shpryha
ТехМайданчик => Обслуговування та ремонт велосипеда => Тема розпочата: andriy від 16.01.2010, 22:07:27
-
Ланцюг можна міняти шо 500 км методом 3 ланцюгів. Типу по колу кожні 500 км поки не зноситься фкибену. А ті шо новий шо 300 км купляють - мажори :)
На байкшопі мені радили міняти що 250, я ж, так вийшло, міняв що 300.
Якщо 500км - то мабуть вже відчутніше буде - Бхагаван ніби так пробував, то плавність передач вже була не дуже.
-
Не обов'язково чітко при 300 км ланц міняти. Просто рекомендовано кожні ~400 км +/- ~80км його міняти. Бо якщо на велосипед поставити 1 новий ланц і відкатати з ним багацько км, а потім на стерті зірочки і перекидку поставити нулячий не притертий і нерозтягнутий ні на мікрометр ланцюг, то він швидше за все не буде нормально "ходити" (переключатись) по зірочкам. Тому система "трьох зірочок" передбачає не роздовбування одним ланцом всієї системи механізмів за N-ну тучу накатаних кілометрів, а поступове зношення-притирку приблизно-однаково як механіки, так і зірочок, для чого їх і рекомендують 3 штучки приблизно кожні ~400 км +/- ~80км міняти і не обов'язково чітко через 400 чи іншу точно кількість кілометрів. Для прикладу можна 1-ший на 2-ий ланцюг поміняти через 456 км, а другий на 3-ій ланцюг міняти через 370 км і через ще скажімо 415 км (чи як там накатаєте) знову вчіпляти перший ланц, і так по колу.
Ну блін, для заядлих хліборобів .. .... Щасти!!!"
-
Не обов'язково чітко при 300 км ланц міняти. Просто рекомендовано кожні ~400 км +/- ~80км його міняти. Бо якщо на велосипед поставити 1 новий ланц і відкатати з ним багацько км, а потім на стерті зірочки і перекидку поставити нулячий не притертий і нерозтягнутий ні на мікрометр ланцюг, то він швидше за все не буде нормально "ходити" (переключатись) по зірочкам. Тому система "трьох зірочок" передбачає не роздовбування одним ланцом всієї системи механізмів за N-ну тучу накатаних кілометрів, а поступове зношення-притирку приблизно-однаково як механіки, так і зірочок, для чого їх і рекомендують 3 штучки приблизно кожні ~400 км +/- ~80км міняти і не обов'язково чітко через 400 чи іншу точно кількість кілометрів. Для прикладу можна 1-ший на 2-ий ланцюг поміняти через 456 км, а другий на 3-ій ланцюг міняти через 370 км і через ще скажімо 415 км (чи як там накатаєте) знову вчіпляти перший ланц, і так по колу.
Ну блін, для заядлих хліборобів ось такий приклад: на Вашому комбайні є два вала на шківи яких одіваєте клиновий пасик для передачі. Перший вал закріплений нерухомо, а другий так само але має можливість регулювання ближче або дальше від першого на +/- 3 сантиметри. Коли Ви збираєте збіжжя то з часом пасик розтягується і Ви щоб забезпечити нормальну передачу між валами, другий вал послаблюєте і відсуваєте далі від першого щоб зберегти натяг розтягнутого паска. І так доки вже або не трісне пасок або не буде вже куди відсувати другий вал від першого. Тоді купуєте новий нерозтягнутий пасок і під нього присуваєте назад другий вал до першого (інакше паска можна і не натягнути, адже Ви з попереднім пасом розсунули вали між собою). У ровері на жаль відновити зірочки та механізми перекидки до попереднього стану можливо хіба-що методом гальванізації металів у електролізному розчині. Але з іншого боку Ваш комбайн, повернемось ще раз до нього. Якщо на початку роботи з ним Ви придбали 3 пасика і поставили один з них (умовно 1-ший), працюєте на комбайні, і в один прекрасний день при роботі розумієте шо пасик трошки розтягнувся і чуть починає пробуксовувати і що по поверненні на бригаду чи додому Вам потрібно буде для збереження натяжки пасика відсунути другий вал від першого. Але повернувшись з лану, Ви замість того щоб збільшувати відстань між валами просто знімаєте старий трошечки розтягнутий пасик і чіпляєте інший з двох новий (умовно буде 2-ий) і нічого не регулюючи в комбайні працюєте собі як ніби-то нічого і не було. Потім через певний період часу чіпляєте так само третій пас. Іколи Ви вже розтягнете трішечки і третій, тоді виконуєте операцію регулювання відстані між валами і знову їздите при-чому з будь яким із трьох пасків бо всі вони приблизно одинаково розтягнуті. Ось і все просте пояснення принципу при зустрічі ще можна про це "побелькотіти. Ой розпісявся я пора вже либонь і на виборчу дільницю свою мармизу показати, ну бувайте шановні громадяни країни України. Щасти!!!"
