паскудна дорога стискає хребці, що часто призводить до загострення існуючих проблем зі спиною. Вертикальне положення зручне, коли ви сидите нерухомо на велосипеді, але не підходить для їзди швидшої, ніж швидка ходьба. Людям які з якихось причин потребують такої посадки слід використовувати двопідвісні велосипеди чи бодай амортизовані вилки і сідла.


Стопи
Дискомфорту в районі стоп часто є результатом неналежного взуття, зокрема, взуття з м'якою підошвою, яке концентрує тиск на педаль ізольованою частиною стопи. Вона також може бути пов'язано з педалюванням на надто високих передачах, що призводить до більшого тиску ногою на педаль.
Деякі велосипедисти мають чутливість до перегріву ніг під час їзди. Відмінне рішення це носити велосипедні сандалі. Велосандалі досить нова тема, і у більшості людей перша реакція на них: "Що це тупа ідея". На практиці, проте, вони дуже зручні в теплу погоду. Для довшої поїздки в сандалях, ви повинні носити шкарпетки, щоб захиститись від натирань.


Пальці
Оніміння пальців - потенційно небезпечний симптом, часто пов'язаний з кистьовим тунельним синдромом.
Це одна з багатьох проблем, які можуть виникнути в результаті поганої посадки.

проблема двох бугорків - на вашій руці є дві шишки, з ложбиною між ними. Існують важливі нерви, які проходять через цю ложбинку, і дуже важливо уникнути надмірного тиску на цю область. Однією з поширених причин надлишкового тиску на цю ложбинку їзда на верхніх кутах рогів руля, таким чином, що роги тиснуть маме тут.

Як з в сідла, "проблема 2х бугорків" дійсно може посилитись надмірною оббивкою! Якщо ви використовуєте ручки керма з густої піни чи гелю, і/або рукавички де надто багато піни/геля, при стисканні піна зіжметься на бугорках і передавить нерви в ложбинці. Таким чином, як і з сідлами, занадто багато піни/гелю може погіршити проблеми з якими вони покликані боротись!


Оніміння кистей.
Оніміння може бути пов'язане з поганим позиціонуванням зап'ясть. Як правило, зап'ястя повинні бути повернуті так, щоб кисть була на одній лінії з передпліччям. Якщо ваша кисть зігнута відносно передплічча, нерви можуть перетиснутись що викликає онеміння. 


Коліна
Велоспорт, взагалі, набагато менш шкідливий для колін, ніж багато інших видів спорту, оскільки немає ударів по ногам. Тим не менше, травми коліна відбуваються, як правило, в результаті поганої техніки або посадки.

Вибір передач - основною причиною проблем з колінами є перенавантаження в результаті вибору зависокої передачі.

Висота сідла - іншою поширеною причиною проблеми з колінами є неправильне регулювання сідла, особливо, якщо сідло занадто низько.

Налаштування положення SPD шипів - можливі проблеми з колінами в результаті неправильного розміщення шипів на взутті. У всіх є природний кут, в якому ногам зручно бути. Коли ви ходите пішки чи їздите з простими педалями, ваша нога приймає цей кут сама. Якщо ви використовуєте SPD взуття і відповідні педалі, важливо, щоб зажими стояли таким чином, щоб дозволити нозі знаходитись під її природним кутом. Якщо затискачі розрегульовані, в результаті поворот на гомілці вплине на вирівнювання колінного суглоба, а також призведе до виникнення серйозних проблем.
Це не так важливо, якщо ви їдете з "плаваючими" (з обмеженою свободою) кріпленнями. Більшість нових SPD педалей мають здатність принаймні трохи "плавати".

Бічний рух - хондромаляція - Колінний суглоб в основному кульовий шарнір, з кулею в нижній частині стегна і роз'ємом у верхній частині великогомілкової кістки. Це чисто велосипедна травма, що називається "хондромаляція", і пов'язана з подразненям хрящовї прокладки "гнізда", яке забезпечує змазку для цього з'єднання. Вважається, що край цей хрящ може повернутися і зміститись, викликаючи подразнення.
Хондромаляцію часто повязують з бічним рухом в суглобі, а загальний рецепт зміцнення чотириголових м'язів, які йдуть уздовж передньої поверхні стегна і вздовж боку передньої частини колінної чашечки. Саме ці м'язи забезпечують бічне розташування для з'єднання.(??? я не спец в мед. термінах :) ) Звичайна вправа, призначена для цього, це сидіти у кріслі, піднявши і втримуючи одну ногу прямо. Можна для ваги кинути на неї подушку чи шось важче.

Що насправді може дуже допомогти, зробити свідоме зусилля, щоб уникнути бічного руху коліна під час ходу педалі. Дивитися на коліна при їзді (не на дорозі з жвавим рухом!!!) Вони повинні рухатися вгору і вниз, коли ви натискаєте на педалі, без бокових рухів. Багато велосипедистів мають такі бокові рухи, що я(автор) вважаю однією з основних причин хондромаляції. Якщо ви будете звертати іноді на це увагу, це не займе багато часу, щоб привчитсь тримати коліна на одній лінії.


