Тема: Ремонт - Перемикачі  (Прочитано 9985 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 25.02.2010, 18:13:55 »
Зняття, встановлення та налаштування заднього перемикача передач
  
У сучасного заднього перемикача передач многоскоростного велосипеда існує до 6 різних регулювань. Розглянемо їх.

1 Болт кріплення перемикача передач (регулюванням не є).
2 Болт кріплення керуючого троса.
3 Полий гвинт регулювання натягу керуючого троса.
4 Обмежувальний гвинт нижчої передачі (велика зірка, L).
5 Обмежувальний гвинт вищої передачі (мала зірка, H).
6 Гвинт регулювання положення верхнього ролика щодо зірок.
Натяг троса може регулюватися і бобишках на манетці, якщо такі у вас є. На деяких перемикачах передач є не всі перераховані елементи. На перемикачах передач Shimano XTR знизу ще розташовується гвинт регулювання натягу пружини параллелограммного механізму.

Необхідні інструменти

Шестигранник 5 мм.
Шестигранник 3 мм.
(Ріжковий або торцевий ключ 9 мм).
Плоска або хрестова викрутка.

Знімання
 
Послабте болт, що кріпить трос і вийміть його.
Відгвинтити ролики перемикача передач або зняти ланцюг з велосипеда.
Відгвинтити болт, що кріпить перемикач. Зняти перемикач.

Встановлення

Пригвинтити новий перемикач. При затяжці відтягувати перемикач для того щоб не пошкодити гвинт положення верхнього ролика щодо касети.
Загвинтити регулювальні бобишки на перемикачі і манетки до упору і відвернути на один оборот. Натягнути трос і, акуратно поклавши його в канавку, затягнути болт кріплення троса.
 
Регулювання
  
Перед тим, як регулювати задній перемикач необхідно почистити і змастити сам перемикач, ролики і ланцюг, а також витягнути все сміття з касети.

Для звичайних і "вивернутих" перемикачів Shimano RapidRise/LowNormal, до яких відносяться вся лінійка з серії Comfort (C050 - C900 і Nexave), нові перемикачі XTR 2003, Deore XT 2004 і частина старих перемикачів XTR і Deore XT, частина дій буде прямо протилежною. Тут описано регулювання традиційного перемикача передач.

Послабте натяг троса регулювальної бобишки або аналогічної бобишки на манетці.
Встановіть ланцюг на малу зірку касети та, обертаючи обмежувач H, встановіть рамку з роликами так, щоб площина роликів чітко збіглася з площиною малої зірочки касети. Вкручуючи гвинт, ви зрушуєте рамку до центру.
Перейдіть на найбільшу зірку і, обертаючи обмежувач L, встановіть рамку з роликами так, щоб площина роликів чітко збіглася з площиною великої зірочки касети, віджимаючи при цьому перемикач манетки до спиць. Вкручуючи гвинт, ви зрушує рамку до центру.

Встановіть ланцюг на найменшу зірку спереду і велику ззаду. Гвинтом регулювання положення роликів добийтеся того, щоб при обертанні педалей, ролик не зачіпав за зуби більшої зірочки, що знаходиться всього в 3-5 мм від неї.
Обертаючи педалі, спробуйте попереключати передачі в обидві сторони по одній. Якщо ланцюг погано зходить з великих зірок на маленькі, необхідно послабити тросик, обертаючи бобишки регулювання натягу троса за годинниковою стрілкою. В іншому випадку - навпаки.
Після того, як ви досягнете чіткого перемикання, прокотіться трохи. Під навантаженням чіткість перемикання трохи нижча. Якщо необхідно, зробіть підстроювання. (на ходу цього робити не варто)

Проблеми
Якщо ви так і не змогли налаштувати перемикач, перевірте наступне.

Необхідно переконатися, що трос ніде не заїдає в сорочках. Для цього, встановивши ланцюг на найбільшу зірку і не обертаючи педалі, спустіть манетки до останньої передачі. Провисший трос легко можна буде вийняти з упорів на рамі. Всі сорочки повинні легко рухатися відносно троса. Якщо це не так, спробуйте змастити трос або замініть сорочки, попередньо очистивши трос. На тросі не повинно бути лопнувших жил в робочій області. Встановіть трос на місце і прокрутіть педалі, щоб ланцюг зайняв відповідну зірку.

Якщо перемикач стоїть криво, тобто площина натяжителя ланцюга не паралельна площині зірок, то необхідна заміна перемикача або "півня(петуха)" або правка останнього.

