Перегляд Повідомлень

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - teodor4ik

Сторінок: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16
166
Статті / Догляд - Зимове катання
« : 04.03.2010, 13:35:04 »
Зимове катання і догляд за велосипедом взимку


Кататися зимою можна досить комфортно (при температурах не нижче -15), але велосипед і себе треба до цього підготувати.

Потрібно звернути увагу на:

Гальма.
Найкраще обладнати дисковими гідравлічними гальмами обидва колеса. Якщо така розкіш є недозволенною, то можна обійтися механічними, або обмежитися тільки одним колесом (зазвичай дискове гальмо ставлять спереду). В крайньому випадку, якщо встановити якісні гальмівні колодки, можна кататися і з V-BRAKE, але ду-у-уже обережно і не поспішаючи, бо ефективність гальм взимку сильно зменшується. Це відбувається тому, що взимку колодки і обід покриті снігом, який при гальмуванні починає танути, і перетворюється на прекрасне мастило.

Крім того, на обледенілому ободі гальма V-BRAKE починають працювати не відразу, а тільки після одного - двох обертів колеса.

Зверніть увагу!
Взимку треба виробити звичку періодично «просушувати» гальма в процесі руху. Не рідше одного разу на годину, а також після подолання ділянок з глибоким снігом, треба кілька разів несильно пригальмувати, не припиняючи педалювання, щоб колесо встигло зробити кілька оборотів з притиснутими колодками.
При цьому шар льоду і інею з обода зчищається, і гальма починають працювати ефективніше.

Для дискових гальм ця операція теж зайвою не виявиться, але її є сенс робити тільки після подолання глибоких калюж і ділянок з глибоким снігом, коли гальмівний механізм і диск забиті снігом і крижаною крихтою.

Покришки.
Взагалі - то це залежить від того, де ви збираєтеся кататися.

Кращий варіант (з точки зору впевненості та безпеки) - покришки з частими металевими шипами (т.зв. чотирирядна покришка. Прикладом такої покришки може служити NOKIAN WXC 300) - не вважайте за рекламу ... З ними комфортно відчуваєш себе навіть на накатаному льоді. У таких покришок є тільки один істотний недолік - непомірно висока ціна.

Можна обійтися більш дешевими покришками з рідкими шпильками (т.зв. дворядна покришка) Якщо ви збираєтеся кататися по утрамбованому снігу, де немає обледеніли ділянок, то можна обійтися і в міру злими покришками. Дешеві покришки безіменних фірм використовувати не рекомендується - на морозі неякісна гума втрачає еластичність і розтріскується, крім того, часто на таких покришках протектор забивається снігом і перетворюється на слік. Якісна покришка повинна мати властивість самоочищення.

У принципі, можна спробувати зробити шиповану покришку і самому, ввернувши у звичайну покришку шурупи (зсередини). Щоб відчути принади шипів, їх повинно бути не менше сотні. Шипи не повинні виступати з гуми більше, ніж на 1-2 мм. (Інакше при їзді по снігу за вашим велосипедом залишатиметься зорана траншея, а всі зусилля ваших ніг будуть витрачатися на риття цієї траншеї. До того ж надто довгий шип можна легко зламати, заїжджаючи на бордюр). Найбільш пильну увагу слід приділити тому, щоб шурупи, вдавлюючись всередину, не пошкодили камеру. Основним недоліком такої саморобної покришки, буде її вага (хороша заводська покришка буде важити відчутно менше).

На півсліках і сліках велосипед взимку працює погано. Їх можна застосовувати для виконання трюків, але на проїжджі частини доріг виїжджати на таких покришках не варто.

Взимку не слід накачувати шини до кам'яного стану, тому що на пухкому снігу багато сил буде йти на прокладання колії. Краще злегка зменшити тиск, і хід велосипеда стане помітно легшим.

Зверніть увагу!
Якщо велосипед зберігається в опалювальному приміщенні, то на вулиці тиск у шинах зменшиться саме через перепад температур.

Ходова частина
Взимку всі вузли велосипеда зношуються значно швидше, ніж влітку. Тому обслуговуванню треба приділяти більше часу. Найсильніше страждає ланцюг. Під впливом суміші солі, піску, та іншої гидоти, якими поливають і посипають вулиці, він іржавіє і дуже швидко. Це відбувається тому, що взимку вода, яка потрапила всередину ланцюга, замерзає і залишається там надовго. (Влітку вода має можливість випаруватися з ланцюга). Тому мити і змащувати ланцюг треба частіше, хоча б раз на 2-3 дні (або раз на 50-100 км).

Зверніть увагу!
Якщо велосипед зберігається в неопалюваному приміщенні, то масло перед змазуванням слід підігріти до 40 градусів.

Для кареток (особливо розбірних), втулок коліс, і рульової колонки зима теж нічого доброго не приносить. Багато дорогих втулок гірських груп мають гумові сальники, що захищають підшипники від потрапляння бруду, але на морозі гума втрачає еластичність. У результаті сіль, пісок і реагенти все-таки проникають в підшипники, що не збільшує їх термін служби. А от випустити вологу з втулки сальник не дає, що приводить до прискореного руйнування підшипників.

Якщо взимку велосипед експлуатується інтенсивно, то зо два рази за зиму слід розібрати втулки коліс і каретку (якщо вона розбірна) для огляду підшипників і при необхідності замінити мастило.

Ходова частина прослужить значно довше, якщо велосипед тримати в чистоті. Звичайно, від катання по лісових доріжках він не забрудниться, а от після вулиці з сіллю та піском мийка велосипеду не зашкодить. Хоча б раз на кілька днів.

Зверніть увагу!
На морозі змазка в підшипниках густіє, і хід велосипеда стає важчим. Тому не захоплюйтеся високими передачами і великими швидкостями - це сильно збільшує навантаження на підшипники і прискорює їх знос.


Перемикачі передач.
Взимку перемикачі часто перестають нормально працювати, через попадання в їх пружини снігу і крижаної крихти. Зазвичай при цьому ланцюг перестає переводитися з великих на менші зірочки, оскільки зусилля поворотної пружини не вистачає для переміщення рамки перемикача в потрібне положення. Дешеві групи устаткування більше схильні до цієї напасті більшою мірою, ніж дорогі. Часто в результаті велосипед стає одношвидкісним, але до поломок перемикачів це приводити не повинно.

Для вирішення цієї проблеми досить після кожної поїздки обробити всі шарнірні з'єднання перемикачів аерозольним мастилом типу WD-40. Ці мастила витісняють вологу з перемикачів. Добре зарекомендували себе також аерозольні мастила з тефлоном.

Інша поширена причина поганої роботи перемикачів - потрапляння вологи під сорочки тросів. На морозі вода замерзає, і трос переміщається з трудом. Щоб цього не відбувалося, треба на початку зими добре змастити троси перемикачів густим мастилом, а потім періодично обробляти аерозольним мастилом місця, де трос входить по сорочку.

І не забувайте тримати велосипед в чистоті.

Амортизаційні вилки.
Взимку місцевість змінюється до невпізнання. Лісова доріжка, по якій влітку було складно проїхати через глибокі вузькі калюжі з плаваючими в них колодами, взимку може перетворитися на відмінну стежку. А асфальтова дорога, на якій влітку не було жодної вибоїни, взимку може обзавестися глибокими крижаними коліями, і стати дуже навіть нерівною.

Якщо на велосипеді стоїть вилка з еластомірним амортизатором, то треба бути готовим до того, що на морозі еластомер замерзне і вилка перетвориться на жорстку. Загалом, нічого страшного в цьому немає - якщо вилка якісна, то від морозу вона не повинна ламатися. (А якщо неякісна, то її треба просто замінити на нормальну)

Для зимового катання найкраще підходять вилки з пружинно-масляним або повітряно-масляним амортизатором. Перед початком зимового сезону в них слід замінити масло на рідкіше.

Не забувайте періодично знімати гумові гофри і видаляти з-під них бруд, якщо він туди проник.

Бортове освітлення.
Влітку, коли темний час доби настає не раніше команди "Відбій", про це можна особливо не замислюватися. А ось взимку темніє дуже рано, тому часто доводиться кататися у сутінках та в темноті. Отже, фари і світловідбивачі зайвими не будуть.

Відповідно до правил дорожнього руху, спереду і ззаду повинні бути встановлені Світлоповертачі або лампи білого і червоного кольору, а з боків - помаранчеві Світлоповертачі. Якщо влітку цілком можна обмежитися світлоповртачами спереду і ззаді, то взимку, під час їзди в пітьмі, краще замінити їх на нормальні ліхтарі.

Найдешевші ліхтарі - з лампою розжарювання. Такий ліхтар добре висвітлює дорогу метрів на 10 вперед. Недоліком ламп розжарювання є відносно високе енергоспоживання.

