Тема: Вибір намета. Намет: що до чого і як?  (Прочитано 11129 раз)

0 Користувачів і 3 Гостей дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 19.10.2010, 17:15:19 »
Вибір намета. Намет: що до чого і як?


Даний огляд написаний для того, щоб дати відповіді на деякі питання які найчастіше зустрічаються з вибору наметів.


Типи наметів за призначенням.


Відправною точкою у справі вибору намету є його призначення. Я б виділив декілька основних класів:


- Намети для туризму звичайної складності,
- Намети для туристських злетів і походів вихідного дня,
- Намети для автотуризму (кемпінгові),
- Намети для зими і екстремальних походів,
- Намети "особливого призначення".
  
Наша мета - вибір намету саме для туризму "звичайної складності", тому охарактеризуємо інші лише побіжно. Намети для турзлетів і ПВД - це намети так званого старого типу - двухскатки з тентом. Це прості намети, які користуються до цих пір попитом завдяки своїй ціні. Двосхилий намет на 30-50% дешевший простого каркасного. Головні їх недоліки: складність установки, високі вимоги до місця установки, низька вітростійкість. Це робить використання таких наметів для туризму не дуже зручним, але розумним для туристських зльотів, рибалки, інших розваг на природі, окрім автотуризму.

Намети для автотуризму, або кемпінгові, відрізняються великим комфортом: високі "стелі", просторі тамбури, сучасні тканини, часто хороший каркас. Ці намети легко впізнати в каталозі по графі "вага". Якщо бачите намет вагою 7, 10, а то й 12 кг - це кемпінговий варіант. Турист, який носить намет в рюкзаку, а рюкзак на спині, дозволити собі таку розкіш не може. Та й якби міг, то не став би - такі намети не розраховані на боротьбу зі стихією, яка ні-ні, та й перевірить нашого брата туриста на міцність.

Намети для зими і екстриму - це особлива стаття. Міцні каркаси, повний вітрозахист, підвищена вітростійкість, дорожчі матеріали, і як наслідок - висока ціна. Це намети для професіоналів, а вони і без наших порад, знають, як вибрати намет. Тому перейдемо до наступного типу - "намети особливого призначення". До них віднесемо намети для зимової риболовлі (без дна), альпіністські підвісні конструкції, забавні марлеві вироби для тропіків та іншу екзотику. Все це вузькоспеціалізовані вироби, не розраховані на "туризм звичайної складності".


Конструктивні типи наметів.


Тепер повернемося до головної теми: вибір намета для туризму. Почнемо з найзагальніших питань. Намети бувають двошаровими і одношаровими. У двошарового - внутрішній намет зроблений з дихаючого, але промокаючого матеріалу, а зовнішній, який ще часто називають просто "тент", з не промокає і не продувається. Це найвдаліша конструкція на сьогоднішній день, яка забезпечує помітно більший комфорт, ніж одношарові намети. У чому недолік одношарових? Ночуючий турист віддає тепло свого серця навколишньому середовищу, тобто повітрю всередині намету. Зовні, однак, повітря холодне. У результаті на наметі утворюється конденсат, який по стінках стікає вниз, саме туди, де лежить турист. У грамотно зробленій "двослойці", в якій на внутрішньому наметі також передбачена вентиляція, конденсат утворюється, в основному, на тенті. Тому, коли він стікає по ньому вниз, то виявляється поза межами намета. Турист залишається сухий і веселий, навіть під час сну. У цілому, одношарові намети - варіант проблемний, хоча і до двошарових є певні питання.

Перше - якої форми повинен бути намет? Справді, виробники випускають велику кількість наметів різної форми, і сказати, яка з них оптимальна досить важко, хоча деякі особливо відзначити можна. Отже, найбільш поширені типи наметів за формою це:
  
Намети-півсфери з тентом і без.
- Півсфера, в тому числі з додатковою дугою (або дугами), або консолями. Як правило, дуги утворюють на вигляді зверху хрест. Це досить стійка до вітру конструкція. До того ж симпатично виглядає.
- Напівбочки. У наметів цієї форми дуги йдуть паралельно одна одній. Форма гарна, але помітно чутливіша до постановки (в загальному випадку потрібно більше відтяжок (ніж в півсфери), які обов'язково треба фіксувати), а також вони чутливі до напрямку вітру. Одного разу в західному Казахстані в голому степу центральну дугу нашої напівбочки буквально розвернуло сильним вітром всередину. Основна перевага - більший внутрішній об'єм і краща населеність.
- "Труна"(гробик). Це досить вдалий і затишний тип наметів. Ні, зроблені вони не з дерева, а з тих самих матеріалів, що й попередні. Різниця в розташуванні дуг. Дві дуги ставляться паралельно одна одній, потім схрещуються в двох точках і закріплюються. Виходить намет подовженої форми, досить високий і симпатичний.
- "Екзотика". Є намети екзотичних форм, хоча "екзотичність" більше властива наметам, розрахованим на естрім. Наприклад, "екзотичним" може вважатися намет на 4х несучих дугах - словами таку форму не описати, але вітер тримає сильний.