жесть *inspiration*
-
а тепер ситуації з життя:
поміняв ланцюг, наїздив на ньому 270 км
мені тре на роботу і назад: 2*8км
потім на дачу: 2*15км
і ще може десь по дорозі якійсь гак зроблю.
то що, брати 2-ий ланцюг з собою і міняти коли накатаю 300 км по спідометру?
ще цікавіше:
наїздив на ланцюгу 200 км, поїхав в похід на 500 км.
брати з собою два ланцюга і міняти двічи в поході?
Не утрируй. Радять приблизно при таких кілометражах міняти, не обовязково в той момент коли спідометр відмотав до 300.00 :) .
Да і взагалі , я чогось запамятав що десь що 500 км міняти. Бо цифра 300 мені здається замалою, при хорошій погоді стільки можна за тижня півтора накатати :)
На гібриді я так і роблю, міняю що 500 км приблизно. А от на РМ то просто на початку кожної весни купляю нові задню касету і ланцюг, бо там восьмерик, і коштує не так вже й дорого, раз на рік заплатити 150-200 грн я ще можу собі дозволити.
-
Ну блін, для заядлих хліборобів ось такий приклад: на Вашому комбайні є два вала на шківи яких одіваєте клиновий пасик...
то не справжні хлібороби комбайн мають, справжні мають АПС.
як маєшь АПС, комбайн вже не треба.
в АПС великий ресурс ствола http://tochek.net/index.php?showtopic=15121&mode=threaded&pid=410395
так що міняти там ничого не потрібно.
про 3 ланцюги:
лекція з маркетингу - фірма випускає шампунь для жирного волосся, для сухого і для нормального. принципово ті три шампуні не відрізняються і для всіх трьох типів волосся вистачило би одного універсального. але якщо випускати тільки один універсальний шампунь, обсяг продаж був би меншій.
-
...лекція з маркетингу
то ти ще і маркетолог? :D
-
то ти ще і маркетолог? :D
я тобі заважаю купити 3 ланцюги і міняти їх через 300 км?
вибач, більше не буду
-
я тобі заважаю купити 3 ланцюги і міняти їх через 300 км?
вибач, більше не буду
я з літа 2008 року на одному катаю... ::)
-
про 3 ланцюги:
лекція з маркетингу....
Трішки невірно. Людина просто купить 3 за раз. Наступні вона ж купить не раніше ніж попередні повністю здохнуть. Тобто фірма нічого не виграє. Всеодно за новими прийдуть ой як нескоро. Бо хороші касети теж стираються добіса довго. Вон Корака сьогодні бачив. Так він на тій самій касеті вже 7 тисячу розміняв. Правда ланцюг теж той самий :)
Дописано : 17.01.2010, 19:00:35
то не справжні хлібороби комбайн мають, справжні мають АПС.
Доречі, де нарив? Я вон свій таки провтикав :(
-
Дописано : 17.01.2010, 19:00:35
Доречі, де нарив? Я вон свій таки провтикав :(
Партія україських хліборобів видала - давай до нас, будемо разом здобувати волю і долю
-
Вон Корака сьогодні бачив. Так він на тій самій касеті вже 7 тисячу розміняв. Правда ланцюг теж той самий :)
во, то ше раз доводить шо то вибади. декому 7 тисяч хватить на 10 років.
а переключається хреново через переклюк - всім чистити або міняти кожухи заднього перемикача як тільки замічаєш погане перемикання.