Довгі Шатуни - чим довші шатуни, тим більше ваші коліна повинні зігнутись кожного оберту. Різні велосипедисти мають різну гнучкість у цьому відношенні, але їзда з довшими шатунами, ніж ви звикли безперечно може викликати проблеми.


Шия
проблеми шиї частіше за все виникають через погану посадку на велосипеді. Деколи можуть бути повязані з поганим налаштування кріплень шолома, коли він частково перекриває огляд зверху і треба більше вигинати шию щоби дивитись вперед. Гостре закінчення шолому може впиратись в шию і нездорово її вигинати, що може викликати серйозні проблеми, тому переконайтеся, що ваш шолом правильно підібраний для вашого стилю катання.

Їздоку з більш агресивною позою для їзди необхідно носити шолом більш зміщений назад, ніж тому, хто сидить в вертикальному положенні.

Погано підігнані окуляри також можуть викликати цю проблему. Якщо ваші окуляри сповзають на ніс, вам доведеться піднімати голову вище, щоб мати можливість бачити дорогу.


Плечі
Знов таки посадка... Може бути викликано надто низько опущеним носом сідла: ви сковзаєте вперед і впираєтесь на руки щоб втриматись напружуючи плечі.

Біль в одному плечі, може бути через асиметрію. У вас руки під одним кутом?(поворот руля) Ваші плечі на одній висоті?(сідло паралельно рамі) Ви проведення одного з ваших плечах більше, ніж інші?

У деяких людей одна рука довша ніж інша. Цим людям може допомогти свідоме звертання руля відносно переднього колеса в сторону коротшої руки.


Стегна
Велосипедисти, хто більше їздить в жарку погоду, схильні до подразнень на внутрішній поверхні стегон. Як правило, це результат невідповідного сідла. Сідло, що занадто широке, буде натирати, і сідла із зайвими піною/гелем також можуть бути причиною такого роду проблем. Кращі сідла для запобігання натиранню є традиційні шкіряні сідла. 
Носіння велосипедних шортів допоможе, але будьте обережні шорти з надмірною набивкою можуть зробити ще гірше.

Багато велосипедистів рішають питання, щедро застосовуючи кукурудзяний крохмаль перед довгою поїздкою.


http://www.sheldonbrown.com

126
всьо.. супутник перестав бути 100% хвз...

Після першого етапу перебудови було замінено:
- Переднє колесо
- передній тормоз
- Вилка (поставив аморт)
- руль (54см.)
- винос
- роги
- манетки (ліва поки для красоти)
- тормозні ручки

в планах:

- переклюки
- цепку
- заднє колесо
- шатуни
- педалі
- сідло

Як не дивно перший етап пересадки пройшов безболісно і швидко, рульову замінив частково, чашок не вибивав, тому проблем з люфтами не нажив
Посадка і геометрія змінились кардинально, каретка більше не провисає, винос колеса на вилці зменшився і тепер він не так резко дьоргається на поворотах. сидіти стало зручніше... Для міста саме воно.

127
Маю мисль все ж таки відзначати поїздки наліпками на раму, заодно і видно буде злих гонщиків. Це як нашивки в пластівців і скаутів за заслуги

дані які можуть бути:
1. дата
2. назва
3. кілометраж

відповідно можна колоркодити тип катеньки: гонка(жовт), матрас на ковбаси(зел), поважна денка(син), 2-3денка(черв), 4+(чорн), болотна(коричн.)

також можна ввести накл. "За заслуги": знайдені ровери, побиті таксисти, аварії, організація поїздок, спасання товаришів, механік, топфлудер, нубовод, перша покотенька і т.д. аби стало фантазії...

думаю шо розміру 25*25 стане цілком... фін. витрати готовий взяти на себе.

По моєму весело?
пропонуйте ваші ідеї по поводу.

128
Велосипед, нецікавий для злодіїв

Вирішення питання - не захистити майно традиційним шляхом (замок, сигналізація, охорона ...), а зробити його нецікавим для викрадача. Думаю, що даний матеріал комусь может дати творчий поштовх для реалізації своїх планів.
 
Велик рішено збирати, а не купувати новий. І не тому що так дешевше, а від того, що так краще (як здавалося)! Даремно, звичайно .... Людина ні коли не зрозуміє всієї краси десятки, якщо першою машиною, в нього буде Феррарі!

Спочатку був Gary Fisher, з усіма наворотами, що попалися тоді в руки. Обійшовся він теж в чималеньку, на ті гроші, суму

(близько $ 1500).