Задамося питанням, а який конструктивний тип найоптимальніший для того чи іншого способу експлуатації? Чіткої відповіді на це питання, наприклад, що сфери краще для гірських походів, а напівбочки для водних - немає, тим більше, що існують численні модифікації всіх цих видів. Можна лише відзначити тенденції. "Півсфери" більш універсальні. Цю форму можуть мати як "круті" намети для складних походів, так і прості "без претензій". У цієї форми багато плюсів і майже немає мінусів. "Гробики" - чудові намети для походів одому або удвох. Часто вони мають дуже малу вагу і малі габарити в складеному стані. Напівбочка - красиві намети, але їх треба "розуміти", і вони трохи капризні в установці, зате забезпечують більший житловий простір.


Намети і комфорт.

У нелегкій справі вибору намету вихідними даними є кількість осіб, які можуть у наметі спати, а також їхні вимоги до комфорту. В якості цифри, яку можна при цьому аналізувати, візьмемо ширину дна внутрішнього намету. У всіх своє поняття про комфорт, але:

· Якщо намет відводить на одну людину менше 45-50 см - це спартанські умови. До речі туристські килимки, які ми кладемо на дно, звичайно мають ширину 50 і 60 см, і добре, коли вони поміщаються на дні цілком і без зазорів. Намети "малокомфортні" можна рекомендувати людям зі спортивними інтересами, а також для зими: чим більше "спресований" у наметі народ, тим тепліше йому буде.
· Якщо намет відводить близько 50 - 65 см "на ніс" - назвемо це "нормальними умовами". У такому наметі можна лежати, не торкаючись один одного ліктями.
· Все що більше - це вже розкіш, хоча і 65 см - це теж вже дуже багато.


Слід зазначити, що чим на більшу кількість людей розрахований намет, тим менше доводиться на одну людину. Скажімо, різниця у ширині дна між "четвіркою" і "п'ятіркою" може скласти всього 30 см. А наведені цифри в цілому вірні для 2-3х місних наметів.

Тепер, озброївшись "знанням про комфорт", ви можете по іншому читати паспорта наметів, які пише виробник. Приклад. У солідного пітерського виробника наметів "N", є дві моделі "Л2" (2-3 місця за паспортом) та "Л3" (3 місця). Перша має ширину 150 см, друга 180 см, а різниця в вазі 500 грам. Ось і вирішуйте, в залежності від того, що вам важливіше, дати кожній людині ще 10 см ширини, чи заощадити півкіло ваги? Я особисто завжди орієнтуюся на цифру "50", і мені цілком комфортно.


Тамбури і входи
  
"Приємно в тамбурі готувати їжу на примусі ..."
Після того, як ми визначилися з величиною намета, перейдемо до питання про тамбури і входи. Тамбур, насправді, дуже важливий елемент конструкції. Тут можна влаштувати склад речей, зняти з себе мокрий одяг, щоб не допустити вологу всередину, приємно в тамбурі готувати їжу на примусі ... Одним словом тамбур повинен бути. Вхід теж елемент не зайвий, і він теж повинен бути. Якщо намет розрахований на одного-двох людей, то досить одного входу та передпокою. Якщо в наметі повинні жити три і більше осіб - два входи помітно зручніші одного, за винятком таких проектів наметів, коли туристи сплять головою (ногами) до входу. Після того, як ми визначилися з числом входів і тамбурів, треба розглянути їх конструкції.

