Що впливає на накат велосипеда
Майже кожен, хто вибирав велосипед, чув слова «котить», «не котить», «накат» і т.п. Але що ж розуміють під цим терміном? Різні люди вкладають у ці слова трохи різні речі.
Одні - те, яку відстань велосипед проїде після припинення педалювання, інші - те, скільки сил потрібно витратити на подолання якогось відстані. Друге формулювання мені здається набагато кращим, тому що, включає більше важливих умов для комфортної їзди.
Отже, приймемо, що накат - це те, скільки сил потрібно витратити на подолання якоїсь відстані.
Чому це важливо - тому що від нього залежить те, як швидко ви втомлюєтеся, ваше задоволення від їзди, врешті-решт - настрій увечері після 150 км стежок та грунтових доріг по Криму і т.д.
На практиці відчути його просто. Коли ти сідаєш на велосипед, який «котить», це ясно через три оберти педалей: велосипед їде вперед легко і з мінімальним зусиллям, а після припинення педалювання ще довго котиться. Це відчуття легкості дуже яскраве, особливо, якщо пересаджуєшся з поганого велосипеда на хороший. Накат важко точно виміряти і безглуздо представляти в чисельному вигляді, можна тільки відчути - краще чи гірше, ніж у того велосипеда, на якому ви зазвичай їздите.
Отже, що ж впливає на накат велосипеда. Список в порядку ступеня впливу:
0. Діаметр колеса.
28 "(29") котить краще, ніж 26 ", що цілком природно.
1. Тиск в камерах.
Спробуй спочатку накачати по 1,5 атмосфери в обидва колеса, трохи проїхати, а потім по 4 атмосфери. Коментарі зайві.
2. Протектор покришки: його форма, ширина і опір коченню.
Найкраще котить вузька гладка гума без малюнка, найгірше - широка покришка з великими, широко розставленими злющими шипами.
3. Геометричні налаштування велосипеда.
У «тріальний» посадці - з низько опущеним сідлом і широким рульом швидко і далеко не заїдеш (або це буде дуже важко і травмонебезпечно). Ключовий момент - правильна висота сідла.
4. Опір, що виникає у механічній системі <задні зірки> - <ланцюг> - <система> - <каретка>.
Дуже сильно погіршують накат знос ходової частини, брудний і не змащений ланцюг.
5. Вага коліс.
Це елемент, який постійно штовхається тобою при їзді. Порядок важливості ваги компонентів такий: покришки> камери> обода> спиці> втулки. Чим легше - тим менше сил витрачається на розгін велосипеда. Вага цих деталей в найбільшій мірі впливає на хід велосипеда. Будь яке колесо можна представити як маховик, чим більша маса, тим вища інертність і більше зусиль треба бля підтримки його руху.
6. Якість і стан втулок коліс.
Зношені втулки змушують витрачати більше сил на рух.
8. Маса велосипеда.
Проявляється при розгоні і на підйомах. Чим крутіший і довший підйом - тим сильніше виявляється.
7. Починаючи зі швидкості 25-27 км/год, істотно починає позначатися опір повітря. Якщо вітер зустрічний - то, з 10-15 км/год.
Чим вужчий руль і нижча посадка - тим легше їхати.
9. Амортизатори можуть істотно впливати на накат в гірший бік, рідше - поліпшувати.
10. Геометрія рами.
Так, вона знаходиться на останньому місці за ступенем впливу на ходові якості серед перерахованих вище параметрів. Важлива її відповідність вашій анатомії і спрямованість на швидку їзду. На короткій рамі ефективно педалювати важко.
http://activelife.dp.ua/?p=441#more-441