Тема: Історія амортизаційної вилки  (Прочитано 7808 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 18.10.2010, 15:47:28 »
Народження амортизаційної вилки зробило революцію в світі гірського велосипеда. Сама ідея, випробувана на різних транспортних засобах давним-давно, була заново втілена, на цей раз - у велосипеді. Потім було все - збільшення ходу, зміна уявлень і ломка стереотипів. Але все це почалося майже 25 років тому, в 1987 році.

1987

У пресі з'явилися зображення байка Bushido. Це був двопідвіс, що має дискові гальма, по 10 дюймів ходу з обох сторін, двукоронну передню вилку. Нагадуємо, йшов 1987 рік. Швидше за все, єдина реальна частина байка - це ці самі картинки, так як байк ніхто і ніколи в очі не бачив.

1988

На початку року на Long Beach Bike Show світ побачив прототип Kestrel Nitro. Вилка цього двопідвіса байка, створена Полом Тернером (Paul Turner), мала розроблену Кейтом Бонтрейджером (Keith Bontrager) корону. Вперше публіці була показана вилка, якіа потім стала RockShox RS-1.

1989

Амортизаційний винос Offroad Flex - перша доступна пересічному покупцеві США система амортизації.

Італійська компанія Ceriani конструює двокоронну вилку з блокуванням. Сталева пружина і демпфер розташовані в рульовій трубі.

RockShox здружується з Dia-Compe. Dia-Compe знаходить гроші і збирає вилки, тим самим допомагаючи RockShox вийти на ринок.

RockShox RS-1 стає доступною публіці за ціною $ 350. У цієї вилки - 25.4 мм сталеві ноги, що складаються з 2х частин алюмінієві штани. Рульова труба і ноги - одне ціле. Повітряна пружина, гідравлічний демпфер (відкрита масляна ванна) зі "статичним блокуванням". Тобто невеликі удари вилка погано обробляла, але зате дозволяла XC - райдерам уникати енерговтрат.

1990

Даг Бредбері (Doug Bradbury) сконструював першу вилку Manitou. З ходом було не густо - 3.8 см, важила вилка близько 3х фунтів, і була набита еластомерами. Після літа, протягом якого проводилися тести, Даг зробив 1 200 вилок у своєму гаражі і почав продавати їх за $ 400. У вилки були 28.6 мм сталеві ноги, алюмінієві штани, алюмінієва ж горила, виступаючі затискачі колеса, глухо з'єднана рульова трубу з ногами і еластомерна начинка.

Ринкова версія цієї вилки була пристосована для стандартної осі переднього колеса і мала відстань між дроаутами 100мм, в той час як вилки, продавані з рамами Manitou, мали цю саму відстань в 115 мм.

AheadSet (зовнішній винос, що одягається на трубу) побачив світ. Це позбавило конструкторів від однозначної необхідності використання сталевих рульових труб.

1991

Компанія Scott презентувала UniShock. Це була примітивна по суті вилка: пряма корона, сталеві ноги і алюмінієві штани, які не були зігнуті - дропаути були просто знизу. Усередині вилки були пружини, а демпфування здійснювалося завдяки тертю ніг об поліуретановий сальник. Діаметр ніг = 25.4 мм. Вилка продавалася за ціною $ 245 і була дешевою альтернативою RockShox і Manitou. До того ж, незважаючи на рудиментарну конструкцію, на цій вилці за допомогою Ruthie Matthes був виграний Чемпіонат Світу. У 1996 році деякі моделі UniShock були відкликані через можливе руйнування корони.

Компанія Amp показує прототип багатоважельної передньої вилки. У неї - сталеві ноги, вага 2.5 фунта і 5 см. ходу.

У пошуках більшого ходу, Boulder Bicycles об'єднують вилку RS з Action-Tec - в результаті виходить 4 дюйми ходу.

Philippe Perakis виграє Mammoth Kamikaze DH на безаналоговому двохпідвісі компанії Clio. Вилка ATZ має незвичайну конструкцію, еластомер розташовується знизу під віссю. Також на байку є віддалене блокування обох підвісок.