Взявшись за кінець натяжителя, покачайте його вправо-вліво відносно поздовжньої площини велосипеда. Люфт на кінці рамки при її вертикальному положенні не повинен перевищувати 3-4 мм.

Люфт роликів повинен бути незначний. Новий верхній ролик має невеликий осьовий люфт.
  
  
Copyright © Андрій Григор'єв, 2000-2010.


Дописано : [time]Птн 26 Лют 2010 10:30:48[/time]
Елементи регулювання сучасного переднього перемикача передач.

1. Болт кріплення перемикача передач.
2. Болт кріплення керуючого троса.
3. Обмежувальний гвинт нижчої передачі (мала зірка, L).
4. Обмежувальний гвинт вищої передачі (велика зірка, H).
5. Натяг троса регулюється на бобишках манетки.

Необхідні інструменти

Шестигранник 5 мм.
Плоска або хрестова викрутка.

Зняття

Послабте болт, що кріпить трос і вийміть його.
Якщо рамка перемикача передач роз'ємна, вийміть ланцюг з неї, якщо ні - зніміть ланцюг з велосипеда.
Якщо перемикач кріпиться хомутом до підсидільної труби, відгвинтіть болт на ній і зніміть перемикач. Якщо перемикач кріпиться пластиною до каретки, буде потрібно зняття каретки - робота, що вимагає спеціальних знімачів (не описана).

Установка

Надягніть хомут на підсидільну трубу рами. Переконайтеся, що він відповідає діаметру труби.
Легенько затягніть болт на хомуті.

Регулювання
Перед тим, як регулювати передній перемикач передач, необхідно його почистити і змазати.

Вийміть сорочку троса з упорів на рамі.
Встановіть рамку на 1-3 мм вище найдовших зубів великий зірці системи. На нових перемикачах для цього є прозора наклейка. Трохи підтягніть хомут.
Досягніть строгої паралельності рамки перемикача зіркам системи. При остаточному затягуванні хомута перемикач може трохи повертатися - притримуйте його.
Вставте сорочку троса в упори. Якщо трос ще не приєднаний до перемикача, загвинтити бобишки на манетці до упору і відвернути на один оборот. Натягніть трос і, акуратно поклавши його в канавку, затягніть болт кріплення троса.
Встановіть ланцюг, якщо він знімався.
Встановіть ланцюг на малу зірку системи і велику зірку касети. Обертаючи обмежувач L, встановіть рамку так, щоб ланцюг був розташований в 1 мм від внутрішньої пластини. Вкручуючи гвинт, ви зрушуєте рамку до середньої зірки.
Перейдіть на найбільшу зірку системи і малу касети. Обертаючи обмежувач H, встановіть, тримаючи трос в натягу, рамку так, щоб ланцюг розташовувалася в 1 мм від зовнішньої пластини. Вкручуючи гвинт, ви зрушує рамку до середньої зірки.
Обертаючи педалі, спробуйте перемикати передачі в обидві сторони по одній. Якщо ланцюг погано сходить з великих зірок на маленькі, необхідно послабити тросик, обертаючи бобишки регулювання натягу троса за годинниковою стрілкою. В іншому випадку - навпаки.
Після того, як ви досягнете чіткого перемикання, прокотіться трохи. Під навантаженням чіткість перемикання трохи нижча. Якщо необхідно, зробіть підстроювання, але не на ходу, бо можна впасти.

При сильно діагональних положеннях ланцюга, наприклад, 3-1, 2-9, 1-7, 1-8, 1-9, ланцюг може тертися по рамці перемикача. Це допустимо, тому що дані передачі є небажаними для використання.

Проблеми
Якщо ви так і не змогли налаштувати перемикач, необхідно переконатися, що трос ніде не заїдає в сорочках. Для цього, вийміть сорочку троса з упорів на рамі. Всі сорочки повинні легко рухатися відносно троса. Якщо це не так, спробуйте змастити трос або замініть сорочки, попередньо очистивши трос. На тросі не повинно бути лопнувших жил в робочій області. Встановіть трос на місце і прокрутіть педалі, щоб ланцюг зайняв відповідну зірку.

Люфт на кінці рамки перемикача не повинен перевищувати 1-2 мм.
 
Copyright © Андрій Григор'єв, 2000-2010.

« Останнє редагування: 25.03.2010, 17:01:53 від teodor4ik »