Тема: Будуємо "Крокодила"  (Прочитано 4800 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • *
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 21.05.2010, 12:44:00 »
Чому є сенс задуматися про побудову крокодила?

По-перше, у багатьох з нас залишилося прагнення зібрати щось своїми руками. Це нормальне прагнення людини до творчості, яке може реалізуватися у тому числі і через складання велосипеда, самостійне чи за допомогою знаючої людини.

По-друге, використати те залізо, яке залишилося з колишніх часів.

По-третє, прибрати недоліки, якими володіють дітища нашої велоіндустріі і додати переваги, які є у зарубіжних веловиробників.

По-четверте, крокодил має переваги перед MTB при русі по шосе (просто краще котить).

По-п'яте, практика збирання таких велосипедів показує, що гібрид, зібраний на базі рами від Старт-Шосе при менших грошових витратах має кращі якісні характеристики навіски, ніж MTB за вищу ціну.

Постановка завдання
Отже, ми хочемо мати велосипед. На балконі валяється рама від Старт-Шосе, пара коліс, щось із навіски. Хочеться пустити все це на користь, можна вкласти деяку кількість грошей у відновлення велосипеда. Майбутній велосипед буде використовуватися в покатушечних цілях, для поїздок по місту, на природу і, може бути, навіть у багатоденних велопоходи. Надійність компонентів повинна бути на достатньому рівні, передачі повинні покривати шосейно-туристичний діапазон. Вага, швидше за все, особливої ролі не грає, якщо стоїть вибір легше або надійніше, перевага віддається надійності ... Поїхали!

Рама. Вже вирішили, що від Старт-Шосе, дуже бажано, щоб десь до 1984-85 років випуску. У середині 90-х років ХВЗ став випускати рами жахливої якості, криво зібрані, з відступом від ранніх досить високих стандартів. Якщо немає Старт-Шосе, можна від Туриста або Спорту, але якість металу тут гірша, рами легше гнуться при ударах, але якщо сильно хочеться - то можна, зрештою їх і вирівняти легше.

Вилка. Рідна. Дозволяє поставити гуму 622 × 32 від Туриста, іноді навіть 622 × 40 від дорожнього велосипеда. Можна замовити амортизаційну під наявну раму, але при цьому треба врахувати, що додається десь кілограм додаткової ваги, витрати збільшуються на вартість вилки і те, що рівень самої вилки буде вельми невисокий. Поки перевагу віддамо жорсткій від Старту.

Винос. Ставимо винос МТБ на 1" стандарт під пряме кермо. З метою економії можна залишити і рідний, але винос MTB зручніший, крім того є перехідники для виносів з 1" на 1 1/8".

Руль. Прямий MTB. Переважно алюмінієвий з недорогих, тому що різниця в ціні зі сталевим невелика, надійність цілком достатня, а різниця у вазі досить істотна. Пряме кермо дозволяє встановити манетки (механізм управління перемиканням передач) від MTB що істотно полегшують переключення передач в порівнянні з манетками від ХВЗ.

Манетки. Давайте тут заощадимо і поставимо самі-самі прості зарубіжні важільці на хомутик. Купити їх можна за копійки, перевагу слід віддати тому комплекту, в якому манетки не мають фіксованих положень(не SIS). Що це дає? Якщо права манетка має тільки чітко фіксовані положення (швидше за все 6), ви будете змушені задній перемикач ставити тільки Shimano або Shimano-подібний. Далеко не всі задні перемикачі від конкурентів цієї японської фірми будуть з нею працювати добре. Якщо фіксованих положень немає - ви зможете поставити перемикач від будь-якого виробника і рукою на ходу завжди виставити правильне положення перемикача. Крім того, таку манетку легко пристосувати під будь який блок задніх зірочок. З початку буде дещо незвично, але з часом попустить.

Обода. Один з найбільш істотних моментів. Ось тут грошей жаліти не потрібно. Вибір якісних ободів на 28 " вкрай обмежений, краще через знайомих замовити потрібні і почекати якийсь час, ніж брати що під руку потрапить. Однозначно не беремо продукцію російських/українських заводів. Та масовка, яка ними виробляється, має огидну якість . Обода від велосипеда Турист по-перше, схоже, в природі вже не існують, по-друге, навіть якщо вони і залишилися десь, краще вкласти гроші в фірмові подвійні обода. Не варто брати вузькі клінчерні (зроблені спеціально для вузьких гоночних шин) обода. У цьому випадку ви змушені будете використовувати тільки гоночні покришки (622-20/23/25), а це сильно позначиться на прохідності велосипеда. Підійдуть обода шириною 17-21 мм і перевагу однозначно потрібно віддати подвійним.