Отже, тамбур - це простір біля входу між внутрішньою наметом і тентом. Якщо не застосовувати додаткових "хитрощів", то тамбур біля наметів виходить невеликим. У ньому не можна стояти. Якщо скласти у нього речі, то залишається мало місця, але ж вам через нього ходити треба! Тому виробники і роблять ті самі "хитрощі". Наприклад, ставлять на намет додаткову консольну, або навіть цілу окрему дугу. Тамбур стає зручним і просторим, але намет додає у вазі. Однак якщо ви можете дозволити собі трохи "зайвої" ваги - зручний тамбур того вартий. Єдине на що ще треба звернути увагу - на кріплення тенту і дуги. Окремо стоїть дуга на розтяжках - це варіант не для сильних вітрів. Якщо ви припускаєте, що можете потрапити в сильну негоду непогожим жовтневим днем, то треба брати намет, де дуга тамбура має перетин з основним каркасом і кріплення до внутрішнього намету. Ще нюанс - у наметів "півбочок" тамбура виходять просторими, навіть без додаткових "хитрощів".

Тепер подивимося на вхід. Він повинен бути на блискавці (різні гудзики та липучки - не варіант). Крім цього, якщо ви повністю відкриваєте вхід, то він не повинен валятися на землі. Це не зручно і не естетично - ше часом стане хтось чоботом, потім пляма буде. Вхід повинен як би зависнути на бічній поверхні стінки, на якій повинні бути петельки, щоб його "прихопити". Вхід повинен бути продубльований протимоскітною сіткою. Втім, сьогодні мало хто з виробників випускає намети без москітних сіток. Сітка використовується і для вентиляції - коли жарко, вхід відкривається, а сітка - залишається.

Дуже вдала конструкція входу типу "рукав" або "тубус". Вона не дуже гарно виглядає, і тому виробники її не люблять. Тим не менш, "рукав" має ряд переваг. Якщо ви, скажімо, надумали вийти з намету, то для цього доводиться, як правило, відкрити вхід. Ви - виходьте, комарі - заходять. Зверну увагу на парадокс: коли повертаєтеся в намет, ви - входьте, а комарі ... знову входять, і накопичуються всередині! Інший приклад: ви виходите з намету, а комарі ... не заходять, тому що справа відбувається взимку. Але в утворений великий отвір разом з вами виходить і тепле повітря. Ці проблеми вирішує вхід-рукав. Ще один нюанс входу - блискавка повинна бути по можливості суцільною. Чому? Якщо вхід відкривається двома блискавками, вертикальною і горизонтальною, то в погано закритий шматок між ними може вповзти яка-небудь кусюча комаха. Тепер подивіться на москітну сіточку. Вона повинна мати дуже дрібну клітинку! Призначення цієї сітки не тільки перешкоджати комарам, але і куди більш дрібній тварі - мошці. Сіточка повинні виглядати дуже щільною - повітря і так пройде.


Вибір намета: допит з пристрастю.

Отже, ми розібралися з кількістю місць, тамбурами і конструкцією наметів. Це дозволить нам зробити усвідомлений вибір того чи іншого намета. Але це ще не все. Є ще цілий ряд нюансів, на які треба звертати увагу! Грубо кажучи, після того, як намет ми вибрали, йому належить пройти допит з пристрастю.

Найлегше провести допит, зібравши намет прямо в магазині. Каркасні намети збираються зазвичай так: збираються дуги, розкладається (не розтягується) дно, вставляються дуги, намет кріпиться до них зачіпками, потім зверху накидається тент, всі кріпиться і розтягується. Можливі інші варіанти, але весь процес повинен бути швидкий і простий. Якщо процес схожий на священнодійство, коли турист як шаман повинен з заклинаннями щось кудись засовувати і звиваючись закріплювати - це не варіант. Танці з бубнами гарні в теплому магазині, а під прохолодним дощиком весь процес хочеться завершити якомога швидше.

Після того, як намет поставили, треба провести його огляд. Найважливіший момент - перевірка можливості тенту торкатися до внутрішнього намету. Це не повинно відбуватися ні за яких умов. Інакше весь конденсат з тенту опиниться спочатку на внутрішньому наметі, а потім у вас в спальнику. Уявіть собі пориви вітру, невеликий землетрус ... Якщо при цьому тент і намет не торкаються один одного - ви на вірному шляху. Якщо торкаються - цей намет не для вас. Зверніть також увагу, що "дах" намета не повинен бути плоским. Якщо тент навіть під власною вагою горизонтальний, або навіть прогинається - в поході сюди затече вода, а це неприємно.
  
