shpryha

ТехМайданчик => Обслуговування та ремонт велосипеда => Тема розпочата: A.F.C. від 12.01.2012, 12:48:03

Назва: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 12.01.2012, 12:48:03
Хочу спраобувати встановити в втулки пром підшипники. Хтось пробував таке зробити? Цікавить все, що стосується самого процесу.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Vadila від 12.01.2012, 16:40:11
Також таке цікавить,взагаліто можна таке зробити,але чи варто.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: ROLLIN від 12.01.2012, 17:22:17
Можна вибиваєш чашки і заприсовуєш проми.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 12.01.2012, 18:03:57
Змістовна порада)
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Стечкин від 12.01.2012, 19:06:59
простіше втулку поміняти
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Erazel I-st від 12.01.2012, 20:07:24
Змістовна порада)
А що ти хотів почути? Так і виглядає процес заміни підшипників.
Ось пару статей по переборці втулок з промами(описано як забивати ті підшипники)
http://www.x-bikers.ru/forum/show_topic.php?id=76469 (http://www.x-bikers.ru/forum/show_topic.php?id=76469)
http://velolife.com.ua/viewtopic.php?f=17&t=1552 (http://velolife.com.ua/viewtopic.php?f=17&t=1552) - холівор на тему проми/конуса
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 12.01.2012, 21:51:01
А що ти хотів почути? Так і виглядає процес заміни підшипників.
Ось пару статей по переборці втулок з промами(описано як забивати ті підшипники)
http://www.x-bikers.ru/forum/show_topic.php?id=76469 (http://www.x-bikers.ru/forum/show_topic.php?id=76469)
http://velolife.com.ua/viewtopic.php?f=17&t=1552 (http://velolife.com.ua/viewtopic.php?f=17&t=1552) - холівор на тему проми/конуса
Сергій, то що "чашки вибити і проми поставити" то так само, як я би тобі сказав, що для того, щоб зробити якісну фотку тре взяти фотік і натиснути на кнопочку, чи наприклад колись тут на форумі прозвучала фраза, що якщо мати вел. на модному обвісі, то можна достойно виступати на змаганнях по ДХ;) Хіба це так?? Сам розумієш, що будь який процес, навіть не самий складний, важко повністю спрогнозувати і відтворити не маючи досвіду чи обгрунтованих знань.  На рахунок доцільності, то не то питання яке мене зараз цікавить. Маю втулку і навіть ціле колесо над яким готовий "познущатись". А от за посилання дякую!
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: teodor4ik від 12.01.2012, 22:03:23
простыше то показати ніж писати про то... діма (архонт), вродє і майстер, але при мені раз втулку під час такої операції розбив на куски... долі міліметра різниці в посадці конусів рішають при спробі установки промів, крім того тра якогось файного запресовувача, або файнецьке чуття шоп його забити рівно... тобто успіх процедури 1. НЕ гарантований. 2. Сумнівний. 3. Залежить від випадку.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Erazel I-st від 12.01.2012, 23:00:05
В общім, Сєрий, фігня то все. Неварте воно того геморою. та й дуже важко буде зробити посадочні місця точно під діаметр підшипника. Я колись пробував посадити підшипник в зовнішню чашку від рідного(треба було підшипник з зовнішнім діаметром 26мм, а були лиш на 24), так трішки недоточив ту чашку, але запресував таки підшипник. За пару км він банально тріс. Потім та втулка перейшла до Сергія Сузукі. Він вроді таки засунув підшипник в неї, але деталі незнаю.