Цього недоліку позбавлені світлодіодні ліхтарі. Вони світять так само яскраво, як і звичайні, але споживають значно менший струм, і тому одного комплекту батарей їм вистачає надовго. Але яскравості цих ліхтарів часто виявляється недостатньо при русі по неосвітленій місцевості (наприклад, у нічному лісі). Якщо ви катаєтеся в основному освітленими вулицями, то самим розумним рішенням буде придбати світлодіодну фару, що працює на пальчикових батарейках. Вона робить велосипед помітним у темряві. На морозі світлодіоди дещо втрачають яскравість, тому варто задуматись про додаткову фару, бодай і з лампою розжарювання.

Ліхтарі з галогенними лампами дають дуже яскраве світло, (до 20-50 метрів), але і струм споживання в них значно вище. Тому такі ліхтарі комплектуються потужними свинцево-кислотними або Ni-MH акумуляторами, (їх вистачає на декілька годин безперервної роботи), які монтуються на рамі велосипеда (часто вони встановлюються в утримувач для фляги). Ліхтарі такого типу слід використовувати при катанні по неосвітленій місцевості. Такі фари часто можуть мати режими далекого і ближнього світла, і т.д. Недоліками таких фар є велика вага (може досягати кілограма) і висока ціна (піжонська модель може коштувати 200 доларів з гаком, тобто дорожче, ніж деякі велосипеди, але є моделі практичніші і дешевші - в межах 50 у.о.) Крім того, акумулятори теж вимагають до себе уваги.

Як фару можна використовувати налобний ліхтарик. Такі ліхтарики добре працюють на звивистій стежці (їм можна посвітити у бік). Але при русі в умовах недостатньої видимості (дощ, туман, снігопад) їхати з налобним ліхтариком незручно - його світло створює перед очима «світлову стіну».

Зверніть увагу!
Фара повинна бути правильно відрегульована - світлова пляма має бути на відстані 5-10 метрів від велосипеда (це приблизно ваш гальмівний шлях). Якщо фара світить під колесо, то ви ризикуєте не розгледіти вчасно перешкоду. А якщо фара світить занадто високо, то ви будете засліплювати зустрічних.


Для катання по парках і лісах передньої фари, загалом, достатньо. Але якщо доводиться виїжджати на проїжджі частини доріг, то позаду варто поставити світлодіодний ліхтар червоного кольору, що працює на пальчикових батарейках. Зазвичай такі ліхтарі можуть працювати в різних режимах - безперервному або в миготливому. Миготливий режим заощаджує енергію батарей, але багато водіїв автомобілів не зовсім адекватно його сприймають. (Миготливий червоний ліхтар асоціюється у них з миготінням ламп на панелі приладів) Тому представляється розумним використовувати тільки режим безперервного горіння. До речі, у багатьох країнах миготливий режим заднього ліхтаря заборонено правилами.


Зверніть увагу!
Якщо ви катаєтеся в холодну пору року, врахуйте, що при низьких температурах ємність батарей і акумуляторів зменшується.


Бічні світловідбивачі жовтого або помаранчевого кольору зазвичай встановлюються на шприхах коліс. Багато велосипедистів недолюблюють такі відбивачі, тому що вони порушують центровку колеса. Це справедливо тільки для старих відбивачів, які кріпилися відразу на дві спиці. Дійсно, між спицями виникали додаткові зусилля, які призводили до вісімок.
Сучасні відбивачі досить надійно кріпляться тільки до однієї спиці, і ніяких паразитних зусиль у спицях коліс не викликають. Теоретично відбивач може викликати певний дисбаланс, але на тих швидкостях, на яких зазвичай їздять велосипедисти, цим дисбалансом можна знехтувати. В усякому разі, відбивач можна встановити навпроти вентиля камери, і тоді ці дві маси будуть компенсувати дисбаланси, які вносяться один одним.
Під час руху по автомобільних дорогах у сутінках та в темноті користі від бічних відбивачів все-таки більше, ніж шкоди - вони роблять велосипед більш помітним для водіїв автомобілів, і, отже, рух стає більш безпечним.

Дуже добре, якщо на спині й на рукавах куртки пришиті світловідбиваючі смуги. Також непогано мати защіпки для штанок з світловідбивною смужкою

Особливості зимових доріг
Як відомо, на велосипеді найкраще кататися по твердій рівній поверхні. Взимку ідеальна дорога - це сухий асфальт або утрамбований сніг. Якщо на велосипеді стоять покришки з металевими шипами, то можна упевнено відчувати себе навіть на добре розкатаному льоду. Втім, різких маневрів і гальмувань все одно слід уникати.

Зверніть увагу!
На дорозі з коліями треба їхати обережніше - колесо з грунтозацепами вибирається легко тільки з неглибокої колії.

За свіжому снігу можна їхати дуже комфортно, якщо снігу небагато (до 10-15 см). У цьому випадку колеса під вагою велосипедиста продавлюють сніг до землі, і покришки з шипами отримують надійне зчеплення з грунтом. Хоча, звичайно, хід велосипеда стає трохи важчим.

На більш глибокому снігу колеса до грунту не дістають, і на підйомах починають пробуксовувати.

На рихлому снігу, на сніговій каші, тобто там, де багато їздять і ходять, але не чистять, велосипедистові доводиться найгірше. Велосипед водить з боку в бік, колеса пробуксовують. У принципі, їхати можна, але швидкість падає до непристойних 5-6 км/год, а витрата сил зростає. Особливо обережним треба бути в тих місцях, де їздять автомобілі. Часто такі ділянки простіше пройти пішки.

На автомобільних дорогах проїжджа частина звужується взимку. А сама зручна для велосипеда частина дороги - правий ряд - часто виявляється покритим тією самою кашею, на якій буксують не тільки велосипеди, але і автомобілі. В принципі, звичайно, можна їхати по самому правому краю чистого асфальту, але в цьому місці ви вже можете заважати руху автомобілів. Крім того, весь бруд, що летить від проїжджаючих повз автомобілів, буде летіти на вас.

Зверніть увагу!
При їзді по автомобільних дорогах будьте особливо уважні біля зупинок громадського транспорту. Від частих гальмувань там можуть утворитися дуже слизькі місця. Причому їх не завжди видно, тому що вони можуть бути припорошені тонким шаром снігу.
На велосипеді без зимових шипованих покришок падіння цих місцях гарантоване. Уявіть собі, що ви падаєте з велосипеда в п'яти метрах перед рухомим автобусом. У цій ситуації шолом, швидше за все, не врятує. Тому по можливості слід користуватися тротуарами.

Найкраще місце для зимового катання - стежки і доріжки в парках. Сніг на них зазвичай добре утрамбуваний. Взимку на вузьких звивистих стежках добре відточувати водійську майстерність.

На лижних трасах взимку кататися навіть краще, ніж влітку. Але по лижні краще не їздити, якщо ви не хочете, щоб вам на голову сипалися прокльони.

Зверніть увагу!
У будь-якому випадку взимку слід уникати різких гальмувань з блокуванням колеса, і крутих поворотів на великій швидкості (якщо, звичайно, ви не виконували трюки на льоду). Хоча падати на м'який сніг комфортніше, ніж на тверду землю.


Загалом, взимку кататися можна непогано. Головне, все-таки, не спорядження, а бойовий дух.

167
На вітчизняних дорожніх велосипедах ланцюги робляться роз'ємними, один сегмент такого ланцюга має спеціальний замок. На спортивних велосипедах зробити ланцюг розємним не виходить, тому що цей замок заважає перемиканню передач.

При покупці нового ланцюга треба дізнатися, які ланцюги підходять до системи і касети, встановленої на Вашому велосипеді.
Для 9-швидкісних касет потрібно використовувати ланцюг шириною 6.5мм, наприклад, SHIMANO CN-7701 або CN-HG93.
Для 6 - 8 швидкісних касет потрібно використовувати ланцюг шириною 7.1мм, наприклад, SHIMANO CN-HG50 або CN-IG51.

Ланцюги продаються в двох видах - коробковому і стандартному (майже як комп'ютерні комплектуючі в Retail і OEM поставках). Зазвичай в коробці є змінна вісь, призначена для з'єднання сегментів ланцюга. Один кінець такий осі загострений, що полегшує її установку.

Після того, як ось буде запресована, цей загострений кінець треба обломити плоскогубцями.
  
Якщо ланцюг не укомплектований спеціальною віссю з загостреним кінцем (як багато які ланцюги, що продаються без коробки), то вісь повинна бути вставлена в одну з пластин сегмента.

Визначення довжини ланцюга

Установка ланцюга
Перед установкою ланцюга треба поставити передній і задній перемикач в положення, що відповідають самим маленьким зірочкам.

Надягаємо ланцюг на велосипед. Важливо правильно одягти ланцюг на ролики натяжителя. Нижній ролик ланцюг обходить зліва, а верхній - справа.
Поєднуємо розімкнені ланки ланцюга. Якщо використовуємо змінну ось, то вставляємо її загостреним кінцем в отвори сегмента.
Заправляємо ланцюг на вижимку, і фіксуємо її притижимним гвинтом (на фото-зліва).