Наступний момент - вентиляція. Вона повинна бути і на внутрішньому наметі і на тенті. Ви, напевно, вважаєте, що для того щоб в наметі спати комфортно, треба, щоб усередині було тепло? Не вгадали. Усередині в першу чергу має бути сухо - це ключ до успіху. Чим сухіше всередині, тим легше переноситься і холод і спека. Ось для забезпечення сухості і треба відводити з намету те повітря, яке ви видихаєте, разом з парами води, майбутнього конденсату. Якщо на тенті немає віддушин - це поганий знак. На внутрішньому наметі теж повинні бути вентиляційні віддушини, зроблені за принципом входу - сіточка з заглушкою на блискавки. Якщо є сіточка, але немає на неї заглушки - це нормально, якщо ви не будете використовувати намети взимку.

Тепер, треба подивитися на кріплення намету до землі. Зазвичай для кріплення каркасного намету великої кількості кілочків не потрібно: від 0 до 6-8. Багато виробників особливо підкреслюють, що для встановлення їх наметів кілочків треба дуже мало, або не треба зовсім. Це - від лукавого. Якщо буде дути вітер, або піде косий дощик, а намети не закріплені, а значить і не розтягнуті, будуть деформуватися сильніше, що неприємно. А хто сказав, що вас завжди буде супроводжувати гарна погода?


Нарешті, ми дісталися до важливого моменту - матеріалу тенту, дна і якості швів. Машина для проклейки (проварки) швів коштує грошей, тому використовують її далеко не всі виробники. З іншого боку, я особисто був свідком експерименту - під проливним дощем ставився намет, і в ньому на ніч залишився живий чоловік. Вранці (дощ не припинявся ні на хвилину) я зайшов до нього в гості і протікання швів не виявив. Не проклеєні шви на новому наметі "тримають" дощ. Проблеми почнуться пізніше, коли намет стане старішим, і шви як би розійдуться, стануть не такими щільними. З часом ситуація буде погіршуватися.

Значно важливіше, щоб матеріал самого тенту був стійким, щоб не втрачав своїх властивостей з часом. Мені не доводилося бачити, щоб з не проклеенного шва намета лив струмінь води. А ось спостерігати натуральний водоспад, коли вода текла (саме текла, а не капала) прямо через матеріал тенту - довелося. Що неприємно, спостерігав я цю картину зсередини намету, а не зовні. Буває це через порушення властивостей тканини, як через механічні пошкодження, так і під дією ультрафіолету. Почитайте, що пише виробник з приводу матеріалу (для тентів використовуються різновиди нейлону, силікону, поліестера, поліаміду). А повинен він писати про його водонепроникність та стійкість до ультрафіолету і розтягування. Прийнято давати значення водонепроникності в міліметрах водяного стовпа, наприклад, PU 4000. Мені не доводилося бачити на наметі 4х метрів води, але приємно думати, що якщо що - тент витримає. Можна дати деякий орієнтир: PU до 2000 - підозріло. PU понад 4500 для "звичайних потреб" надмірно. Треба орієнтуватися на цей інтервал.

Матеріал тенту часто виконується армованим, тобто прошитим сіткою більш товстих та міцних ниток (Ripstop). Він часто так і виглядає - в квадратик. Армований матеріал - це дуже здорово, особливо на куртці. Впадеш, або зачепиш за сучок в лісі - шанси, що не порветься вище. Для тенту намету міцність - параметр міфічний. Важливий інший момент - стійкість до розтягування. Якщо матеріал тенту розтягнеться, то намет буде втрачати форму. А це сприяє його промоканню, особливо якщо мова про "напівбочки", у яких дах "схильний" (при поганому розтягуванні) трохи провисати.

Тепер поговоримо про дно. Тут все просто: дно повинно бути водонепроникним і міцним. По краях дно повинно бути загнуто вгору, щоб стик з "стінами" був піднятий над поверхнею землі. Матеріал дна, наприклад, Nylon Oxford з яким-небудь PU, скажімо 4 000, вже підійде. Буває, що дно роблять з водонепроникного, але тонкого і нетривкого матеріалу. Поставиш такий намет у вечірніх сутінках на корч - пиши пропало. Все-таки порване дно - це неприємно, а такі речі бувають. З іншого боку, деякі виробники ставлять на дно дуже вже "кондовий" матеріал, аж до тези. "Тезове" дно пробити - треба бути справжнім умільцем. З іншого боку, скласти намет з занадто потужним і важким дном у невеликий обсяг - складно. Іншими словами, тут теж треба шукати компроміс між міцністю дна і надмірністю ваги. До речі, якщо ви думаєте, що товсте дно буде створювати в наметі додаткове тепло - це помилка. А ось те, що на дні намета технологія Ripstop корисна - істина.