Незрозуміло було, як його можна використовувати, крім як їздити раз на тиждень на покотеньки і кататися, не випускаючи з рук байка. Зайти в магазин, з'їздити куди - небудь, за чим - небудь, якщо його треба залишати на вулиці, стало неможливо. Всякі піротехнічні системи під сідло, з дротиком на колесо (на розрив), електрошокери на кермо, чреваті тим, що не спрацюють у потрібний момент, або, ще гірше, спрацюють коли не треба. Та й не особливо ефективно це.
Мега замки/троси/ланцюги, що пристібають байк до чогось, або неефективні, або незручні у використанні/транспортуванні.
Пищалки-верещалки, що спрацьовують при перекушуванні тросу, також ефективними не назвеш (дешеві верещалки автосигналізації зробили людей несприйнятливими до подібного роду звуків).

Система GPS, з оповіщенням по GPRS ... виллється в таку копієчку, що охороняти потрібно буде її, а не велосипед.

Загалом, виходить, що єдина реально працююча протиугонка - це велосипед, непривабливий для угону!

Ні, я не закликаю вас поливати балончиком фарби з молотковим ефектом ваш новий канондейл. Нехай ваш основний ровер залишиться для того, для чого він вам потрібен. А от для того, щоб залишати в ризикованих місцях, потрібен інший варіант. Із серії "Зіпруть - не шкода", або, в народі-"бюджетник".  При чому основна ідея не в тому, що б мінімізувати витрати (на ньому просто буде неможливо їздити), а надати вигляду, непривабливого з комерційного боку (крадуть же виключно з метою перепродажу).

Отже, варіант 1

Велосипед зібраний за принципом найдешевших комплектуючих можна залишити в місці навчання, роботи на весь день.
Вкрасти його не вкрадуть, але "найдешевші комплектуючі", довго не протягнуть.
Це дійсно "засіб пересування, непривабливий для злодіїв". Правда, зручним, його так само не назвеш.

Варіант - 2

Ні, з першим варіантом, він нічого спільного, не має.
Це хороший кантрійнік. Тільки наприклад пофарбований в флюоресцентний жовто-зелений колір, аж ніяк не в фарбувальній камері(швидше, дома, пензликом). Виглядає гарно (як ровер), але продажна цінність, знизиться суттєво. На їздові якості, це, само собою, ні як не вплине.

Здавалось би це найкращий "антикрадій" тюнінгом, але, все ж таки, страшно залишати таку машинку, кожен день, годин на 6 - 8, на одному і тому ж місці, протягом, скажімо, року.

Варіант - 3
Як найменш привабливі для угону, вибраємо моделі вітчизняного велопрома.
Загалом, це всі моделі ХВЗ, а так само, дорожні, типу "Урал", на 28 "колесах.

Плюси старих велосипедів:
    1. непривабливість до розкрадання
    2. великий провис каретки, робить більш стабільним положення на дорозі
    3. гладкий "дорожній" протектор, сприяє гарному накату.

Мінуси:
    1. Огидно виривається, перед бардюром.
    2. Якщо погано висмикнув колесо і воно з усією дурі врізається в бардюр, ободу хана.
    3. Барабанні тормоза, хто вже відвик від гальмування педалями просто губиться, коли на перехресті потрібно прокрутити педалі в зручне положеня, а вони, замість цього, гальмують
    4. Клини системи (шатунів педалей), постійно розбовтуються, крім того, рвуть штани.
    5. Велика передня зірка, на сінглспідах (одношвидкісними дорожніх велосипедах), забезпечує гарний хід, але з'їдає всю розгінну динаміку.
    6. На 28 "не дуже - то зручно з'їжджати зі сходів (все ж таки вони менш міцні, ніж 26")

Деякі мінуси можна легко виправити:
    2. Ставимо жорстку або амортизаційну вилку від "гірського", під 1" стандарт, і колесо на 26", з подвійним ободом. Це
поєднання, дозволить встановити нормальні гальма і міцніше колесо.
    3. Ставимо на зад, кліщові гальма ХВЗ (всі рами уніфіковані, і кріплення для нього, там є 95%) і знімаємо важіль ножного гальма (на сінглспідах). На вилку, ставимо звичайні обідні гальма типу V-Brake.
    4. Тут варіанти два - або викидаємо шатуни з зірками, і ставимо "продвинуту" систему - трехлапку ХВЗ, з малою зіркою Старт-Шосе, або знімаємо і викидаємо і систему, і каретку. Ставимо МТБ каретку, під квадрат, і дешеву, нерозбірну систему (це дешевше, ніж ставити розбірну систему з 1 зіркою).
    5. Ланцюг перекидається на середню зірку (32), і вкорочується.

А от від стрибків, і з'їздів зі сходів, варто утриматися.

На фото, перероблений "Урал". BMX кермо, забезпечує більш високу посадку і дає кращий огляд, що при міському русі, важливо.
Сумарно, він обійдеться, в 150-250 грн..

Якщо такий апарат пристебнути тросом до дерева/паркана, зазіхнути на викрадення ... навіть не знаю, кому це може прийти в голову.