Action-Tec представила вилки Pro Action. Вся начинка була запхана в 1 1 \ 4 рульову трубу.

"Амортизаційна втулка" від Isolator обіцяє 1/8 дюйма ходу. На щастя, не прижилося)

Згодом відома своїми шоломами фірма Cratoni створила вилку з повітряною пружиною і масляним демпфером. За назвою не стали далеко ходити - назвали "Rock Soft"

Marzocchi вступає в гру з вилкою Star. Її вважають довгохідною - 2.2 дюйми. З повітряною пружиною і масляним демпфером вона дуже нагадує популярну RockShox RS-1. Діаметр ніг - 25.4 мм.

Компанія Answer Products ліцензує вилку Manitou у Дага Бредбері і починає її виробництво. У дизайн і конструкцію півнів вносяться невеликі коректування, у результаті чого роздрібна ціна падає до 380 доларів.

Mountain Cycle створює вилки Suspender. Вони поставляються з дисковим гальмом Mountain Cycle, і втулкою під вставну 12mm вісь. На прототипі вилки ноги були алюмінієві, на серійних вилках - сталеві. Вилка була наймасивнішою на той момент - діаметр ніг 28.6. Всередині були еластомери, хід вилки - 2.5 дюйми. Коштувала вилка (разом з втулкою і дисковим гальмом) 450 доларів.

Англійська компанія Pace показала вилку з карбоновими деталями, виступаючими вперед півнями і втулкою під вставну вісь. До того ж, у вилки корона і кріплення для гальм перебували зі зворотного боку ніг.

RockShox виробляє кілька спеціальних вилок для Грега Ле Монд (Greg LeMond) і Team Z для використання на Paris-Roubaix. Це були перші вилки від RS, у яких були магнієві штани і зовнішнє регулювання стиснення.

Mert Lawwill показав громадськості вилку власної конструкції - Leader. Ця вилка з підвіскою мала повітряно-масляну систему амортизації. Амортизатор, як неважко здогадатися, знаходився зовні перед головною трубою. Її три дюйми ходу здавалися всім зайвими - мовляв, надто багато. Аналогічно MC, вилка була розрахована тільки на роботу з дисковими гальмами. Втім, пізніше з'явилася версія під кантелівери - але вона була функціонально гіршою. Вилка продавалася за $ 390 - всього на 5 доларів дорожче набагато простішої Manitou.

Компанія Monolith починає продаж вилок під назвою Rebound. У вилки - багатоважільна система і амортизатор зовні перед головною трубою. Хід вилки 1 3/4 дюйма, а ціна - $ 450.

Італійська фірм Spring випускає пружинно - масляну вилку, регулювання і блокування якої здійснюється за допомогою встановлюваного на раму насоса.

1992

Компанія RockShox представляє вилки Mag 20 і Mag 30. Вперше в серійних вилках використовується магнієвий сплав. У цієї вилки - нова корона з незмінною рульовою трубою і нова алюмінієва горила. У Mag 20 - зовнішнє регулювання стиснення, від м'якого стану - до повного блокування. До того ж, вилка на половину фунта легше, ніж RS - 1. Пізніше 21 000 вилок буде відкликана - корона виявилася ненадійною. На цій вилці Gilber Duclos-Lassalle виграє все той же Paris-Roubaix.

Joe Murray і Кona роблять ще одну вилку з амортизатором перед рульовою трубою. У цієї еластомірної вилки підвищена в порівнянні з аналогами торсіонна стійкість. Вилку називають Future Shock, пізніше назву змінюють на Z-Link.

Компанія Merlin створює титанову мультиричажну вилку, конструктором якої виступає Bob Girvin.

Manitou збільшує хід своєї вилки до двох дюймів.

Ден Ханебрінк (Dan Hanebrink) створює свою першу вилку. Це повітряна вилка без демпфера, з пружиною, суміщеною з рульовою трубою. Вилка нагадує вироби Action-Tec і Cannondale. Ханебрінк пропонує ці вилки для будь-якого розміру рульових.