каркас намета повинен бути міцним ...
Перейдемо до каркасу. З ним теж все просто, каркас буває поганим і хорошим. Я рекомендую хороший, а ви робіть, як знаєте. Хороший каркас пружинить в руках, а після зняття намета зберігає первісну (пряму) форму. Хороший каркас робиться з алюмінієвих сплавів, а потім проходить анодування. У результаті набуває приємний колір (чорний, наприклад, або золотистий), стає приємнішим на дотик, взимку менше примерзає до рук. У бік каркасів з "рідкісних" матеріалів (фіберглас і так далі) я дивитися не рекомендую. Краще подивимося на те, як каркас кріпиться до намету. Основних варіантів кілька. Перший - кишеня. Це коли по всьому намету або тенту пришивається кишеня, куди треба вставити дугу. Це не дуже зручно в плані складання, зате надійно, і розтягує тент однозначно, без "флуктуацій". Такий метод кріплення поширений на багатьох наметах для "екстриму", хоча зустрічається і на звичайних "класиках". Другий варіант - металеві дужки на стропах або на гумках. Це дуже зручний варіант, і збирається швидко. Для наметів, яким доля не готує випробування на арктичному узбережжі - це оптимум. Третій варіант - петельки і гудзички - циліндрики. Каркас захоплюється гудзичком на стропі або гумці, а потім вона просовується в петельку. Цілком прийнятний варіант. Буває ще кріплення каркаса на кнопках і липучках, але це вже від лукавого.


Нарешті, поговоримо про колір. Існують дві тенденції у світовому палаткобудуванні: "тосклива" і "викликаюча". Кожна має свої плюси. Назва "тосклива" пішло від словосполучення "тоска зелена", так як багато наметів мають забарвлення в зелений і синій. Ці кольори в палаткобудівництві превалюють над іншими, хоча логічному осмисленню цей факт не піддається. З плюсів кольору можна відзначити, що такий намет менше впадає в очі. "Викликаюча" тенденція проявляється у червоному, жовтому і оранжевому тонах. У жовтому наметі жити значно приємніше. Як вигляне сонечко - всередині вже світло і затишно. Добре такі намети виглядають і на фотографіях, особливо взимку. Якщо ви схильні до меланхолії - яскравий колір намета для вас.


Останнє - подивіться на намет у зібраному вигляді. Добре, якщо він упаковується компактно, що в першу чергу відноситься до дуг. Чудово, коли дуги складаються сегментами по 50 см. Припустимо, коли довжина сегмента виходить до 60 см. Якщо дуга в складеному вигляді помітно довша, поміщати її в рюкзак, або підвішувати під ним буде складно.


Трохи про виробників.


Виробників наметів дуже багато. Крім цього, до нас везуть намети з-за кордону. Багато говорять про "фінські", "норвезькі", "голландські" намети. Чому ці слова взяті в лапки? Тому, що дана "європейська" якість робиться за рідкісним винятком в Азії. З-за кордону до нас везуть намети двох типів: погані і дорогі. Погані намети характеризуються низькою ціною, яка буває нижче вітчизняних варіантів, дивними словосполученнями, присвяченими матеріалам, в яких наголошується на тому, що значення не має (тент з "міцного" матеріалу). Одним словом, побачите дешевий імпортний намет - тримайтеся від нього подалі.


Дорогі імпортні намети, це Речі з великої літери. Не хочеться створювати нікому рекламу, але якщо ви побачите намет, один в один схожий на конструкції вітчизняних виробників, але підкреслено елегантний, стильний, і в той же час солідний, без дивних "наворотів", за ціною від 400 доларів, ну може бути від 350 - швидше за все перед вами річ гідна. Якщо гроші дозволяють - залишитеся задоволені.


Догляд.