Важливо: - Багато вижимок мають два посадочні місця для ланцюга. Тобто ланцюг можна вставити в вижимати двома способами. Посадочне місце, розташоване ближче до фіксуючого гвинта, призначене для випресовування і запресовування осі. Саме туди і треба заправляти ланцюг для зняття і установки. (Як показано на фотографії)

Інше посадочне місце використовується тільки для регулювання положення осі усередині втулки. Якщо спробувати запресувати вісь, коли ланцюг заправлений в цьому посадочному місці, то можна пошкодити вижимку або ланцюг.
  
Запресовувати вісь в ланцюг, обертаючи рукоятку вижимки. Зупиняємося, коли ось зайде в отвір майже повністю (порівнюємо з сусідніми ланками).


Виймаємо ланцюг з вижимки.

Якщо використовуємо змінну ось, то загострений кінець обломлюємо плоскогубцями.

  
Перевіряємо, чи ланцюг на тільки що з'єднаному сегменті згинається вільно, без заїдань. Якщо це не так, то перевіряємо, наскільки виступають кінці осі з різних сторін ланцюга.
При необхідності вісь треба просунути вижимкою в потрібну сторону. Для цього слід заправити ланцюг на інше посадочне місце вижимки (те, що ближче до рукоятки витискання). Тоді обидва кінці осі буде видно, і її положення можна легко контролювати візуально.

Після збірки ланцюг треба трохи позгинати в поперечному напрямку, щоб забезпечити кращу рухливість ланок. Готово.
  
  
veloclub.ru

168
Обслуговування велосипедного ланцюга
Ланцюг велосипеда - досить складний механізм, який містить велику кількість деталей. Стан ланцюга впливає на легкість і безшумність ходу велосипеда.

Змазка та обслуговування ланцюга
Обслуговування ланцюга - це одне із самих темних питань велосипедної механіки. Чим і коли її змащувати, коли і як міняти - кожен має свою думку, і кожен робить по-своєму. Всі авторитети сходяться лише в одному - недоглянутий, брудний ланцюг сильно впливає на легкість ходу, і прискорює знос зірочок касети і системи. А оскільки ланцюг імпортного велосипеда досить дорогий, має сенс за ним все-таки іноді доглядати.

Ланцюг повинен бути по можливості чистим. Тому, хто катається тільки по асфальту в гарну погоду підтримувати ланцюг в чистоті набагато легше, ніж любителям далеких велопоходів, яким можуть зустрітися і брудні ділянки доріг, і броди, і повне бездоріжжя. Буває, звичайно, що під шаром бруду не видно самого ланцюга, а мити його ніколи - треба їхати вперед ... По хорошому, ланцюг треба мити після кожного катання по брудній або запиленій місцевості. Пісок і глина, потрапляючи в ланки ланцюга, різко прискорюють їх знос. Якщо ви залишите ланцюг брудним на кілька днів, то на його ланках з'явиться іржа.

Чим мити ланцюг?

У продажу є різні миючі засоби - очищувачі ланцюга. Вони добре очищають ланцюг від бруду, але досить дорогі. Можна використовувати розчинники, які продаються в господарських магазинах - гас, уайт-спирит. Це дешевше, але користуватися ними слід за межами приміщення. Бензин використовувати не рекомендується.

Іноді можна почути рекомендації мити ланцюг мильною водою або неабразивними 6побутовими миючими засобами (типу Фейрі). На мій погляд, це не кращий варіант, хоча і допустимий. В усякому разі, милом можна користуватися і в житловій кімнаті. Але після такої мийки ланцюг треба швидко просушити, щоб він не встиг заіржавіти.

Найшвидший спосіб очищення ланцюга - просто протерти його зовні сухою ганчіркою. Якість очищення буде невисока, але якщо ланцюг не сильно забруднений, то нічого страшного.

Як мити ланцюг?
 Існують пристрої, які дозволяють мити ланцюг, не знімаючи його з велосипеда. Машинка продається в комплекті з миючим засобом, якого, щоправда, вистачає ненадовго. Але в неї можна заливати гас або уайт-спірит. Автомобільний бензин розчиняє пластмасу, з якого вона зроблена.

Сильно забруднений ланцюг ця машинка відразу не очистить, в цьому випадку доведеться кілька разів змінити розчинник.
  
Про порядок використання миючої машинки треба читати в керівництві до неї.

Якщо такої машинки немає, то можна зняти ланцюг з велосипеда, і прополоскати його у ванні з розчинником або миючим засобом, прочистивши важкодоступні місця щіточкою (можна використовувати стару зубну щітку). Якщо ланцюг виконаний роз'ємним, то, напевно, це найкращий спосіб. Для нероз'ємних ланцюгів кожна операція розмикання ланки зменшує термін служби, тому такий спосіб слід залишити тільки для глибокого очищення, а після катання по грязюці краще все-таки користуватися машинкою.

Ланцюг повинен бути змазаний. Знову ж таки, тим, хто катається по сирій/брудної або запиленій/піщаній місцевості, змащувати ланцюг доводиться частіше, ніж любителям асфальтових доріжок парку.

Що треба змащувати в ланцюзі? Смазка повинна перебувати під роликами ланцюга. Зовні ланцюг змащувати не потрібно - змащення тільки набере на себе багато бруду і пилу, який проникне всередину ланцюга, під ролики. Тому після змащення ланцюг повинен залишатися сухим зовні.

Що таке хороша смазка? Гарна змазка повинна легко проникати в такі важкодоступні місця, як простір між роликами і осями ланок. (Значить, вона повинна бути рідкою). З іншого боку, вона не повинна звідти витікати. (Значить, вона повинна бути густою). Крім того, хороша смазка не повинна вимиватися водою, не повинна вступати в хімічні реакції з металом, з якого зроблені зірочки, і ... багато чого має робити. Тобто хороше мастило для ланцюга - це завжди компроміс

Чим змащувати? У велосипедних магазинах продаються різні типи мастила для ланцюгів, журнали відповідного змісту сповнені рекламою. Можна змащувати і автомобільними маслами, що часто дешевше (але не завжди краще) Та й не завжди те, що дорого, виявляється добре.

 Я не буду давати повний огляд всіх мастил, обмежусь тільки описом їх основних типів.
  

Аерозольні мастила. Поставляються в аерозольних балончиках. На безриб'ї можна застосовувати вітчизняне масло УНІСМА або імпортне WD40.

Плюси - аерозоль вміє проникати у важкодоступні місця змазуваного вузла.

Мінуси - часто виходить, що аерозольне мастило потрапляє не туди, де воно потрібне, а якраз навпаки, де воно зовсім не потрібне (на обода, покришки, та ін.)


Рідкі мастила. Поставляються в флакончиках-маслянках. У принципі, можна використовувати автомобільне трансмісійне масло.

Плюси - точкове застосування. Використовуючи медичний шприц, можна крапнути маслом точно в проміжки між роликами і бічними пластинами ланок.

Мінуси - не всі, але багато таких мастил на морозі густішають, і не можуть потрапити в потрібне місце ланцюга.


Двокомпонентні мастила. Поставляються в флакончиках-маслянках. Це-спроба вбити відразу двох зайців і зробити змащення одночасно густим і рідким. Таке масло являє собою густу змазку, розведену в розчиннику, так, що воно є рідиною (консистенція - як у води). При змащуванні така рідина легко затікає під ролики ланцюга. Потім розчинник випаровується і всередині залишається густе мастило.

Плюси - як і у всякого рідкого змащування, можливо точкове застосування.

Мінуси - потрібен час для висихання розчинника, тобто після змащення кататися можна тільки через декілька годин.

Приклад двокомпонентною мастила - White Ligthning. Як написано в анотації, якщо змастити цим маслом чистий ланцюг, то потім не обов'язково його мити перед кожним змащуванням - White Ligthning, висохши, не пускає бруд всередину. Але змащувати треба часто (через кожні 50-100 км)


Густі мастила. Поставляються в банках або тюбиках. Приклад такого мастила - Літол-24. В принципі, їх також можна використовувати для ланцюгів, але у таких масел є величезний мінус - дуже важко доставити масло в потрібне місце ланцюга. Можна, звичайно, проварити ланцюг на гарячому маслі, але тоді доведеться, по-перше для кожного змащення знімати ланцюг з велосипеда, а потім, перед встановленням, чистити його зовні ... Виходить, що густі мастила для ланцюга підходять слабо.

Коли змащувати ланцюг? Як визначити, що пора? Пора, коли ланцюг при обертанні педалей почне злегка поскрипувати, або через кожні 100-150 км. Залежно від того, що настане раніше.

