ТехМайданчик > Статті

педалювання стоячи - чи варто?

(1/7) > >>

teodor4ik:
Copyright © 1998, 2008 Sheldon Brown

Спірне питання
Питання про правильну техніку є джерелом спорів. Я вважаю, ці суперечки виникли в результаті схильності велосипедистів, які практикують особливий вид велосипедів. Не думаю що те що добре в якомусь виді, стосується всіх велосипедистів. Зокрема, я вважаю, що багато поганих порад прийшло від велосипедистів-гонщиків, які вважали, що методи, які допоможуть виграти перегони повинні бути оптимальними для всіх велосипедистів.
Ця стаття не спрямована на гонщиків, які іноді, з тактичних міркувань, повинні ненадовго рвонути, навіть на шкоду ефективності (так само, як водій гоночного автомобіля може іноді загнати в "червону зону" автомобільний двигун.) Крім того, не стосується позашляхових велосипедистів, які повинні займатися питаннями тяги для технічного сходження на складних поверхнях.

Швидше, ця стаття призначена для загального велосипедиста, туриста, матрасника, покатушечника і т.д., які хотіли б отримати задоволення від їзди, не витрачаючи зря свої зусилля, ефективно використовуючи свою енергію і сили.


Сидіти чи стояти?
На моє переконання багато велосипедистів стоять на педалях набагато частіше, ніж варто було б. Я часто говорив: "Якщо ви замітили що постійно встаєте щоби прискорюватися, на рівному місці, це ознака того, що ваша передача або занадто висока, або ваше сідло занадто низько.
 
Педалювання стоячи дозволяє прикласти більше зусилля до педалей, ніж це можливо сидячи, тому що ви можете перемістити всю вагу на потрібну педаль, і, більше того, потягнувши вгору кермо, ви можете натиснути на педаль з силою більшою ніж ваш вага ... але чи це добре?

Силове педалювання сильно напружує суглоби і велосипед, і, звичайно, вимагає зусиль, які не можуть прикладатись постійно. Поки ви не набудете надзвичайно хорошої форми, у вас також буде спостерігатись тенденція до розхитування ровера з боку в бік, що є марною тратою енергії. Додаткова нагрузка також піде на згинання багатьох частин велосипеда, а енергія, необхідна для цього згинання як правило, не повернеться, коли частини випрямляться назад.

Ці крайнощі також значно збільшують ризик пошкодження ровера. Якщо педалі, рукоятка, ланцюг, руль чи винос розлетяться від цих надмірних напружень (цілком реальна можливість), ви майже напевно постраждаєте і зазнаєте травми в результаті аварії. 
Навіть простий пропуск зуба чи зліт ланцюга може кинути вас на землю, коли ви прикладаєте всю вагу на одну педаль. Ви ніколи не повинні вставати на педалі велосипеда, що ви не знаєте в якому він технічному стані!

Педалювання стоячи не робить вас швидшим, за винятком дуже коротких термінів. На довгих прогулянках, це може серйозно загальмувати вас, в середньому, тому що якщо ви витрачаєте багато енергії, стоячи на початку поїздки, ви набагато повільніше, фінішуєте ніж коли проїдетесь стабільно.

Ваша передача занадто висока
Коли ви їдете на одношвидкісному або фіксованому велосипеді, ваша передача повинна бути компромісною. Вона буде заповільною для швидкої їзди, і затяжкою для повільної. Для компенсації зависокої передачі ви часто будете змушені вставати для прискорення після зупинки чи при підйомі вгору. Зрештою щоби цього уникнути і біли розроблені передачі. Коли ви їдете на багатошвидкісному велосипеді, вам лише необхідно вибрати передачу яка дозволяє ефективно педалювати сидячи, з каденсом десь приблизно 60-100 оборотів в хвилину.


Ваш Сідло встановлено занизько (див. регулювання сідла)
В дуже значна частини користувачів велосипеда сідла встановлено занадто низько. Це зазвичай результат корегування висоти сідла по відношенню до землі, а не до педалей.
Це не просто марнотратство енергії. Одна з основних причин травм колін велосипедистів це занизько опущене сідло. 
Тобто, дві основних причини проблем з колінами: занадто низькі сідла і занадто високі передачі, це ті ж самі речі, які заохочують надмірно стояти.

Коли варто стояти?
Іноді це просто кайф, відчуваючи себе в силі, встати і рвонути на максимальній швидкості, і немає нічого поганого в цьому час від часу, якщо ви в хорошій формі, і якщо ваш велосипед знаходиться у відмінному стані.
На довгих прогулянках можна деколи привставати щоби трохи розгрузити і розслабити зад, хоча така потреба тоже може бути признаком проблем з сідлом. Подивіться мою статтю про сідла, вона може допомогти!

