29 травня кругла дата - 2 роки,
як кручу педалі жму на ручку " газу"
Ідея чому взявся за тему електровела була така: по роботі ( перевести з одного кінця міста в інший різні документи - деколи 1 листок А4 , різні зустрічі не формальні ) почав використовував вел б\к куплений за 500 грн .
Майстри в будці на Шептицького назвали його зразу не вел а катастрофа
.Але з квітня 2009 по травень 2011р він з не великими нюансами справно служив по роботі, ну і всі парки мої і т.д.,
Прогрес був явний порівняно з автом, але мінуси активного педалювання в жару загальновідомі.
Почав шукати додаткову альтернативу в виді дирчика - табуретки і тут в неті наткнувся на інфу по електровелах ( листопад 2010р.) Два місяці серфінгу по форумах і тверде рішення на електрофікацію мого безродного двохколісного велокрута.
В лютому 2011р заказав на ebay батарею LiFePO4 48в, 15Аh, моторкомплект брав в Черкасах Новою поштою. Через два місяці приплила батарея, ще місяць на зборку\тестування\компонування і 29 травня 2011р перший виїзд
До жовтня 2011р зафіксований пробіг 4600км, листопад, грудень їздив без одометра ( на холоді відмовляв літій-іон елемент в спідометрі )
Січень, лютий 2012 теж даних немає, з березня до спідометра поставив завнішній 3.3 В акумулятор LiFePo4 . 25 травня 2013р одометр на позначці 9999,9 обнулився.
Загальний пробіг за два роки десь 16-17 тис. км.
Деякі висновки...
В прямому значені - шок і найсміливіші прогнози віддихають!!!
Хочу відзначити зразу фантастичну витривалість електрокомпонентів, враховуючи круглорічну всепогодну їзду , цього року почав експерементувати їзду в дощ.
Після слякотної зими 2012\13 вирішив глянути до нутрощів електродвигуна, стану підшипників . ( з форумів була інфа після 8000км міняти підшипники )
Специфічний запах лаку обмоток і приємне здивування від продукту китайських друзів
( див. фото ) Відніс підшипники ( разом з кришками - не випресовуючи ) до знаючих людей ... той самий смайл . Струм холостого ходу як був 0.6А на холостому ході ( при піднятому колесі і повному газі ) два роки назад так і лишився... Тримайте мене ззаді
Нагадаю - катаю практично круглий рік, кожен день на роботу, ( в т.ч. обід\з обіда ). З Східного в любу точку міста 10-15 хв . На роботу добираюся на Новий Світ за 5-7 хв.
Перестав орендувати гараж для авта ближче дому, так як до свого в кар"єрі 10 хв дороги і 1Аh ємності батареї.
За день середній пробіг меньше 25-35 км не буває.
По механіці :
- Трасмісія
Десь з липня минулого року відмовився від недотрансмісії мого напів-ашана , підвязав ланцюг до рами і не маю клопоту з манєтками\перекидками\картріджами... тупо використовую вел як електротабуретка.
- Вилка
За цей час успішно вбив 2шт рст джіла - ніколи не розбирав \обслуговував свого роду краш-тест
- Обода
базарні двойні десь по 60-70 грн, цього року після зими перешприхував мотор в другий обод і купив в зборі заднє колесо тоже на двойному ободі ( тобто за весь пробіг дві пари ободів базарних )
- Покришки
базарні, спочатку полуслік брав, тепер для безпеки і щоб меньше проколів помірно-зубасті ( хоча пробіг на одній зарядці дещо впав і максималка на 3-5 км\год. зменшилась ) За рік стираю приблизно три передні і дві задні покришки.
-Тормоза
ві-брейки Аlhonga , купив після переходу на електротягу, колодки по 30-40-грн беру.
стараюсь тормозити електромотором ( функція рекуперації ), тоді на довше хватає колодок - а так в середньому 3-4 комплекти на рік.
На останок ТТД електровела
- мотор втулка 500 Вт
- акумулятор 48 в 15 Аh ( реально більше 12 Аh не розряджаю )
- контролер 600Вт ( в піку видає 1700Вт, 32 А )
- ватметр Turnigy 130A Watt Meter and Power Analyzer
- зарядка 5А ( 250 Вт )
Пробіг на повній зарядці без педалей 35 км.
Максимальна швидкість 46км\год ( на полусліках і накачаних шинах до 3.5 атм )
Економна швидкість 28-35 км \год
На 1 Ампер\год пробіг по місту 3-3.5 км, за містом 3.5-4.5 км
Час повної зарядки 2.5 год.
Скільки вартує 0.5 кВт\год не знаю