Cannondale створює першу вилку HeadShok, яка замінює Girvin Flex-Stem на байку EST. Подібно Action-Tec, у вилки жорсткі пера і амортизуючий механізм знаходиться всередині рульової труби. З цього моменту у Cannondale рульова труба збільшеного діаметра. У вилки - повітряна пружина і блокування.

На замовлення Specialized, RockShox виробляє вилку під назвою Future Shock. За винятком деяких косметичних змін, вилка нічим не відрізняється від звичайних вилок RS. У 1994 році 12 500 вилок відкликають - унаслідок того, що ноги можуть відвалитися від корони.

Дизайнер вилки Scott UniShock Кларк Кент (Clark Kent) створює перевернуту вилку з титану. У вилки 2 дюйми ходу і 2 горили.

Marzocchi представляє XC 300. У вилки - система з незалежним плаваючим поршнем. У вилки - триступеневе демпфування і дуже агресивний вид.

Cycle Designs представляють вилку Schack - це двухкоронна вилка з еластомерами, що має 2 дюйми ходу.

Виробник труб для рам, компанія Tange, виходить на ринок амортизаційних вилок з серією пружинно-еластомерних вилок "Struts"

Girvin створює двухкоронну вилку з двома дюймами ходу. До того ж, зверху встановлений амортизаційний винос. Вилку так і не стали продавати. Тим не менш, через кілька місяців компанія представила мультиричажну вилку Vector.

Компанія Crosstrac випустила двохпідвіс з вилкою власної конструкції. У вилки - 4 дюйми ходу.

Новачок на ринку - вилка "Huntington Cycles RST 300". Пружини, масло і ціна - $ 200. Пізніше назву фірми скоротили до RST.

Найбільший виробник амортизаторів для мотоциклів, компанія Showa, почала робити повітряно-масляні вилки для компанії Trek.

1993

Halson Designs вилку під назвою Inversion. Це перевернута однокоронна вилка зі зварною трубчастою короною, пружинами і еластомерами, мала одну незвичайну властивість. Знизу від півнів вгору йшли кріплення для гальма. Завдяки наявності паза у верхній (нерухомій щодо байка) частини вилки, через який і проходив кріплення, ставало можливим використання ободного гальма. Подальша версія вилки мала повітряний демпфер. Незважаючи на потужну конструкцію, по роботі вилка поступалася і RS, і Manitou. Але цінність вилки для історії була в тому, що вперше еластомери були насаджені на металеву вісь. І RS, і Manitou підхопили цю ідею - проте, після серії юридичних розборок, були змушені це нововведення ліцензувати.

Manitou створює свою другу вилку - Manitou II. У вилки - зовнішні регулювання попереднього навантаження, довші ноги (для підвищення жорсткості вилки), коротка і жорстка кована горила, набірна ковбаска з 3-х еластомерів, запресована рульова труба, полегшена корона і хромомолібденові ноги з баттінгом. Хід збільшений до 2х дюймів. 1000 вилок Manitou II і M-Sports пізніше будуть відкликані з-за можливого руйнування корони.

RockShox, припинивши співпрацю з Dia-Compe, представляє нову вилку - Mag-21. У неї нова кована горила, що викликало підвищення жорсткості в порівнянні з Mag 20. У нової вилки - плавний відскок, з'явилася негативна пружина. Вилка стала краще обробляти дрібні нерівності. Хід збільшений до 2.5 дюйма, щоб вилка краще підходила для установки на двопідвіси, яких ставало все більше.

Ще одна новинка від RockShox - дешева вилка Quadra. Вилка коштувала 250 доларів і зовні була схожа на Mag 21, але всередині вона була простіша - 6-и дюймовий еластомер з кожного боку. Ноги вперше були запресовані в корону. Це легше і жорсткіше - тому більшість виробників пізніше починають робити так само.

Компанія Bitubo представляє серію вилок з карбоновими коронами і цільними карбоновими штанами.