-
во, то ше раз доводить шо то вибади. декому 7 тисяч хватить на 10 років.
вот-вот, а перед тим начитається статей, написаних по замовленню маркетологів, і купить собі 3 ланцюги
а переключається хреново через переклюк - всім чистити або міняти кожухи заднього перемикача як тільки замічаєш погане перемикання.
саме так і є насправді - я ланцюг не міняю до його повного зносу і в мене чомусь все переключається
-
... є насправді - я ланцюг не міняю до його повного зносу і в мене чомусь все переключається
Тьфу-то, ну і добре що так, бо я вже гадав то відноситься до того випадку коли:" Ой, треба ланц міняти", - поміняв і потім інше:"Ой, чомусь х...ово перремикається мабуть треба і перекидку міняти" - то всьо дурість!!! Просто треба одно із трьох (я обіцяю що цього разу - коротко) :D :
1. Мати один вельми класний ланцюг і їздити з ним поки стане (це випадок КоРак-а)
2. Мати 3 (можливо навіть 2) ланца і міняти їх кожні ~ 500 км
3. Як казала одна розумна людина (Andrizzio) цитата:"...всім чистити або міняти кожухи заднього перемикача як тільки замічаєш погане перемикання."
нацьому бажаю здоров'я Вам та Вашим вірним "залізним коням"!!! :)
-
Але Зомбі вчора висловив ще одну здорову думку. Часто буває в поїздках що при поломці ти можеш погано зєднати-розєднати ланц(пін повністю вижав з лінка, погнуло один лінк і т.д). і приходиться вкорочувати пару лінків. І вже ланцюга не хватає на всі передачі. А новий не поставиш бо буде проскакувати на старій касеті. Тому бажано мати хоч би два одинаково притертих ланцюги.
-
Мабуть то і є "золота серединка", але в тому випадку можна встромити одну (за потребою до 3-х ) роз'ємних ланок, які в довгому поході хоча-б одну штучку треба з собою мати.
-
Мабуть то і є "золота серединка", але в тому випадку можна встромити одну (за потребою до 3-х ) роз'ємних ланок, які в довгому поході хоча-б одну штучку треба з собою мати.
а в мене говноровер, з говнокасетою і говноцепью... вже 3-4к накатав... їде... ше ніц не міняв... і не трогав...
-
М_о_л_о_д_е_ц_ь всім би так безтурботно катати!
-
та фігня це всьо....це шосерам які тренуються кожен десь по 150-200км вдень тре кожних два дня міняти ланцюг?....шото не то....але як варіант замість зміни ланцюга...міняти кожних 500 км велик :D
-
та фігня це всьо....це шосерам які тренуються кожен десь по 150-200км вдень тре кожних два дня міняти ланцюг?....шото не то....але як варіант замість зміни ланцюга...міняти кожних 500 км велик :D
була би репутація на цьому форумі, я би +поставив :)
-
та фігня це всьо....це шосерам які тренуються кожен десь по 150-200км вдень тре кожних два дня міняти ланцюг?
Кілометри кілометрам різниця.
Мені чогось видається, шо на МТБ абразивне (пісок, болото) зношення ланцюга і розтяги від динамічних стрибкоподібних навантажень від їзди по пересічній місцевості набагато інтенсивніші, ніж зношення шосерного ланца через притирання метал-метал через мастило.
Поміняв ланцюг через 500 +- скількисьтам (як писав Андрій) км - і на улюблених зірочках силове педалювання стало справжнім нічним жахом - розтовчу писок через проскакування ноги чи нє :).
Лишаєтсья відкрите питання - що би було якби я не поміняв ланцюг взагалі (касету з ланцюгом вперше поміняв через 3 тисячі км, бо старий протерся а новий не ставав вже на касету), але на експерименти чогось не тягнуло, памятаючи як ми 10 км до залізців пхали Свєтку-Арвен - вона їхала на самокаті в триденку, бо ланцюх порвався просто на дорозі, а Віталько вижимку заникав на дно наплічника )
Дописано : 26.01.2010, 18:40:32
ТОму не знаю як там з точки зору маркетингу і всякого іншого феншуя, але магія "трьох ланцюгів і одної касети" обійшлась би мені точно дешевше, ніж "якось то воно буде" і заміна то касети то ланцюга через один.
