Велосипед, нецікавий для злодіїв
Вирішення питання - не захистити майно традиційним шляхом (замок, сигналізація, охорона ...), а зробити його нецікавим для викрадача. Думаю, що даний матеріал комусь может дати творчий поштовх для реалізації своїх планів.
Велик рішено збирати, а не купувати новий. І не тому що так дешевше, а від того, що так краще (як здавалося)! Даремно, звичайно .... Людина ні коли не зрозуміє всієї краси десятки, якщо першою машиною, в нього буде Феррарі!
Спочатку був Gary Fisher, з усіма наворотами, що попалися тоді в руки. Обійшовся він теж в чималеньку, на ті гроші, суму
(близько $ 1500).
Незрозуміло було, як його можна використовувати, крім як їздити раз на тиждень на покотеньки і кататися, не випускаючи з рук байка. Зайти в магазин, з'їздити куди - небудь, за чим - небудь, якщо його треба залишати на вулиці, стало неможливо. Всякі піротехнічні системи під сідло, з дротиком на колесо (на розрив), електрошокери на кермо, чреваті тим, що не спрацюють у потрібний момент, або, ще гірше, спрацюють коли не треба. Та й не особливо ефективно це.
Мега замки/троси/ланцюги, що пристібають байк до чогось, або неефективні, або незручні у використанні/транспортуванні.
Пищалки-верещалки, що спрацьовують при перекушуванні тросу, також ефективними не назвеш (дешеві верещалки автосигналізації зробили людей несприйнятливими до подібного роду звуків).
Система GPS, з оповіщенням по GPRS ... виллється в таку копієчку, що охороняти потрібно буде її, а не велосипед.
Загалом, виходить, що єдина реально працююча протиугонка - це велосипед, непривабливий для угону!
Ні, я не закликаю вас поливати балончиком фарби з молотковим ефектом ваш новий канондейл. Нехай ваш основний ровер залишиться для того, для чого він вам потрібен. А от для того, щоб залишати в ризикованих місцях, потрібен інший варіант. Із серії "Зіпруть - не шкода", або, в народі-"бюджетник". При чому основна ідея не в тому, що б мінімізувати витрати (на ньому просто буде неможливо їздити), а надати вигляду, непривабливого з комерційного боку (крадуть же виключно з метою перепродажу).
Отже, варіант 1
Велосипед зібраний за принципом найдешевших комплектуючих можна залишити в місці навчання, роботи на весь день.
Вкрасти його не вкрадуть, але "найдешевші комплектуючі", довго не протягнуть.
Це дійсно "засіб пересування, непривабливий для злодіїв". Правда, зручним, його так само не назвеш.
Варіант - 2
Ні, з першим варіантом, він нічого спільного, не має.
Це хороший кантрійнік. Тільки наприклад пофарбований в флюоресцентний жовто-зелений колір, аж ніяк не в фарбувальній камері(швидше, дома, пензликом). Виглядає гарно (як ровер), але продажна цінність, знизиться суттєво. На їздові якості, це, само собою, ні як не вплине.
Здавалось би це найкращий "антикрадій" тюнінгом, але, все ж таки, страшно залишати таку машинку, кожен день, годин на 6 - 8, на одному і тому ж місці, протягом, скажімо, року.
Варіант - 3
Як найменш привабливі для угону, вибраємо моделі вітчизняного велопрома.
Загалом, це всі моделі ХВЗ, а так само, дорожні, типу "Урал", на 28 "колесах.
Плюси старих велосипедів:
1. непривабливість до розкрадання
2. великий провис каретки, робить більш стабільним положення на дорозі
3. гладкий "дорожній" протектор, сприяє гарному накату.
Мінуси:
1. Огидно виривається, перед бардюром.
2. Якщо погано висмикнув колесо і воно з усією дурі врізається в бардюр, ободу хана.
3. Барабанні тормоза, хто вже відвик від гальмування педалями просто губиться, коли на перехресті потрібно прокрутити педалі в зручне положеня, а вони, замість цього, гальмують
4. Клини системи (шатунів педалей), постійно розбовтуються, крім того, рвуть штани.
5. Велика передня зірка, на сінглспідах (одношвидкісними дорожніх велосипедах), забезпечує гарний хід, але з'їдає всю розгінну динаміку.
6. На 28 "не дуже - то зручно з'їжджати зі сходів (все ж таки вони менш міцні, ніж 26")
Деякі мінуси можна легко виправити:
2. Ставимо жорстку або амортизаційну вилку від "гірського", під 1" стандарт, і колесо на 26", з подвійним ободом. Це
поєднання, дозволить встановити нормальні гальма і міцніше колесо.
3. Ставимо на зад, кліщові гальма ХВЗ (всі рами уніфіковані, і кріплення для нього, там є 95%) і знімаємо важіль ножного гальма (на сінглспідах). На вилку, ставимо звичайні обідні гальма типу V-Brake.
4. Тут варіанти два - або викидаємо шатуни з зірками, і ставимо "продвинуту" систему - трехлапку ХВЗ, з малою зіркою Старт-Шосе, або знімаємо і викидаємо і систему, і каретку. Ставимо МТБ каретку, під квадрат, і дешеву, нерозбірну систему (це дешевше, ніж ставити розбірну систему з 1 зіркою).
5. Ланцюг перекидається на середню зірку (32), і вкорочується.
А от від стрибків, і з'їздів зі сходів, варто утриматися.
На фото, перероблений "Урал". BMX кермо, забезпечує більш високу посадку і дає кращий огляд, що при міському русі, важливо.
Сумарно, він обійдеться, в 150-250 грн..
Якщо такий апарат пристебнути тросом до дерева/паркана, зазіхнути на викрадення ... навіть не знаю, кому це може прийти в голову.
Ще раз, акцентую увагу: залишати треба ПРІСТІБАЮЧИ, нехай і на благенький, але замок! Тоді, де б ви його не залишили, назад, ви поїдете, а не підете пішки.
Але пам'ятайте, яку мету, ви переслідуєте, створюючи бюджетник?
Не "вкрали - не шкода", а "щоб не вкрали". У даному випадку, це вийшло (при досить непоганих ходових якостях, абсолютно "ніякий" зовнішній вигляд.
Якщо він буде ходити і далі (у чому я практично впевнений), можна буде зібрати заднє колесо, на подвійному 28 "ободі, і
планетарній 3х втулці, від Shimano.
Головне - не перевищити ціну "жалості" (та невидима межа, коли ви почнете відчувати занепокоєння від можливої втрати даного роверика). У цьому, головна ідея бюджетного ровера. Приїхавши, ви повинні займатися тим, заради чого їхали, а не будувати в голові немислимі картини про гопів з болторізами.
Постскриптум для ще більшої упевненості, якщо у вас стоїть зручне сідло, на легкозйомному підсидільному штирі, забирайте його з собою.
по мотивам:
http://veloservis.ur.ru/