Стечкин:
ымхо неправда.
1. привставати на педалі варто навіть на спусках, особливо по поганих  (наших) дорогах
2. педалювання стоячи дозволяє раціонально використовувати вагу власного тіла, тобто коли срака на сідлі, мускули ніг задіяні,  щоб ту сраку перевезти, тобто вага сраки є мертвим тягарем, який тре перевозити. коли срака відірвана від сідла, її вага задіяна для перевезення, тобто виконує корисну функцію.
3. і взагалі, хто сказав, що вставши з седла тре щосили тиснути на педалі, ще і руль на себе тягти? той хто вел в дєбіляторі бачив! реально просто встаєш на педалі і переносиш вагу тіла з одної ноги на іншу, практично не напружуючи мязи ніг, а вел сам котить :)
4. а жобись не пошкодити вел і жобись він не зношувався, тре вел з хати не виносити, а замість шоб ним їздити, краще статті для інтернета писати, в яких пояснювати глупим роверистам, як правильно їздити .....
5. а саме краще на цю тему говорити з Пєрдєєм Кагановичем, той все знає і навіть ровера не має

teodor4ik:

--- Цитата: Стечкин від 01.06.2010, 10:35:41 ---ымхо неправда.
1. привставати на педалі варто навіть на спусках, особливо по поганих  (наших) дорогах

--- End quote ---
якшо ти прочитав статтю про сідла там так і радять... :P

--- Цитата: Стечкин від 01.06.2010, 10:35:41 ---2. педалювання стоячи дозволяє раціонально використовувати вагу власного тіла, тобто коли срака на сідлі, мускули ніг задіяні,  щоб ту сраку перевезти, тобто вага сраки є мертвим тягарем, який тре перевозити. коли срака відірвана від сідла, її вага задіяна для перевезення, тобто виконує корисну функцію.

--- End quote ---
але якшо твоя срака не на сідлі, то при кожному півоберті ти мусиш її піднімати(разом з рештою себе), в сідлі ти піднімаєш тільки ноги.
тобто якшо ти зробиш 100 обертів(200півобертів) стоячи при довжині шатуна 170мм (взагалом 340) ти проїдеш при передаточному числі 3 (42/14) 2,10*3*100=630м, а по факту піднімешся на 200 сходинок висотою 34 см ітого 68м (23й поверх)... шо легше проїхати на розслабоні 630 м чи піднятись пішки на 23й поверх???

--- Цитата: Стечкин від 01.06.2010, 10:35:41 ---3. і взагалі, хто сказав, що вставши з седла тре щосили тиснути на педалі, ще і руль на себе тягти? той хто вел в дєбіляторі бачив! реально просто встаєш на педалі і переносиш вагу тіла з одної ноги на іншу, практично не напружуючи мязи ніг, а вел сам котить :)

--- End quote ---
не ти просто вилазиш на сходинку висотою в шатуни
Дописано : 01.06.2010, 11:18:49
--- Цитата: Стечкин від 01.06.2010, 10:35:41 ---4. а жобись не пошкодити вел і жобись він не зношувався, тре вел з хати не виносити, а замість шоб ним їздити, краще статті для інтернета писати, в яких пояснювати глупим роверистам, як правильно їздити .....

--- End quote ---
автор статті не злазить з ровера з 60якогось року, то вже боробатий дядько який реально знає про шо пише

--- Цитата: Стечкин від 01.06.2010, 10:35:41 ---5. а саме краще на цю тему говорити з Пєрдєєм Кагановичем, той все знає і навіть ровера не має

--- End quote ---
так от хто тебе тому всьому навчив. :D

Штир:
Автор статті пропонує розумно використовувати техніку - педалювати стоячи і жодним чином не заперечує її. Особисто Я встаю на педалі коли треба швидко розігнати велосипед, оскільки сидячи розігнати набагато складніше ніж підтримувати швидкість. Якщо гора довга, тоді переключаюся на легшу передачу і підтримую каденс не менше 60.

Як кому, але для мене довго педалювати стоячи  досить складно, але якби Я був таким як Еванс (див. велогонку на eurosport TV) і мав таку техніку як у нього то використовував цей стиль частіше. Доречи, форма руля і тип педалів дуже важливі для цього стилю.

teodor4ik:

--- Цитата: Штир від 01.06.2010, 11:38:55 ---... якби Я був таким як Еванс (див. велогонку на eurosport TV) і мав таку техніку як у нього то використовував цей стиль частіше...

--- End quote ---
дик там же написяно... "для туристів і матрасників"... задача зекономити сільонки і не поломитись в дорозі... а не обігнати всіх і замочити крутий апхіл... якшо тобі тра проїхати 2-3 км і ти чуєся в силі, то рви на здоровя... в Еванса ж задача долетіти першим... єсесно він не біде розслаблятись і матрасити.

Навігація

[0] Сторінка Повідомлень

[#] Наступна сторінка

Go to full version