Ще раз, акцентую увагу: залишати треба ПРІСТІБАЮЧИ, нехай і на благенький, але замок! Тоді, де б ви його не залишили, назад, ви поїдете, а не підете пішки.

Але пам'ятайте, яку мету, ви переслідуєте, створюючи бюджетник?
Не "вкрали - не шкода", а "щоб не вкрали". У даному випадку, це вийшло (при досить непоганих ходових якостях, абсолютно "ніякий" зовнішній вигляд.

Якщо він буде ходити і далі (у чому я практично впевнений), можна буде зібрати заднє колесо, на подвійному 28 "ободі, і

планетарній 3х втулці, від Shimano.

Головне - не перевищити ціну "жалості" (та невидима межа, коли ви почнете відчувати занепокоєння від можливої втрати даного роверика). У цьому, головна ідея бюджетного ровера. Приїхавши, ви повинні займатися тим, заради чого їхали, а не будувати в голові немислимі картини про гопів з болторізами.

Постскриптум для ще більшої упевненості, якщо у вас стоїть зручне сідло, на легкозйомному підсидільному штирі, забирайте його з собою.

по мотивам: http://veloservis.ur.ru/

129
Статті / Будуємо "Крокодила"
« : 21.05.2010, 12:44:00 »
Чому є сенс задуматися про побудову крокодила?

По-перше, у багатьох з нас залишилося прагнення зібрати щось своїми руками. Це нормальне прагнення людини до творчості, яке може реалізуватися у тому числі і через складання велосипеда, самостійне чи за допомогою знаючої людини.

По-друге, використати те залізо, яке залишилося з колишніх часів.

По-третє, прибрати недоліки, якими володіють дітища нашої велоіндустріі і додати переваги, які є у зарубіжних веловиробників.

По-четверте, крокодил має переваги перед MTB при русі по шосе (просто краще котить).

По-п'яте, практика збирання таких велосипедів показує, що гібрид, зібраний на базі рами від Старт-Шосе при менших грошових витратах має кращі якісні характеристики навіски, ніж MTB за вищу ціну.

Постановка завдання
Отже, ми хочемо мати велосипед. На балконі валяється рама від Старт-Шосе, пара коліс, щось із навіски. Хочеться пустити все це на користь, можна вкласти деяку кількість грошей у відновлення велосипеда. Майбутній велосипед буде використовуватися в покатушечних цілях, для поїздок по місту, на природу і, може бути, навіть у багатоденних велопоходи. Надійність компонентів повинна бути на достатньому рівні, передачі повинні покривати шосейно-туристичний діапазон. Вага, швидше за все, особливої ролі не грає, якщо стоїть вибір легше або надійніше, перевага віддається надійності ... Поїхали!

Рама. Вже вирішили, що від Старт-Шосе, дуже бажано, щоб десь до 1984-85 років випуску. У середині 90-х років ХВЗ став випускати рами жахливої якості, криво зібрані, з відступом від ранніх досить високих стандартів. Якщо немає Старт-Шосе, можна від Туриста або Спорту, але якість металу тут гірша, рами легше гнуться при ударах, але якщо сильно хочеться - то можна, зрештою їх і вирівняти легше.

Вилка. Рідна. Дозволяє поставити гуму 622 × 32 від Туриста, іноді навіть 622 × 40 від дорожнього велосипеда. Можна замовити амортизаційну під наявну раму, але при цьому треба врахувати, що додається десь кілограм додаткової ваги, витрати збільшуються на вартість вилки і те, що рівень самої вилки буде вельми невисокий. Поки перевагу віддамо жорсткій від Старту.

Винос. Ставимо винос МТБ на 1" стандарт під пряме кермо. З метою економії можна залишити і рідний, але винос MTB зручніший, крім того є перехідники для виносів з 1" на 1 1/8".

Руль. Прямий MTB. Переважно алюмінієвий з недорогих, тому що різниця в ціні зі сталевим невелика, надійність цілком достатня, а різниця у вазі досить істотна. Пряме кермо дозволяє встановити манетки (механізм управління перемиканням передач) від MTB що істотно полегшують переключення передач в порівнянні з манетками від ХВЗ.

Манетки. Давайте тут заощадимо і поставимо самі-самі прості зарубіжні важільці на хомутик. Купити їх можна за копійки, перевагу слід віддати тому комплекту, в якому манетки не мають фіксованих положень(не SIS). Що це дає? Якщо права манетка має тільки чітко фіксовані положення (швидше за все 6), ви будете змушені задній перемикач ставити тільки Shimano або Shimano-подібний. Далеко не всі задні перемикачі від конкурентів цієї японської фірми будуть з нею працювати добре. Якщо фіксованих положень немає - ви зможете поставити перемикач від будь-якого виробника і рукою на ходу завжди виставити правильне положення перемикача. Крім того, таку манетку легко пристосувати під будь який блок задніх зірочок. З початку буде дещо незвично, але з часом попустить.