Як змащувати ланцюг? Змащувати можна тільки чистий ланцюг. По хорошому його треба вимити до такого стану, коли розчинник залишиться прозорим, а при згинанні ланцюга в поперечному напрямку не буде чутно пісочного хрускоту. Не завадить помити і зірочки системи і касети. (а то бруд з них потрапить в чистий ланцюг)

Потім ланцюг треба просушити, або на худий кінець протерти чистою ганчіркою, тому що розчинник буде руйнувати свіже масло.

Потім можна приступати до мастила. Якщо використовуємо рідку або двохкомпонентну змазку, то, не знімаючи ланцюг з велосипеда, капаєм з маслянки або з медичного шприца в проміжки між роликами і бічними пластинами ланок. Це треба виконати для кожної ланки ланцюга (обертаючи педалі для того)

Запам'ятайте, з якої ланки почали мастити, щоб не піти на друге коло, або шукайте вже змазані ланки. Якщо масло потрапило на обід, гальмівний диск, покришку, то заберіть його ганчіркою.

Після того, як всі ланки будуть змащені, покрутити педалі в зворотному напрямку протягом декількох хвилин, після чого насухо протріть ганчіркою ланцюг і зірочки касети.
  
  
veloclub.ru

169
Статті / Ремонт - Перемикачі
« : 25.02.2010, 18:13:55 »
Зняття, встановлення та налаштування заднього перемикача передач
  
У сучасного заднього перемикача передач многоскоростного велосипеда існує до 6 різних регулювань. Розглянемо їх.

1 Болт кріплення перемикача передач (регулюванням не є).
2 Болт кріплення керуючого троса.
3 Полий гвинт регулювання натягу керуючого троса.
4 Обмежувальний гвинт нижчої передачі (велика зірка, L).
5 Обмежувальний гвинт вищої передачі (мала зірка, H).
6 Гвинт регулювання положення верхнього ролика щодо зірок.
Натяг троса може регулюватися і бобишках на манетці, якщо такі у вас є. На деяких перемикачах передач є не всі перераховані елементи. На перемикачах передач Shimano XTR знизу ще розташовується гвинт регулювання натягу пружини параллелограммного механізму.

Необхідні інструменти

Шестигранник 5 мм.
Шестигранник 3 мм.
(Ріжковий або торцевий ключ 9 мм).
Плоска або хрестова викрутка.

Знімання
 
Послабте болт, що кріпить трос і вийміть його.
Відгвинтити ролики перемикача передач або зняти ланцюг з велосипеда.
Відгвинтити болт, що кріпить перемикач. Зняти перемикач.

Встановлення

Пригвинтити новий перемикач. При затяжці відтягувати перемикач для того щоб не пошкодити гвинт положення верхнього ролика щодо касети.
Загвинтити регулювальні бобишки на перемикачі і манетки до упору і відвернути на один оборот. Натягнути трос і, акуратно поклавши його в канавку, затягнути болт кріплення троса.
 
Регулювання
  
Перед тим, як регулювати задній перемикач необхідно почистити і змастити сам перемикач, ролики і ланцюг, а також витягнути все сміття з касети.

Для звичайних і "вивернутих" перемикачів Shimano RapidRise/LowNormal, до яких відносяться вся лінійка з серії Comfort (C050 - C900 і Nexave), нові перемикачі XTR 2003, Deore XT 2004 і частина старих перемикачів XTR і Deore XT, частина дій буде прямо протилежною. Тут описано регулювання традиційного перемикача передач.

Послабте натяг троса регулювальної бобишки або аналогічної бобишки на манетці.
Встановіть ланцюг на малу зірку касети та, обертаючи обмежувач H, встановіть рамку з роликами так, щоб площина роликів чітко збіглася з площиною малої зірочки касети. Вкручуючи гвинт, ви зрушуєте рамку до центру.
Перейдіть на найбільшу зірку і, обертаючи обмежувач L, встановіть рамку з роликами так, щоб площина роликів чітко збіглася з площиною великої зірочки касети, віджимаючи при цьому перемикач манетки до спиць. Вкручуючи гвинт, ви зрушує рамку до центру.

Встановіть ланцюг на найменшу зірку спереду і велику ззаду. Гвинтом регулювання положення роликів добийтеся того, щоб при обертанні педалей, ролик не зачіпав за зуби більшої зірочки, що знаходиться всього в 3-5 мм від неї.
Обертаючи педалі, спробуйте попереключати передачі в обидві сторони по одній. Якщо ланцюг погано зходить з великих зірок на маленькі, необхідно послабити тросик, обертаючи бобишки регулювання натягу троса за годинниковою стрілкою. В іншому випадку - навпаки.
Після того, як ви досягнете чіткого перемикання, прокотіться трохи. Під навантаженням чіткість перемикання трохи нижча. Якщо необхідно, зробіть підстроювання. (на ходу цього робити не варто)

Проблеми
Якщо ви так і не змогли налаштувати перемикач, перевірте наступне.

Необхідно переконатися, що трос ніде не заїдає в сорочках. Для цього, встановивши ланцюг на найбільшу зірку і не обертаючи педалі, спустіть манетки до останньої передачі. Провисший трос легко можна буде вийняти з упорів на рамі. Всі сорочки повинні легко рухатися відносно троса. Якщо це не так, спробуйте змастити трос або замініть сорочки, попередньо очистивши трос. На тросі не повинно бути лопнувших жил в робочій області. Встановіть трос на місце і прокрутіть педалі, щоб ланцюг зайняв відповідну зірку.

Якщо перемикач стоїть криво, тобто площина натяжителя ланцюга не паралельна площині зірок, то необхідна заміна перемикача або "півня(петуха)" або правка останнього.

Взявшись за кінець натяжителя, покачайте його вправо-вліво відносно поздовжньої площини велосипеда. Люфт на кінці рамки при її вертикальному положенні не повинен перевищувати 3-4 мм.

Люфт роликів повинен бути незначний. Новий верхній ролик має невеликий осьовий люфт.
  
  
Copyright © Андрій Григор'єв, 2000-2010.


Дописано : [time]Птн 26 Лют 2010 10:30:48[/time]
Елементи регулювання сучасного переднього перемикача передач.

1. Болт кріплення перемикача передач.
2. Болт кріплення керуючого троса.
3. Обмежувальний гвинт нижчої передачі (мала зірка, L).
4. Обмежувальний гвинт вищої передачі (велика зірка, H).
5. Натяг троса регулюється на бобишках манетки.

Необхідні інструменти

Шестигранник 5 мм.
Плоска або хрестова викрутка.

Зняття

Послабте болт, що кріпить трос і вийміть його.
Якщо рамка перемикача передач роз'ємна, вийміть ланцюг з неї, якщо ні - зніміть ланцюг з велосипеда.
Якщо перемикач кріпиться хомутом до підсидільної труби, відгвинтіть болт на ній і зніміть перемикач. Якщо перемикач кріпиться пластиною до каретки, буде потрібно зняття каретки - робота, що вимагає спеціальних знімачів (не описана).

Установка

Надягніть хомут на підсидільну трубу рами. Переконайтеся, що він відповідає діаметру труби.
Легенько затягніть болт на хомуті.

Регулювання
Перед тим, як регулювати передній перемикач передач, необхідно його почистити і змазати.

Вийміть сорочку троса з упорів на рамі.
Встановіть рамку на 1-3 мм вище найдовших зубів великий зірці системи. На нових перемикачах для цього є прозора наклейка. Трохи підтягніть хомут.
Досягніть строгої паралельності рамки перемикача зіркам системи. При остаточному затягуванні хомута перемикач може трохи повертатися - притримуйте його.
Вставте сорочку троса в упори. Якщо трос ще не приєднаний до перемикача, загвинтити бобишки на манетці до упору і відвернути на один оборот. Натягніть трос і, акуратно поклавши його в канавку, затягніть болт кріплення троса.
Встановіть ланцюг, якщо він знімався.
Встановіть ланцюг на малу зірку системи і велику зірку касети. Обертаючи обмежувач L, встановіть рамку так, щоб ланцюг був розташований в 1 мм від внутрішньої пластини. Вкручуючи гвинт, ви зрушуєте рамку до середньої зірки.
Перейдіть на найбільшу зірку системи і малу касети. Обертаючи обмежувач H, встановіть, тримаючи трос в натягу, рамку так, щоб ланцюг розташовувалася в 1 мм від зовнішньої пластини. Вкручуючи гвинт, ви зрушує рамку до середньої зірки.
Обертаючи педалі, спробуйте перемикати передачі в обидві сторони по одній. Якщо ланцюг погано сходить з великих зірок на маленькі, необхідно послабити тросик, обертаючи бобишки регулювання натягу троса за годинниковою стрілкою. В іншому випадку - навпаки.
Після того, як ви досягнете чіткого перемикання, прокотіться трохи. Під навантаженням чіткість перемикання трохи нижча. Якщо необхідно, зробіть підстроювання, але не на ходу, бо можна впасти.

