Тема: теорія - Що впливає на накат велосипеда  (Прочитано 4952 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 22.06.2010, 12:19:31 »
Що впливає на накат велосипеда

Майже кожен, хто вибирав велосипед, чув слова «котить», «не котить», «накат» і т.п. Але що ж розуміють під цим терміном? Різні люди вкладають у ці слова трохи різні речі.

Одні - те, яку відстань велосипед проїде після припинення педалювання, інші - те, скільки сил потрібно витратити на подолання якогось відстані. Друге формулювання мені здається набагато кращим, тому що, включає більше важливих умов для комфортної їзди.

Отже, приймемо, що накат - це те, скільки сил потрібно витратити на подолання якоїсь відстані.

Чому це важливо - тому що від нього залежить те, як швидко ви втомлюєтеся, ваше задоволення від їзди, врешті-решт - настрій увечері після 150 км стежок та грунтових доріг по Криму і т.д.

На практиці відчути його просто. Коли ти сідаєш на велосипед, який «котить», це ясно через три оберти педалей: велосипед їде вперед легко і з мінімальним зусиллям, а після припинення педалювання ще довго котиться. Це відчуття легкості дуже яскраве, особливо, якщо пересаджуєшся з поганого велосипеда на хороший. Накат важко точно виміряти і безглуздо представляти в чисельному вигляді, можна тільки відчути - краще чи гірше, ніж у того велосипеда, на якому ви зазвичай їздите.

Отже, що ж впливає на накат велосипеда. Список в порядку ступеня впливу:

0. Діаметр колеса.

28 "(29") котить краще, ніж 26 ", що цілком природно.

1. Тиск в камерах.

Спробуй спочатку накачати по 1,5 атмосфери в обидва колеса, трохи проїхати, а потім по 4 атмосфери. Коментарі зайві.

2. Протектор покришки: його форма, ширина і опір коченню.

Найкраще котить вузька гладка гума без малюнка, найгірше - широка покришка з великими, широко розставленими злющими шипами.

3. Геометричні налаштування велосипеда.

У «тріальний» посадці - з низько опущеним сідлом і широким рульом швидко і далеко не заїдеш (або це буде дуже важко і травмонебезпечно). Ключовий момент - правильна висота сідла.

4. Опір, що виникає у механічній системі <задні зірки> - <ланцюг> - <система> - <каретка>.

Дуже сильно погіршують накат знос ходової частини, брудний і не змащений ланцюг.

5. Вага коліс.

Це елемент, який постійно штовхається тобою при їзді. Порядок важливості ваги компонентів такий: покришки> камери> обода> спиці> втулки. Чим легше - тим менше сил витрачається на розгін велосипеда. Вага цих деталей в найбільшій мірі впливає на хід велосипеда. Будь яке колесо можна представити як маховик, чим більша маса, тим вища інертність і більше зусиль треба бля підтримки його руху.

6. Якість і стан втулок коліс.

Зношені втулки змушують витрачати більше сил на рух.

8. Маса велосипеда.

Проявляється при розгоні і на підйомах. Чим крутіший і довший підйом - тим сильніше виявляється.

7. Починаючи зі швидкості 25-27 км/год, істотно починає позначатися опір повітря. Якщо вітер зустрічний - то, з 10-15 км/год.

Чим вужчий руль і нижча посадка - тим легше їхати.

9. Амортизатори можуть істотно впливати на накат в гірший бік, рідше - поліпшувати.

10. Геометрія рами.

Так, вона знаходиться на останньому місці за ступенем впливу на ходові якості серед перерахованих вище параметрів. Важлива її відповідність вашій анатомії і спрямованість на швидку їзду. На короткій рамі ефективно педалювати важко.

http://activelife.dp.ua/?p=441#more-441

Offline Avanar

  • Старожил
  • ****
  • Повідомлень: 367
  • Карма: +21/-0
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
« Reply #1 : 22.06.2010, 20:52:59 »
Що впливає на накат велосипеда
5. Вага коліс.
Будь яке колесо можна представити як маховик, чим більша маса, тим вища інертність і більше зусиль треба бля підтримки його руху.
Згоден, чим більше інерція колеса, тим важче його розкрутити на старті, але потім завдяки інерції воно довше зберігає енергію, тобто накат довший. Просто цим треба вміти користуватись - не рвати з місця, і запасати швидкість перед підйомами.

П.С. Ну тебе і поперло:
1. Вплив геометрії рами на поведінку велосипеда
2. Що впливає на накат велосипеда
3. Покотеньки - організатору велопоходу
4. Покотеньки - шо беремо з собою?
5. Вибір аксесуарів - Велокомпьютер
6. Їзда на байку по грязюці
7. Як проїхати на гірському велосипеді через воду ...
і т. д. і це тільки за 22 червня.
Замахався читати.

Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« Reply #2 : 22.06.2010, 21:05:28 »
...
і т. д. і це тільки за 22 червня.
Замахався читати.
кагбе ніхто не силує... ти ше на 21ше не дивився... просто хорошу підбірочку найшов і шота похоже гугаль троха поумнішав.

5. ...
питання в тому, що уяви собі шо буде якщо на повному ходу розрізати обід і шприхи пополам??? розлетиться! чому? відцентрова сила! тобто по суті ти тратиш силу на то шоб натянути шприхи... і чим тяжчі обод і гума, тим більше. навіть якшо цим знехтувати  свілофори, ями, пробки... будь ти трічі умний не поможе... крім того якшо ти прочитав початок теми, мова йшла не стільки про накат, скільки про катить/не катить.