shpryha

ТехМайданчик => Обслуговування та ремонт велосипеда => Тема розпочата: Erazel I-st від 03.09.2008, 09:42:04

Назва: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Erazel I-st від 03.09.2008, 09:42:04
(http://s2.share.te.ua/b31067/koleso.gif)
Дивіться, в ідеалі відстань АВ є наприклад 1. Але ж коли ми сідаємо на велосипед то резина під нами трішки просідає, тобто стає нижчою. Відповідно зменшується радіс R. А як ми знаємо з геометрії довжина кола напряму залежить від радіуса. Тобто полумається окружність кола має зменшитися. Виникло питання як вирахувати довжину яку пройде колесо за один оберт. Треба брати радіус незжатої резини, чи все таки радіус який ми маємо при наявності велосипедиста в сідлі. По ідеї треба брати радіус який ми отримуємо при їзді, алеж  покришка має окружність допустимо 2 метра, і за один оберт кожна точка поверхні має торкнутися землі. А получається що під навантаженням окружність має зменшитися. Може хтось мені пояснить що ж в результаті ми отримаємо, бо я ніяк неможу розібратися.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Andy від 03.09.2008, 10:00:10
Та довжина кола ж не зменшується... Просто при просіданні, в точці контакту з землею, маємо більшу частину кола, шо стикається з землею (замість, напр. 1 точки, з землею стикаються 10)

1
      x
  x      x
x          x
 x       x
      x

2
      x
  x      x
x          x
  x      x
   x x x
(то такі схематичні малюнки  :D)
 
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: xlibes від 03.09.2008, 10:32:52
Я думаю, що справа зменшенням окружності колеса при їзді не закінчиться, ще треба тоді враховувати і вгинання землі, під вагою ровера і ровериста....
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Erazel I-st від 03.09.2008, 11:42:47
Енді, трохи нетак. Постійний радіус кола(від центру втулки до землі) меньший чим без навантаження. Відповідно за один оберт коелсо має пройти меншу відстань ніж довжина його поверхні. Получається що резина має скользити на ободі, як гусениця в трактора на ведучому колесі. Нонсенс блін. Вот це й не дає мені спати. Резина ж на колесі не крутиться.
 А те що в кожен момент часу землі торкається більше точок то не важливо здається, можна спростити ситуацію якщо уявити резину у виді гусениці яка крутиться ведчим колесом.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Віталько від 03.09.2008, 14:15:40
Еразел, шо тебе вдарило? Тобі нема чим зайнятись?
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Erazel I-st від 03.09.2008, 14:30:43
Мозги треную.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: helga lemberg від 03.09.2008, 15:38:14
Еразел, у будь-якому випадку колесо проїде рівно таку відстань, яка необхідна для того, щоб добратися до точки призначення.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Zombie [Coffe] від 03.09.2008, 16:01:35
Питання в наступному  - за скільки обертів.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Dreamland від 03.09.2008, 16:02:27
Еразел, у будь-якому випадку колесо проїде рівно таку відстань, яка необхідна для того, щоб добратися до точки призначення.
правильно - тому що довжина колеса не міняється
п.с. бугога яку можна таке придумати шо колесо міняє довжину свою...
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: helga lemberg від 03.09.2008, 16:14:41
хіба при обчисленні діаметру колеса враховують шину?
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: helga lemberg від 03.09.2008, 16:21:00
Питання в наступному  - за скільки обертів.
Залежить від того наскільки навантажив і наскільки просідає ;D. Велосипед без велосипедиста не поїде, як зможеш обертати, так і буде обертатися.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: bhagavan від 03.09.2008, 16:53:10
Колесо дотикаєтсяь з грунтом по плямі (овал чи еліпс якийсь). Чим м'якше колесо - тим складніші деформації будуть проходити в цій зоні контакту. Довжина колеса тут ні дочого - будуть пружні деформації  і як наслідок - якесь проковзування. При розрахунку наприклад пасових передач це завжди береться в рахунок - поправочним коефіцієнтом на 3-5%...
тому та мізерна геометрія, яку намагається еразел, ніколи так не вплине на результати, по закону малих чисел :)

можу навести у приклад гусничний хід трактора чи танка - незалежно від висоти підвіски - гусениця пройде той самий шлях, бо мусит кожим своїм сантимеиром торкнутися землі і передати їй рекцію тертя :) так само і з покришкою - вона проходить увесь шлях навіть на овальних колесах, де радіус в залежності від кута - різний :)


Це все ІМХО, бо я вже давно не читав мудрих книжок.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Zombie [Coffe] від 03.09.2008, 17:16:56
Ну що за тема, прив’язалося.
Для мене очевино, довжина окружності буде залежати від рельного радіусі, відстані від осі до поверхні землі. О ось всілякі деформації будуть впливати на силу тертя
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Erazel I-st від 08.09.2008, 09:55:49
Я знову повернувся в онлайн. Так що можемо продовжити цю мозгодробильну тему. Я прийшов до одного висновку - колесо трішки просковзує по землі, із-за цього і маємо трішки більший ізнос на задньому колесі чим на передньому.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: Dreamland від 08.09.2008, 10:09:53
Я знову повернувся в онлайн. Так що можемо продовжити цю мозгодробильну тему. Я прийшов до одного висновку - колесо трішки просковзує по землі, із-за цього і маємо трішки більший ізнос на задньому колесі чим на передньому.
заднє просковзує - а переднє нормально котиться - одометр кріпиться на переднє колесо - висновки роби сам.
Назва: Re: Окружність колеса, якщо резина "просідає"
Відправлено: bhagavan від 08.09.2008, 10:17:27
Була пропозиція кріпити два одометра на обидва колеса і тоді порівнювати покази. Лишилося поза дискусією, що ж робити з показами після їх порівняння (алгоритм зведення) - але це вже від фантазії залежить.
Також не завадить альтиметр на сідло для побудови графіку підстрибувань і барометр на кермо - для прогнозування опадів.