При сильно діагональних положеннях ланцюга, наприклад, 3-1, 2-9, 1-7, 1-8, 1-9, ланцюг може тертися по рамці перемикача. Це допустимо, тому що дані передачі є небажаними для використання.

Проблеми
Якщо ви так і не змогли налаштувати перемикач, необхідно переконатися, що трос ніде не заїдає в сорочках. Для цього, вийміть сорочку троса з упорів на рамі. Всі сорочки повинні легко рухатися відносно троса. Якщо це не так, спробуйте змастити трос або замініть сорочки, попередньо очистивши трос. На тросі не повинно бути лопнувших жил в робочій області. Встановіть трос на місце і прокрутіть педалі, щоб ланцюг зайняв відповідну зірку.

Люфт на кінці рамки перемикача не повинен перевищувати 1-2 мм.
 
Copyright © Андрій Григор'єв, 2000-2010.


170
Техніка педалювання на велосипеді

Основні правила техніки педалювання на велосипеді приблизно наступні. Педалі необхідно крутити, а не тиснути на них. Не крутіть повільно велику передачу - краще з вашим робочим каденсом (частотою обертання педалей) використовувати нижчу передачу на великих оборотах. Прагніть їхати в сідлі стільки скільки можливо (але не вставайте даремно) - цим ви економите сили. На затяжних підйомах не напружуйте все тіло - сконцентруйтеся на дорозі, диханні і обертанні педалей - але намагайтеся тримати тіло розслаблено. Тепер розглянемо всі ці правила докладніше.


По перше - на відміну від поширеної думки - педалі велосипеда треба саме крутити (по уявному колу вздовж осі каретки), а не тиснути на них.

Така техніка педалювання називається "spinning", вона заключається впедалюванні з високими "cadence" і з низьким опором, замість того, щоб тільки тиснути на педалі вниз на більш високій передачі (як це роблять новачки). Будучи використаною належним чином, техніка spinning вимагатиме менше енергії, більш рівномірно розподіляє навантаження на коліна і м'язи ніг, і дозволяє вам їхати швидше і дальше набагато меншою втомлюючись.

Виконуючи техніку педалювання spinning (для даної техніки дуже бажана наявність тукліпси або автоматичних контактних педалей), ви повинні підтримувати частоту обертання педалей 60-90 обертів на хвилину. Концентруйтеся на тому, щоб при педалюванні ваші ноги описували круги навколо центра каретки (кругове педалювання). При круговому педалюванні, ви прикладаєте силу протягом повного оберту педалей, а не тільки на рух вниз. Для додаткового зусилля ви повинні тягнути кермо назад і вниз протягом кожного повороту педалей (поки сидите на сідлі велосипеда).

Крутіть педалі велосипеда плавно, обертаючи шатуни по колу (а не давлячи на педалі на великій передачі). Тягніть вгору педалі з нижнього положення, проштовхуйте педаль вперед, коли вона знаходиться у верхньому положенні, тисніть носком вниз і "витягайте" педалі з нижнього положення.

Пробуйте потренуватися, педалюючи однією ногою, пристебніть одну ногу до педалі (тукліпси або контакта) і тисніть вперед, вниз, назад і вгору на "зворотньому ході" (тільки однією ногою). Відчуйте, що на кожному обороті педалі зусилля розподіляється рівномірно по всій довжині кругового руху. Продовжуйте виробляти техніку кругового педалювання поки педалювання однією ногою не стане рівномірним а не судорожним, поривчастим і не буде "мертвих точок".

На повільних, крутих підйомах, притисніть лікті до тулуба. Це допомагає утримувати переднє колесо від блукання і дрейфу, оскільки ви повільніше стомлюєтеся.


По друге - не варто повільно (з каденсом нижче 60rpm) крутити велику передачу - краще з вашим робочим каденсом (частотою обертання педалей) використовувати нижчу передачу на великих оборотах. Досвід світових змагань показує - що для довгої роботи колін без травм - краще педалювати часто (60-90rpm). До того ж економічність повільного педалювання на високій передачі - це ілюзія, саме таке педалювання викликає найбільшу втому. Саме з цієї причини в велосипедних школах так ретельно вироблють "педаляж".

Для підрахунку каденса можна використовувати як окремі пристосування - так і велосипедні комп'ютери з підрахунком каденса (наприклад Велокомп'ютер SigmaSport 1600 з додатковим пристроєм), ну або ж рахувати самому в голові - наприклад рахунок "раз-ії" - це приблизно секунда, правда тримати 90rpm буде важкувато з таким лічильником.


По третє - техніка "танцівниці" (педалювання стоячи) забезпечує більш високу тягу і швидкість (без зустрічного вітру) - але при цьому веде до швидкої перевтоми в порівнянні з педалюванням сидячи в сідлі. Дану техніку треба використовувати, якщо ви не можете "вилізти" на гору сидячи в сідлі, якщо ви відчуваєте в собі сили наздогнати суперника або просто треба на не тривалий термін змінити позу. При цій техніці стійте на педалях низько наскільки можливо. Ви повинні докладати вашу вагу головним чином до заднього колеса. Не використовуйте надмірно низьку передачу, інакше ви неодмінно забуксуете на першій же перешкоді чи будете витрачати вашу енергію впусту. При зміні положення від положення сидячи - до положення стоячи, переконайтеся, що перейшли на вищу передачу, яка дозволить докладати більше сили. Їзда на низькій передачі в положенні стоячи призведе до того, що ви будете витрачати даремно занадто багато енергії.

Додаткове зусилля при положенні стоячи досягається технікою "pulling": щоб вкласти більше зусилля в кожен оберт педалей використовуйте ваші руки, щоб наблизити ваше тіло до керма. Це допоможе вашій нозі в натисканні на педаль, додаючи, таким чином, більшу потужність до натиснення на педаль.

Але все ж таки - підтримуйте положення сидячи максимально довго (навіть якщо ви використовуєте найнижчу передачу), вставання (техніка "танцівниця") тільки погіршить забезпечення необхідної тяги, необхідну для їзди в гору.

Також пробуйте чергувати ваше положення при тривалій їзді на велосипеді (або при затяжному підйомі) - почніть сидячи, і в міру підйому, акуратно перемикайте на більш високі передачі й переходьте в положення стоячи. У кожному положенні використовується різний набір м'язів, таким чином, чергування між цими двома положеннями, дає вашим м'язам відпочинок.


По-четверте - не напружуйтеся Будьте розслаблені. Щоб зберегти енергію, завжди залишайтеся розслабленими. Не напружуйте ваше обличчя і верхню частину тіла на підйомі. Тримайте все вільним, щоб заощаджувати енергію. Концентруйтеся на диханні, і підтримуйте ритм глибокого і стійкого дихання. Це буде перешкоджати появі задишки. Чи не хапайтеся мертвою хваткою за кермо, зігніть руки в ліктях, розслабте тулуб.

171
http://weightweenies.starbike.com/listings.php

буржуйский сайт для маньяків ваги...

172
йа пака рулю... такшо єслі ктото бде стоїти вильот, то за конмтрукцією до мене :laugh:... доречі інженером реально працював. :D

173
Скiльки доведеться віддати за новий гірський ровер початкуючому прихильнику здорового способу життя?
Справжнє задоволення починається приблизно вiд 260 доларiв. Для новачкiв, якi планують їздити по парках i польових дорогах за мiстом, пiдходить велосипед саме цiєi цiновоi категорii - 260...300 доларів. Початкiвцям зi спортивними амбiцiями доведеться заплатити приблизно 420...470 доларiв. На такому велосипедi можна буде активно кататись по лiсах i по гiрських стежках та приймати участь у аматорських велозмаганнях.

Чому дешевший ровер не придатний для користування?
Новий псевдоровер дешевший 180 доларiв не можна використовувати як спортивний iнвентар. У таких виробiв важка рама iз сталi низькоi якостi, зварена невiдомими особами в нетверезому стані, а встановленi "компоненти" мають ресурс один мiсяць. Такi велосипеди пiдходять тiльки для поїздок до найближчого магазину.

Чи будуть на велосипеді за 180 доларів якісь амортизатори?
Амортизована вилка зараз входить у стандартну комплектацію майже всіх велосипедів.
Вилки, що встановлені на таких велосипедах дещо знижують вібрації на кермі, роблять рух більш комфортним та безпечним - з такою вилкою менше імовірність вилетіти з седла при раптовому поштовху. Зараз випускають дешеві амортизовані вилки цілком придатні до роботи. Вони розраховані на спокійне катання. Однак слід пам'ятати, що вони мають малий хід (30...60 мм), погано працюють взимку (якщо доживають до зими).