Обода. Один з найбільш істотних моментів. Ось тут грошей жаліти не потрібно. Вибір якісних ободів на 28 " вкрай обмежений, краще через знайомих замовити потрібні і почекати якийсь час, ніж брати що під руку потрапить. Однозначно не беремо продукцію російських/українських заводів. Та масовка, яка ними виробляється, має огидну якість . Обода від велосипеда Турист по-перше, схоже, в природі вже не існують, по-друге, навіть якщо вони і залишилися десь, краще вкласти гроші в фірмові подвійні обода. Не варто брати вузькі клінчерні (зроблені спеціально для вузьких гоночних шин) обода. У цьому випадку ви змушені будете використовувати тільки гоночні покришки (622-20/23/25), а це сильно позначиться на прохідності велосипеда. Підійдуть обода шириною 17-21 мм і перевагу однозначно потрібно віддати подвійним.

Втулки. Передню - можна залишити від Старт-Шосе. Втулку потрібно перебрати, проконтролювати стан конусів, кульок. Кульки проміряти мікрометром. Якщо розбіжність перевищує 0,01 мм викиньте їх. Якщо втулка погана або хочеться замінити - рекомендований рівень якості - від Shimano Asera і вище.
Задня - якщо є велике бажання заощадити - залишайте від Старту. Виконати ті ж операції, що і з передньою. Що слід мати на увазі - як втулки від Старт-Шосе, так і простенькі зарубіжні мають досить примітивну захист від бруду і води, тому при інтенсивній їзді пару раз на рік доведеться втулочкі перебирати. Крім того, на цій втулці не дуже надійне кріплення Ексцентрика заднього колеса. Або купуємо втулку від закордонного виробника. Найбільш поширені втулки під різьбове приєднання блоку задніх зірочок і під касету. Більш надійними слід вважати втулки під касету. Конструкція таких втулок така, що менше гнуться і ламаються задні осі і крім того, касету простіше зняти при заміні шприх. Касетну втулку потрібно купувати під 7 задніх зірочок, восьмерна занадто широка для стартовскої рами, хоча, кажуть, деякі примудрились і таку сунути, але це вилилось в чергову перешприховку колеса.

Шприхи. Рідні з гоночних коліс не раджу з двох причин - ці шприхи тонші, діаметр шприх 1,8 мм. Якщо постійно не стежити за рівномірним їх натягом на колесі, можливий швидкий вихід з ладу - і тоді піди, знайди їм заміну. Ніпелі для таких шприх теж мають різьбу меншого діаметру, теж піди купи. Шприхи від дорожнього велосипеда, від Туриста використовувати можна, але треба відразу брати із запасом і - необхідної довжини. До речі, якщо обод високопрофільний, шприхи потрібні меншої довжини, так що з ходу просто так купувати не можна, краще порадитися з фахівцем або порахувати за методикою розрахунку довжини шприх. Ніпелі закордонні до наших шприх не підходять, потрібно мати це на увазі. Рекомендація - краще відразу купувати імпортні. Якщо занадто довгі, то в сервіси є можливість вкоротити і накатати нову різьбу, але краще вибрати правильні.

Касета або трещітка. Якщо у вас задня втулка під касету, то касету і потрібно купувати. Кількість зубів на зірочках під велотуризм повинна бути приблизно 12-28 як мінімум, краще 11-30 (32). Якщо втулка під трещітку (з різьбою), то купується трещітка. Краще придбати зарубіжного виробництва і статистика показує, що надійніше веде себе Shimano. Якщо втулка від Старту - трещітка потрібна на 6 зірок (обмеження диктує довжина валу), якщо імпортна, то можна придбати на 7 зірок.

Задній перемикач. Якщо грошей мало - ставте будь-шо. Якщо є запас, почніть хоча б з Shimano TY40 або Altus. Російські дюралеві занадто тендітні, залізний від ХВЗ досить надійний, хоча і страшно примітивний. При установці особливо зверніть увагу на обмежувачі переміщення перемикача (такі болтики). Улюблене заняття невідрегульованих перемикачів - у найбільш невідповідний час залітати в шприхи. Потрібно мати на увазі, що якщо ви придбали тріщотку або касету з великою задньою зіркою на 34 зуба, потрібен однозначно зарубіжний перемикач, пристосований під роботу з такою зіркою. Зовні у такого перемикача ролики більшого діаметру.

Система (шатуни із зірками). Якщо економимо - залишаємо систему ХВЗ 51-40 зубів, заодно залишається і рідна каретка. Не дуже добре для гір їздити на таких передачах, але врешті-решт десятки років каталися на таких зірках і були щасливі. Якщо кошти дозволяють, ставимо каретку з валом під квадрат або навіть картридж каретки (рама з різьбою дозволяє) і систему закордонного виробництва. Це може бути все той же Shimano Altus або Tourney. З такими передачами можна вже досить сміливо їхати в пристойний підйом. Оскільки велосипед досить жвавий, то краще, якщо передні зірки будуть мати наступний набір: 48-38-28 (30).

