Тема: Вибір велосипеда - Покупка б/к ровера  (Прочитано 7420 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 25.03.2010, 14:56:16 »
перше що треба знати при покупці б/к ровера це те що байк може бути краденим. Зайдить в розділ "ВКРАЛИ ВЕЛОСИПЕД" на форумі і перепишіть серійні номера рам похожих роверів. Друге, якісь частини байку можуть мати дуже серйозні недоліки, наприклад мікротріщину в рамі чи корпусі якоїсь втулки(господар може про них і не здогадуватись), які буде неможливо справити. Загальна рекомендація: тормоза мають тормозити, перемикачі чітко перемикати передачі. Якщо є якісь дрібні виправимі негаразди не спішіть відмовлятись від покупки, можливо краще поторгуватись?

1.   Загальний вид і рама. Оцініть кількість потертостей, сколів фарби, іржавлення частин велосипеду. Якшо роверу 5-7 років, а він, як новий можливо він був перекрашений? Сліди ударів на рамі. Обов'язково оцініть ступінь погнутості рами простіше всього це зробити попросивши когось проїхати прямо і подивитись як йдуть колеса: по одній линії чи в різних площинах Не беріть такий ровер - в нього гнута рама.

2.   Манетки. В них не повинн бути люфта, тобто після переміщення ручки манеток повинні вертатися пружинами в вихідне положення до упора(крім ревошифтів).

3.   Тормозні ручки. Аналогічно: відсутність люфта в осі. Хоча деякий люфт допускається.

4.   Руль и винос. Повинні відповідати своїй початковій геометрії Гнутий руль чи винос необхідно міняти!

5.   Рульова колонка. Не повинна люфтити. Провірити наявність люфта можно зажавши передній тормоз і покачавши байк вперед-назад за руль. Люфт ви відчуєте. Тільки не зплутайте його з люфтом в ногах амортизаційної вилки. Не надто складно побачити де люфтить: в колонці чи в ногах вилки. Невеликий люфт справляється затягуванням колонки.
 
6.   Сідло. Направляючі, на яких кріпиться сідло повинні відповідати початковій геометрії. Сідло не повинно люфтити. Зовсім. Разбовтане сідло треба буде міняти. зрештою сідло завжди варто поміняти під себе.

7.   Підсидільний штирь. Повинен відносно вільно ходити в підсидільній трубі; і точно не має бути прикипівшим.

8.   Тросики і сорочки. Якщо ви побацчите розлохмачені чи рвані волокна в робочій частині тросу, то трос необхідно замінити. Сорочки не повинні мати зламів, зламані необхідно замінити.

9.   Система. Зірки не повинні быть гнутими. Шатуни не повинні бути гнутими і люфтити на осі каретки.

10.   Педалі. Осі педалей повинні бути прямими. Люфта не повинно бути, однак невеликий люфт (<1мм) лічиться переборкою і підтяжкою. При більшому люфті необхідно педалі замінити. Підшипники не повинні підклинюватись. Корпус педалей не повинен мати тріщин і сколів.

11.   Каретка. Не повинна люфтити. Вісь повинна бути прямою. Вот тут найскладніще питання, як визначити що погнулось: шатуни, зірки чи вісь каретки. Здебільшого гнеться вісь каретки, особливо з дешевих, рівня Tourney. Зірки і шатуни значно рідше, в основному від ударів, сліди яких цілком реально знайти на металі.

12.   Втулки. Покачайте колесо за обод в поперечному напрямку до площини колеса. Люфта бути не повинно. В крайньому випадку 1-1.5мм, що можно виправити переборкою і регулюванням. Більший люфт означає необхідність заміни втулки чи принаймні підшипників. Припіднімаєте одне колесо, ставите ніпелем вверх, тримаєте. Колесо повинно повернутися ніпелем вниз, декілька раз виконавши маятникові рухи. Якщо не повернулось, тоді знімаєте колесо и вручну крутите вісь втулки: не повинно бути відчутно сильних заїдань, слабі ж означають що її тільки що перебрали, або вона вимагає переборки, таяк в ній зібралась купа бруду.

13.   Обода. Уважно огляньте їх на предмет тріщин і слідів від ударів. Обод з тріщиною необхідно замвнити негайно, а замятість бортика від удару принесе вам масс "приємних" вражень при тормозінні, і краще би цого також замінити. Всі спиці переднього колеса повинні бути однаково і сильно натянуті. Сильна нерівномірність натяжки спиць (при рівному ободі) говорить про суттєву деформацію ободу. Фактично такий обід також подлягає заміні. Також не забувайте, що заднє колесо збирається з "зонтом", а значить спиці з лівої сторони натягнуты слабше, ніж з правої.

Приведені вимоги відповідають оцінці Б/К ровера в розмірі ~70% від вартості нового на даний момент часу. Відхилення від них може дути приводом для торгу, або відмови від придбання.
« Останнє редагування: 25.03.2010, 15:08:50 від teodor4ik »