Тема: Велосипедні каретки  (Прочитано 8049 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline Erazel I-st

  • Головний модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 6615
  • Карма: +63/-18
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
    • Erazelium
« : 26.02.2010, 16:37:49 »
Велосипедні каретки


Стандарти велосипедних кареток
  
На сьогоднішній день в MTB використовуються два стандарти чашок каретки: BSA (BC 1.37 "x 24T) і Italy (M36 x 24T). Останній вкрай рідко і на самих дешевих велосипедах. Можна вважати, що по різьбі всі MTB однакові і не морочити собі голову . Є три стандарти посадочних частин валів: квадрат, Octalink і ISIS.
Квадрат - старий, але ше живий стандарт, дешевий, цілком надійний і простий в експлуатації. Власний стандарт болта, що кріпиться шатун. Квадрати різних виробників можуть трохи відрізнятися, краще ставити каретку того ж виробника, що стояла раніше з вашою системою. Якщо нова система - не має значення

Octalink - відносно новий Шимановський стандарт двох несумісних видів: звичайних і XTR. У порівнянні з квадратом забезпечує більш високу жорсткість і меншу вагу вала каретки. Хоча формально шліци присутні, але на ділі вони не працюють - шатуни все одно сідають на конус. Шатуни під каретки octalink випускають Shimano, FSA, Ritchey, Black Spire, Roox. Власний стандарт болта, що кріпить шатун.

ISIS - створено Race Face на противагу Шимановськоми окталінку. Це дійсно шліцове кріплення, що надає найвищу міцність з'єднання шатуна і вала каретки. За вагою незначно відрізняється від Octalink. Стандарт підтримує також Truvativ, FSA. Власний стандарт болта, що кріпить шатун.
Природно, що всі перераховані вище стандарти між собою ніяк не сумісні. Шліцеві систему octalink не можна поставити ні на квадрат, ні на ISIS, і навпаки.
Існує два стандарти ширини кареточного вузла рами: 68мм та 73мм. Крім цього, є кілька стандартів довжини вала, що визначаються використовуваною системою і шириною кареточного вузла. Критичний параметр! У MTB зустрічаються 110мм, 113мм, 118.5мм, 122.5мм, 127.5мм. Відповідну довжину валу можна визначити за специфікаціями виробника системи, або поміряти штангенциркулем стару вісь від зрізу до зрізу та округлити до найближчого стандартного значення.
Варто сказати ще про те, що для кареток ISIS потрібен відповідний знімач - ось в нього має увійти глибше, ніж у Шимановський. Можна розсвердлити Шимановський, якщо є де. XTR, починаючи з 2003 року, тут не розглядаємо, тому що в цій групі не зовсім каретка - вона частково інтегрована з шатунами.

Класифікація
Напівкартріджна каретка (semi-cartridge). Ставиться на молодші велосипеди, ніяк не захищена, вимагає частого ТО. Тому порада - йти вусмерть, викинути і поставити картридж. Відмінні особливості - вільно виймається ось, насипні підшипники. Випускається тільки під квадрат.
Картриджна каретка (cartridge). Найбільш поширений зараз тип, непогано захищений, не вимагає ТО. Експлуатується за принципом зносив-викинув.
Полегшена каретка на картриджних підшипниках. Дуже дорогий тип, рідко який встановлюється на байки. Підшипники захищені від бруду. Відмінність від картріджний - помітно менша вагу.
Що вибрати? Тут важко радити що-небудь конкретне. Каретки і системи під квадрат досі підтримуються і випускаються від дуже дешевих до дуже дорогих. Сучасна Шимана Deore / LX / XT - єдиний варіант під Octalink. Під ISIS досить великий вибір на ринку як систем, так і кареток. Має сенс сказати, що ISIS - для більш агресивного застосування, ніж інші типи, а квадрат дешевше інших подібного рівня. З експлуатаційної точки зору найбільший інтерес представляє саме стандарт ISIS, бо й окталінк і квадрат схильні до вкрай неприємного глюку - вони клацають і хрумтять. ISIS ж не хрумтить принципово в силу конструктивних особливостей шліцового кріплення.

Деякі подробиці Для зацікавлених, кілька моментів за всіма типами кареток, точніше принципам кріплення шатунів.

Кріплення під квадрат забезпечує досить високу міцність з'єднання, однак при частих збірках/розборках швидко вбиває посадочну частину шатуна. Шатун серйозно пошкоджується, якщо їхати з люфтом.

Плюс до цього, як вже говорилося вище, у різних кареток квадрати трохи відрізняються і, після установки, відповідна частина шатуна перестає бути прямокутної форми, в результаті чого може виявитися неможливим використання каретки іншого виробника:

Кріплення octalink також зроблено за принципом конуса, однак воно не вбиває шатун під час збірок/розборок. При їзді з незатянутим шатуном можуть бути пошкоджені його шліци. Самі шліци потрібні лише для позиціонування шатунів під час встановлення та експлуатаційного навантаження не несуть.

Кріплення ISIS на відміну від квадрата не пошкоджує шатун при збірках/розбірках, і при цьому посадкова частина значно більша, ніж на обох попередніх типах. Шліци працюють повністю і при напресування шатуна і під час роботи педалями.

http://www.velodrive.ru
Ви звали? Я прийшов. Помріть же флудерасти.