Ланцюг. Якщо на шестерний трещітці ланцюг від Старту ще так-сяк працювати може, то на 7 зірок ззаду вже потрібен вузький імпортний (ширина 7,1 мм).

Покришки/камери. Камери від Туриста не підходять по одному параметру - занадто короткий ніпель. З високопрофільного обода він просто не може висунутися на довжину, достатню для насоса. Покришки можна ставити російські 622 × 32 (на деяких рамах навіть 622 × 40), але є один нюанс - на імпортні обода наші покришки лягають неакуратно і де-не-де обов'язково просідають. Результат - постійне періодичне потряхування при їзді. Крім того чи то гума нерівномірна, чи то корд покладено сяк-так, але покришки вітчизняні весь час якимось місцем норовлять вилізти.

Гальма. Конструкція рами і вилки диктує застосування стандартних ХВЗ гальм з центральною тягою. Є гоночні варіанти, є туристські. У гоночні ледь-ледь проходить покришка 622 × 32. Краще пошукати туристські - у них великі розміри. Колодки краще замінити на більш ефективні імпортні.

Гальмівні ручки. На безриб'ї зійдуть і прямі ХВЗ. Імпортні, навіть з дешевих - працюють м'якше, але на дешевих часто застосовують крихкий пластик, який частенько ламається.

Сідло. Як вашої душа забажає. Хоч настільки улюблене нами колись шкіряне від Старту, хоч від Туриста з пружинами, хоч імпортне. Лише б вам подобалося.

При застосуванні МТБ манеток та тормозних ручок варто задуматись про нові троси та сорочки до них, як тормозні, так і передачні.

Все. Приблизно комплектування обдумане, можна бігти по магазинам.

по мотивам http://veloservis.ur.ru/

130
я так дивлюсь кучища народу нового появилось, да і старих не всіх знаю.

може би то десь зібрались, посиділи на травці/пісочку з пивом/соком/мінералкою побалакали за жизнь ??

131
 >:( >:( >:(
ніхто мене тепер не дожене на мому новому(хоча ні трішечки БК ::)) ШОСЕРІ!!!

вын такий швидкий шо болото зпід коліс не встигає мене догнати, такий легкий, що треба привязувати щоби не відлетів, такий гарний що очі ріже.

Зустрічайте!!!!

Рама:OCR AluxX SL 6000 Fluid Form, Compact Road
Вилка:Giant Aero FormulaOne Composite c ALuxX рулевой трубой
Рулевая колонка:FSA TH NO.11AGY/TC, 1-1/8", интегрированная
Руль:Giant Alloy
Вынос:Giant Alloy
Подседельный штырь:Giant Alloy
Седло:Giant VL1039
Педали:Wellgo LU948
Шифтеры/Манетки:Shimano SORA ST-3304/3300
Передний переключатель:Shimano SORA FD-3304
Задний переключатель:Shimano SORA RD-3300
Тормоза:Tektro TK521A
Тормозные ручки:Shimano SORA ST-3304/3300
Кассета:Sram PG850 12-26T 8-speed
Цепь:Shimano CN-IG53 8 speed
Система/Шатуны:FSA (TH CK-C400STST) 30x42x52T
Каретка:FSA (TH BB-7418ST)
Обода:Alexrims DA-22 F/V
Втулки:Formula 32/32H
Спицы:14G Stainless
Покрышки:Kenda K196 700x26C

фотки тувово...
http://forum.shpryha.te.ua/index.php/topic,2772.0.html

132
Звіти / долина нарцисів 8-9.05.2010
« : 10.05.2010, 11:05:53 »
Цитувати
Може трохи темп за швидкий, або мало часу відпочивали - але ми не "ісчєм льохкіх путєй" -  пра? (с)дрім
прав був еразель коли казав шо вони загонять любого... мене загнали за 40км... а як  починалось... 90 км спуску... *No*

Склад: Дрім, Корак, Корак2(Женя), Тайгер, Йа...
Пройдено:120+80 км.

на 23:30 був проголошений збір на вокзалі, я приперся пораньше бо Саша казав шо їхня група збирається на 23:00, поки говорив з ними приїхав Тайгер в  повній екіпіровці але без квитків. Підійшли до каси сказали шо квитків нема!!! поступили алогічно і пішли питати в іншу касу, правда тупо? але квитки купили. Загрузились по вагонам, ми(5 шт) в 13й, група з сашою(6 шт.) в 17й і поплили. На мене тим часом напала безсонниця, такшо зранку я був такби мовити, не в формі... вигрузились, розпакувались, потеренділи з сусідами, я підкрутив шатун який розбовтався(головне цепку поміняй і шатун привари (с)Андрійцьо)...