 Тому краще експериментуй з чимось іншим, тут ти багато не виграєш. Вон краще спробуй полірнути покриття конуса в підшипнику і пошукати якісь змазки які відновлюють поверхні(вроді є такі) за рахунок заповнення мікротріщин наповнювачем.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 12.01.2012, 23:17:59
В конусах мене не влаштовує те, що їх тре часто перебирати, час від часу вони прослаблюються і їх тре підтягати і то підтягати так, щоб і шату не було і накат був нормальний.  Наприклад після поїдки в Польщу я виявив, що переднє колесо отримало невеличкий люфт, підтягнувши конуса змінюється відстань між ротором і каліпером, а значить тре ще й тормоза мінімально підлаштувати. З промами в тому плані значно простіше. Купувати нові колеса на проми зараз накладно(. Міняти тільки втулки також не дуже вигідно. А так як є деорівська втулка без конусів і решти супутніх причандалів то вирішив спробувати на ній. Ще є ціле переднє  колесо. Також є знайомий токар який при потребі виточить необхідні кавалки "за пиво". Тож кошти підуцть лише на проми, найгірше, шо може статись то я вб"ю і так непотрібну втулку і втрачусь на декілька промів. Тре спочатку вибити чашки і заміряти діаметри посадочних місць і підшукати проми. Решту підводних каменів не знаю тому і попросив поділитись досвідом.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: teodor4ik від 13.01.2012, 09:07:58
якшо є токар, то все стає простішим... виходимо з того що токар ідеально відцентрує втулку, бо буде вібрувати.

підводний камень з тих що я знаю, проми краще впресовувати, а не забивати, впресовувати варто не на рідній осі, а на лєвій шпильці широчезною гайкою з 2ма шайбами, які між собою добре промазані і діаметром більші ніж треба для такої шпильки, щоб впирались в зовнішню дорожку прома не торкаючись внутрішньої.

проми... маєш якісь певні чи будеш шось підбирати? я не спец в тому шо продається, але якщо зможеш пошукай радіально-упорні підшипники
(http://www.bergab.ru/img/nice4.jpg)
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 13.01.2012, 10:15:55
Дякую Тед, про проми ще не думав, бо спочатку тре знати діаметри посадочних місць. Як трохи розгребу свою роботу, то буду пробувати втілити той задум. Зараз стараюсь зібрати максимум інфи по самому процесу, інструментах і матеріалах. На рахунок радіально упорних, то дійсно було б краще ніж звичайні.(знав за них, але шось не подумав, що їх можна використати) Основна маса холівору на тему "проми VS насип" зводиться до того, що насип краще тримає нагрузки так як по суті вони і є  тими самими радіально упорними підшипниками. Але думаю, що якісні радіально упорні підшипники будуть коштувати дуже дорого((, хоча тре буде взнати.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: teodor4ik від 13.01.2012, 11:28:42
да можна ы просты радіалки, але вони скоро розлетяться
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 13.01.2012, 11:45:39
А хіба в фірмових втулках проми не радіалльного типу?
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: teodor4ik від 13.01.2012, 14:32:55
в китайских да... а шимано тому і не робить на промах втулок.. доречі заміть шо насипні по своїй суті і є радіально-упорними
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 13.01.2012, 14:44:48
доречі заміть шо насипні по своїй суті і є радіально-упорними
знаю)    Думав, що всі втулки на промах мають тільки радіальні підшипники а не радіально упорні...Просто раніше тим не цікавився а тим більше, що ще  не розбирав і не користувався ними.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Erazel I-st від 13.01.2012, 19:07:22
Ех сєрий сєрий, казав я тобі що та економія до добра не доведе. Не жлобився б ти на компонентах та й все. Підтягування його невлаштовує. А чо тоді мої алівіо на гібриді хватає мінімально підтягувати раз на сезон? Таке враження що у тебе взагалі якісь китайські базарні втілки стоять.
