Тема: Їзда на колесі  (Прочитано 6717 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 25.06.2010, 10:12:02 »
Їзда на колесі

Багато поколінь велотуристів придумували різні способи, як скоротити час, за який велосипедист проїжджає ту чи іншу відстань. Одна з таких хитрощів називається "їздою на колесі". Суть ідеї проста: знизити опір повітря, ховаючись за широкою спиною товариша. Це дозволить їхати швидше, і як наслідок, швидше з велосипеда злізти. Розглянемо їзду на колесі з різних сторін.


Їзда на колесі, погляд ззовні.

Якщо подивитися на групу товаришів які їдуть на колесі, то перед очима постає наступна картина. Велосипедисти шикуються в ряд і тримають відстань один від одного від 10-20 до 50 см, якщо рахувати від заднього колеса того, хто спереду, до переднього колеса того, хто ззаду. Чим менша відстань між байкерами, тим менший опір повітря, тим легше тримати високу швидкість. З іншого боку, чим менша відстань, тим злагодженішою повинна бути робота всього колективу! Що встигне зробити задній байкер, маючи запас у 10 см від переднього, у разі екстреного гальмування або повороту? Відповідь єдина: врізатися в того, хто спереду, паралельно створюючи завал з тих, хто ззаду!

Їзда на колесі буває "центристською", "лівою" і "правою". "Центристська", це коли колесо заднього йде на одній лінії з колесом переднього. Застосовується при лобовому вітрі або в безвітря. Якщо вітер дме не строго спереду, а має бічну складову, то задній байкер зміщується щодо переднього. Поперечний зсув також невеликий - 5-20 см.

 
Стратегія їзди на колесі.

Очолює групу, як правило, людина, яка здатна на подвиг швидкої їзди, і має досвід їзди в якості лідера. Що для цього треба вміти?
1.Їхати рівномірно, без ривків, педалювати рівномірно. Зокрема, лідер повинен продовжувати крутити педалі і на спусках!
2.Їхати, розумно вибираючи траєкторію. Добре, коли дорога пряма і без вибоїн. Тоді траєкторія буде прямою лінією. А якщо ви рухаєтеся по звичайному шосе? Лідер повинен заздалегідь бачити ями і плавно їх обходити, відводячи за собою народ.
3.Вміти приймати на дорозі рішення, з урахуванням їх можливих наслідків. Скажімо, веде лідер групу зі швидкістю 26 км / год, а тут йому під колеса кидається собака. Що робити? Гальмувати? Вся група завалиться. Вильнути? Знову завал! Переїхати собаку? Завал, так як вона погасить швидкість байка, і задні все одно заляжуть у спину лідера. Одним словом, щоб не робив передній байкер, все скінчиться завалом. Так ось, лідер повинен вміти знайти вихід і уникнути завалу, навіть якщо перед ним на дорогу вискочить не собака, а бетонна стіна!
4.Вести себе на дорозі передбачувано для інших. Це важливо психологічно, коли лідер однаково проходить перешкоди. Група звикає і їй легше їхати.
5.Крім того, лідер повинен попереджати їдучих позаду про свої маневри і про вибоїни/скло/... на дорозі. Ще добре, коли передній байкер широкоплечий і високий, тоді за його спиною їхати куди як комфортніше!
 
Людина, яка їде за лідером, теж повинна бути не новачком, особливо, якщо вона не остання у групі. Які у нього є проблеми? Триматися за колесом на мінімально можливій відстані, рухатися без ривків і виляння, а також реагувати на маневри лідера, передаючи інформацію про них тим, хто ззаду. Їхати на колесі, звичайно, значно легше фізично, але треба постійно стежити за лідером і його сигналами! Їдучим позаду не видно ні ями, ні поворота ...

Найнеприємніше, що буває в колоні - це врізатися в колесо того, хто спереду, або, що буває значно частіше, торкнутися його колеса як би збоку. Часто це призводить до падіння врізавшогося байкера, і, відповідно, до завалу. Порада тут одна: якщо торкання відбулося, постарайтеся відхилитися в протилежну сторону! Тобто, припустимо, ви торкаєтеся правою стороною свого переднього колеса, заднього колеса лідера. Постарайтеся відхилитися вліво! Якщо заходів не вжити, то падіння буде в праву сторону (бік торкання).