рушили двома группами разом, але ми досить швидко відірвались від матрасників... бусвально через пару км почався спуск перевал... насилу спросоня видерся на того горба... там і рішили перекусити.. шо шось пішло не так запідозрив коли туда доповзла група нумер2, а ми вже доїдали сир з сметаною...я виміняв 1 з своїх ключів на ключ до шатунів, бо  вони твардо рішили шо їм не місце на ровері.

Ломанули з горба... я то думав шо якшо спуск, то тупо матрасиш і всьо... ага... корки дали по педалям, пришлось доганяти...спустившись з перевалу догнали сусідів, які якраз шукали місце для сніданку. Дальше пішов т.з. "90км спуск"... може то і спуск... але насправді дорога вилась вздовж річки, і спуску було не більше 4-5 м/км... дорога жутко петляла між горбами, за 20 км до мене дойшло шо попу тра берегти і рюкзак перемістився на багажник, за 40 км я почав дохнути, за 55 км. стали "обідати" в 12:00... Жерли мюслі з соком Після обіду в 12:45 надавили на педаль. Ше через 20км я здох окончательно, женя запропонував вчепити мене на буксир і тягнути по черзі, на провокацію не повівся і тут Тайгер підкинув геніальну ідею "посадити" мене  а колесо", шо і було зроблено, такого пасажира, як я він витримав кілометрів 10-15, після чого я пересів до Корака, який цяцькався набагато меньше, але до того часу я вже переключився на автопілот і йшов орієнтуючись строго на колесо і напівлежачи для меньшого опору повітря. В такому вигляді десь районі 15:00 долетіли до Хуста (коло 100 км.). Я до того часу вже почав радуватись тому шо шатун відкручується, бо мав офіційну відмазку для зупинок час від часу, навіть якшо він і тримався нормально.

Повернули до долини нарцисів... там був невеличкий підйом, то я здох настільки, шо пройшов його пішки... повтикали на квіточки, пофоткались, закусили вареними яйцями і погнали назад до розвилки біля Хуста, рішили шо замок ніфіг нужен, бо вже пізня година 17:00 і пора валити на місце табору. Так як після дощів на полях порозливались річки, то ше півтори години ми помісили болото шукаючи підступів до омріяної галявини, десь після 5го заходу надибали дяденьку який тоже місив болото на Мотоциклі (KTM One). він показав людський шлях. Доїхали без пригод ніхто навіть не впав форсуючи брод на підступах до галявини. Побродили по лісі і розклались, вогонь розпалюватись не хтів ніяк, але зусиллями Тайгера таки загорівся. На вечерю була гречка. Чекаючи гречки я присів, втикнув на вогонь і проснувся від того шо впав... Після вечері загнаний народ пішов спати... тотал по дню 120км

Зранку були макарони, пішли на ура хоч і не солені... зібрались, почесались, ТО, і в дорогу... Дивно, але м'язи майже не боліли, тільки троха поболювало коліно, яке я замазав якоюсь мазью і вроде попустило. прокотили з 10 км і добрались до ше 1-го перевалу... я його пройшов пішки бо коліно таки дошкуляло.
далі купа км відносно рівної дороги, після енного підйому надибали "дорослий" магазин, де втарились печеньками, морозивом і вафельками. Там же і поїли.

В небі, тим часом, пару раз підозріло гримнуло. Особливо не розсижувались погнали далі... в 20 км. від мукачево знову перевал... знову частково пішки... Зато наверху борога повурнула і вітер вже дув в спину... Гума зубата і мягка, заднє колесо додатково гружене рюкзаком. ЯК я дав по педалям... серпантини проходив лежачи... зустрічні гуділи і тікали в сторону, якогось жигулика обігнав... Казка... По інерції і з хорошим вітром в зад пролетів ше зо 3-4 км. І тут почався дощ...

Троха промокши долетів до зручної зупинки де і отаборився чекати решту встиг попісати і пожувати вівсяного печива коли приїхала добре мокра бригада... Коли дощ троха вщух Тайгер запевнив всіх шо ше 1на зупинка є на наступному горбку. Наод повівся і рушив... таяк мокнути не хтілось давив на всьо шо годен шоби не відставати і знову здох.. під дощиком не спішачи доїхав до зупинки де був розбитий табір для обіду... до мукачево лишалось 12 км. Коли дощ скінчився без пригод добрались до вокзала. Я лишився з баулами, а решта погнала до замку. Тайгера в 20:03 відправили одеським поїздом, самі чекали київського.

за 10 хв. до відправки на вокзал прилетіло ше 4 бойца, які приперлись в Мукачево з Одеси своїм ходом через молдавію (900км. за 9 днів). Загрузились в 1 вагон. заняли половину 3х полок. позвизділи з ними троха, виявилось шо вони також пересікались з іншою групою, згадали марафонців(скелетона з вульфом). Чуваки пойняли шо Тернопіль веломісто, раз стіко груп в різні боки розлізлось...

в 6 ранку розгрузились склали ровери і по домам.... в дріма на компі 199км.