 І про проми - Сєрий, тебе не смущає те що нормальний підшипник 40 грн коштує, а на втулку їх треба 4. Може все ж дешевше купити нову втулку?  :) Бо китайські проми тобі не проживуть і того що одна підтяжка насипних  :)
 Доречі не забувай про таку річ як змазка. Хрін ти змажеш добряче запресовані і заховані проми. Так що не ідеалізуй ті закриті підшипники, купи нові втулки а той час. що збирався потратити на модернізацію,  присвяти чомусь більш доцільному.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 13.01.2012, 19:35:58
Тре визнати, що доля раціональності в твоїх словах є, але пара нових втулок на промах, наприклад той же новатек, потяне біля 700 грн+ шприховка= прибл. 800!  Я спочатку спробую  замінити підшипники в передній втулці, бо  їх там не обовязково аж 4, можна обійтись двома. Тай насипні втулки мають тільки 2 ряди насипу а не 4 і т.д.! Нехай візьму якісь не дуже дешеві і не дуже дорогі проми орієнтовно 100/штука якщо все вийде, то буду пробувати на задній втулці. Як буду в тернополі то взнаю що по чому.    Так що при такій економії вже краще взяти нові колеса в зборі наприклад ці: Fulcrum Red Metal 10 за 100 евро, або троха докласти і Fulcrum Red Power Disc за 130 евро,  Fulcrum Red Power SL 140 евро. От тільки не знаю скільки вони витримають, якщо на них баули повісити. Короч мені зараз не плюси і мінуси тої затії цікавлять а практичні поради.  Маючи побільше інфи можна буде робити висновки чи я то потягну.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Антон Одобецький від 13.01.2012, 21:49:24
Чисто теоретично, хоча я можу і помилятися, проми не люблять бокових навантажень.
Але от щодо каретки на промах, то там вони явно рулять - раз поставив і все, забув. А насипні потрібно підкручувати кожні 300 км.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Erazel I-st від 13.01.2012, 21:52:20
Короч мені зараз не плюси і мінуси тої затії цікавлять а практичні поради.  Маючи побільше інфи можна буде робити висновки чи я то потягну.
А практичних порад небуде. Бо в кожної втулки своя конструкція. І кожну готувати до закритих підшипників треба по своєму. Так що конкретно за твої втулки ніхто не скаже.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: teodor4ik від 14.01.2012, 09:21:13
Чисто теоретично, хоча я можу і помилятися, проми не люблять бокових навантажень.
Але от щодо каретки на промах, то там вони явно рулять - раз поставив і все, забув. А насипні потрібно підкручувати кожні 300 км.
саме тому я і вів мову про упорні проми, вони якраз розраховані на бокові навантаження.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 14.01.2012, 09:22:45
Чисто теоретично, хоча я можу і помилятися, проми не люблять бокових навантажень.
Прості радіальні проми не люблять, але для цього є опорнорадіальні проми. Тай десь, перегортаючи сторінки форумів, наткнувся на думку, що підшипники в колесах велосипеда не несуть насправді такого сильного бокового навантаження, як про це всюди говориться. Не можу знайти цієї статті, але памятаю, що автор досить обгрунтовано це все доводив.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Erazel I-st від 14.01.2012, 09:53:05
Прості радіальні проми не люблять, але для цього є опорнорадіальні проми. Тай десь, перегортаючи сторінки форумів, наткнувся на думку, що підшипники в колесах велосипеда не несуть насправді такого сильного бокового навантаження, як про це всюди говориться. Не можу знайти цієї статті, але памятаю, що автор досить обгрунтовано це все доводив.