-
Ну Корак вон 7 тисячу розміняв на одному комплекті і нічого. Правда міняти він буде всьо, скоріш за все. Бо міняти по частинах в його випадку не получиться. :D
-
По-любому, але у нього просто якісний та міцний ланц я так вважаю і тому ще служить, а не порвався на якійсь-там 4000км.Загалом якшо ланц якісний, то це і буде випадок КоРак-а і не тре в цьому випадку шось міняти що ~500 км, важливо також за тим ланцюгом хоч трохи доглядати чистити та змащувати і, як казав Тед "і буде Тобі щастя"
-
Хто би що не казав, а може якось воно буде. Техніка вимагає постійного догляду і охайності.
Ланцюг і все решта не виняток.
І якщо хтось придумав таке правило "3х ланцюгів", то певно не просто так.
А миття ровера до блиску також корисна річ - один мій товариш після хорошого витирання - помітив у рамі тріщину.
Може збоку і виглядає як якийсь фетишизм.
-
доречі, про говноровера з говноланцюгами... )) змащую ланцюг машинним маслом... і не зовсім маслом, а переробкою..
теоретично так не можна робити, взагалі не рекомендують машинним маслом...
як думаєте, ще один рекламний трюк?
-
як думаєте, ще один рекламний трюк?
певно шо так. той ланцюг ше тебе переживе
-
ладно моторним маслом але переробкою... це треба бути ж...
-
доречі, про говноровера з говноланцюгами... )) змащую ланцюг машинним маслом... і не зовсім маслом, а переробкою..
теоретично так не можна робити, взагалі не рекомендують машинним маслом...
як думаєте, ще один рекламний трюк?
з точки зору банальної логіки:
рідке масло: як затече всередину так і витече...
густе: не затече взагалі...
вихід: взяти густе і наріти, кинути в нього цепку, потім обтерти... змазувати рідким кожен день, бажано пару раз...
блатне масло - густе, але з летким розріджувачем... наноситься як рідке і загусає вже по місцю... також має миючі присадки шоб не збирати всередині болота.
-
зі зміною ланцюга ніколи не панькався, почув шо проскакує поставив нове тай все
так на б/у касеті і ланцюгу проїхав ше десь під 1000км
зараз змінив ланцюг, але змінив не через те що зїздив старий а через те що на 3 зірки закороткий
-
Кожні 300 км на заміну, то щось не дуже віриться. Я проїхав на свому вже 2500, з яких 500 із новими шатунами, а ланцюг ще норм. Головне його вчасно мити, змащувати і на зиму консервувати (добре помити і змастити).
Змащую спеціальним маслом-спреєм, а мию бензином у мийці. Коли вже дуже брудний - знімаю і мию у пляшці спочатку розчинником, потім порошком галою.
-
переробкою..
*No* по перше від постійної дії високих температур і тисків (якшо моторна переробка) масло втрачає здатність змазувати і триматися на стінках + як масло не фільтруй там лишаються мілкі продукти зносу які працюють як наждачка.. є спецфільтри для переробок но ціна такої послуги майже як ціна нового масла)))
взагалі не рекомендують машинним маслом...
вот хто реально вміє працювати то маркетологи!! баночка 100мл змазки для велосипеда коштує як літра крутого трансмісійного масла, і добре якшо вони не з одної бочки налиті... яка опше може бути різниця (леткі спреї не враховуємо) тими маслами, призначення то саме (добре проникати і змазувати, триматися на поверхнях тертя, не спричиняти корозію, відштовхувати воду і т.д.) а умови роботи в рази легші, так за шо питається??!
купив собі давно вже літру трансмісійного кастрола густиною 80в і проблем з ланцюгом ше небуло.. мало того даж в доводчик дверей від домофона залив його бо нада було шось густе :russian:
-
Щодо маркетологів, то вони вбили велоспорт. (цитата з форуму олдскулерів).
Для порівняння можна взяти професійний літол, який використовується для автомобілів. Велика банка, якої хватить на грім-зна-скільки, коштує 50 грн. А велосипедна густа скільки вартує? Мінімум в 4-5 раз більше. А різниці явно нема.