Компанія Pro Forx створює даунхильну на ті часи вилку під назвою LT. Штани вилки заходять нижче півнів, всередині - пружина і еластомер. Хід - 3 дюйми.

Cannondale представляє байк Pong (Китаєць). Велосипед терпить фіаско - однонога вилка з'явилася раніше часу. Хоча прототипи подібних вилок є у USE і Strata - Cannondale це перша фірма, яка представила публіці одноногу вилку.

1994

Новинка від RS - Mag-21 SL Ti. Це перша вилка RockShox c алюмінієвими ногами. Крім цього, у вилки алюмінієва ж рульова труба і титанові деталі. Хід регулюється від 2 до 2.5 дюймів. Продається вилка за запаморочливу суму в 650 доларів.

Виступаючий за Sunn Francois Gachet виграє Чемпіонат Світу з DH'94 на вилці Sunn Chaos. Це однокоронна вилка під вставну вісь 25 мм. Всередині - гідравлічний демпфер, повітряна пружина і три дюйми ходу. Вилки Sunn будуть домінувати на чемпіонаті світу протягом кількох наступних сезонів - на них ганяють Nicolas Vouilloz, Anne-Caroline Chausson, Christophe Dupouey і Miguel Martinez.

Mr. Dirt представляє вилку PBF. Це перевернута двокоронка з чотирма дюймами ходу, вставною віссю і відкритою масляною ванною. Серед доступних регулювань - стиснення і відскок.

Manitou III - перша крупносерійна вилка з алюмінієвими ногами. Батовані труби для них робить компанія Істон (Easton). Регулювання попереднього навантаження (прелоада) зайняли своє звичне нам місце зверху. Набір із шести еластомерів містився всередині ніг, в той час як у минулої моделі еластомери перебували нижче рівня ніг. До того ж, вилка була сконструйована таким чином, що для заміни пружини тепер не потрібно розбирати її цілком. Хід вилки регулювався - 2 або 2.5 дюйма - шляхом виймання проставки усередині вилки.

Marzocchi відкликає 7,000 своїх вилок через можливе руйнування корони

1995

RockShox представляє нову модель - вилку Judy. Усередині вилки - 6 еластомерів (Micro Cellular Urethane) і змінний (з зовнішнім регулюванням) гідравлічний картридж, зроблений з пластику. Хід був змінним: 2, 2.4 або 2.9 дюйма. Ноги погладшали до 28.6 мм. Штани стали ширшими, півні - більш виступаючими. 2 нових яскравих кольори - Judy yellow і Judy red - почали революцію в плані зовнішнього вигляду вилок.

Поява Judy викликала повальну тенденцію апгрейда. Замість рідних ненадійних картриджів Risse Racing і White Brothers почали робити алюмінієві. Змінні пружини почали робити Speed Springs, Dirt Works, White Brothers і Englund. Інші фірми пропонували фрезеровані корони, карбонові і алюмінієві горили, двокоронні комплекти, зовнішні регулювання для відскоку і навіть цілісні карбонові штани.

Arlo Englund створює вбудований гідравлічний демпфер для вилок Manitou 3 та Manitou 4, що забезпечує цим вилках роботу, схожу на роботу Judy.

Specialized представляє кастомний Judy власного виробництва. Вилка FSX поєднує в собі начинку Judy, карбонові штани і фрезовану горилу.

Мотогігант Showa намагається повернутися на вело-ринок. Для цього створюється вилка з карбоновими ногами, але вона так ніколи і не стала вироблятися серійно.

Amp пропонує для свого багатоважеля вилки змінні карбонові ноги.

Manitou представляє свою новинку - EFC. Ідея така - оскільки з підвищенням ходу вилок застосування еластомерів при стисненні і відскоку не забезпечує прийнятної роботи, Manitou починає використовувати еластомери тільки на стиск, а для якісного відскоку застосовується гідравлічний картридж з зовнішньім регулюванням. У модифікації EFC DH - півні під вставну вісь.

