http://www.pinkbike.com/news/tech-tuesday-flat-fix-2010.htmlЗаміна пробитої камери.
Необхідні інструменти: Монтажні лопатки (не використовуйте, будь ласка, викрутки) і насос
Лопатки, насос, і нова камераЗаміна пробитої камери, напевне, найпоширеніша механічна проблема, з якою стикаються велосипедисти. Ніщо так не портить життя, як проколи, це просто облом всіх планів. Хоча цей ремонт є досить простим і займає хвилину, якщо є інструмент і трохи практики. Навіть якщо ви знаєте, що робити (крім як зателефонувати до мами забрати вас), є кілька моментів, які допоможуть зробити роботу швидше і простіше. Ці інструкції передбачають, що ви вже зняли колесо з велосипеда, і, хоча ми використовуємо стандартні шини і камери, багато з цього пригодиться, якщо у вас безкамерки чи ви просто для чогось рішили витягти камеру.
Може бути кілька причин, чому камера здулась. Одна з найбільш поширених "зміїний укус". Камеру закусує між ободом і шиною достатньо сильн, щоб прорізати. Чим більший тиск повітря в шині, тим менше шансів у вас так проколотись, але гірше зчеплення. Іншим поширеним винуватцем проколів є якийсь сторонній предмет: шипи, скло, гострий камінь, цвях і т.п. Важливо з'ясувати як ви прокололись, щоб це не повторилося знову з тієї ж причини.
1. Зніміть колесо з велосипеда і випустіть рештки повітря (якщо є).
2. При усуненні прокола, шину повністю знімати з колеса не потрібно(окрім випадку її пошкодження). Треба зняти її тільки з одного боку, щоби дістати зсередини камеру. Деякі комбінації з шини і ободу мають досить щільну посадку, через яку почати підважувати шину лопатками може бути важкувато. Такі шини варто знімати, попередньо постискавши борти шини по всій довжині обода, що допоможе зірвати шину з посадочного місця на ободі і додати ті міліметри яких так бракує.
Перша лопатка встановлена і зачіплена за шприху, звільняючи обидві руки 3. Вирівняйте лопатку зі шприхою що йде з того ж боку колеса де ви працюєте. Просуньте лопатку "ложкою" між шиною і ободом піддіньте шину за край, проверніть навколо обода і зачепіть гачком за шприху. Тепер ви можете пустити лопатку, вона буде триматись сам, що дає вам дві вільні руки, щоб повторити цей процес на кілька сантиметрів лівіше чи правіше. Ключовий момент тут: не жаднічати і не пробувати вирвати занадто багато борту шини за раз. Деяким шинам хватає одної лопатки, а ні, то й пальців для зняття, але здебільшого їх треба 2 чи 3. При установці декількох лопаток, пхайте іншу лопатку в 3-5 см. від першої, інакше буде дуже важко запхнути її під край.
Початок підважуванння другою лопаткою поруч з першою. 4. Як тільки певна частину борту шини випущена за стінку обода ви зможете просунути лопатку між цим краєм і ободом та протягнути її по колу, щоби повністю стягнути шину з одного боку. Тепер можна витягти проколоту камеру, але запамятайте положення камери і впевніться що шина не крутиться по ободу. Після того як ви знайдете місце проколу, це допоможе знайти те що визвало прокол в шині. Якщо це був якись цвях, і ви його не знайшли, то є шанс одразу ж пробити нову камеру.
Вам потрібно зняти тільки один борт шини5. Ви завжди повинні потратит трохи часу, щоб з'ясувати, що викликало прокол. Деякі проколи очевидні, але інші можуть бути загадкою. Знайдіть дирку в камері, накайте її і послухайте де шипить, чи в неочевидних випадках засуньте її в воду і дивіться де булькає. Зміїний укус, як правило, виглядає як дві паралельні щілини навпроти одна одної вздовж камери, хоча іноді там буде тільки один розріз. Якщо є одне маленький отвір ззовні, то він, швидше за все, викликаний гострим предметом на дорозі. Якщо так, то вам потрібно переконатися, що він все ще не в вашій шині. Протягніть повільно рукою всередині шини по колу, особливу увагу зверніть на район проколу (ми ж запамятали положення камери). Обережно! можда поцарапатись чи порізатись. Видаліть все, що ви знайдете. В особо вдалих випадках прокол буде на внутрішній стороні камери, тоді вартопровірити на пошкодження фліпер(особливо суттєво для однослойних ободів)
Використовуйте свою руку, щоб перевірити шину з середини на предмет сторонніх предметів - будьте обережні!6. Після того як ви знайшли причину, прийшов час встановити нову камеру. Перед тим, як закладати камеру не забудьте трохи її підкачати. Це допоможе не перетиснути камеру між бортами шини, лопатками і ободом. Почніть з введення ніпеля в отвір обода, потім закрутіть ковпачок, це втримає ніпель на місці і не дасть йому втікти чи перекоситись в процесі роботи. Заштовхайте камеру по колу в шину. Поставте колесо у вертикальне положення перед ногами ніпелем вверх і знятою стороною від себе. Починаючи з клапана, використовуючи обі руки, проштовхуйте борт через обід в обі сторони. На протилежному кінці ви можете напоротись на кусок де пальців вже не хватає.
Перевстановлення борту шини7. Це важлива частина, яка дозволить вам завершити установку шини, не вдаючись до використання лопаток, які можуть легко проколоти нову камеру. Продовжуючи утримувати колесо на підлозі, починайте протискати протилежний край шини до середини обода одночасно натягуючи її на місце з іншого боку. Шо ви робите? Зміщуючи шину в середню частину ободу, де загальна окружність трохи менша, ніж зовні на боковині, шина лугше налізе на обід. Може знадобитися кілька спроб, але ви повинні змогти підштовхнути останні тяжкі сантиметри борту над краєм стінки ободу кількому сильними поштовхами великого пальця. Як тільки це буде зроблено, ви повинні переконатися, що нова камера не затиснута між ободом і бортом шини. Якщо це так, то ви будете винагороджені гучним бабахом при спробі її накачати. Перед тим, як накачати повітря візуально перевірте, щоб переконатися, що нічого і ніде не затиснуто. Зверніть особливу увагу на потовщення гуми біля ніпеля камери. Як тільки ви впевнені, що ви зробили все правильно накачайте колесо і поставте на ровер, ви все зробили!
[не знаю наскільки це правильно, але я для цього кроку трохи змазую обід, тоді гума по ньому значно легше вдівається без всіх цих заморочок]Впевніться, що жодна частина камери не була затиснута між шиною і ободом