Тема: Догляд за вилками - захист від стирання покриття ніг.  (Прочитано 11504 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 20.10.2010, 11:49:50 »
Догляд за вилками і захист від стирання покриття ніг.


Покриття стирається і на недешевих вилках серед них майже всі Рокшокси з алю ногами останніх років, частіше за все тотем, потім боксер, лірики теж але вкрай рідко, на ФоксаХ 36 така біда теж зустрічається, нікельовані ноги на марзоччі незважаючи на дворядні сальники і відкриту ванну теж зношуються.
 
Власникам дешевих вилок теж варто часто доглядати за ногами, догляд дозволить вилці худо-бідно залишатися в початковому стані, а не заклинится через місяць говнорайдинга.

Коли покриття стирається на дурах зі сталевими ногами це не так страшно, якість стали там прийнятна, і якщо за вилкою постійно доглядати, то вона прослужить ще довго.

Повністю стіїким до цієї проблемми є лише чорне покриття на старих марзоччі, тому що воно має велику товщину, і змащення ноги відбі\увається у відкритій ванні, відокремленій від "вулиці" 2-ма відмінними ущільненнями.

Алюмінієві ноги без анодованого захисту швидко зношуються, продукти зносу перетворюють мастило в алюмінієву пасту, яка підвищує тертя (вилка почне часто підтуплювати). Можна так катати чи ні, вирішувати вам, від цього вилка зламається тільки коли нога до дірки протреться, а на це піде не менше сезону.


Найчастіша причина стирання покриття зовсім не брак, а безалаберність райдера. Точніше лінь.

Виробники пишуть в інструкції: "Очищайте ноги і пильники після кожної поїздки, і наносіть шар силіконового мастила, для захисту ..."

Суть: при їзді нога змащується всередині вилки - під пильником накопичується певна кількість мастила, над пильником скупчується гівно. В один прекрасний момент тертя між ногою і пильником доходить до ступеня, коли бруд пробивається до мастила, а мастило до бруду, ці речі змішуються і виходить відмінна шліф паста, яку до ноги притискає пильник. Паста прилипає до ноги і регулярно поповнюється свіжим абразивом з вулиці, ну а далі справа часу, причому поки покриття ціле помітити цей абразив під пильником майже неможливо.

Коли на ногу додано свіжий силікон, пил прилипне тільки до його поверхні і за одну покатушку просто не встигає дістатися до ноги Пильник легко ковзає по тонкій силіконової плівочці і спокійно знімає весь бруд. На жаль властивості силікону не такі чарівні як пишуть виробники, і в багнюці він швидко втрачає свої антифрикційні якості. Тому чистка/змазка ніг повинна проводитися після кожної поїздки, тим самим ми знімемо з ноги і пильника весь абразив і додамо нову порцію захисту.


Силікон варто вибирати в не аерозольній упаковці. При розпилюванні силікону на ноги вилки, бризки обов'язково потраплять на ротор гальма і паравозного гула буде не уникнути як і погіршення гальмування. Не кожен силікон розроблений для змащення, більшість дешевих варіантів призначені в основному для захисту гумок і пластику від зовнішніх впливів і хім.зсихання. Конкретно по фірмах говорити нічого - їх безліч, асортимент одного бренда може включати в себе силікони для різних цілей. Простіше підібрати мастило "колгоспним" способом який мене поки не підводив.

Суть методу в експрес перевірці властивостей мастила - просто беремо крапельку силікону і починаємо розтирати між чистих пальців, якщо шкіра скрипить як після лазні (тобто пальці труться ривками) то цей силікон нам не годиться, потрібно знайти той який буде ковзати плавно і тривалий час, щоб вилка працювала так-же приємно, а терміну служби захисного шару вистачало на всю покатушку.

Крім щоденного обслуговування обов'язково потрібно перебирати вилку (інтервали вказані в інструкції). Як би добре все не здавалося зовні і по роботі вилки, бруд всерівно накопичується під гумкою особливо якщо штани люфтять. Так-само небезпечні покатушки по калюжах пил змішаний з водою потрапляючи на суху теплу від роботи ногу вилки присихає і маленькими порціями побивається в пильник.


При перебиранні вкрай не бажано залишати на пильнику дуже густе мастило типу солідолу або байкгріса. Нові пильнички іноді змащені сіліконкою підвищеної вязкозті, тому що звичайний силікон просто витече з упаковки, та й застосування загущенного силікону більш технологічно при промисловій зборці. У звичайній експлуатації, коли вилку збираєш для себе, потрібно користуватися рідкими мастилами, на робочій частині сальників потрібна лише тонка плівочка густого мастила, яка полегшить ковзання по маслянной плівці на нозі.

Суть: Густе мастило сильно прилипає до ноги, а в пильників не вистачає потужності для її зняття. До густого мастила добре липне бруд, пильник знову-ж не може очистити від нього ногу. За одну покатушку густа змазка перетворюється на гору абразивної пасти, яка тепер виявиться не тільки в пильовику, а й на обох башінгах у випадку з довгохідними вилками. Отримана абразивна паста притискається пильником до нього і працює як шкурка нульовочка, під її натиском тонкі антифрикційні покриття стираються досить швидко.

http://www.lexapskov.my1.ru

Offline Erazel I-st

  • Головний модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 6615
  • Карма: +63/-18
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
    • Erazelium
« Reply #1 : 20.10.2010, 20:04:03 »
Статті потрібні. Я от наприклад якби не лазив на Х-Байкерси то б і не знав про цей матеріал від LexaPskov.
 Що до різних матеріалів і догляду за ними то вроді би так і не дійшли до єдиної думки що кожному з них треба. В статті даються загальні, загальноприйняті заходи що підійдуть любому типу покриття.
Ви звали? Я прийшов. Помріть же флудерасти.

Offline Vadila

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 1554
  • Карма: +11/-6
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
« Reply #2 : 07.03.2011, 11:10:40 »
Чи можна автомобільним силіконом змазувати ноги вилки?