1996

Нова вилка від Manitou під назвою Mach 5 поєднує в собі начинку EFC і штани з магнієвого сплаву. Штани вставляються в горилу. Вперше для Manitou в цій вилці застосовуються MCU. Через кілька місяців, Manitou створює обмежену серію двокоронних вилок для DH. У них 5 дюймів ходу, які можна збільшити до 6. У вилці стоять повністю регульовані гідравлічні картриджі для відскоку і стиснення. Півні розраховані на 20 мм вісь довжиною 110 мм. Пізніше вони будуть доопрацьовані під прийнятий всіма виробниками стандарт 20 на 100 мм. 69 000 вилок Mach 5 пізніше будуть відкликані через можливе руйнування півнів.

Нова вилка від Cannondale - HeadShok Moto - виходить у світ. Це перевернута двокоронка з півнями під вставну вісь, розрахована на використання тільки дискових гальм. Всередині у вилки - повітряна пружина і гідравлічний картридж. Хід вилки - 4.5 дюйми.

Hanebrink конструює свою першу вилку для DH. Це перевернута двокоронка, діаметр верхніх ніг - 51 мм, нижніх - 44 мм. Всередині у вилки - картридж White Brothers в одній нозі і пружина в іншій. Хід - 6 дюймів.

У нової вилки від RockShox - Judy SL - ноги запресовані в корону для економії ваги. У ще однієї новинки - Judy DH - цілих 2 картриджа - один для відскоку, другий - для стиснення.

Mr. Dirt представляє вилку Fat (жир). Це перевернута двокоронка, діаметр верхніх ніг - 44 мм, нижніх - 32 мм. У вилки відкрита ванна і пружини. Хід регулюється, і становить 4, 5 або 6 дюймів.

Компанія Foes створює свою вилку F1. Це перевернута двокоронка, діаметр нижніх ніг - 30 мм. У вилки відкрита ванна з незалежним плаваючим поршнем і сталеві пружини з повітряною підтримкою. Хід змінюється - 4, 4.5 або 5 дюймів.

120 вилок Girvin CL відкликані. Причина - карбонові ноги виявилися дуже ненадійними.

1997

Все сімейство вилок RS JUDY отримало цільні магнієві штани і алюмінієві картриджі. У вилках застосовується нова система амортизації, Type 2: 4х дюймовий MCU поєднується з 2х дюймової пружиною. JUDY DH отримує сталеві ноги замість алюмінієвих, JUDY SL комплектується зовнішньім регулюванням відскоку. З'являється нова вилка, DH0. Це двокоронна вилка з чотирма дюймами ходу, розрахована на роботу з дисковим гальмом і вставною віссю. Застаріла вилка Quadra замінюється вилкою Indy, яка має цілісні штани.

Marzocchi представляє сімейство вилок Bomber. У всіх вилок - 30 мм ноги, що кріпляться на болтах, штани що складаються з трьох частин, сталеві пружини і масляна ванна. У однокоронки Z1 - 4 дюйми ходу і кріплення під дискові гальма.

RST представляє однокоронну вилку Mozo Pro 4.5. Як випливає з назви, у неї 4.5 дюйма ходу.

Bullet Brothers представляє недорогу даунхілльную вилку - 800-доларовий ZZYZX. Розроблена Деном Ханебрінком двокоронна вилка має ноги товщиною 44 мм, сталеві пружини, гідравлічний картридж, й кріплення для всіх типів гальм. Завдяки вдалій конструкції, півні у виделки були змінні. Можна було вибрати звичайні або по 20 мм вісь. Незважаючи на шалену популярність вилки, компанія незабаром стає банкрутом через погане управління. Пізніше ця вилка випускається компанією ATC Racing під назвою Terrex Z-6. Вартість оновленої версії вилки - $ 599

White Brothers представляє нову лінійку вилок. У них 32мм алюмінієві ноги, що складаються з 3х шматків (все на болтах!) Алюмінієві штани, магнієва горила, пружини і картридж. У однокоронних вилок - порожнисті коробчаті корони, а вилка SC90 має кріплення під дискове гальмо. З двокоронних вилок одна - перевернута, має 6 дюймів ходу, півні під вставну вісь і може працювати тільки з дисковим гальмом. Інша вилка - звичайного типу - мала півні під звичайну вісь, кріплення під дискові гальма і мала 4.3 дюйма ходу.

