Зачухалися руки зробити щось для душі. Маючи гібрид Kellys, вирішив зібрати щось компактне. Полазивши по сайтам і подивившись на "смішні" ціни на розкладні велосипеди, вирішив "прокрокодилити" яку небудь стару розкладну раму типу "Аист", "Салют", "Десна" на невеликих колесах 20" або 24", ну і звісно щоб передачі були.
В неті ціни на старі рами в середньому 100-150 грн. На Харківтуристі придбав Салют на 24 колесах в зборі за 100 грн., правда коли його привезли виявилось що він без коліс, бо як сказав продавець: "від них нічого не залишилось". Але мені з нього тільки раму і треба було.
Фоткав мобілкою, колір чомусь вийшов синій замість замучено-зеленого.
Довго вагався з системою передач, перечитав купу переробок такого типу велосипедів, вирішив ставити планетарку. Ставити 3-х швидкістну немає сенсу, дуже малий діапазон, треба мінімум 5. Перелопативши купу сайтів знайшов 7-и швидкістну б/у SACHS-S7 за 500 грн. з перемикачем в комплекті.
Придбавши це зрозумів що шляху назад вже нема. Гальма вирішив робити вібрейки передні і задні. Так як передня вилка була вбита, з слідами заварених тріщин, купив на базарі нову вже з кріпленням для тормозів. Там же взяв передне і заднє колесо, і віддав планетарку, щоб зашприхували. Покришки KENDA 24*1.75", камери і ланцюг взяв в Спорт+.
Притягнувши все це барахло додому, причепив це все на стару раму - виглядає обнадійливо. Далі все не так швидко, в кареточний стакан впресовані чашки, а ставити вирішив каретку на промпідшипниках, тобто в 40 мм стакан треба пристроїти різьбу діаметром 35 мм. Зробив це просто - 2 стальних кільця довжиною по 12 мм, зовнішній діаметр 40+0,Х (це токар має вирішувати скільки), всередині різьби як на картріджі каретки (одна ліва, друга права). Пошуки токаря на базарі з такими вибадами ні до чого не призвели, але як не дивно, в себе на роботі вдалось знайти спєца, за 40 грн. виточив все як треба. Втулки встали намертво за допомогою молотка і паркетної дошки, без додаткової фіксації.
Задній тормоз приварював перший раз в знайомого напівавтоматом, спочатку не міг придумати як зафіксувати півоти (на базарі по 2,5 грн. за шт.) на перах під час зварки. З дверної петлі і двох шпильок зліпив таку приспособу
Після зварки повикручував шпильки, поставив колесо приміряти, вийшло нормально.
Далі було фарбування рами. Начитався всяких теорій про пульверизатори, аерографи, порошкові фарби, 5-6 слоїв грунтовки і прочої фігні. Зробив просто:
- набір для дрелі з 3-ма щітками по металу - 20 грн.
- аерозольний балон з грунтовкою - 50 грн.
- аерозольний балон з акриловою фарбою (металік оливкова) - 50 грн.
- розчинник - 20 грн.
- наждачна шкурка (1000) - 4 грн.
Ось такі балончики
Фарбував в гаражі, дрелькою обдер іржу і фарбу яка погано трималась. Протер раму розчинником, з балончика задув грунтовкою. На другий день легенько пройшовся наждачкою і пофарбував. Головне зробити гарне освітлення і не затримуватись довго на одному місці щоб краска не починала текти. Два потьока все-ж зробив, швиденько протер ганчіркою з розчинником, і через пару хвилин знову повернувся до цих місць. Дав ще сутки висохнути. З відстані 2 метра виглядає ідеально, напевно перламутровий металік маскує невеликі дефекти. Так як вилка блискуча нікельована, вирішив не фарбувати її, а поставити винос, руль і підсидільний штир нікельовані. На базарі це все коштує копійки.
Зі зборкою проблем не виникло ніяких, тільки прийшлось поміняти картридж каретки замість 115 мм на 130, а то шатуни за задню вилку чіпляли. І прийшлося з одної сторони пообрізати задні тормозні колодки, щоб коли треба витягнути заднє колесо, можна було достатньо розвести тормозні ричаги.
Шатуни поставив з одною зіркою на 36 зубів. Чому 36 а не 48, або 24, поясню:
Трохи теорії: крок колеса - відстань яку колесо проходить за один оборот педалей на даній передачі. Зрозуміло чим менше передача і менше колесо, тим менша відстань, ось табличка для Kellys з 28" колесами і Trek3500 з 26". Зверху кількість зубів на передніх зірочках, зліва на задніх. Видно що наприклад на 1-1 передачі на 28 колесах їхати важче ніж на 1-2 на 26 при такій комплектації зірочок.
KELLYS 28" TREK 3500 26"
1 (28) 2 (38) 3 (48) 1 (22) 2 (32) 3 (42)
1 (32) 1,81 2,46 3,11 1 (30) 1,53 2,23 2,93
2 (26) 2,23 3,03 3,82 2 (26) 1,77 2,57 3,38
3 (22) 2,63 3,58 4,52 3 (23) 2,00 2,91 3,82
4 (19) 3,05 4,14 5,23 4 (20) 2,30 3,34 4,39
5 (17) 3,41 4,63 5,84 5 (17) 2,70 3,93 5,16
6 (15) 3,86 5,24 6,62 6 (15) 3,06 4,46 5,85
7 (13) 4,46 6,05 7,64 7 (13) 3,54 5,14 6,75
8 (11) 5,27 7,15 9,03 8 (11) 4,18 6,08 7,98
А тепер САЛЮТ, ззаді 19 зірочок, а спереду перебравши всякі варіанти зупинився на 36.
САЛЮТ 24" C=36зб
19зб
1 2,01
2 2,37
3 2,84
4 3,51
5 4,33
6 5,17
7 6,11
На 4-ій добре стартувати, а по рівному їздити на 5, 6, тим більше що на базарі такі шатуни коштували 30 грн., весною провірю теорію практикою.
Зі складного залишилось відключити ножний тормоз, для того щоб можна було педалями крутити в зворотній бік на холостому ходу. Робота дуже кропітка і акуратна, бо потребує розборки планетарки, розписувати тут не буду, кому цікаво інформацію брав звідси
http://tourist.kharkov.ua/phpbb/viewtopic.php?f=76&t=57808 але зробивши це більш доступними деталями, потім там відпишу як. Получилось таке:
Заодно трохи вивчив будову планетарки, і як вона працює.
Зібравши все до купи і оглянувши, зрозумів, що чорні шатуни і крила не дивляться. Купив ще балончик фарби і помалював їх в світлий колір (металік-міраж).
Ну ось що вийшло:
А це в багажніку звичайного Ланоса. Щоб розібрати, пішло секунд 30-40, збирав десь 1 хвилину.
Важить ровер 16 кг, заднє колесо 3,5 кг. Обійшлось мені це все в ~1300 грн. Залишилось для нього компактний чехол зліпити.