Тема: Вибір велосипеда - Двопідвіс за 200 у.о.?!  (Прочитано 3581 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.


Offline teodor4ik

  • Модератор
  • Ветеран
  • Повідомлень: 4812
  • Карма: +173/-13
  • Стать: Чоловіча
  • крокодил, carrera-banshee, спеш-enduro, аркус
    • Перегляд профілю
« : 25.03.2010, 17:03:09 »
Двопідвіс за 200 у.о.?!
На цю тему вже зламано стільки списів - що варто спробувати поставити в ній крапку - ну або хоч три крапки ...

Як показало опитування, 26% відповіли - хочуть купити велосипед менш ніж за 200у.о. і ще 22% менше ніж за 300у.о. - Однак найцікавіше - що найчастіше саме ці 48% хочуть купити 2х-підвіс. Причому, часто, вони ні чим не мотивують цей свій вчинок.

Спробуємо розібратися - що таке 2х-підвіс, навіщо він, для якого стилю їзди і за яку суму його варто купувати.

Для початку 2х-підвіс - це високотехнологічний спортивний снаряд призначений для таких дисциплін як DH (Down Hill), CC (Cross Country), D6S (Dual Slalom). Звучить досить страшно - так:? Якщо пояснити нормально - то це велосипеди призначені для агресивної та екстремальної їзди по пересіченій і сильно пересіченій місцевості (гори). Ось саме для таких умов вони і розроблялися - тому що в таких умовах (хороша = дорога) підвіска дає покращений (в порівнянні з хардтейлами і рігідами) контроль над велосипедом - так як знижується вібрація, покращується зчеплення з дорогою (якщо місця де катають на змаганнях можна так назвати). Велосипеди для цих дисциплін дуже різні - так якщо для DH 2х-підвісу - вага має дуже мале значення - головне Максимальна надійність (дійсно - адже не доведеться на ньому в гору дертися - а для спуску - так в самий раз) - то для 2х - підвісу в CC це один з життєво важливих параметрів. Загалом велосипеди виходять спеціалізованими, високорівневим і як наслідок дорогими - дуже - далеко за 1000у.о. І якщо ви не професійний гонщик або фанатичний любитель - то таке чудо вам не треба;)

Зараз випускається досить багато моделей 2х-підвісів середнього рівня і навіть дитячі. Вони із себе представляють проміжну ланку між аматорським і професійним велосипедом, як з обладнання, так і за ціною. Так, починаючи від 400 вічно зелених президентів, у вас з'являються реальні шанси отримати велосипед - що вже хоч якось можна назвати 2х-підвісом, це ще не справжній 2х-підвіс - але вже і не жерстяне чудовисько за 150у.о.

Далі багато відомих виробників (наприклад Giant) випускають дорогі сіті-байки підвищеної комфортності - грубо кажучи дуже цивільні 2х-підвіси з футуристичним дизайном, крилами, фарами, коробкою-автоматом і всім іншим. Дані моделі позиціонуються як міські велосипеди для респектабельних людей і коштують відповідно. У нас в країні краще було би купити машину - до того ж ціна не на багато відрізняється.

Як висновок жоден з перерахованих вище пунктів не потрапляє під планку в 200у.о., хіба що дитячий. Що ж нам пропонують за цю суму:? Найчастіше - це велосипеди із залізячча (сталь - HiTen), з важкою, погано пофарбованої рамою (написи просто наклеєні на раму) і компонентами (кермо, винос, втулки, спиці та обід ...), обладнанням невідомих китайських виробників або нижчі групи Shimano ( TY-18, 20 ... C-50), жахливі сідла і ручки, і дешеві безвісні амортизатори - які навіть не повертається язик назвати амортизатором - зазвичай це просто пружина. Якщо комусь не зрозуміло чим це загрожує при їзді - пояснимо: велосипед буде важким (~ 20кг), погано набирати і підтримувати швидкість, більша частина енергії велосипедиста йтиме на розгойдування заднього амортизатора (причому це ні як не додає комфорт6у), можливий швидкий знос деталей підвіски ...

Ось така, загалом, жалюгідна картина часто і виходить, подібні велосипеди здатні відбити бажання у людини кататися не тільки на 2х-підвісі - але й на велосипеді в цілому.

Невже все так погано - ТАК! все так погано - і саме головне - що це все має пояснення. 2х-підвіс більш складний з технологічної точки зору - чере наявність підвіски заднього колеса (а це не тільки амортизатор - але й більш складна геометрія рами, сам механізм підвіски). Як наслідок, часто, 2х-підвіси дорожче аналогічних хардтейлів (велосипеда тільки з переднім амортизатором) на 20-50%, а якщо порівнювати хардтейл і 2х-підвіс одного цінового діапазону - то останній буде мати обладнання на 1-2 порядки нижче (за рахунок витрат на задню амортизацію) і важити на 10-40% більше. Це можна добре простежити на прикладі 3х велосипедів: Giant GSR FS vs Boulder Aluxx DS2 vs Boulder Aluxx FS1

Переваги 2х-підвісів (у порівнянні з хардтейл за ту ж ціну)
підвищений контроль за байком
підвищена комфортність їзди
більш агресивний вигляд;)
Недоліки 2х-підвісів (у порівнянні з хардтейл за ту ж ціну)
підвищена маса
нижче клас обладнання на 1-2 порядки
нижче ККД педалювання

На жаль моделі діапазону до 200у.о., що розглядаються нами з плюсів мають лише понтовий вид - зате все, виключно ВСІ, мінуси в наявності. Це і велика маса (чи потрібен вам більш важкий велосипед), нижче клас устаткування (нижче клас - нижча якість) і погані амортизатори (пристойна частина вашої енергії при крученні педалей - буде йти на "розгойдування" велосипеда).
Ось так от - чи треба вам таке щастя - думаю не треба, та й не потрібен двопідвіс якщо ви не збираєтеся займатися Down Hill'ом - для їзди по дорогах/парку/лісу - велосипеда з передньої амортизацією цілком вистачить. А для комфорту - краще прикупити рукавички і велошорти, але ні як не дешевий задній амортизатор.

Хто винен - і що робити:?
Уявимо наступну ситуацію:

Q: є певна сума грошових знаків (близько 200у.о.) хочу 2х-підвіс - як бути?
A: з чого ви вирішили що 2х підвіс буде для вас кращим вибором - краще прийти в магазин - і попросити продавця показати і порівняти вам 2х-підвіс і хардтейл на запропоновану суму (одного і того ж або різних виробників - це не дуже суттєво) - а потім порівняйте самі.

Q: я хочу займатися DH і мені потрібен 2х-підвіс для цього?
A: так - для цього потрібен двуопіодвіс - але в 200у.о. ні як не вк6ластися, треба або збирати грошей на більш-менш гідний агрегат (купити в кредит) або ж поки купити хардтейл.

Q: А я хочу і всьо!!!
A: важкий випадок, загальні рекомендації в даному випадку наступні - вибирайте за наступними критеріями:
+ Вподобана рама (фарбування-забарвлення-дизайн, вага)
+ Обладнання (шукайте велосипед з найвищим рівнем обладнання)
+ І бажано наявність подвійного обода - це хоч якось позбавить вас від вісімок


ps: тільки не кажіть - що вас не попереджали

© VELOOnline

Теґи: вибір 
 

Тут ходять в походи
Мы используем TeamLab Online Office