Втулки. Передню - можна залишити від Старт-Шосе. Втулку потрібно перебрати, проконтролювати стан конусів, кульок. Кульки проміряти мікрометром. Якщо розбіжність перевищує 0,01 мм викиньте їх. Якщо втулка погана або хочеться замінити - рекомендований рівень якості - від Shimano Asera і вище.
Задня - якщо є велике бажання заощадити - залишайте від Старту. Виконати ті ж операції, що і з передньою. Що слід мати на увазі - як втулки від Старт-Шосе, так і простенькі зарубіжні мають досить примітивну захист від бруду і води, тому при інтенсивній їзді пару раз на рік доведеться втулочкі перебирати. Крім того, на цій втулці не дуже надійне кріплення Ексцентрика заднього колеса. Або купуємо втулку від закордонного виробника. Найбільш поширені втулки під різьбове приєднання блоку задніх зірочок і під касету. Більш надійними слід вважати втулки під касету. Конструкція таких втулок така, що менше гнуться і ламаються задні осі і крім того, касету простіше зняти при заміні шприх. Касетну втулку потрібно купувати під 7 задніх зірочок, восьмерна занадто широка для стартовскої рами, хоча, кажуть, деякі примудрились і таку сунути, але це вилилось в чергову перешприховку колеса.

Шприхи. Рідні з гоночних коліс не раджу з двох причин - ці шприхи тонші, діаметр шприх 1,8 мм. Якщо постійно не стежити за рівномірним їх натягом на колесі, можливий швидкий вихід з ладу - і тоді піди, знайди їм заміну. Ніпелі для таких шприх теж мають різьбу меншого діаметру, теж піди купи. Шприхи від дорожнього велосипеда, від Туриста використовувати можна, але треба відразу брати із запасом і - необхідної довжини. До речі, якщо обод високопрофільний, шприхи потрібні меншої довжини, так що з ходу просто так купувати не можна, краще порадитися з фахівцем або порахувати за методикою розрахунку довжини шприх. Ніпелі закордонні до наших шприх не підходять, потрібно мати це на увазі. Рекомендація - краще відразу купувати імпортні. Якщо занадто довгі, то в сервіси є можливість вкоротити і накатати нову різьбу, але краще вибрати правильні.

Касета або трещітка. Якщо у вас задня втулка під касету, то касету і потрібно купувати. Кількість зубів на зірочках під велотуризм повинна бути приблизно 12-28 як мінімум, краще 11-30 (32). Якщо втулка під трещітку (з різьбою), то купується трещітка. Краще придбати зарубіжного виробництва і статистика показує, що надійніше веде себе Shimano. Якщо втулка від Старту - трещітка потрібна на 6 зірок (обмеження диктує довжина валу), якщо імпортна, то можна придбати на 7 зірок.

Задній перемикач. Якщо грошей мало - ставте будь-шо. Якщо є запас, почніть хоча б з Shimano TY40 або Altus. Російські дюралеві занадто тендітні, залізний від ХВЗ досить надійний, хоча і страшно примітивний. При установці особливо зверніть увагу на обмежувачі переміщення перемикача (такі болтики). Улюблене заняття невідрегульованих перемикачів - у найбільш невідповідний час залітати в шприхи. Потрібно мати на увазі, що якщо ви придбали тріщотку або касету з великою задньою зіркою на 34 зуба, потрібен однозначно зарубіжний перемикач, пристосований під роботу з такою зіркою. Зовні у такого перемикача ролики більшого діаметру.

Система (шатуни із зірками). Якщо економимо - залишаємо систему ХВЗ 51-40 зубів, заодно залишається і рідна каретка. Не дуже добре для гір їздити на таких передачах, але врешті-решт десятки років каталися на таких зірках і були щасливі. Якщо кошти дозволяють, ставимо каретку з валом під квадрат або навіть картридж каретки (рама з різьбою дозволяє) і систему закордонного виробництва. Це може бути все той же Shimano Altus або Tourney. З такими передачами можна вже досить сміливо їхати в пристойний підйом. Оскільки велосипед досить жвавий, то краще, якщо передні зірки будуть мати наступний набір: 48-38-28 (30).

Ланцюг. Якщо на шестерний трещітці ланцюг від Старту ще так-сяк працювати може, то на 7 зірок ззаду вже потрібен вузький імпортний (ширина 7,1 мм).

Покришки/камери. Камери від Туриста не підходять по одному параметру - занадто короткий ніпель. З високопрофільного обода він просто не може висунутися на довжину, достатню для насоса. Покришки можна ставити російські 622 × 32 (на деяких рамах навіть 622 × 40), але є один нюанс - на імпортні обода наші покришки лягають неакуратно і де-не-де обов'язково просідають. Результат - постійне періодичне потряхування при їзді. Крім того чи то гума нерівномірна, чи то корд покладено сяк-так, але покришки вітчизняні весь час якимось місцем норовлять вилізти.

Гальма. Конструкція рами і вилки диктує застосування стандартних ХВЗ гальм з центральною тягою. Є гоночні варіанти, є туристські. У гоночні ледь-ледь проходить покришка 622 × 32. Краще пошукати туристські - у них великі розміри. Колодки краще замінити на більш ефективні імпортні.

Гальмівні ручки. На безриб'ї зійдуть і прямі ХВЗ. Імпортні, навіть з дешевих - працюють м'якше, але на дешевих часто застосовують крихкий пластик, який частенько ламається.

Сідло. Як вашої душа забажає. Хоч настільки улюблене нами колись шкіряне від Старту, хоч від Туриста з пружинами, хоч імпортне. Лише б вам подобалося.

При застосуванні МТБ манеток та тормозних ручок варто задуматись про нові троси та сорочки до них, як тормозні, так і передачні.

Все. Приблизно комплектування обдумане, можна бігти по магазинам.

по мотивам http://veloservis.ur.ru/