Є таке. У моїй втулці ВТБ за 400 уе були звичайні радіальні проми. Правда 4 штуки. Хоча істини раді треба визнати що за кілька родів один підшипник таки здох.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 14.01.2012, 10:38:56
Як не як, але спробувати хочу. Тре тільки підібрати проми і знайти трохи часу. І думаю все таки не можливо не погодитись що, якщо процедура виявиться не настільки складною, то це буде вигідною справою. Бо якщо ставити нові влтулки, то ставити хороші, а до хороших втулок тре хороші обода і спиці і відповідно вже і зборка того всього "на коліні" також не "канає" і кінцевому розрахунку вийде, що докласти ще небагато і вийдуть непогані зібрані колеса. І якщо знову все перерахувати тоді різниця в затратах буде ну дуууже суттєва. Тай ні одного технічно обгрунтованого аргументу проти переробки втулок в  я ніде не зустрів! Все зводилось до того, що це або мало вигідно або банальне "дуже важко зробити" В крайньому разі заб"ю чашки назад в втулку і якщо хтось знов таке задумає то вже будуть конкретні поради, а не просто "вибити чашки і вставити проми")) Врешті решт ми багато чого вчимося з чуго досвіду. І якби не було всяких "Кулібіних" то ми б не мали перероблених ні "прокачаних" вилок, взламаних велокомпів і багато чого... перечислювати довго.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Erazel I-st від 14.01.2012, 20:00:06
Як не як, але спробувати хочу. Тре тільки підібрати проми і знайти трохи часу. І думаю все таки не можливо не погодитись що, якщо процедура виявиться не настільки складною, то це буде вигідною справою. Бо якщо ставити нові влтулки, то ставити хороші, а до хороших втулок тре хороші обода і спиці і відповідно вже і зборка того всього "на коліні" також не "канає" і кінцевому розрахунку вийде, що докласти ще небагато і вийдуть непогані зібрані колеса. І якщо знову все перерахувати тоді різниця в затратах буде ну дуууже суттєва.
НІХРІНА НЕПОНЯВ.
 Чого вигідною? Чим? До чого тут колеса в зборі? Різниця в затратах між чим і чим?
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 14.01.2012, 20:16:26
Колеса тут при тім, що якщо купувати втулки, а нормальні коштують біля 700 грн пара + шприховка 100 то доклавши пару грн. я можу купити собі  "Fulcrum Red Metal 10" за 100 евро. А "різниця" полягає в затратах між новими втулками(прибл. 800грн)+їх встановлення і між  самостійним встановленням промів(біля 300 грн). Але то вже лірика. Мене не то цікавить. До речі, а де купуєте проми для втулок?
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: teodor4ik від 14.01.2012, 21:36:38
підшипники в колесах велосипеда не несуть насправді такого сильного бокового навантаження, як про це всюди говориться. Не можу знайти цієї статті, але памятаю, що автор досить обгрунтовано це все доводив.
взагалом так і є. На ровер як кажуть фізики "в ідеальних умовах" діють 2 сили: тяга/інерція і тяжіння...  повороті : тяга/інерція, тяжіння, і відцентрова(яка і має створити бокову нагрузку)... для компенсації відцентрової складової ровер і вкладується в поворот, так щоби його положення співпадало з сумарним вектором тяжіння+відцентрова... тобто і нагрузка на підшипники тоже сугубо перпендикулярна осі.

алеж ми говоримо про ідеальні умови... є багато ситуацій які перекошують підшипник, вплоть до поганої натяжки шприх...

Цитувати
+ шприховка 100
проми точити-міняти єто ми магём,... а натягти колесо, то вже +100... а слабо спробувати? жостка вилка за 40 грн. і трохи натхнення, вот тобі і стенд для натяжки.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 14.01.2012, 22:22:38
Та пробував я їх натягувати. Як вирівнюю вісімку то робиться еліпс, рівняю еліпс робиться вісімка))) Мож то і не так складно, але алгоритм дій тре знати полюбе, а не всліпу крутити. Я просто пробував і в мене не вийшло так як би хотілось. Літом для Андрія замовляв комплектуючі+зборка колеса в байкшопі, і всеодно ідеальними ну хоча  б такими як готові фабричні колеса вони всеодно не були!(( Потім в Сергія на келісі трісло пару шприх за задньому колесі, ми їх замінили при чому поставили не дешеві. Судячи з тактильних відчуттів ніби були нормально натягнуті і колесо відносно рівно йшло, але з часом ті самі шприхи знов обірвались. Значить шось не так було зроблено, тому і збився з тої самодоводки шприх.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: ROLLIN від 14.01.2012, 22:44:33
 Почали з промів дійшли до шприх.
Рівняти шприхи не так важко просто треба помучитись трохи.
якшо колесо тягне в одному місці  наприклад зліва то підтягуєш ті шприхи шо з права але потрохи всі,
без фанатізма по чверть оберта але всі поступово де є відхилення.