133
пропоную доповнювати

Ablocco - www.ablocco.com
Aegis - www.aegisbicycles.com
Airborne Cycles - www.airborne.net
Alpine Designs MTB - www.alpinedesignsmtb.com
Atom - www.atomracing.ru
Author - www.authorbicycles.com
Azimut - www.azimutbike.com
Ardis - www.ardis.com.ua
Barcroft Recumbents - www.barcroftcycles.com
Bianchi - www.bianchi.com/index.aspx
Bike Friday - www.bikefriday.com
Bilenky - www.bilenky.com
BIRIA - www.biria.de
BerGaMont - www.bergamont.de
Bontrager - www.bontrager.com
Boulder - www.boulderbikes.com
Bowman - www.bowmancycles.com
Brave_Machine
Brian Baylis  - www.baylisenterprises.com
Bridgestone - www.bscycle.co.jp
Brisa - www.brisabikes.com
Brox - www.brox.com
Bruce Gordon - www.bgcycles.com
Burley - www.burley.com
Calfee - www.calfeedesign.com
Cannondale - www.cannondale.com
Canyon_Bicycles - www.canyon.com
Carraro - www.carrarocic.it
CAS - www.cas-bikes.com
Centurion - centurion.de
Chris Huber - www.huberbikes.com
Cinelli - www.cinelli.it
Ciocc - ciocc.it
Colnago - www.colnago.com
Colony_BMX - www.colonybmx.com.au
Comanche
Commencal - www.commencal.com
Corratec - www.corratec.com
CUBE_Bikes - www.cuberussia.ru
Colnago - colnago.com
CLASSIC_Bicycles - www.classicbicycles.com.au
Cross - cross-bikes.pl
Dawes - www.dawescycles.com
Diamant_Fahrradwerke_AG - www.diamantrad.com
Diamondback - www.diamondback.com
ECHO - www.echobike.com
Electra - www.electrabike.com
Ellsworth - www.ellsworthbikes.com
Fat City - www.fatcitycycles.com
Felt - www.feltbicycles.com
Format - www.formatbike.com
Forward - http://www.forwardbike.com
Focus - www.focus-bikes.de
Fuji - www.fujibikes.com
Gazelle - www.gazelle.nl
Gary_Fisher - garyfisher.ru
GHOST - www.ghost-bikes.com
Giant - http://www.giant-russia.ru
Gitane - www.gitane.com
GT_Bicycleshttp://www.gtbicycles.com
GUYLAINE - www.guylaine.de
Gunnar - www.gunnarbikes.com
Hampsten - www.hampsten.com
HP_Velotechnik - www.hpvelotechnik.com
Haro - www.harobikes.com
Hero - www.herocycles.com
Huffy - www.huffybikes.com
Ibis - www.ibiscycles.com
Independent Fabrication - www.ifbikes.com
Iron_Horse - www.ironhorsebikes.com
Intense - www.intensecycles.com
Jamis - jamisbikes.com
Jumpertrek - http://www.jumpertrek.com
K2_Bike - www.k2bikes.com
KETTLER - www.kettler.net
Kelly - www.kellybike.com
Kelly`s - www.kellys-bicycles.com
KHS - www.khsbicycles.com
Kickbike - www.kickbike.com
Klein - www.kleinbikes.com
Koga - www.koga.com
KONA - www.konaworld.com
Koxx - www.koxx.co.uk
Kross - www.kross.pl
LEADER FOX - www.leaderfox.cz
Lemond - www.lemondbikes.com
Litespeed - www.litespeed.com
Longbikes - www.tandembike.com
Lyonsport - www.lyonsport.com
Marin - www.marinbikes.com
Megamo - www.megamo.co.uk
Merida - www2.merida-bikes.com
Merlin - www.merlinbike.com
MIFA - www.mifa.de
Mission - www.missioncycles.co.uk
Monark - www.monark.se
Mongoose - mongoose.com
Montague - www.montagueco.com
Monty - www.monty.es
Mrazek - mrazek.com
Moots - www.moots.com
Motobecane - www.motobecane.com
Norco - www.norco.com
Nicolai - www.nicolai.net
Nordway - www.nordway-sport.ru
Onza - www.onzabikes.com
Pantherwerke - www.panther.eu
Pinarello - pinarello.com
Rock - Machine - www.rockmachine.us
Scott - www.scottusa.com
Schwinn - www.schwinn.com
Specialized - www.specialied.com
Stark - www.stark.ru/
Trek - http://www.trekbikes.com/

134
в спорт + бачив із старих запасів сінгл трек за 190грн. неюзаний, ше якита сан за 150 і алекс... всі бігом поки не злились лєвим...

135
Правила у нас не самі суворі, але при нагоді, перед тим як задавати питання про ровер не полінуйтесь прочитати пару сторінок.
http://forum.shpryha.te.ua/index.php/board,34.0.html

Сторінок: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16