Топові XC-вилки від Manitou комплектуються титановими пружинами.

Вилка FAT від Mr. Dirt покращена - тепер її хід сягає восьми (!) Дюймів!

1998

RST починає виробництво вилки XXL, це перевернута двокоронка для DH, що має 6 дюймів ходу, сталеві пружини і відкриту ванну. Ще одна двухкоронка від RST - Hi-5. Пізніше 3 300 таких вилок будуть відкликані з-за можливої поломки.

RockShox представляє SID. Розроблений на базі Judy, SID має повітряну пружину, коробчату корону і масляну ванну. У цієї вилки - цілих 6 (!) Регулювань. Після багатьох років розробки, публіці показують Boxxer DH, двокоронну вилку з відкритою масляною ванною (HydraCoil). У вилки - 6 дюймів ходу і 32 мм ноги. Також RS починає продаж ще однієї двокоронки - Judy XL. Всі вилки сімейства Judy отримують кріплення під дискові гальма. Після п'яти років виробництва припиняються продажі вилки Mag - 21.

K2 представляє Smart Fork. За словами представників компанії, налаштування відскоку може змінюватися раз на 1 тисячну секунди. Незважаючи на всю крутість технології, на ділі її відмінність від звичайної роботи вилки майже не помітна, і в 2001 році ця технологія зникає повністю.

Hanebrink збільшує хід своєї DH вилки до семи дюймів.

Manitou розробляє нову систему - Twin Piston Chamber (TPC). У неї - роздільні, незалежно регульовані поршні для стиснення і відскоку в одній нозі, і пружина - в іншій нозі. Лінія нових вилок X-Vert отримує 30 мм ноги. У топової вилки The X-Vert Ti DH - карбонові штани і горила. У вилки - кріплення під диски і 5.9 дюймів ходу. Найдешевша вилка - це Spider, на якій вперше для Manitou було застосовано 2 технології - запресовані ноги і цільні штани. Нова двокоронка для фрірайду - X-Vert R.

Risse, крім амортизаторів, почала робити і вилки. Однокоронка Roxxxy мала 32 мм ноги, півні стандарту 20x120 мм, сталеві пружини і гідравлічний картридж. Хід вилки регулювався - 2.5, 3 або 4 дюйма. Вилка Champ - перевернута двокоронка - також мала півні під 20x120 стандарт, ноги товщиною 36 мм і відкриту масляну ванну. Хід вилки - 6 дюймів.

Cannondale створює Moto FR, двокоронну вилку з ходом 4 дюйми. Вилка розрахована під стандартну вісь і мала кріплення під диск. На думку багатьох, це була найжахливіша за своїм виглядом вилка, яка коли-небудь побачила світ.

1999 Manitou представляє однокоронну вилку X-Vert для конкуренції з Marzocchi Z1. SX Сarbon отримала карбонову горилу і порожнисту корону. Всі вилки серії SX стали виготовлятися з запресованими ногами, і більшість - з цільними ногами з магнієвого сплаву. Також, для кращого догляду за вилкою, представлена система змазки MicroLube. Більшість вилок Manitou отримала кріплення під дискові гальма. Хід вилки X-Vert DH був збільшений до 6.2 дюйма.

RockShox починає використовувати Dual-Air - незалежно регульовані позитивну і негативну пружину. І все це - в одному картриджі! Ще одна новинка - Однокоронка з ходом 4 дюйми, Judy 100. Лінія вилок Indy знімається виробництва, замість неї - Jett.

Marzocchi об'єднує відкриту масляну ванну і повітряну пружину в технології SuperFly. Однокоронка Z1 тепер доступна з 5 дюймами ходу. З'являється ексцентрикове кріплення для осі 20x110 - QR-20. З'являється вилка Monster Triple. У неї 40 мм ноги і 7 дюймів ходу

Hanebrink збільшує хід своєї вилки до 8 дюймів.