Ітак пару разів)
 
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Vintage від 15.01.2012, 09:03:50
...без фанатізма по чверть оберта але всі поступово де є відхилення...
Шо правда то правда, ну і помучитись трохи треба.
 http://uabike.com/article/service/ispravlenija_defektov_spicovki.html (http://uabike.com/article/service/ispravlenija_defektov_spicovki.html)
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Антон Одобецький від 15.01.2012, 10:43:28
Мені балансування обходиться в 20 грн за колесо. Але збираю його я сам. Хоча можу і сам відбалансувати, але шосерне колесо ідеально зробити дуже важко. А 26 колесо набагато легше - спочатку виводиш еліпс, потім вісімку. В кінці перевіряєш натяжку шприх і виводиш мікровісімки. На жорсткій вилці на все про все піде хвилин 40 часу. На станку десь 20.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Стечкин від 15.01.2012, 22:39:32
Тре визнати, що доля раціональності в твоїх словах є, але пара нових втулок на промах, наприклад той же новатек, потяне біля 700 грн+ шприховка= прибл. 800!  Я спочатку спробую  замінити підшипники в передній втулці, бо  їх там не обовязково аж 4, можна обійтись двома. Тай насипні втулки мають тільки 2 ряди насипу а не 4 і т.д.! Нехай візьму якісь не дуже дешеві і не дуже дорогі проми орієнтовно 100/штука якщо все вийде, то буду пробувати на задній втулці. Як буду в тернополі то взнаю що по чому.    Так що при такій економії вже краще взяти нові колеса в зборі наприклад ці: Fulcrum Red Metal 10 за 100 евро, або троха докласти і Fulcrum Red Power Disc за 130 евро,  Fulcrum Red Power SL 140 евро. От тільки не знаю скільки вони витримають, якщо на них баули повісити. Короч мені зараз не плюси і мінуси тої затії цікавлять а практичні поради.  Маючи побільше інфи можна буде робити висновки чи я то потягну.


ну не дуже ))
я вже склав кілька колес (десь 4-5) на базарних втулках з промпідшибниками і не чув на них нарікань
а ціна тих втулок разом з ексцентриками була по 50 грн передня/задня під накрутку і ще була одна під касету 8/9 за 150 грн
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 29.02.2012, 19:33:59
Народ, хто де ви купує проми для втулок? Ходив по базарі і нічого потрібного не знайшов. *dontknow*
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: Erazel I-st від 29.02.2012, 20:48:53
А ми й не купуємо - НЕМА ЇХ. Всмислі в втулках нетипові розміри і потрібні хрін найдеш  :D
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 29.02.2012, 21:16:31
один пише шо міняв, другий, третій... Ну а де берете, якщо тре поміняти???
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: teodor4ik від 29.02.2012, 22:14:19
один пише шо міняв, другий, третій... Ну а де берете, якщо тре поміняти???
я купляв на базарі разом з оською... взагалом просто поміряти і перешвирнутись по базару.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 29.02.2012, 22:24:48
так і зробив-поміряв і пішов по 100метровці від збруча по колу до котломонтажу. Нічого не нарив( найблище що підходило то із зовнішнім діаметром більшим на 3-4 мм ніж тра. Я шукав шось шоб сіло впритик або було чуток менше, шоб токар виточив проставку а не розточував втулку.
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: teodor4ik від 29.02.2012, 22:38:55
так і зробив-поміряв і пішов по 100метровці від збруча по колу до котломонтажу.
дивно... розміри можеш озвучити?
Назва: Re: Проми в звичайні втулки.
Відправлено: A.F.C. від 29.02.2012, 22:49:43
вже не пам"ятаю розмірів, а записника біля мене нема. Є ровер, но я немаю аніграма бажання знімати колесо і мірати діаметр) може завтра то зроблю. Заодно і в задній втулці поміряю бо над нею ше не думав як переробляти. Думав переробити задню деорівську але там з одного боку чашка є гайкою, яка скручує барабан з собачками до корпусу втулки, тобто ту чашку не вийде просто викинути.