А взагалі, чи потрібна вам амортизована вилка на такому велосипеді?
Дивіться самі - більшість моделей роверів нижнього цінового рівня випускаються у двох версіях: або з жорсткою або з амортизованою вилками. Часто ці дві версії відрізняються між собою в ціні не більш ніж на 20-30 дол. То чи варто витрачати на дешеву амортизовану вилку 30 дол? Ні. За ці гроші можна купити непогану каску!
Заднього амортизатора на велосипеді за 180 баксів бути НЕ МОЖЕ.

Яка рiзниця мiж ровером за 180 доларiв та ровером за 260 доларiв?
260 доларiв - це якась магiчна межа :) Починаючи вiд цiєї суми, ровер буде мати не тільки легку дюралеву (або хромомолiбденову) РАМУ хорошої якостi та недорогу амортизовану вилку, а ще й ОБЛАДНАННЯ, яке гарантує рух по будь-якiй трасi без занепокоєння, що зараз щось зламається.

Який же тоді велосипед купити?
Треба відповісти собі на запитання: "Як інтенсивно я буду мордувати свій ровер?" Виходячи з цього вирішити, якого рівня вам потрібен велосипед і скільки він буде коштувати. Якщо в результаті такої оцінки вийде, що вам не по кишені потрібний екземпляр, то краще не купувати гірший ровер взагалі, а назбирати гршей чи зменшити вимоги до ровера.

Де купувати ровер? На базарi, чи в спецiалiзованому магазинi?
Гiрський ровер - це продукт високих технологiй. Деякi з таких роверів виглядають як таємнича сумiш штангенциркуля та швейної машинки. Якiсний сервiс, гарантiї та компетентнi консультацiї може дати тiльки спецiалiзований магазин.

Як знайти хороший веломагазин?
Серед знайомих знайди велофаната, який їздить на "правильному" апаратi, та запитай його. Завiтай у декiлька магазинiв i подивись, де тобi придiлять максимум уваги. Якщо у вашому місті немає нормального веломагазина, то зазвичай знайдеться хоча б одна веломайстерня. Як правило веломеханіки у цих майстернях не тільки ремонтують велосипеди, а й продають. Ще один варіант - підібрати собі велосипед через Інтернет-магазин або через сайт якогось веломагазина.

Яка характерна риса хорошого веломагазина?
Фахова обслуга.
Придiли собi багато часу. Попроси, щоби тобi показали всi актуальнi моделi i пояснили рiзницю мiж ними. Продавець повинен пояснити тобi для чого призначена будь-яка модель i якi вона має переваги та недолiки. У хороших веломагазинах завжди є по декілька екземплярів кожної моделі для людей різного зросту. Крiм того, усі хороші магазини пропонують проїхатись на пробу, щоби порівняти декілька велосипедів між собою. Варто скористатись!

Чи дають гарантiю при купiвлi нового ровера?
В спецiалiзованому магазинi обов'язково дають гарантiю на новий ровер. Зазвичай це один рiк на раму. Заповнюючи гарантiйну карту разом з продавцем, не забудь вписати туди серiйний номер рами.

Що таке "перший техогляд" і для чого він потрібен?
У перший тиждень шальоних поїзденьок на велосипеді витягнуться тросики, можуть послабитись гвинти та шприхи. Тому продвинуті ВЕЛОМАГАЗИНИ обов'язково запрошують своїх клієнтів на "перший техогляд", який проводиться безкоштовно. Перший техогляд обов'язково треба пройти через декiлька днiв, або через 50-100 км пробiгу. Продавець перевiрить, як переключаються передачi, як працюють гальма, чи не розлюфтилась колонка керма та чи не розкрутилися гвинти. I ще вiн повинен пiдцентрувати колеса.

Хто є виробником якiсних велосипедiв?
Подiбно як у автопромисловостi, у велоіндустрії iснують фiрми, якi мають багаторiчний досвiд виробництва велосипедiв та певних вузлів. Iм'я фiрми гарантує високу якiсть продукту, як Мерседес чи БМВ. Однак слiд пам'ятати, що купуючи найнижчу модель вiдомого виробника, обов'язково переплачуєш за iм'я.

Як розпiзнати якісний фiрмовий ровер та довідатись приблизну ціну на нього?
Почитай спецiальнi журнали, наприклад "mountain BIKER", який продається на журнальних розкладках, чи польський "Bike Board". Завітай на велосайти. Позапитуй знайомих з темою людей. У магазинi подивись рекламнi проспекти та порiвняй велосипеди рiзних фiрм. Взагалі, чим більш якісний ровер, тим більше дюралевих частин він має.

Якого розмiру повинен бути ровер?
Це дуже довго пояснювати, але правильно підібраний розмiр рами - це половина успiху. Основне положення: візьміть ровер мiж ногами: просвiт мiж верхньою трубою та вами повинен бути 3-8 см для мiського та 10-20 см для гiрського велосипеда. Той, хто любить комфорт, повинен вибрати вищу та коротшу раму, спортивнi аматори виберуть нижчу і довшу. Взагалі, "примірку" ровера можна порівняти з приміркою взуття.

Як вимiряти розмiр рами?
Це відстань вiд центру каретки до обрiзу пiдсидільної труби. Розмір зазвичай вказано на спеціальній наклейці на рамі. Він позначається буквами від XS(extra small) = 13 дюймів, до ХL(extra larg) = 22 дюймів. Але слід знати, що різні виробники по-різному визначають розмір велосипеда, а це призводить до того, що два велосипеда розміром 18" різних фірм можуть відрізнятись по висоті рами на декілька дюймів.

Що таке геометрiя рами?
Геометрiя рами це розмiри її труб та кути мiж ними. У бiльшостi рам кути подiбнi. Геометрiя рами впливає на поведiнку ровера та посадку велосипедиста. Ровер для вiдпочинку вiдрiзняється вiд спортивного, наприклад, довжиною верхньої труби.

Яка позицiя посадки рекомендована для початкiвцiв?
Для початкiвцiв iснують двi позицiї:
а) зручна пряма, що дозволяє добре бачити вуличний рух.
б) розтягнута спортивна, при якiй низький центр ваги полегшує рух по терену.
Довгі години, проведені у седлі виявлять усі найдрібніші незручності посадки.

Як змiнити положення посадки на роверi?
а) встановити iнший по довжині або по куту винос керма;
б) переставити сидження по висотi або по довжинi;
в) змінити раму.

Яким повинен бути винос керма?
Дюралевим (це по-перше). По-друге, чим зручнiше хочеш сидiти, тим коротшим повинен бути винос. Наприклад: 80мм, 15°. Спортивна посадка потребує довшого горизонтального виноса: 110-130 мм, 0..5°. Правильно пiдiбраний винос дозволяє зайняти оптимальну позицiю посадки. Залiзне правило: короткi плечi - короткий винос, довгi плечi - довгий винос. При нормальнiй позицiї плечi повиннi бути завжди трохи напруженi, щоби краще амортизувати поштовхи.

Якi iснують види виносiв?
Класичний та А-хед.
  

Якi переваги має А-хед?
Спрощується процедура регулювання колонки керма та демонтаж керма при транспортуваннi. Виноси такого типу встановлюються на всiх "правильних" велосипедах вже рокiв п'ять-шiсть. Останній "піск" моди - виноси А-хед у яких кермо кріпиться на 4 гвинта.


Як підібрати собі сидження?
Якщо коротко, то для худих людей підійде сидження клиноподібної форми (зліва), а для повних людей - сидження з вузьким клювом та широкою задньою частиною, таке як на рисунку зправа. А взагалі - вибір сидження це досить тривалий процес. Треба знайти можливість перепробувати три-чотири сидження, щоби підібрати собі зручне.
  

Чому у деяких рам товстi, а у iнших тонкi труби?
Перерiз труби у більшості випадків вказує на застосований матерiал. Грубi труби скорiше за все дюралeвi, а тонкi - сталевi. Піднеси магнит до рами і все одразу буде зрозуміло: це приймають як кольоровий метал, а це ні...

Яка рiзниця мiж сталевою та дюралевою рамами?
Переваги дюраля: рами легші по масі на 20-25% від сталевих, але бiльш жорсткі. Рухаючись на велосипеді, людина розвиває певну потужність. Частина цієї потужності витрачається корисно, а частина втрачається - в тому числі й на пружні деформації рами. Більша жорсткість дюралевих рам дозволяє зменшити ці втрати потужності.
Переваги сталi: сталеві рами забезпечують більший комфорт на довгих дистанціях, бо краще поглинають легкі вібрації. Тому більшість туристичних велосипедів мають сталеві рами найвищої якості.

Як розпізнати хорошу сталеву раму?
Слід звернути увагу на наклейки та відштамповані позначення (клейма), що є на рамі. Найвищу якість мають ті сталеві рами, на яких крім назви фірми-виробника велосипеда зазначено ще й фірму-виробника труб. Найбільш відомі виробники сталевих труб: Reynolds, Columbus, Tange, True Temper, Mannesman, Oria, Vitus, Ishiwata.
Найбільш поширена марка сталі, з якой виготовлені якісні рами - це хромомолібденова сталь 4130. Радянський аналог - сталь 30ХМА - середньовуглецева низьколегована (0,3% вуглецю, 1% хрому та 1% молібдену) конструкційна сталь підвищеної якості. Наявність двох пар отворів з гвинтами для кріплення фляги також свідчить, що це рама досить високого класу.