Foes збільшує хід вилки F-1 до 6.5 дюймів.

Risse представляє нову дешеву вилку для DH. Вилка Trixxxy - перевернута двокоронна вилка з півнями 20x120 мм, зовнішніми регулюваннями відскоку і стиснення. У вилки 6 дюймів ходу, і разом з втулкою і дисковим гідравлічним гальмом Hayes вона продається за 795 доларів. Хід топової DH вилки Champ збільшений до семи дюймів.

2000

Manitou створює свою першу повітряну вилку, MARS. На деяких вилках встановлена система TPC. Припиняється виробництво вилки Spyder. Вилка Millennium - перша однокоронна вилка Manitou з п'ятьма дюймами ходу. X-Vert DH отримує 7 дюймів ходу. Пізніше, деякі вилки MARS і X-Vert будуть відкликані через неякісне з'єднання рульової труби і корони.

RockShox представляє систему HydraAir - поєднання відкритої масляної ванни і повітряної пружини. Нова система All Travel дає можливість легко міняти хід вилки: 2.5, 3 і 4 дюйми. Всі вилки Judy отримують відкриту масляну ванну. Хід вилки Boxxer збільшений до 7 дюймів. Також, починається розробка повітряної вилки з ходом 4 дюйми. До кінця року 220 тисяч (!) Дешевих вилок будуть відкликані.

Marzocchi починає робити запресовані ноги і магнієві горили на деяких моделях. Лінійка повітряних вилок тепер включає в себе вилку з ходом 4 дюйми.

В останній рік виробництва вилка FAT від компанії Mr. Dirt отримує начинку з незалежним плаваючим поршнем.

Cannondale представляє Lefty - одноногий двокоронну перевернуту вилку, розраховану на роботу тільки з дисковим гальмом.

Хід DH вилки Hanebrink збільшується до 9 дюймів.

2001

Manitou представила опцію No-Boss - тобто, відсутність кріплення під ободні гальма. Компанія розробляє повітряну вилку з ходом 4 дюйми.

Marzocchi представляє вилку RAC - однокоронну перевернуту вилку з цільними карбоновими штанами. З'являється система ECC (Extension Control Cartridge), що дозволяє заблокувати вилку в будь-якому положенні. Система QR20 вдосконалена - тепер вісь кріпиться надійніше. Новинка одержала назву QR20plus. Всі однокоронні вилки отримали запресовані ноги і запресовану горилу, у більшості вилок вона зроблена з магнію. Нова двокоронка для DH - Shiver - це вилка перевернутого типу, що має 7.5 дюймів ходу і 35 мм ноги. Стала доступна повітряна вилка з ходом 5 дюймів.

Топова версія вилки Lefty від Cannondale має карбонову верхню ногу, титанову вісь і віддалене електронне блокування.

Hanebrink представив 2 нові вилки для DH - одна з ходом 12 дюймів, друга - з ходом від 8 до 10 дюймів.

Компанія RockShox почала виробництво серії однокоронних вилок Psylo. У них 30 мм ноги і - опціонально - ексцентрикове кріплення під вісь 20 мм. Всередині - незалежно регульовані поршні для стиснення і відскоку в одній нозі, і пружина в іншій. Система Vari-Adjust дозволяє змінювати хід від 3х до 5и дюймів.

Risse виготовляє кастомну вилку Big Foot для Джошуа Бендера (Joshua Bender). У цієї вилки - 13 (!) Дюймів ходу.

2002

Manitou представила вилку Black. У неї - цілісні ноги з горилою з тильного боку і регульований зовні хід. Стають доступними перевернуті вилки серії Dorado - DH (двухкоронка) і SC (однокоронка). В них карбонові верхні ноги, і шестигранна вставна вісьдля збільшення жорсткості . Всі вилки доступні у версії No-Boss.

http://www.bike-pro.kiev.ua/nauka/vilka/