У висновку пара слів про догляд за наметом. Основа догляду - зберігання в сухості. Іншими словами, якщо після останньої ночівлі в лісі, намет не можна просушити насухо - його треба просушити по поверненню додому. Тобто розгорнути, підвісити, почекати поки висохне і повернути назад. Якщо тент почав втрачати свої водонепроникні властивості, то в цьому випадку догляд потрібен особливий: потрібно акуратно тент згорнути і акуратно викинути його в сміттєпровід. Чи можна використовувати різні пропитки, для повернення тенту його водовідштовхувальних властивостей? Можна, це допомагає викинути тент не відразу, але кардинально проблему не вирішує. До того ж пропитки теж гроші коштують. Важливий момент - догляд за наметом безпосередньо в поході. Це просто: не ставте намет поблизу від вогнища - випадкова іскра може залишити в тенті дірочку. Не розводьте всередині намету бензиновий примус - навіть якщо він випадково не спалахне у ваших руках, то трохи гару на стінках залишить. Запустили примус кілька разів - внутрішній намет з жовтого стане брудно жовтим. Нарешті, будьте обережні всередині намету з гарячими предметами: казанками, газовими лампами. Дотик ними до стінки намету призводить до їх проплавлення, з утворенням зяючої діри.

http://www.activeclub.com.ua/modules.php?name=Pages&pa=showpage&pid=447

Offline spirit

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 514
  • Карма: +16/-0
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
« Reply #1 : 20.10.2010, 17:54:11 »
який має бути намет, щоб до нього не залізли дикі пси?
GO HARD OR GO HOME!

Offline Avanar

  • Старожил
  • ****
  • Повідомлень: 367
  • Карма: +21/-0
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
« Reply #2 : 20.10.2010, 19:30:10 »
Внутрішній слой з оцинкованої сітки.

Offline Стечкин

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 3762
  • Карма: +105/-54
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
« Reply #3 : 20.10.2010, 21:07:23 »
який має бути намет, щоб до нього не залізли дикі пси?

посипати махоркою по перімерті

автор даної статті - Ілля Гуревич, з тої категорії пісак, що називаються - "йо...-тєарєтік".

в реалі вимоги до хорошого намету для велотуризму:
1. здатність тримати дощ
2. мін.вага
3. мін.об"єм
4. дюралеві дуги
5. дно з тканини , а не поліетілену
6. вартість )))))
7. здатність тримати вітер




Дописано : 20.10.2010, 21:11:24
є ще одна вимога, яка стосується наметів для ВСІХ видів туризму: самонесучій каркас
« Останнє редагування: 20.10.2010, 22:59:11 від teodor4ik »
розпродаж
через стан здоровья не можу їздити

Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« Reply #4 : 20.10.2010, 23:04:01 »
є ще одна вимога, яка стосується наметів для ВСІХ видів туризму: самонесучій каркас
поясни?

в реалі вимоги до хорошого намету для велотуризму:
1. здатність тримати дощ
2. мін.вага
3. мін.об"єм
4. дюралеві дуги
5. дно з тканини , а не поліетілену
6. вартість )))))
7. здатність тримати вітер
1. там те саме написано
2. ти з першого разу купив правильну палатку??? і я ні... а так в людей появиться шанс...
3. шо ти заводишся кожен раз... все що дорожче 10 грн, то проіски бужуїв і жидів...
4. за пару днів всі пости не по темі потру, а шо лишиться то відредагую.

Offline Стечкин

  • Ветеран
  • *****
  • Повідомлень: 3762
  • Карма: +105/-54
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
« Reply #5 : 21.10.2010, 12:24:31 »
поясни?
1. там те саме написано
2. ти з першого разу купив правильну палатку??? і я ні... а так в людей появиться шанс...
3. шо ти заводишся кожен раз... все що дорожче 10 грн, то проіски бужуїв і жидів...
4. за пару днів всі пости не по темі потру, а шо лишиться то відредагую.

самонесучій каркас - намет можна ставити без розтяжок і кілків, хоч на бетоні, хоч посередині кімнати.

1. може там десь шось і написано, але я не побачив. В тій статті Гуревич писав все з жидівськими вибадами, тобто написав купу всякої єресі, але нічого конкретного . бач в чому фішка - Гуревич кормиться тою лапшою, шо лохам вішає. тобто він вкрай не зацікавлений писати коротко і суті.
2. в мене було 4 намети - як тільки я побачив той що мені підходить, відразу купив.
3. за 1200 грн - одномісний намет петербургского виробництва - 1350 гр - точно жидобуржуї робили
4. "Приємно в тамбурі готувати їжу на примусі ..." - вот таке треба терти. агов, шприхарі ! - хто має бензиновий примус?
правильно - ніхто...  примус в наметі палили 25 років тому хіба шо в горних або лижних походах. а тепер використовують газові пальники - але іх можна спокійно палити і в середині намета.
« Останнє редагування: 21.10.2010, 14:23:37 від teodor4ik »
розпродаж
через стан здоровья не можу їздити