Що означає надпис Hi-Ten (High Tensile) на сталевій рамі?
Раму зроблено зі звичайної конструкційної вуглецевої сталі з невеликими добавками марганця.

Що означає надпис Trimoly на сталевій рамі?
Це значить, що тільки передній трикутник рами зроблений із хромомолібденової сталі, а задній із сталі Hi-Ten.

Що означає надпис Sinmoly на сталевій рамі?
Такий надпис, а також надпис: CroMo (Cromoly, Cro-Moly) Seat Tube значить, що тільки підсидільна труба рами хромомолібденова, а решта труб із звичайної сталі Hi-Ten.

Як розпізнати хорошу дюралеву раму?
Слід звернути увагу на наклейки та відштамповані позначення (клейма), що є на рамі. Найвищу якість мають ті дюралеві рами, на яких крім назви фірми-виробника велосипеда зазначено ще й фірму-виробника труб. Найбільш відомі виробники дюралевих труб: Easton, Alcoa та Columbus. Найбільш поширена марка дюраля, з якого виготовлені якісні рами - це сплав 7005 та його модифікації, а також більш дорогий сплав 6061. Крім того, відомі виробники велосипедів часто самі розробляють сплави для труб під своєю торгівельною маркою. Наявність змінного заднього крюка у дюралевої рами свідчить, що це рама досить високого класа.


Чому рама це так важливо?
Рама це серце велосипеда. Вона повинна витримувати бiльше, нiж всi інші компоненти. Їздити на на роверi з правильно підібраною рамою - то справжня задоволення.

Чи потрiбна початківцю амортизована вилка?
Хто має класну вилку, той нiкому її не вiддасть. Але все залежить вiд твоїх фiнансових можливостей. Купувати нову вилку новачку є сенс, якщо вона коштує більше 100 дол. Така вилка забезпечить зручнiсть і безпеку руху та проживе як мінімум два сезони. Найчастіше зустрічаються вилки фірм: RST, SunTour, RockShox, Manitou.

Чи на кожний ровер можна встановити амортизовану вилку?
В будь-яку сучасну раму без проблем можна встановити амортизовану вилку. Винятком можуть бути старi та дешеві рами. Тоді доведеться шукати вилку зі стержнем Ф=25,4 мм

Чим відрізняється якісна фірмова вилка від інших? Слід звернути увагу на наклейки виробника. Існують фірми, які займаються виключно амортизаторами: Marzocci, Manitou, Rock Shox, SunTour, RST та інші. (Наприклад амортизаторами Marzocci комплектуються дорогі спортивні мотоцикли). Ці фірми гарантують якість своєї продукції. Основні ознаки хорошої недорогої вилки: дюралева траверса (корона) і можливість регулювання та розборки.

Якi шини краще для початкiвцiв? Початкiвцям, якi переважно їздять по мiсту або польовими дорогами підійдуть шини з низьким протектором, так звані "напівсліки". Вони не заважають колесам котитися по асфальту.


Скiльки повинен важити ровер?
Щоби їздити на роверi було справдi приємно, ровер не може бути важчий 14 кг, це верхня межа для початкiвця. А ровер для дівчат має важити не більше 12 кг. Вибираючи ровер слідкуйте, щоби якомога більше його частин були дюралеві. У магазин треба заходити з магнитиком у кишені :)

Яке додаткове приладдя потрiбно в мiстi?
Сам ровер це ще не все. Необхiдно додатково купити: каску, запасну камеру, рукавички, освiтлення та пластикові болотники на весну і осінь. Фанатам точності не завадить велокомп'ютер. Варто також встановити дзвінок - пішоходи будуть вам вдячні. Насос і ключі можна з собою не возити - вони є у кожного таксиста.

А що потрiбно на довгiй трасi?
Те саме, що в місті плюс: велосипедні шорти з м'якою вставкою-памперсом (відчуєте себе ковбоєм Хаггіс), окуляри, насос, латки, iнструмент, фляга та роги на кермо. Cлід зауважити, що хоч алюмінієва фляга дорожча від пластикової, але рідина в ній не набуває з часом неприємного запаху. Хоча можна і не купляти флягу - підходить звичайна литрова капронова пляшка.

Що це за велошорти та для чого вони потрібні? Це спеціальні шорти або труси без швів між ногами. Між ногами вшита спеціальна м'яка прокладка-"памперс". Памперс допомагає сідницям щасливо пережити довготривалі поїздки, а відсутність швів між ногами запобігає натиранню. Кріме того - влітку відпадає запитання: "а в чому їхати?", оскільки велошорти це й нижній і верхній одяг одночасно - напевно ти їх вже бачив, зараз багато народу їздить у велоформі. Такі, в обтяг, довжиною до середини бедра. Бувают з лямками та без. З лямками краще, але відливати дуже не зручно.

Як правильно носити велошорти?
Велошорти (велотруси) треба надягати на голе тіло, тому відправляючись на велосипеді десь далеко, лишайте свої стрінги вдома :)

Що це за роги на кермо?
Роги монтуються на кермо під кутом 10...15°. На трасi вони дають можливiсть по рiзному тримати кермо, робити посадку більш розтягнутою, на підйомі переміщувати центр ваги уперед. Краще розподіляється навантаження на руки. Роги мають бути дюралевими.


Чому для затиску сидження використовують ексцентрик?
У мiстi він нiдочого, крiм того, його можуть відкрити і вкрасти сидження. На довгих трасах з пiдйомами та спусками перевагою затискачiв є те, що одним рухом можна змiнити позицiю посадки. Ексцентрік буде в нагоді, коли треба швидко зняти сидження при транспортуванні.

Що таке "манетки" та якi вони бувають?
Манетки закріплені на кермі та призначені для керування перемикачами передач. Найчастiше зустрiчаються Репiдфайр та Грiпшифт.
  

Яка рiзниця мiж ними?
Гріпшифт (зправа) - обертова манетка. Гріпшифтом можна перемикати передачі через одну. Крім того, такі манетки мають проміжні положення. Репідфайр - важільна манетка. До речі, Репідфайр - це дуже влучна назва, бо швидке переключення передач цією манеткою нагадує стрільбу із самозарядного пістолета.

Які манетки краще підійдуть для новачкiв?
Якщо на роверi, що збираєшся купити встановленi манетки Grip Shift фірми SRAM, то це плюс. Як початкiвець, будеш мати кращий контроль над ровером. Фірма Shimano також робить обертові манетки, але у SRAM вони виходять краще.

Що таке "кантiлевери" та "вi-брейки" ?
Це типи гальм у гiрських велосипедiв. Кантілевери - це морально застарiлий тип гальм. Вони практично не випускаються з 1996р, але ще досить часто зустрiчаються на велосипедах та в найнижчих групах обладнання. Вi-брейки працюють краще вiд кантілеверiв, i на сьогодняшнiй день є найбiльш поширеним типом гальм. Але поступово вi-брейки витiсняються дисковими гальмами.
  

Що таке "система", які системи встановлюються на велосипели початкового рівня?
Система - це корби з ведучими зірочками. "Правильні" системи для велосипедів початкового рівня мають дюралеві корби та сталеві зірочки. Усі "правильні" недорогі системи мають кріплення зірочок на 4 лапки. Системи з кріпленням на 5 лапок або старі, або низького рівня. Найбільш поширені корби фірм Suntour, Shimano, Truvativ, Sugino. Система вважається кращою, якщо зірочки прикріплені до корби гвинтами. Гвинти відкручуються, зірочки замінюються на інші.

Що таке "автомати", або "контактні", або "клік"-педалі?
Все це різні назви SPD (Shimano Pedaling Dynamics)- стандару виконання педалей та взуття фiрми Shimano. Такі педалi працюють подібно, як лижні крiплення та дозволяють не тільки штовхати педаль униз, а й тягнути вгору. Для використання SPD потрiбне спецiальне взуття, до підошви якого пригвинчені металічні пластини-шипи. За допомогою тих шипів ноги прищiпляються до педалей.
Переваги: вiдсутнiсть проковзування, більший коефіціент корисної дії.
Недоліки: немає. Але разом із взуттям такі педалі обійдуться приблизно у 80-100 дол.

Що таке брейкбустер?
Брейкбустер - це така пiдкова перед гальмом, робить раму жорсткiшою.


Скiльки передач потрiбно новачку: 24 чи 21?
Маючи 21 передачу проїдеш будь-який пiдйом, з 24 передачами на той самий підйом буде легше підніматися, бо в касеті з'явиться зірочка на 32 зубця.