 Здавалося б, рівномірно їхати за лідером просто, якщо лідер їде рівномірно. А вот і ні! Якщо ви постійно змінюєте відстань до лідера, навіть у межах 5-10 см, то це добре відчувається наступними у групі! Вони починають підлаштовуватися під вас, і в результаті виникає резонанс: ви відстали на 5 см, той, хто за вами - на 10 і так далі. Ви набрали 5 см, всі по ланцюжку взялися відігравати сантиметри. Це не трагедія, але і "не є добре".

Їзда на колесі може бути рекомендована тільки злагодженій групі, в якій всі впевнені в собі і товаришах. Адже по суті, коли ви за кимось їдете, то ви цілком знаходитесь в його владі! Якщо людина зробить дурницю - ви навіть не помітите, як опинитеся в завалі! Але воно того вартує. Якщо ви вперше в групі - займіть положення в хвості. Там, якщо ви щось зробите не так, то кількість постраждалих буде мінімальною. Почніть спочатку з дистанції в 40-50 см і поступово знижуйте її до 5-10.

Коли стаєте комусь на колесо, завжди попереджайте про це того, хто спереду! Зазвичай це робиться криком "на колесі!". Інакше, людина може вас не помітити і продовжувати їхати без урахування вашої присутності. Початок своєї кар'єри "халявщика наколісника" треба починати з їзди зі зміщенням. Їдьте не строго в колесо, а трохи правіше або лівіше. Тоді легше зробити маневр і уникнути зіткнення.

Час від часу лідера можна (і треба) міняти. Зрозуміло, що він, розсікаючи повітря, витрачає більше енергії, ніж ті, хто ззаду, і з часом, його швидкість починає падати. Тоді застосовується прийом перестроювання. Лідер звільняє місце новому претендентові: попереджає про маневр і йде вправо, потім стає в ... Теорія говорить, що стає він в положення останнього в групі. На практиці, останніми в групі їдуть новачки і слабкі байкери. Маневр виходить складніше: лідер йде попереду й стає останнім у групі тих, хто час від часу лідирує! Скажімо, їде 7 осіб, з них три лідирують по черзі. Лідер повинен заняти третє місце, що не просто: група розривається і потім змикається знову.

Коли їдеш за лідером, то передачу треба ставити на одну - дві зірки важче, ніж у нього. Так буде зручніше!

Певну складність для руху групою представляють круті підйоми і спуски. Моя порада така: не треба їздити в колесо ні круто вгору, ні круто вниз. Як правило, немає в цьому необхідності. На крутих спусках швидкість і так добре росте, а на підйомах, коли швидкість падає кілометрів до 10, виграш в опорі вітру не перекриває незручності від неможливості їхати у своєму темпі.

Так, може, і взагалі не варто звертати увагу на це небезпечне заняття?

Навичка їзди на колесі дуже важлива. І не тільки для того, щоб швидше їздити. У мене був випадок, коли я отримав травму руки під час покатушки. Мені зробили невелику операцію в лікарні міста Волосово. Вставши з операційного столу, я побачив, що до останньої електрички з Гатчини залишається 1 година 50 хвилин і 40 км. А перед цим ми вже проїхали кілометрів 80 і ще десяток пройшли по бурелому. Я хотів малодушно залишитися в Волосово, але мої друзі переконали мене їхати. Вони встали переді мною в каре - одна людина спереду і два трохи збоку, я встав в цю "коробочку" на колесо і ми долетіли до Гатчини! Я після операції ніколи не зміг би підтримувати швидкість в 27 км / год! А їхати в такому ж темпі на колесі було мені до снаги. На електричку ми встигли.

У висновку повторюся: не вмієш їздити на колесі - займай місце у хвості групи!

http://www.velostyle.com.ua/article_info.php?articles_id=24