-
мене ше цікавить змазки для підшипників,і рухомих вузлів. В вело магазинах є такі змазки за 70 грн небагато там її,а салідол чим відрізняється від них?
-
мене ше цікавить змазки для підшипників,і рухомих вузлів. В вело магазинах є такі змазки за 70 грн небагато там її,а салідол чим відрізняється від них?
Салідол то вчорашній день. Він густішає на морозі, на жарі тече, змивається водою. Найкраще використовувати Літол. Собі купив біля Мотору масло Mannol (у жовтій банці). Ціна 50 грн.
-
Для порівняння можна взяти професійний літол, який використовується для автомобілів. Велика банка, якої хватить на грім-зна-скільки, коштує 50 грн. А велосипедна густа скільки вартує? Мінімум в 4-5 раз більше. А різниці явно нема.
а нічо шо літій вступає в реакцію з люмінійом і недай боже з магнієм.. тільки нейтральний солідол..
(http://img98.imageshack.us/img98/2516/img6167.jpg)
отаке робиться з вилки з літолом дорогим...
-
мене ше цікавить змазки для підшипників,і рухомих вузлів. В вело магазинах є такі змазки за 70 грн небагато там її,а салідол чим відрізняється від них?
Діло в тому що ХОРОШІ ЗМАЗКИ мають в собі всякі добавки. А солідол суто для змазування. Але особисто я використовую солідол в закритих місцях(підшипники втулок, каретка і т.д.). Проте не стільки для змазування як для захисту від оточуючого середовища. А для підшипників юзаю тедовий Мультифак, він має велику агдезію(класно липне до металу і не змивається.)
-
Салідол то вчорашній день. Він густішає на морозі, на жарі тече, змивається водою. Найкраще використовувати Літол. Собі купив біля Мотору масло Mannol (у жовтій банці). Ціна 50 грн.
про воду бред - літол набагато легше вимивається водою ніж солідол. Про температуру в принципі правильно, літол має набагато більший діапазон температур, но салідол в інтервалі -20..+50 працює нормально, а їздити поза цим інтервалом думаю недуж комфортно, реально шо можна віднести до переваг літолу то менше тертя, но думаю то мало відчувається.. про взаємодію літолу з люмінієм вже сказали, звичайно то нетак старшно як всі кажуть, но особисто я немаю великого бажання пхати літол в люмінієві деталі, юзаю якийсь видозмінений солідол, а для дорогих запчастин тіпа вилок можна купити баночку фірменної змазки тіпа мішліна або моторекса
-
Доречі, а хто для чого юзає солідол(літол, і т.д.) А то раптом поняв що особисто я юзаю таке лиш для різьб і "зашпакльовування" підшипників(щоб бруд не попадав). А по прямому призначенню - змазки, тільки в втулках гібрида і все.
-
Ну у мене люмінію майже нема, тіко шатуни, так що можна все мастити.
-
навіть раму можна гарно змастити))) :D
-
навіть раму можна гарно змастити))) :D
з однієї сторони - це офтоп.
а з іншої: це певно покращить аеродинамічні характеристики, відтак відтермінує заміну ланцюга ))))
-
Як на мене проблема сумісності літолу і алюмінієвих втулок, дещо надумана, юзаю років з 10 літол в алюмінієвих втулках, проблем не було і колись читав статтю, про цю проблему, висновком було те, що якщо літол і руйнує алюмінієві втулки, то настільки повільно, що це ніяк не впливає в загальному на її реальний ресурс.
Але це тільки щодо втулок, моя думка, що Al2O3 кульками не руйнується і забезпечує захист від літію. А вилка там тертя, оксид алюмінію постійно здирається мікропорціями, що збільшує швидкість реакції в місцях найбільшого тертя і зношування.
-
Також притримуюсь правила, що свого сталевого коня змащую літолом, а люміньового - салідолом! Щодо ланца то мазюкаю моторним 15W-40 - проблем немає, хоча спробував би чуть-чуть густіше!
-
То що,млжна змащувати рульву,каретку,втулки салідолом?
-
То що,млжна змащувати рульву,каретку,втулки салідолом?
Можна, але краще пошукати щось водовідштовхуюче.