Якi перекидки монтуються на велосипедах для початквцiв?
Найбiльш доступнi перемикачi Shimano та Sram. На новому велосипеді цiнового дiапазону 180...260 дол. в кращому випадку буде встановлена задня перекидка з групи Acera (гірше - з групи Altus), а передня з групи TY-30(TY-22).
  

Що це за групи і для чого вони призначені.?
Усі компоненти, які продукує фірма Shimano поділяються на групи в залежності від призначення. До групи входять: корби (система), втулки, передній та задній перемикачі, манетки, гальмівні ручки, гальма, картриджна каретка, касета, та ланцюг. Групи відрізняються якістю виготовлення і, відповідно, ціною. Наприклад, група Altus 2003 продається за 105 дол., а група XT 2003 за 670 дол. Більш дорогі групи обладнання мають вищу якість: кращу культуру ваги за рахунок спеціальних матеріалів та технологій, відповідно служать довше, зручніше регулюються і краще працюють.
Ви запитаєте, чим відрізняються ті дві задні перекидки на фото зверху? Перекидка з групи Acera має тефлонове покриття осей.
    
Acera - це група компонентів у стилі МТБ, яка пропонує касету на 8 передач. Acera дає відчуття вільного руху на справжньому гірському велосипеді для початківців та тих, хто випадково вирішив прокотитися. Межи застосування цієї групи: мiсто, парк та широкi польовi дороги. Ця група обладнання не "гiрська".
Altus - це нижча група компонентів у стилі МТБ, яка пропонує вибір між касетами на 7 та на 8 передач та призначена для міських та молодіжних роверів. Має досить високе співвідношення ціна-якість. Altus дає новачку відчуття легкості та впевненості під час керування велосипедом. Межи застосування цієї групи: мiсто та паркові алеї. Ця група обладнання не "гiрська".


[вкладення вилучене Адміністратором]

174
Існує багато різних способів скласти колесо, і в кожного є свої за і проти. Тут показано покрокову процедуру для того, щоби зрозуміти що нічого надскладного в цьому немає.

Інструменти та матеріали:
-Початковий ключ (викрутка підійде)
-Ключ до шприх
-Мастило
-Ніпелі
-Шприхи
-Втулка
-Обод

 

Головне перед початком впевнитись, що ваші шприхи підійдуть до вашої комбінації втулка/обод.

Тут використано обод Syncros з втулкою Hope ProII, з 3ма перехрещеннями. В данному випадку підрахунок дав довжину шприхи 256мм з обох сторін. Увага* не завжди буває саме так. в більшості колес різні довжини шприх з двох сторін.

Крок #1: Підготовка
-Для того щоби мати можливість через декілька років підтягнути колесо, промажте синтетичною смазкою посадочні місця для ніпелів.
-Потім треба підготувати самі шприхи промазавши вісця з різьбою рафінованою соняшниковою, а краще рапсовою олією. Це допоможе не допустити ржавіння, та не дати шприхам ослабнути з часом, так як рослинні жири мають здатність загустівати і працювати як слабенький клей.
- якщо немає логотипу як орієнтиру поставити маркером на втулці відмітку десь між дирками в фланцях.

Крок #2: Набор втулки
Є різні способи шприховки, з повним набором шприх, чи неповним. Тут описаний варіант з повним набором.
-тримаючи втулку вертикально вставте шприху в верхній фланець зверху вниз. Там де шприха доторкнеться до нижнього фланця(посуті навпроти) вставте другу шприху, також зверху вниз. Увага* не забути що можуть бути різні довжини шприх з двох сторін, не переплутайте які куда.
 

- наступні дві шприхи вставимо біля цих, але знизу вверх.

-далі повставляти на місця всі шприхи, не забуваючи, що вони мають вставлятись в різні боки через одну. Увага* не пропускайте дирки і не вставляйте одну шприху в оба фланця.
 

Крок #3: Шприховка першої сторони
Сама нудна, кропітка, і важлива частина шприховки. Провіряйте все по 2 рази, оскільки переробляти все буде довго і нудно.

-оставте втулку знову вертикально як при наборі шприх, касетою вниз.

 


-Розмістіть втулку і обод так шоб через дирку для соска прочитати лого(мітку маркером).
-візьміть третю по рахунку шприху справа і зліва на верхньому фланці і перехрестіть так щоби шприха що виходить знизу фланця була знизу.
 

-Тепер початковим ключем закручуєм шприху кінець якої лівіше в дирку справа від соска на 3-4 обороти тільки щоби схопило(надалі так само).


-Пропускаемо дирку, тоді закручуємо другу шприху(3-тя дирка справа)

 

-Так і підемо надалі проти годинникової стрілки.
-Пропустимо по одній шприсі від початових, перехрщуєм і прикручуємо так само як і перші (5-та і 7-ма дирки). Увага* слідкуйте щоби ті шприхи що знизу фланця проходили під тими що зверху.
-продовжимо в тому ж порядку до кінця... Одна сторона готова.

 

Уважно оглянули результат роботи... чи всі шприхи через одну дирку, чи правильно перехрещені, чи всі перехрещеня на одинаковій відстані.

Обережно, щоби не порозсипати нижні шприхи перевертаємо то все...


Крок #4: Шприховка другої сторони.
-так як і з першою стороною ваша перша дирка справа від соска(тепер вона вільна, колесо ж перевернули :))

-знову відраховуєм третю шприху справа і зліва, перехрещуємо... і знову перша і третя дирки справа(проти год. стрілки)

-Продвжуємо все як у кроці 3 поки не скінчаться шприхи і дирки (бажано одночасно :)). Провіряємо результат, якщо виявляться помилки шукаєм де лоханулись..


Крок #5: Затягування

-Беремо ключ до шприх і затягуємо шприхи до кінця різьби. Почнемо від соска щоби не плутатись потім.
 
**ПОНТИ +1**
Якшо шприхувати не від мітки, а від логотипу, то після зборки положення логотипів на ободі і втулці співпадуть, що позволить гарно поставити колесо для фотки щоби було видно оба лого одночасно.

Step 6: Натяжка
(Якшо чесно то без станка тяжко зробити рівно, але попробувати все ж варто :))
беремо ключ і повертаємо кожен ніпель на 1-1.5 оборота по черзі. Знов таки щоби не заплутатись почнемо від соска. Під час натягування шприхи будуть ставати все твердіші і твердіші. Повторювати до моменту поки не здасться шо ше трохи і досить, якщо є тестер натяжки то він мав би показати 15 для шприх 2мм. Після цього можна приступати до вирівнювання(якщо обід чи шприхи не нові) підкручуючи відповідні ніпеля. Як рівняти яйця на словах не передаш, то треба бачити,але чим точніше рахувати обороти при натяжці, тим меньше шансів їх наробити.

після завершення натяжки варто постискати шприхи, що перехещені, щоби впевнитись що всі ніпеля сіли на місця, якщо вони при цьому скриплять то це не біда, вони трохи провертаються в дирках.
Якщо якісь шприхи при цьому ослабли варто їх підтягнути.
 

175
сабж, якшо інфа виявиться корисною підредагуйте і  переміщайте в видимі.
якщо є список потрібних тем, пишіть, якщо є ссилки на теми до перекладу, пишіть також.
Я перекладу, але хочаби скажіть до чого братись..  1шу тему вже найшов і невипадкову... зара працюю над нею...

176
еразел розказав про неї, я не повірив і почав шукати... ВОНА ІСНУЄ!
вилка з електронними регулюваннями настройок, зміною ходу на ходу...
кароче ахтунх... про ціну навіть думати боюсь...

http://www.birota.ru/texts/2010/january/simon.php

177
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330400657996&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
поставила на оце з мого окаунта?
[spoiler=XXX lot]

[/spoiler]

178
хтось в курсі сабжа? бо шото я в гуглі не найшов...

179
дочекавшись температури -20 екстремальне крило шприхи пішло в розвідку своєї трасси... нашо саме в -20, я так і не поняв, але ідея піти в ліс мене підкупила.

в результаті замість розвідки занялись засипання 1 одного снігом, штовханням 1 одного в рів, катанням на санках і спробах катати на ровурі... напевне нелишилось нікого хто хочби 2-3 раза не повалявся в снігу, чи просто не впав посеред дороги чи з санок.

не знаю як хто, а я вернувшись додому просто ліг спати таяк сил уже не лишилось.

прошу звинити за кількість та якість фоток, але фотоапарат банально замерз і глючив шо гаман


http://img402.imageshack.us/g/img6547l.jpg/

180
маю халепу принтер скотина залочився (хоче нового картриджа)... потрібен живий екземпляр для зчитування з нього прошивки...

попитайте по колегам, може в когось такий є? в результаті операції правда він втратить свою гарантію, але надалі я готовий її взяти на себе... пиво і розлочка на майбутнє з мене (рано чи пізно він так само зробить)


Сторінок: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16