Тема: Як не лоханутись при виборі базарної гуми  (Прочитано 7111 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 21.06.2010, 23:07:51 »
З чого роблять покришки

На даний момент широкого поширення набули два матеріали: гума і компаунд.
Каучук добувають шляхом коагуляції соку каучукових дерев, проте це вельми дорогий спосіб, тому набагато частіше застосовується синтетичний каучук, який за великим рахунком не особливо-то і відрізняється від натурального. А масло-бензостійку гуму можна отримати тільки з синтетичного каучуку. Гума виходить шляхом додавання в каучук наповнювача, звичайно це сажа, і подальшої вулканізації. З-за великої кількості наповнювача різко погіршуються властивості гуми, в першу чергу зносостійкість, але вартість знижується мало не в геометричній прогресії.

Як перевірити якість гумової покришки в магазині

По-перше, з дуже сильним натисненням проведіть по гумі сухим пальцем - якщо на пальці залишиться добре помітний слід, означає в цій гумі занадто багато наповнювача і жити вона буде мало і погано.
По-друге, на протекторі будь-якої покришки є безліч тоненьких "вусиків". На справді хорошій гумі такий вусик відірвати украй тяжко. Наприклад на Nokian M & G вони розтягуються приблизно в 3,5-4 рази, але відриватися не бажають - вислизають з пальців. А на не стійкій до зносу гумі такий вусик відривається легко і невимушено, навіть не витягнувшись хоч би в два раза. Зауваження: для того, щоб зробити висновок про зносостійкості гуми, потрібно спробувати відірвати 2-3 вусики з різних боків покришки, звичайно якість гуми нерівномірна.
По-третє, подивіться на загальну якість виготовлення покришки: наявність сторонніх припливів і напливів гуми, каверн, якість закладення бортіровочного шнура, кривизну самої покришки. Може бути я і не правий, але в магазині я ніколи не беру криві покришки, я вибираю ті, у яких не гнутий бортіровочний шнур, стінки покришки без "гармошки" (вельми часто бачу покришки з такими складочками). І на мій погляд, вельми дивно, що продавці починають переконувати мене в тому, що "це нормально, це все розправиться, коли накачаєш покришку". Якось не виходить розправляти криві покришки ..

Компаунди - композиції на основі різних полімерів і мономерів. У виробництві дешевші, ніж гума, а по своїх якостях, в першу чергу це опір коченню, перевершують гуму з синтетичного каучуку. Незрозуміло чому, але покришки з компаундів в 2003 році практично припинили продаватися в магазинах.

Як перевірити якість покришки з компаунда в магазині

Єдиний спосіб перевірки - спробувати відірвати кілька "вусиків" від протектора: вони повинні розтягуватися як щонайменше у 2 раза. Але дуже часто на покришках з компаунда "вусиків" немає. Тому покладіться на простий візуальний огляд на предмет кривостей стінок і неякісного закладення бортіровочного шнура. У загальному і цілому будь-яка покришка з компаунда буде краща, ніж покришка з гуми за ту ж ціну.

Як відрізнити покришки з компаунда від покришок з гуми

Відмінність, як випливає з назв - в самому матеріалі. Проведіть з силою сухим пальцем по гумовій покришці - ви дуже добре відчуєте, як гума тягнеться за пальцем. А так само провівши по покришці з компаунда ви практично не відчуєте, що матеріал тягнеться за пальцем.

Різні Приблуди в структурі покришок

Найвідоміша фіча - кевларова стрічка, що вбудовується під протектор покришки. Реально захищає від будь-яких ріжучих предметів, що валяються на дорозі. Абсолютно не захищає від колючих предметів, наприклад від цвяхів, скріпок від степлера і т.п.
Не менш відома фіча - кевларовий бортіровочний шнур. Найголовніша перевага такої покришки - її можна звернути в акуратний рулон і узяти із собою в похід. Друга перевага - така покришка помітно легша, ніж покришка із сталевим бортіровочним шнуром. Я чув якусь дивну думку з приводу того, що взимку ці покришки не можна використовувати, оскільки кевлар "гниє" .. Дивна, м'яко кажучи, думка. І неправильна, кевлар - інертний матеріал.