Як би це могло бути.
1. Шприха, виступаючі організатором акції, розробила б і оприлюднила маршрут пересування по місту.
2. Учасникам перед стартом провели б невелику лекцію стосовно нюансів ПДР щодо поведінки велосипедистів на дорозі.
3. Акцію б очолив якийсь титулований велоспортсмен, і всі чемно під супровід машини ДАЇ і швидкої допомоги переїхались вервечкою містом.
Все гарно, все відбулось. Організатори поставили б собі чергову галочку. Водії б чемно звернули собі увагу на автомобіль ДАЇ. Акція закінчилась успішно.
Я не люблю таких масових акцій і, відповідно, не бажаю бути їх організатором.
Те що організовується зараз, нічим іншим як хуліганством назвати не можлио, оскільки організований проїзд велосипедистів має мати супровід. Але хуліганство тільки в цьом аспекті. Далі за свої дії відповідатиме кожен особисто. Просто ми отримуємо нестандартну дорожню ситуацію, яка примушує звернути водіїв не на машину ДАЇ а на самих велосипедистів. Зрештою, наскільки я розумію ідею, всі ці велосипедисти за звичайних обставин всеодно їздять вулицями міста, а критична маса, ніби штучно зпровокований випадок їх випадкової зустрічі, і руху в одному напрямку. Кожен їде так як вважає за потрібне, стосовно своїх знань дороги і ПДР.
Що це дасть:
Можливо, водії котрим це "стадо" зустрінеться на дорозі, в майбутньому пересікаючись навіть з поодиноким велосипедистом зверне на нього увагу, як на учасника руху і прораховуватиме його швидкість і траекторію, як інших автомобілів. А можливо і ні. Більшість водіїв після 18-30 вже не буде на вулицях. Час пік в нас починається о 9 і закінчується о 18, проте акція розпочинається лише о 18-30.
Точно всі учаники руху складуть собі дещо спотворене, але в цілому вірне уявлення про те як їздять велосипедисти. І як вони їздятьт якщо їх багато.
Однозначним позитивним аспектом ввжаю те що цей захід в якійсь мірі змоделює дорожню ситуацію, коли велосипедистів буде не 2-3 на 5 км вулиць міста, а одразу 20-30. Коли темп і динаміка дорожнього руху буде природньо змінена з врахуванням велосипедистів.
Передбачаю, що ймовірність аварій і нещасних випадків, буде меньша, порівняно з тим як би та сама кількість велосипедистів їхала різними вулицями міста в різних напрямках, оскільки не звернути на таку велику групу уваги можливості не буде.
На данний момент я ще не визначився, чи прийматиму участь в акції. Без різниці, чи вона буде першого чи другого з описаних мною типів. Через те що просто не люблю таких масових заходів.
Напишу щось корисне.
Декілька важливих аспектів стосовно ПДР для велосипедистів:
Велосипедист не має право здійснювати лівий поворот, якщо дорога має дві і більше полос для руху в одному напрямку. На таких перехрестях велосипедист злазить з велоосипеда і переводить велосипед через дорогу по пішоходному переходу, або в межах уявної лінії тротуарів/узбіч пересікаїмої дороги, якщо пішоходний перхід не зазначений знаками/розміткою. Це, хоч прямо не вказано в ПДР, проте виходить з того постулату, що велосипедист мусить їхати правоко краю дороги на відстані не більше 1м від краю дороги.
Але якщо велосипедист здійснює лівий поворот з дороги, на якій є лише одна полоса для руху в його напрямку, він мусить перестроїтись в ліве крайнє положення у цій полосі не ближче чим за 10 м до перекрестя (це не позначається дорожньою розміткою чи якімось знаками, але перестроюватись раджу саме так в межах 20-30 метрыв плавно, попередньо показавши рукою поворот) і тільки тоді здійснювати лівий поворот. Це хоч суперечить проїзду в крайньому правому положенні, проте відповідає вимогам ПДР щодо лівого повороту, а це в даному випадку пріорітетніше.
На перехрестях, де рух організовано по колу, велосипедист може робити цей поворот, постійно тримаючись правої частини дороги. Це пов’язано з тим, що рух по колу не передбачає повороту на ліво. Він організовується так, ніби водій постійно їде прямо, і виїжджає в потрібне відгалуження поворотом направо. Навіть якщо розмітка (наприклад як на збаразькому кільці) передбачає три полоси руху по колу (на ліво - для об’зду кола, прямо для виїзду з кола з протилежного боку і на право - для виїзду в найближче праве відгалуження), велосипедист їдучі в правій крайній полосі передбаченій для повороту в найближчий правий виїзд з перекрестя, може їхати постійно прямо, оскільки це не заборонено ПДР, а відповідно повінстю переїжджати коло.
Щодо позначення своъх дій на дорозі відповідними знаками - ці всі дії треба позначати завчасно до виконання маневру а не підчас його.
Взагалі ПДР заборонено відривати руки від руля і ноги від педалей. Тому думайте, розраховуйте, оцінюйте. Не сподівайтесь від вродіїв на дотримання ваших прав. Всі прогнозовані перестроєння, маневри робіть плавно,так ніби ви їдете на машині, при необхідності позначаючі їх знаками.
І ще одне зауваження, якщо ви маєте перевагу руху в тій чи іншій ситуації, не особливо тіштеся тим, водії як правило, особливо в напружених розв’язках на вас уваги не звертають, гадаючі, що вам дуже легко зупиниитсь і пропусти їх. Найчастіше це стосується виїзду з прилеглих територій на пожвавлену магістраль, коли водію приходиться чекати вікна між машинами декілька хвилин. Тому будьте пильними і обережними. Буквальне дотримання ПДР з вашого боку не гарантує вам безпеки руху, в кращому випадку лише моральну і матеріальну компенсацію з боку порушника (це якщо буде для кого компенсувати). Не забувайте, що одним з основних пунктів ПДР (здається другий пункт першого розділу) є вимога до учасників їхати так, щоб на наражати на небезпеку інших, і щоб убезпечити себе.